Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sk*de tænder!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 12:59

Jeg lavede et indlæg igår om mine tænder, jeg havde utroligt ondt i tænderne i den ene side og havde bestilt tid hos tandlægen idag kl 11.

Nu er jeg så (næsten) lige kommet hjem, og jeg er lidt fortabt.

Det der er sket er, at min tand har fået lavet en fyldning og hullet fyldningen er lavet i, har åbentbart været så dybt at der er gået bakterier ned i nerverne og det gjorde altså ondt!

Min tandlæge har så lagt noget gift ned i tanden som skal slå nerverne ihjel og nu er det op til mig at bestemme mig om jeg skal ha' lavet en rodbehandling eller om tanden skal rives ud. Det er en af de bagerste kindtænder. Denne rodbehandling vil komme op og koste mig 4000,-

Det skal lige siges at jeg er studerende, bor ude, (dog sammen med kæresten) allerede har en afbetalingsaftale med tandlægen da jeg for et par måneder siden har fået lavet en rodbehandling i præcis samme tand, bare på modsatte side. Jeg har lån i banken, så der kan jeg ikke rigtigt gå til igen.

Jeg aner ikke hvor jeg skal skaffe de penge fra, men jeg er også bange for jeg fortryder hvis jeg får revet tanden ud, da det jo som bekendt koster endnu mere at få lavet en ny tand/krone.

Argh, det driver mig til vanvid!

Nogen der har stået i samme situation som mig, eller noget lignende?

Gode råd modtages med kyshånd.

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 13:06

hvis han har fyldt tanden ud med noget midlertidlig kan høre om du ikke kan få noget pensilin og så udskyde beslutningen lidt.Der kan godt gå temmelig lang tid inden det så vil begynde at murre i tanden igen,og så er du nok ved at have den gamle regning ude af verden.

Og ellers så tag en snak med tandlægen,hvis du har overholdt din afdrags ordning så kan du moske forlænge den.

Jeg ville selv prøve undgå at få kindtanden ud.

Dorte

Det god stil - at køre æsel med et smil

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

Reparation af grimer,trenser,stigremme og lign udføres.

Evt .udskiftning af ødelagte remme.

0
0
Svar på denne tråd

dorte6
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 13:25

Kan man godt det?

Min tandlæge sagde nemlig at jeg ikke måtte gå med det i lang tid fordi det var en slags gift.

Kan da lige høre om hun vil gå med til at udskrive penicillin til mig, det ville være rart at kunne tumle med det i længere tid, for at beslutte mig ordentligt.

Ja, jeg vil jo helst ikke ha' den ud, men det er liige det med pengene

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

TrineM
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:13

Er du medlem af forsikringsselskabet danmarks basisgruppe?

Jeg skulle nemlig have lavet tænder for 6000 kr, og fordi jeg altid har betalt til basisgruppen kunne jeg rykke op i gruppe 5 uden et års karenstid. Så kunne jeg få tilskud til mine tænder :-)

Hilsen fra LISE

C-stævne i spring i Kongelunden d. 11.-13. januar. Alle er velkomne til at kigge forbi - jo flere på barrieren jo mindre fryser man ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:16

jeg fik engang lagt sådan noget kaldet gift i en tand der enten skulle ud eller rodbehandles.Den blev lukket med noget midlertidlig og fik så pencilin og så skulle jeg komme og få enten tanden ud eller rodbehandlet efter nogen tid.Jeg gik med det i omkring 2 år inden den gjorde ondt igen ,og så blev den rodbehandlet.Men det er moske afhengig af hvilken tandlæge man bruger.

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:16

fåt den hevet ud. Det giver også mere plads til dine visdomstænder.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar! :)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:25

Lise Rohden:

Det er jeg desværre ikke. Jeg sad igår og overvejede om jeg skulle melde mig ind, men en fra min klasse sagde det ikke kunne betale sig da jeg havde fået lavet behandlingen og at jeg nok ville komme til at stå på venteliste i noget tid.

dorte6:

Det må jeg nok sige. Ringer lige derned imorgen og hører ad.

kate jensen:

Ja, det overvejer jeg også da min visdomstand er på vej i den side af munden. Men stadigvæk er jeg bange for at fortryde

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

det vil joikke kunne
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:34

ses. Min kæreste har fået fjernet i alt 6 tænder, da der simpelt hen ikke var plads til dem. Husk også en at rodbehandling ikke er for ever. Man plejer at sige 5 år, så er det om igen..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Tandlæger
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:38

Mit forslag ... Gift dig med en tandlæge Så er det problem løs, hehe

Ved ik lige hvad du ellers skal gøre - held og lykke

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

kate jensen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:41

What!?

Det vidste jeg slet ikke. Hvorfor skal det om igen?

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

Nanna..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:43

Hahaha - det kunne være man skulle overveje det

Ej, er rigtig glad for ham jeg har. Han vil læse til advokat, skulle være jeg skulle foreslå ham at læse til tandlæge i stedet. Hæhæ

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

ud med
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 15:41

den hvis det er den bagerste så kommer du ikke til at mangle den.

billigt og mere smertefrit.

med venlig hilsen Susanne.

Dejlig gård sælges i Hobro.

3 pony søger rytter eventuelt salg.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Sådan noget sludder kate
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 16:11

En ordenlig rodbehandling, skal IKKE ud 5 år efter.

Den mærkes der INTET til, hvis den er rigtig lavet altså hvis tandlægen har fået slået hele roden ihjel.

Det med at hive tænder ud fordi de ligge langt inde i munden er noget skidt noget at begynde på.

Og får at få plads til visdomstænderne, sludder og vrøvl.

Ud med visdoms tænderne...

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

for og imod
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 16:47

Du kan få lavet en plast-krone midlertidigt, den kan sandsynligvis sidde et par år, hos min tandlæge koster sådan en omgang omkring 2000 - 2500 kr. alt incl, - så kan du få lavet en porcelæns-krone senere, når du får råd....

Du kan også vælge at få tanden hevet ud.

Jeg har fx en kindtand som jeg engang fik lavet en rodbehandling og en plastkrone på.... de har så i mellemtiden fundet ud af at plastkroner slutter ikke tæt, så de kan ikke bruges som permanent løsning - derfor er tanden nu så ætset af carries at den skal ud....

Så hvis du vælger en billig plastkrone - skal du vide at det nok kun er for en periode, og at du indenfor et par år skal have en porcelænskrone som koster omkring 6000 kr.

Men det er da billigere end at få lavet et implantat der koster omkring 20.000 kr....

Et implantat (hvor der ingen tandrod er, og man sætter den kunstige tand ned i kæben) holder evigt.

En porcelæns-krone skulle gerne kunne holde i hvert fald 20-30 år.

En plastkrone er ikke at betragte som en permanent løsning - men billig - og ofte det tandlægen vil vælge i første omgang uanset hvad, - da man her vil have mulighed for at vurdere om rodbehandlingen er vellykket - altså om tanden og kroppen reagerer som den skal - at betændelsen er helt væk og der ingen smerter er tilbage. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tænder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 16:52

Nu du er studerendene, tror du så ikke at kommunen vil gå ind og hjælpe dig, jeg ville da prøve at forhøre mig....som andre skriver så ville jeg nu heller ikke få revet tanden ud, for selvom det er en kindtand så får man et forkert bid.

Vh Kolibri.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar! :)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:05

Sus:

Det er den tredje bagerste tand, så den er lidt svær.

Illum:

Ja, jeg er stadig i tvivl om jeg vil ha' den hevet ud, har flere eksempler på det at rive tænderne ud er noget skidt. Men det er nu en hurtig løsning. Jeg har ikke visdomstand i den side endnu, den er på vej.

Hippo:

Tak for dit svar, det gav mig lige lidt mere at tænke over. For 2500,- er billigere end rodbehandlingen som jeg skal af med 4000,- for.

Kolibri:

Det er vist noget med kommunen kun hjæper hvis man intet job har, jeg har to jobs. Men jeg er ikke sikker, men kan da godt prøve at høre!

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 20:03

Med mindre tanden skal ud, skal du have den rodbehandling uanset om du vælger plastic eller porcelæn.

Den gift, du har fået i, er starten på en rodbehandling, kan man sige, og hvis tanden ikke skal ud, skal der bores.

Jeg ved ikke hvad jeg vil råde dig til. Jeg ofrede selv 10.000 på mine tænder sidste år, og indtil videre 1000 kr i år. Jeg betaler gerne, selvom jeg ikke synes at jeg har råd.

Har du ikke evt mulighed for at få en kassekredit i banken?. Det var de mere end villige til at give mig, da jeg studerede. De ved jo at du er ved at læse til noget, der kommer til at give penge, når du er færdig, så det er som regel ikke noget problem. En kassekredit er så ikke noget, der skal betales af, før du selv ønsker det.

MoonQueen/Tina
:D
Ønsket vægttab: 60 kg
tabt indtil videre 40 kg
.
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

Meget dyrt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 22:28

Jeg synes det lyder vanvittigt, at en rodbehandling koster 4000,- kroner Jeg ville ringe rundt og høre de andre tandlæger, hvad de tager for en rodbehandling. Er du sikker på, at det kun er en rodbehanding?

Og - en rodbehandling får man kun én gang - det andet er noget vås!!!

Jeg vil råde dig til at forsøge med en afdragsordning oven i den du har - du vil fortryde at få den trukket ud, for er den først det, kan man ikke lave hverken krone eller implantat.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar! :)
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 06:30

Det har givet mig meget at tænke over.

MoonQueen:

Det ved jeg ikke om jeg har, men jeg har ikke rigtigt lyst til at "forgælde" mig mere end jeg er i forvejen så det er desværre ikke en mulighed..

Sys:

Ja, jeg har også flere gange fået af vide at 4000,- er dyrt for en rodbehandling, men jeg har fået et overslag på det og der står 4000,-. For min sidste behandling gav jeg 3800,-

Har endeligt besluttet mig for at jeg får lavet rodbehandlingen. Jeg har en afbetaling ved tandlægen på omkring 2300,- og det betaler min kæreste fredag, så jeg kun har de 4000,- at bekymre mig om. Ydermere vil han "donere" 500,- hver måned, sådan så jeg får betalt regningen i løbet af de næste 4 måneder. (Jeg giver selv 500,- om måneden.)

Herligë mand

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

Godt med behandling
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 09:22

For det at hive tænder ud, er noget møg...

4000 er i den billige ende, hvis du kikker dig omkring.

Og det er jo en mere end en 1 time lang behandling, hvis tandlægen er så pmhyggelig som han skal være...

Og ad flere omgange.

Plast eller ej, er stort set ligemeget, med de nye plast typer.

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Illum..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 09:24

Ja, sidste gang jeg fik det lavet var det ind og få det der gift ned i tanden som slår nerverne ihjel, også et par dage efter ind til selve udrenselsen, hvis man kan sige det sådan.

Også kan jeg ikke huske om jeg var til tjek en uge efter, det mener jeg. Jeg fik forresten sølv i min tand dengang, da de var lidt billigere. Det tog vist 1½ time. Og tre gange bedøvelse

- er lidt af en pivfis når det gælder mine tænder.

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

puuhhaaa
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 09:36

det var godt nok en værre omgang...hvorfor har denne tandlæge ikke sikret sig at der "rent" før han lagde fyldning i...for det er hvad der sker når en fyldning bliver lagt i en uren tand...og så to gang i træk...

Jeg ville da måske overveje et tandlæge skift...

MVh Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

dortesus
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 09:39

Ja, det må du nok sige. Jeg har været SÅ uheldig med mine tænder, desværre.

Min tandlæge har kun lavet et af hullerne. Hun sagde at det hun jeg skal ha' rodbehandling i nu, at det var så dybt at bakterierne er nået at trænge igennem så de kunne inficere tandkødet/nerverne. Om det er hendes skyld, ved jeg ikke?

Den anden tand fik jeg lavet engang hos børnetandplejen, den faldt ud efter et par måneder (hvilket jeg ikke lod mærke til) og jeg gik med hul i tand i ½ år. Derefter tog jeg til min nuværende tandlæge for at få det fikset.

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er sikker på at
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 09:40

Ingen tandlæge ville fortage en rodbehandling UDEN bedøvelse, de skal jo ned med bitte små, finger bor og være sikker på at nerven er død.

Det er helt ned i hver rod, der er jo 3-4 ben/rødder i en sådan tand, og det kan man ikke klare uden bedøvelse.

Så tag du bare noget bedøvelse.

Held og lykke.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Illum..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 09:42

Faktisk til min første rodbehandling mente min tandlæge ikke det var nødvendigt med bedøvelse, men jo! Det mente jeg bestemt at det var!

Tak for det!

.. Trine ..

Nu med Skorpe <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 10:00

Man kan godt få rodbehandling uden bedøvelse,og også uden man vrider sig i smerte,men kun hvis nærverne i tanden er så godt som døde.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider