|
|
| Gele negle? Kan man selv "pille" dem af? |
|
|
Jeg fik i går lavet gelenegle, men må indrømme jeg ikke rigtig er tilfreds/glad for dem. Inden for en time, efter jeg havde fået lavet dem, var der røget et sykke af geleen af en af fingrene, et rimelig godt stykke syntes jeg alligevel. I løbet af dagen igår, gik 2 yderligere negle også i stykker, lige som den første. Når jeg kigger på dem, og lyset rammer rigtigt, kan man også se små luftbobler i flere af neglene, hvilket der vel egentlig ikke burde være, vel? Som sagt er jeg ikke rigtig tilfreds, eller gald for dem, og vil egentlig gerne have dem af hurtigst muligt, så nu er mit spørgsmål: Kan man selv pille gele negle af? Og hvis ja, hvordan gør man så? Håber nogle kan hjælpe mig?
www.bf-foto.dk Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gele negle |
|
|
Du skal ringe til den negletekniker, som har lavet dem (Hvis det ikke er nogen du selv har lavet) og reklamere. Hvis de er lavet af en uddannet negletekniker falder de ikke af!! Det har mine aldrig gjort. Du skal endelig ikke selv pille dem af. Du ødelægger neglepladerne i neglen. Mvh Ditte
Venter føl efter Continental OLH 757 i 2008 Søges: Folingsalarm som kan lejes i perioden Marts-April 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhm... |
|
|
For at være helt ærlig ved jeg ikke om hun var dicideret uddannet negletekniker. Alså de har en butik, hvor de også laver hår, negle og make-up. Og hun virkede da dygtig nok. Fand hende over nettet, og har også skrevet til hende. Hun svarer også pænt tilbage, og råder til jeg kommer og får dem lavet, og giver det lidt tid. At det er meget normalt når det er første gang man får lavet negle, og at man lige skal vende sig til de lange negle. Skal lige tilføjes, nr. 2 negle gik i stykker på at åbne en skuffe. Nr. 3 på at tage nogle staldstøvler og overtræksridebukser på. Men begge dele, er jo ting jeg ville mene de burde kunne holde til?
www.bf-foto.dk Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det plejer |
|
|
at virke at stikke fingrene i en gang acetone i et stykke tid  men du må IKKE brække dem af... så smadrer du som ditte siger dine negle plader. jeg ville dog lige gå derhen i morgen og enten få dem lavet om eller få pengene retur. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søg og du skal finde: |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
08-01-2008 22:01 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ren asetone |
yiip |
08-01-2008 22:04 |
|
vil du selv tage dem af skal du stikke neglene ned i REN asetone -kan købes i matas... men giv det lidt tid...
I' m me.... and I'm perfect... Nu med cabriolet og vind i håret...  Ægte Gucci taske SÆLGES, se præ. Ægte BURBERRY halstørklæde sælges BILLIGT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige er par biller... |
|
|
Tog lige et par billeder, så i kan få en idé om hvordan det er, jeg mener de er knækket af. Billederne er ikke så godt, og har tegner et streg, ca. der hvor det er røget af.    Som i kan se, er det nogle rimelige stykker der er røget på alle tre. Det er geleen, der er røget, helt ind til tippen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| How to do |
little-horsie |
08-01-2008 22:20 |
|
Dyp en tot vat i acetone og smæk den på neglen og så rul staniol om fingeren så går der ca 30-40 min så er den kunstige negl i vattet og du har ikke ødelagt din egen. men syntes bestemt du skal gå ned og få dem lavet, min mening er osse at de er for lange til dig når det er første gang du har fået dem lavet det tager tid at lære at gå med dem så få dem fixet og lavet meget kortere....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Little-horsie... |
|
|
Tak for svaret. Men vil så sige, de faktisk ikke er så lange igen. De ser længere ud, end de er, da det hvide sidder en del ned over min egen negt, som var helt klippet ned, da hun sagde man skulle klippe dem. De stikker måske tja ½ cm op over min egen finger, og så sidder min egen, ned klippet negl 2-3 mm længere nede, hvis du forstår hvad jeg mener. Og er vant til, i hvertfald nogle af mine negle er stort set samme længde, da jeg typisk lader mine negle blive lange, når de så knækker/flosser filer eller klipper jeg dem, alt efter hvor ødelagt de bliver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... |
|
|
så vidt jeg kan se, er de lavet med de negle man køber i Matas. Gunden til at geleen falder af er at hende der har lavet dem ikke har filet den blanke overflade (på den kunstige negel) nok af inden hun lagde gele på. Jeg laver selv negle, med de samme typer negle..
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gele negle |
|
|
jeg laver også gele negle og ved lidt om det  Gelen på dine negle er røget af, fordi den negleteknikker, som har lavet dine negle IKKE har slebet tipperne ordentligt INDEN gelen lægges på. Det vil sige, at tipperne er for glatte, ikke har den ru overflade en "negl" skal have for at få gelen til at binde! Har hun yderliger brugt en 3 komponent gele forværrer det bare. Hvis hun i stedet har: sat tipperne på slebet godt og grundigt på tipperne - så meget at de er blevet matte og kedelige, ru. lagt base (gele) fransk (hvid) slebet i facon lagt builder over - slebet igen tilsidst topcoat - high shine (gele) Så holder det!! Gå ned og bed om at få dem lavet ordentligt. Det er jo dyrt nok endda at få dem lavet. Marion
Forfremmet til Quarter ejer
Det der synes rigtigt for den ene er ikke ensbetydende med, også er rigtigt for den anden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marion og King |
|
|
Nu lyder du som om at du ved hvad du snakker om, så spørger lige dig om noget andet  jeg laver gelenegle på mig selv, og har det problem at gelen løsner sig.. Det du skriver med at tipper er for glat - man kan jo ikke slibe den når man bruger hvide tipper?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| louise |
Jane5 |
09-01-2008 12:36 |
|
jo det kan du sagtens - du skal bare rufle overfladen med en buffer eller lignende, ikke lave store riller Den hvide farve er jo gennemgående, så det vil ikke være at se.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Snedigt;) Havde bare læst et sted at det måtte man ikke, men det vil jeg da lige prøve 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til trådstarter |
Jane5 |
09-01-2008 12:38 |
|
Ikke begynd at pille det af selv - smut ned til hende der har lavet det, og få hende til at lave det om, eller få pengene retur. Samtidig vil jeg sige, at de hvide tipper der, de er sat ALT for langt oppe.. det ser meget falsk ud når de sidder så langt nede.. man kan sagtens få dem længere ned.. Hvis bare hun ikke havde bedt dig klippe neglene heeeelt korte  Desuden er de andefodsformede - dvs hun ikke har filet sidekanterne ind i en 5 graders vinkel. Denne form der får dine negle til at ligne spader, og det må de ikke - de skal følge din naturlige negle normale følge (og de kan gode gøres firkantede alligevel af den grund) ... syntes du skal få pengene retur og finde en anden, tvivler på hun er uddannet med de fejl hun laver der, da det er helt normale begynderfejl.. håber du finder ud af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| louise |
Jane5 |
09-01-2008 12:39 |
|
Ja gør det - ellers vil det ikke holde, hverken gele eller acryl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kate jensen ♥Naia♥ |
|
|
kate jensen ♥Naia♥: hvis det er dem fra matas, er det så bare at bruge acetone??? til alle jer andre, tak for svarene... vil så sige det ikke var så dyrt, gav 250, hvilket jo er ret billigt, og hvilket måske burde ha advaret mig. Men at det er billigt, er jo ikke altid ens betydende med det blir dårligt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo da....... |
|
|
de hvide tipper er gennemfarvede så de bliver ved med at være hvide. MEN jeg lægger altid et lag fransk hvid gele ovenpå tipperne efter slibningen - så er de fine igen. Hvis man bruger tipper der er prepaintede (blomster o.a.) så er de svære at have med at gøre, for de kan ikke slibes uden at man tager mønstret med af og gelen preller simpelthen af dem.
Forfremmet til Quarter ejer
Det der synes rigtigt for den ene er ikke ensbetydende med, også er rigtigt for den anden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| belingo |
|
|
acetone kan opløse selve den kunstige negel, men det er ikke alle typer gele der kan opløses af acetone, så det kan jeg desværre ikke svare dig på..
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen... |
|
|
Hej Igen. Og tak for alle jeres svar. Kan høre på det hele, at neglene bare ikke er lavet ordenlig!! For lige at fortælle hvad hun gjorde: Først filede hun lige kort alle negle over, og limede så tipperne på, og klippede dem kortere. Så lagde hun et lag gele (uden at file tippen!). ind under noget blåt lys, så lagde hun et lag mere, og under det blå lys. Kan ikke huske om hun lagde 2 eller 3 lag. Til sidst filede hun lige hurtigt toppen af neglen, og lige bagsiden/hjørnerne bag fra. Alt i alt har det vel taget 45 min, måske en time. Kan jo høre på det hele, at hun har sat tipperne for langt nede. Og slet ikke har ruflede, (eller hvad det hed) dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine negle |
jointogether ♥Talulah♥ |
09-01-2008 18:44 |
|
Hey jeg har selv gele negle, og mine er jeg bare supernglade for dem.. Du kan tage dem af ved f.eks. bruge neglelak fjerner, da der er acetone i og det kan de ikke holde til.. ved ikke hvor henne af i dk du bor, nen hvis du bor i vejle området så har jeg en rigtig god "negle dame"  Knus Lizette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gelénegle |
|
|
Mine gelénegle er der ikke tipper på. De er lavet udelukkende i gelé. Også med fransk kant. De holder supergodt. Har ingen problemer haft med dem. Mvh Ditte
Venter føl efter Continental OLH 757 i 2008 Søges: Folingsalarm som kan lejes i perioden Marts-April 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
09-01-2008 19:57 |
|
jeg ville prompte forlange en ny gratis påsætning af 10 friske. Den dér med at "sådan er det første gang" holder ikke - hverken med mig eller diverse veninder jeg kender der har prøvet det.
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditte-br: |
|
|
Ditte-br: Hvor henne får du lavet dem? Alle jer andre, mange tak for jeres svar, kom endelig med flere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej alle.. |
|
|
Vile lige skrive hvad jeg har besluttet at gøre. Har valgt at prøve med acetonen, og håber virkelig det hjælper. End videre har jeg skrevet til hende der lavede neglene, men har siden tirsdag morgen intet hørt. Må indrømme jeg indtil nu, har opført mig helt efterbogen, stille og roligt. Jeg har forklaret jeg ikke var tilfreds og ville have dem af. Eftersom hun ikke har ville svare, på min klage, over sin mail, har jeg valgt at skrive denne klage i hendes annonce: "Efter som du ikke svarer mig på min mail, må jeg jo skrive herind. Jeg vil stadig gerne ha mine negle af!! Kan jeg selv gøre det, eller skal jeg op til dig, vil gerne ha dem af hurtigst muligt.
Jeg er simpelhent ikke tilfreds med dem, og efter at ha forhørt mig lidt rundt omkring, kan jeg konkludere, at det simpelhent er fordi de ikke er blevet lavet godt nok.
At de første tre negle er gået i stykker allerde den første dag, finder jeg meget uacceptabel! Og igen, har jeg hørt fra flere, at var det lavet ordentlig, burde de ikke være gået i stykker.
Efterfølgende er de tre negle gået mere i stykker, og endnu en er gået i stykker. Flere af neglene ser faktisk også ud til at ha løsnet sig, ikke kun på tipper, men også det gele der sidder på min egen negl!
Alt i alt er jeg lang fra tilfreds med mine negle! Og eftersom du ikke har ville svare på min klage, jeg sendte over mail, ser jeg mig nødsaget til at skrive den herinde, selvom dette ikke var mit ønske, da jeg valgte at tro, det bare var mig der havde været uheldig med min oplevelse!" I må stadig meget gerne komme med nogle flere svar, og råd. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville klage og bede dem lægge dem om .. Jeg er selv negleteknikker og jeg har den garanti at falder de af indenfor 14 dage lægger jeg nye på... Men husk på: Det er en kunst at gå med kunstige negle!!
Nicolé Jordens dejligste Hoppe!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nicole |
Jane5 |
10-01-2008 22:52 |
|
Hvor meget tager du for at lave negle, og er det acryl eller gele? Jeg laver nemlig ikke negle selv mere, men overvejer at få det lavet ved en - men syntes indtil videre ikke der har været nogen steder her i odense jeg har villet gå til. smiler..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| belingo... |
|
|
har du ikke hendes tlf nummer siden du ikke bare har ringet til hende ? det er jo ikke alle der er på deres pc flere gange dagligt  Hilsen Sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aladin |
|
|
Har et nummer, men alt samtale har foregået over nettet. Og nu det ikke fordi hun ikke har været på nettet, kan se at hun har skrevet flere gange i annoncen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holbæk...... |
|
|
Belingo: Får lavet dem i Holbæk, og så vidt jeg kan udlede af din præs. er du fra Jylland, så det er lidt langt væk..  Mvh Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditte-br |
|
|
Ditte-br: Neh, jeg skam fra Ringsted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1413435 |
|
|
Nå ok. Jamen så er det jo ikk så langt væk..  Mvh Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Negle råd |
|
|
Jeg vil råde dig til at bruge akryl negle frem for gelé negle. Gelé negle bliver ofte meget misfarvet/gule når man får sol (sker så kun i solarie på denne tid af året)  Ved kunstige negle kan der forekomme allergiske reaktioner, men der findes en gelé som ikke giver reaktioner. Akryl negle bliver aldrig misfarvet og holder lidt bedre end gelé negle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Negle.. |
|
|
Mine gelénegler er altså ALDRIG blevet misfarvede!!! Mvh Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| acryl negle contra gelenegle |
|
|
det er meget forskelligt hvordan ens negle reagerer. Man kan ikke sige, at acryl er bedre end gele! Det har noget at gøre med den enkeltes negletype! Gelenegle har aldrig voldt mig nogen som helst besvær! De er heller aldrig nogensinde blevet misfarvede! Marion
Forfremmet til Quarter ejer Holey King Danbar my heart my soul my very best freind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|