Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dårlig oplevelse med udlån
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:00

Hej

Syns lige jeg vil fortælle min historie om at udlåne min hest.

Det hele startet den 28.9-07 hvor låner hentet nucky.

Det gik fint med turen hjem og nucky faldt stille rolig til.

Men bare efter 3 uger blev hun syg i følge låner. Nucky blev sent til hørsholm for at blive undersøg men dyrlægen stod bare at kiggede på hesten med et stort ? den hest feljer jo ikke noget.

Jeg skal lige sige at hun var blevet halt pga. at noget arvæv efter hun var blevet sparket.

Nucky blev sendt hjem igen med et genoptrænings program.

Selv om hun bare skulle ride hende normalt.

låner begyndte at genop træne nucky op det gik fint. Der var slet ikke noget i 1 måned. og det gik frem ad.

Men så lige pluslig fik hun kolik dyrlægen blev kaldt ud lørdag nat og gav nucky noget olie og noget pulver.

Og hun stod stille i 6 dage.

De begyndte igen at træne og efter 2 uger fik hun noget med hoften hun kunne næsten ikke gå på står låner.

Vi snakke frem og tilbage om hvad der kunne ha været sket.

Men fandt aldrig ud af det.

Låner prøvet at ringe til kiroprakterne men uden held.

Så beluttet vi at jeg tog hende tilbagee.

Og lørdag d.5.1.08 kom nucky hjem.

og i dag lukkede jeg nucky ud på fold og hun traver ned i den anden enden...

Så min hest fejler åbenbart ikke noget.

For man vil jo ikke trave ned i den anden enden hvis man havde ondt i hoften.

Vil lige sige at i de 1½ år jeg har haft hende har hun ALDRIG været syg, heller ikke hos den tidliger ejer.

http://www.bricksite.com/nuckygirl Så har jeg enlig fået en boks dejligt. Så kan vi få styr på vores liv

0
0
Svar på denne tråd

udlån.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:06

Jeg forstår bare ikke helt låners motivation for at bruge rigtig mange dyrlægepenge på at få dig til at tage hesten hjem, hvis det er fordi hun har fortrudt?

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Jamen do.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:08

Tjaa, for mig lyder det mere som om det da er DEJLIGT at du har haft en låner som rent faktisk gad at tilkalde dyrlæge hvis hun tror der noget galt..

Men det lyder underligt at hun har været så meget syg selvfølgelig, men du ku vel tale med dyrlægen hun har været hos og få dianosen på fx hoften. ?

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan ikke se problemet
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:11

er hos låner, men jeg kan se du har et problem.

Hesten sender låner til dyrlægen som meddeler at den ikke fejler noget, men alligevel er den halt grundet arvæv og dyrlægen sender hende hjem med et genoptrænings program. Hvordan kan hesten ikke fejle noget og alligevel være halt ??

så bliver den syg med kolik og dyrlægen bliver igen tilkaldt, hvilket er fornuftigt af låner.

så står den stille og kommer igen igang med genoptræning, men viser åbenbart at der er noget galt med hoften og låner kontakter en kiropraktor. Fornuftigt af låner, da den jo åbenbart viser ømhed.

Så beslutter du at tage den hjem igen og da den lukkes på fold, traver den fint ned i den anden ende af folden.

Jamen der sidder jo ikke en rytter på den og hvis den har problemer med sin lænd, kan det jo være at den først viser smerte når der kommer rytter på den.

Jeg synes låner har reageret fint og ikke bør stå i et dårligt lys.

MOBBEN IMC.
jubii..
Gyldenløvshøjrideklub
medlem af DRF pr.1/1-08 http://www.glrk.dk/
0
0
Svar på denne tråd

sandra cashew
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:12

Hun har ikke været til dyrlæge med hoften men hun skulle havde kiroprakter.

Men hvis nucky havde ondt i hoften vil hun jo ikke trave.

men hver gang hun tilkalder dyrlægen så skal jeg betale halv delen.

http://www.bricksite.com/nuckygirl Så har jeg enlig fået en boks dejligt. Så kan vi få styr på vores liv

0
0
Svar på denne tråd

en hets der har ondt i hoften..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:13

kan godt trave uden at vise halt hed.

MOBBEN IMC.
jubii..
Gyldenløvshøjrideklub
medlem af DRF pr.1/1-08 http://www.glrk.dk/
0
0
Svar på denne tråd

svar til inger
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:15

Det med benet den var ikke halt da den var hos dyrlægen og den gik fint på benet.

Og det med hoften hun havde ikke redet på den hun så det fra jorden af.

0
0
Svar på denne tråd

travhest
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:16

Min hest kan sagtens være låst i hoften og alligevel løbe ude på folden uden at halte.

Det er når vi sidder på dem og tvinger dem til at bruge kroppen symmetrisk og på en bestemt måde, at de viser symptomer.

JEG halter heller ikke selvom jeg er øm i ryggen og trænger til kiropraktor, jeg muger også ud og alt muligt andet, for det skal jo gøres.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Svar pjemm
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:18

Men det er bare lidt mærkeligt at min hest lige plus bliver syg når den aldig har været det.

Og min dyrlæge kan huske den for at den aldrig har været syg.

0
0
Svar på denne tråd

nucky-girl
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:50

Hvordan kan en dyrlæge huske en hest der aldrig er syg og sam han/hun derved aldrig har besøgt??

Nå, men jeg mener du har været heldig med din låner (som jeg også har skrevet i dit indlæg på et andet site). der er blevet gjort alt det bedste for hesten mht dyrlæge osv. - tænk hvis de havde været ligeglade

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Syntes...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 14:19

Syntes alså ikke det har været en dårlig låner tvært i mod, hun har handlet, når hunmente der var noget.

Du lyder som om, hun bare har tilkaldt dyrlæge, for at genere dig, og bruge dine penge (ja undskyld, sådan lyder det for mig?) Men du siger jo i deler regningen, så derfor kan jeg ikke lige se hvorfor hun skulle tilkalde dyrlæge, og derved bruge sine egne penge, bare for sjov skyld???

Tja syntes som de andre vist også gør, at det er låner der har handlet rigtigt.

www.bf-foto.dk

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig syg er ingen garanti.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 14:33

Min bil startede pænt sidst jeg var ud at køre. Det er ingen garanti for, at den starter igen i morgen.

At Nucky aldrig har været syg er ingen garanti.

Husk blot på historien om din søsters hest! Samme ejer og aldrig syg i de otte år før hun købte hesten - den var KONSTANT syg derefter! Og det var sq ikke småting det arme dyr fejlede.

Jeg synes faktisk, at du har haft en ret betænksom låner. Hun har konstateret noget galt og har handler efter bedste evne efter det.

Tænk, hvis hun bare havde redet videre uden tanke for hesten?

Det er en uheldig oplevelse, som du har haft. Ikke dårlig og det kan du ikke klandre låner for.

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 14:33

at det lyder som at du vil have at vi skal synes at en yderst ansvarsfuld person har gjort det forkerte.

Jeg ville da kun være taknemlig for en sådan låner, der i sådan en grad lever op til ansvar.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

og det er derfor
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 14:59

jeg ikke vil låne en hest.

-Tænk at man er en dårlig låner, fordi man hellere vil ringe efter en dyrlæge en gang for mege end en gang for lidt?!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

i guder
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 20:34

hvis du synets det er at være en dårlig låner, når man ringer efte dyrlægen så håber jeg for dig at du aldrig kommer ud for en.

Jeg har haft en der fodre min pony med hønsefoder, "glemte" at få smed til ham , og meget mere.

Har haft en låner der ikke havde "råd" til dyrlæge.

Så jeg syntes da bare det er super positivt at låner gør så meget for din hest.

Min hest har aldrig døjet ret meget med hans ben udover når han har fået en skramme, nu har han haft jeg ved ikke hvor meget med hans ben af haltheder , kodeledsforvridninger med mere, nede ved hans låner, men jeg kunne aldrig drømme om at give hende skylden. Jeg prøver så vidt muligt på at hjælpe med dyrlæge regningerne da jeg syntes ikke hun skal stå med det hele nu når det er min hest. Og skylden ligger jo ikke på hende.

Jannie

Kig ind på

www.naestildgaard.dk

Næstildgårds sportsrideklub

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider