Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har i part på jeres hest ? (REGLER)
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 12:42

Hej .

Jeg har truffet den beslutning , at få part på min højtelskede og super dejlige fjordhest.

Jeg har det rigtig svært ved, at andre skal ride ham, men er nødt til, da jeg ikke har så meget tid mere og man skal jo passe sin skole.

Jeg vil derfor hør, hvad har I af regler med jeres part(fx. at de ikke må springe alene osv. ) og hvad koster det?

** Nikoline **

* & *

. Dressur rytter 4-ever .

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 12:48

Da jeg havde part på Zeppelin, måtte jeg lige hvad jeg havde lyst til. Dressur, spring, tur, fri, longere, løsspringe osv.. Lige hvad jeg havde lyst til, bare jeg passede på ham.

Jeg skulle muge ud ved ham om vinteren.. Om sommeren stod han på døgnflod.

Jeg passede ham min 3 dage i ugen og betalte 400 kr.

Venlig hilsen Cathrine

- Savner Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 12:52

staldfe der kommer herud og hjælper med stalden samt rider når/hvis der er en hest til det. Hun må så godt som alt. Jeg stoler på at hun behandler dem ordentligt og det er kun hvis der er specielle ting, hun skal være obs på at jeg blander mig. F.eks hvis hesten er under genoptræning skal hun selvfølgelig følge planen osv.

Hun betaler ikke noget for det, men til gengæld er hun supersød til at komme og hjælpe med stalden hvis jeg f.eks skal væk et par dage eller min ryg er meget dårlig.

Venlig hilsen diplomatiske Louise

Ingen er både diplomatisk ærlig og fjendeløs

Shetlændervallak bortgives til absolut godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror bare du skal
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 13:01

stole på din part.. alle er mennesker:)

du kan da godt lave nogle regler.. men det skal egentlig bare være hvad du selv synes hun/han må eller ikke må:)

prisen ved jeg ikke jeg vil sige at enten ingen pris altså hun rider din hest som du ikke har tid til og gør derfor dig en tjeneste hun har ingen hest og låner din så du gør hende en tjeneste det går sådan set rimelig lige op .. jeg ville ihvertfald nok ikke tage parten hvis ejeren var meget nærrig med pengepungen eller hvad det nu hedder altså at hun vill have rigtig mange penge for det 500 kr. fx.. jeg har en veninde der betaler 630 eller sådan noget det er også rimeligt nok for hun låner hesten og har ikke part på den på den måde..:)

men alligevel vil jeg sige at 600 kr. er for meget.. egentlig:)

for man gør hinanden en tjeneste du vil ikke kunne klare dig uden parten og parten vil gerne have en hest at ride..

du bestemmer selvfølgelig selv men jeg tror du vil få flest henvendelser for nogen hvis det ikke koster så meget...

jeg havde ihvertfald ikke i sinde at betale over 400 kr..

(jeg leder nemlig også efter part)

men... det kommer selvfølgelig også an på hvor mange gange du vil have parten til at være der hvis det er 1 gang om ugen så ville JEG ihverfald ikke tage penge for det:) men derimod 3 gange om ugen vil jeg nok tage lidt for 300 kr. eller lign. hvis hun må komme der så meget som hun har lyst så kan du selvfølgelig godt hæve prisen...

men jeg ville ikke have min part hvis jeg selv havde en hest skulle betale penge for det.. det er lidt nærrigt synes jeg når man jo gør hinanden en tjeneste.. men det har forskellige folk forskellige meninger om...:)

held og lykke med at finde en part:)

og undksyld hvis mit svar var meget rodet:)heh

0
0
Svar på denne tråd

Nope...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 13:05

Jeg har ikke en dissideret part til min gamle hest, men en sød pige på 15 der kommer 1 gang om ugen og rider.

Mine regler:

1) Brug altid hjelm.

2) Pisk og sporer er bandlyst.

3) Brug sikkerhedsgrimen når hesten er bundet op.

4) Hun må springe så meget hun har lyst til på banen.

5) Hun må ride så meget "dressur" på banen som hun orker.

6) Hun må ride i skoven - men der skal ALTID være en voksen med af sikkerhedsårsager.

7) I reservatet må hun ride alene eller med hvem hun nu engang vil ride med.

Hun betaler selvfølgelig ikke noget - det er jo hende der hjælper mig og ikke omvendt. Jeg må dog indrømme, at jeg har besluttet mig for, at pensionere det gamle dyr til foråret(han kan ikke helt holde til ridningen mere) og gå på jagt efter en ny ridehest.

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 13:12

Jeg har part på en pony, og jeg betaler 650 kr for 2 gange om ugen. Jeg må ikke springe da ejeren selv tager sig af det. Jeg må ride dressur og tur, også må jeg starte alle de dressurstævner jeg vil og der er gode faciliteter på stedet + der ligger et stort ridecenter 2 mins skridt derfra.

Ligenu er hun dog i genoptræning også skal jeg selvfølgelig følge den aftalte plan. :-)

Kh. Patricia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

Min part...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 13:31

Da jeg startede med at ha part på Hannibal (for 4 år siden)betalte mine forældre 500 kr. om måneden, for 3 gange om ugen.. Den eneste "regel" der var, var at jeg fik undervisning en gang om ugen, da han var 5 år, og på det år han havde været redet, havde haft alt for mange rytterer på ryggen, og var derfor RIGTIG forvirret.. Det tog rigtig lang tid for ham at lærer at stole på mig, men det kom.. Og da vi havde lært hinanden at kende måtte jeg gøre lige hvad jeg havde lyst til (springe, måtte vi kun når ejeren var der, fordi han stadig var så urutineret), men ellers var han min egen de tre gange om ugen jeg havde ham..

Nu, rider jeg bare når ejeren ikke kan, eller når jeg selv har tid.. Jeg har egentlig to faste dage om ugen, men det er ikke noget vi er særlig gode til at overholde.. Og jeg betaler ikke for det mere, fordi hun er glad for at jeg gider og hjælpe hende når hun ikke lige har tid til ham.. Eller når hun skal til stævne..

Karina og superhesten Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

kkk
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 13:48

ja jeg har jo lene til at ride på freja - det skulle eftersigende være 3-4 dage i ugen - men hun er sgu noget ustabil lige nu holder ellers meget af partsrytteren - men hvis det her fortsætter - så ryger hun af - jeg har bedt hende give mig besked senest dagen før hvis hun ikke kan - men jeg får det af vide fra middag og op ad eftermiddagen at hun ikke når det samme dag - regner faktisk med også at høre fra hende i dag da det regner - så kommer der nok en syg undskyldning. ærgerligt, for ponyen er vild med hende.

hun giver ikke noget - jeg betaler også hendes undervisning (da det er ponyen der har mest at lære) men hun kan ikke med underviseren - så det er noget tid siden hun har benyttet dette.

skal der en ny part på freja - så skal der ihvertfald være klare linjer lige fra en begyndelse af - så man selv kan planlægge lidt på hverdagen.

0
0
Svar på denne tråd

selv part
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 20:22

jeg har selv part på en fin oldenborgs hopppe,, og så hjælper jeg så til med resten af deres heste ( ialt 9) :D

oldenborgen rider jeg mest dressur og tur på¨,,, jeg må ik springe så meget da hun har et dårlig ben..

Ellers hjælper jeg til i stalden her om vinteren.

De resterende er endnu ik tilredet,, men det kommer her i det kommende år:P så det kommer jeg os til at hjælpe til med..

hva angår regler så er de eneste:
At jeg ik må springe (pga. benet)

At jeg skal meddele når jeg ride på tur og hvor (pga. sikkerhed)

(usagt)Og har jeg ideer om (alternativ)trænning og så videre skal jeg snakke med ejeren

og jeg betaler ik noget

Se dyr som din bedre halvdel
Dit spejl som altid fortæller dig sandheden. <3

Følelsen er den tanke, der er i bedst overensstemmelse med naturen.. <3 Citat: Aristoteles

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 20:36

Har ikke part på min nuværende hest, men havde på min afdøde.. Jeg elskede hende højt, og havde nogle krav, men det var den måde, jeg kunne "leve med det" på.

1. Voksen -over 18 år og meget gerne ældre.

2. Minimum LA-niveau i dressur

3. Ansvarsfuld i alle gøremål med hesten

4. Erfaren

5. Ordne boks, stille foder frem osv.

Jeg gik mere op i den rigtige person end pengene for parten. Jeg fik parten på min hest, fordi jeg var trængt op i en krog mht. tid i en periode. Jeg har desværre været ret uheldig med parter, men måske fordi de har været for uerfarne og unge, derfor disse krav ovenfor.

Skulle jeg have part idag på min uerfarne hest, som gerne skulle blive min kommende dressurhest, ville jeg stille de samme krav mht. alder og ansvar, og gerne en rytter med meget stor erfaring i dressur og ridning af ungheste. Havde jeg en hygge-hest, eller søgte jeg en skovtursrytter, ville jeg ikke stille krav om de store evner for dressur, men øvrige krav ville stadig være de samme.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

part...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 21:01

Du kunne evt. lave en kontrakt, som I begge underskriver. Jeg har part på en superdejlig hest, som jeg er begyndt at svinge rigtig godt med. Jeg har fået tilbudt at købe den, fordi den er til salg. Jeg får svar fra banken på mandag, om de vil låne mig pengene...Nu rider jeg 3 gange om ugen, hvoraf den ene er undervisning. Jeg må faktisk lave lige, hvad der passer mig, jeg skal bare behandle den ordentligt! Ialt betaler jeg 850 kr inkl. undervisning. Selve parten koster 500 kr. Jeg er ikke forpligtet på at lave staldarbejde andet end at holde sadel og hovedtøj ved lige, ligesom det er en selvfølge, at man fejer efter sig selv. Jeg hjælper, fordi jeg har lyst til det. Fx hjælper jeg en gang i mellem med at tage heste ind fra fold.

Hvis du skal tage noget for det, vil jeg også sige, at prisen afhænger af, hvad du og hesten kan tilbyde; er det en dygtig hest, som partrytteren evt. kan lære noget af?, skal vedkommende lave staldarbejde?, er der ridehus?, er der mulighed for at lave andet end "kun" at ride dressur? - fx skov og muliged for at springe, hvis parten er interesseret i det? Jeg synes ikke, det er dyrt, at jeg betaler 500 kr, og det vil jeg også forlange af den part, jeg skal have, hvis jeg får lov af min bank til at låne pengene til at købe hesten. Held og lykke. Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider