Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

øreflip hæver
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 23:19

Hej alle I kloge hoveder...

Min lille kat har øremider... Han havde det et års tid tror jeg før jeg fandt ud af det var mider. Han renset det i kamille the og det forsvandt og kom igen. Beslutter mig at tage ham til dyrelæg for at få det tjekket..

Han får nogle øredråber, som jeg starter med. Og efter 2 uger får han dryppet noget der skulle dræbe de der mider. Dagen efter er hans øreflip mega hævet .

Han kommer til dyrelæge igen og siger det er et blodøre, som kommer af at øret har været belastet ved at han har kløet sit øre længe ... (de ved ikke han har haft det et års tid)

Jeg spørg om hvorfor det nettop kom dagen efter det i nakken.. men det havde ingen sammenhæng..'

Lyder det ikke meget mystisk...??

Tror simpelthen ikke på at han kan gå med sit øre så længe og når man så får det tjekket hæver øret...

Har ´nu rendt til dyrelæge for at de kan tømme han øreflip hver uge i en måned... 500 kr pr gang. Tror de man er millionær,,,

Skal jeg stole på det de siger er rigtig??

2 Super skønne shetlandsponyer lånes ud!!
Den ene kan rides den anden køres, nem at omgåes.

Lånes ud til Århus amt

Skriv en SMS hvis du er intra el. en besked her på heste-nettet.

SMS: 60650038

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 09:23

Der er da kun en ting der er "mystisk" og det er, at du først tager til dyrlægen efter et år og at du ikke fortæller at katten har haft øremider så længe.

Det er altid billigere, at kontakte dyrlægen med det samme end at lade sygdomme/skader udvikle sig.

Selvfølgelig kan du stole på dyrlægen, men kan katten stole på dig fremover?

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, nu kommer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 09:35

HNs selvbestaltede, fordømmende politi igen på banen og er straks på nakken af de stakkels dyreejere. Ponymor, vil du straks holde op med at komme med sådan nogle sårende kommentarer?

At katten har fået blodøre fordi den har gået og kløet sig og haft øremider i et år inden det bliver behandlet (nå, nej, den har jo fået KAMILLETHE i ørerne...) er helt bestemt dyrlægens skyld og jeg synes absolut ikke at der skal bruges en masse penge på sådan en kat for at rette op på dyrlægens fejl.

Ok, IRONI OFF. Du har undladt at tage din kat til dyrlæge selvom du vidste at den havde øremider. Når du så endelig tager dig sammen og dyrlægen får behandlet katten, som på det tidspunkt må siges at være temmelig irriteret i ørerne (hvor fedt tror du lige det er at have kriblende, kløende mider inde i øret i et års tid ) så er det gud hjælpe mig (eller rettere katten) dyrlægens skyld at din kat får en reaktion.

Et blodøre kommer ikke pga. medicinen, et blodøre kommer når katten kradser sig og især ryster meget på hovedet. Det er muligvis kommet som følge af at den blev behandlet og ørene begyndte at klø endnu mere, men det kunne sikkert være undgået hvis den var blevet behandlet noget før (cirka et års tid før) så den ikke havde været så hårdt angrebet.

Jeg kan kun støtte Ponymor i hvad hun skriver. Ja, du kan stole på dyrlægen, men kan katten stole på dig?

Venlig hilsen diplomatiske Louise

Ingen er både diplomatisk ærlig og fjendeløs

Shetlændervallak bortgives til absolut godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 09:49

... 500 kr. om ugen i en månede det er 2000 kr. og er vel ikke det store for, at din kat for det godt igen. Jeg synes det er dig der har svigtet og derfor katten- og ikke dig, som betaler den høje pris.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 12:23

Jeg har altså ikke skrevet jeg ikke tog ham til dyrelæge selvom jeg vidste han havde øre mider.

Skrev han har haft noget i ørene i et års tid hvor jeg har renset det i kamilie the hvor det så gik væk og kom igen.

Så var han ved dyrelæge i maj måned sidste år og blive tjekket for diverse ting, men de sagde ikke noget om øret.

Så vil ikke hænges ud som en dårlig katte mor for vi gøre alt for min lille hankat.

Og ja syntes 2000 kr om måneden er meget når jeg tjener knap 5000 kr som jeg skal betale mine dyr og alt muligt andet for.

SÅ er 2000 kr i dyrelæge pænt mange penge at give ud.

Men gør det selvfølgelig da jeg elsker mig lille kat...

2 Super skønne shetlandsponyer lånes ud!!
Den ene kan rides den anden køres, nem at omgåes.

Lånes ud til Århus amt

Skriv en SMS hvis du er intra el. en besked her på heste-nettet.

SMS: 60650038

0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvad
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 12:41

så lader man da ikke sin kat gå med øreproblemer i så lang tid Nu synes jeg at du forsøger at fjerne fokus fra en fejl du har lavet til en anden fejl.

Venlig hilsen diplomatiske Louise

Ingen er både diplomatisk ærlig og fjendeløs

Shetlændervallak bortgives til absolut godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 12:50

a pro pro at rense ører på katten, så anbefaler min dyrlæge at man gør det med lidt olie på en vatpind sådan så ørerne ikke bliver irriterede eller tørrer ud. Kamillethe hmmm.

Desuden skal ørerne renses hver 2-3 dag eller når der er den mindste smule snavs.

Jeg var så uheldig at min sidst ankome kat havde øremider og smittede de 5 andre, så dyrlægebesøg, div behandlinger og rense øren det er jeg ret garvet i nu. Hvor er det bare ærgerligt at rende ind i øremider, men der er ikke andet for en gå til dyrlægen og behandle det, det kan kun gå for langsomt.

Blodører kan komme pludseligt, for 3 år siden fik mine 2 hankatte hver et blodøre. Det var heldigvis ikke slemt på nogle af dem, men det så lidt sjovt ud at det var begges højre øre der var klappet sammen så det lignede et lyserødt griseøre.

De så meget pudsige ud og det kom først på den ene og dagen efter på den anden. Dyrlægerne kunne intet gøre, der var ikke noget at tømme ud rigtig, men de kaldte det et blodøre og kunne ikke give mig årsagen. hh 10 og 14 dage efter var de helt rest igen ørerne-

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider