Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp-bortløben kat
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:14

Vi er for en måned siden flyttet fra lejlighed til hus og vores katte har ikke været vant til at komme ud, men i dag havde vi en håndværker der åbnede et vindue og en af kattene er nu væk :-(

Hvad skal man gøre og hvad kan man regne med at katten gør?

Jeg har været rundt i kalde, ladet vindue stå åbent og håber at hun er ok!

Hun har været væk en del timer nu, men jeg kan ikke se hende i området. Håber hun har fundet et lunt sted at være, hvis hun ikke lige har tænkt sig at komme hjem til "sin mor".

Hjææælp!

Mvh Alette

Kursus i dressur eller spring med Nikolaj Hein Ruus afholdes på Vestegnens Rideklub.

Skriv hvis du er interesseret eller vil vide mere!

0
0
Svar på denne tråd

Ud og kalde
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:31

Der ikke andet for, katte behøver ikke forvilde sig ret langt væk- hvis de ikke er stedkendte kan de sidde ganske få hundrede meter væk og være lost.

Når man flytter i hus, så kan man tømme kattebakkerne langs skellet (dog i lige op til naboernes siddeplads i den værste sommervarme! ;-) )- og så tager man kattene med ud- og går tur i haven, så de ed, hvor de bor. De fleste katte 'elsker* at se på havearbejde, hvis man nu graver/luger eller beskærer. Og i pauserne har man tid til at snakke. Det at man går tu i haven gør, at kattene kender den- og ved, at her bor de. Kattebakkeindholdet giver dem også en fornemmelse af hjemme.

En anden god ting er, at du har et "alle-kald"- fx kalder mise-misser-misser! Når der er mad- man kan også rasle med en dåse med tørfoder i/banke på en dåse med en ske. "Alle-kald" indøves bedst ved fodringstid- eller, hvis de har fri adgang til tørfoder, da ved en lille smule særligt lækker foder fx tun- eller lidt kogt kylling.

Og så kan man gå rundt i nabolaget (og føle sig ret dum) mens man laver sit "alle-kald" + råber kattens navn. Giv ikke op- det kan lykkes!

Jeg har vadet rundt i snevejr- men Pletpigen *kom* hjem.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd

På tur
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 23:54

Så har jeg lige været på tur igen med en lommelygte i den ene hånd og madskålen i den anden, men der var desværre ingen misse at se...

Lommelygten var dog ikke så skarp, men bedre end ingenting.

Det var også planen at de skulle introduceres langsomt, med "mor i hånden", men sådan gik det vist ikke lige.

Mvh Alette

Kursus i dressur eller spring med Nikolaj Hein Ruus afholdes på Vestegnens Rideklub.

0
0
Svar på denne tråd

Fundet!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 09:41

Katten er hjemme i god behold.

Jeg ved ikke hvor hun har været, men hun kom hjem i nat og var hverken kold eller bange :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Skønt!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 19:26

Godt hun kom hjem. (Y)

Husk nu at træne "alle-kaldet", det kan sagtens betale sig. (I)

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider