Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

15 årig drikker
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 15:32

jeg bor sammen med min mor og stedfar ,han har en datter på 15 som er min halvsøster ,hun får lov at drikke sprut og øl ,samt at ryge vandpibe ,jeg syntes godt nok selv det er for tidligt når man kun er 15 ,hvad syntes i

jeg bor i slagelse med min mor til maj juni flytter vi til jylland hvor jeg skal have hesten og hund+kat med min fjordhest han er 11 år og jeg 20 år ...

0
0
Svar på denne tråd

Drikning.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 16:09

Jeg drak mig fuld for første gang da jeg var 13 - Så holdt jeg en pause (for det var en tur til udpumpning jeg fik dér) også begyndte jeg igen 2-3 ugers tid efter min 14 års fødselsdag.

Jeg var så måske også lidt tidligt ude - Men alle i min omgangs kreds drikker, ALLE! Og de fleste har røget vandpibe, brækket sig pgr. druk, prøvet hash og er fest rygere.

Vi er alle 15, så det er vel meget normalt.

Knus, Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 16:20

15 år - det er altsår ikk unormalt blandt mange nutildags Om så forældrene ved det, det er jo en anden sag

0
0
Svar på denne tråd

det er normalt, men...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 16:22

... ALT ALT for tidligt.. men desværre går det i den retning :(

det virker ikke som om, at din halvsøster lige er startet med at drikke osv... så derfor mener jeg, at det er for tidligt..

jeg ved ikke, om jeg vil sige, at 15 år er for tidligt.. det er nok alderen, hvor der så småt skal startes.. men når folk i denne alder, allerede har prøvet alt det, som Emilie skriver fx, så er det for meget.

jeg mener, alle var vel sådan okey fulde, den dag de gik ud af 9. klasse, og der er man jo ikke mere end de der 15-17 år... (jeg selv var næsten 17, mens nogle fra min klasse var næsten 16)

og jeg synes det er fint nok, men med måde.. ikke på den måde, som "de unge" gør det på... at gå i byen som 15-årig, det synes jeg ikke er godt... hvad skal de dog lave derinde, om jeg må spørge??

og at forældrene overlader børnene til sig selv og lader dem gøre, hvad der passer dem, det synes jeg ikke er fair.. jeg kender folk, der i en alder af 15 år, drak sig fulde, gik 30 km hjem fra fest, kunne ikke finde hjem, så gik på skinnerne i stedet, blev fanget af politiet og taget med dem (alt på en aften).. og hvor er forældrene, tænker jeg så bare??

___

Mvh.Krohne

Hvis sandheden står i vejen for dig, er du på forkert vej

Man kan aldrig vide, hvad bier tænker

Nu med hjemmeside
www.123hjemmeside.dk/stinepraest
0
0
Svar på denne tråd

virker meget normalt
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 17:33

atbegynde at drikke alkohol som 15 årige -vandpibe, det er jo ikke tobak

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Alkohol...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 17:36

Det er normalt, her i nutiden .

Sådan er det bare...

Kærlig Hilsen Tossen

Ejer af araber hoppe, Jasmin født 29/4-2002

^^Elsker hende^^

En rigtig pige rider. <3

0
0
Svar på denne tråd

Normalt...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 17:54

... Men bare ikke okay iføjge min mening. Jeg er selv 16 og drikker ikke og har aldrig gjordt det, hvorfor skal hjernen drikkes ud allerede inden man er 18?

For mig at se er det altså ikke særlig sejt at have prøvet sådan nogle dumme ting allerede inden man er buksemyndig, og hvor forældrene er; je det er jo et spørgsmål stort set alle kender svaret på men ikke vil gøre noget ved- I de fleste tilfælde er de der nemlig ikke.

Annika

"Lad os lege i livstræets krone. Lad os føle at livet er stort. Lad os skue de blå horisonter og himmelvelvingens port."

Hvil fred Fnuggi død 3/1 2003. Elsket og savnet, for altid.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 18:58

Hun lære vel at kende sine grænser.

Og det er jo en valg hun har taget...

Vandpibe er jo næste uskadligt (vand i lungerne), medmindre man bruger hash/pot.

Det er meget effektivt i vandpibe.

Fotograf på Roskilde08

Hold Kjeft Og Sett Deg Ner!!!

Don't look back, just helpyourselfish...

www.jessie-fotos.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:14

Min niece sidder da også derhjemme og drikker rødvin, øl og diverse drinks når der er lejligheder der byder det. Om det er for tidligt.. det ved jeg ikke. tror bare at det er sådan udviklingen er nu om dage.

0
0
Svar på denne tråd

15årige der drikker...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:18

Er det ikke meget normalt?

Jeg drak som 15årig, ikke overvældende meget, men jeg drak.

Det samme gælder for mine søstre.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:20

Bortset fra vandpipen kan jeg ikke se noget galt i det, slet ikke så længe det sker derhjemme.

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

Søger en hest til at passe/ride, da jeg gerne vil igang med hestene igen :-). Gerne nær Broby/Odense (Fyn)

0
0
Svar på denne tråd

Altså..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:21

mine unger er 15 ( meget snart 16) og 17

Ingen af dem drak/drikker som 15 årig, er de så unormale?

Jeg ville dælme blive ked hvis de begyndte at drikke så tidlig og føle at jeg havde svigtet som forælder

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:23

Jeanette O: Jeg er 23 og drikker ikke... Er jeg unormal!? (Ja, men ikke pga non drikkeriet :-P)

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

Søger en hest til at passe/ride, da jeg gerne vil igang med hestene igen :-). Gerne nær Broby/Odense (Fyn)

0
0
Svar på denne tråd

Drikke som 15 årig..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:24

Jeg er 15 år, og jeg drikker. Jeg drak første gang som 13 årig, jeg blev MEGET fuld, og var kanon dårlig! Efter der holdt jeg en pause på 8 mdr. før jeg drak igen. Er ikke til fester hver weekend, men når jeg er, drikker jeg igennem, men kun så meget at jeg kan styre det! Og mine forældre giver mig lov.

Var til fest igår nytårsaften, som blev holdt af en fra min klasse, og det var kun de to 9. klasser der var blevet inviteret. Men alle drak, alle var fulde og havde det sjovt! Desværre var der to drenge, der blev MEGET syge. Den ene pga. at han havde røget hash og var herre fuld. Den anden fordi han havde drukket ALT for meget!

Jeg syntes ikke at mine forældre er uansvarlige, fordi de giver mig lov til at drikke. Det er erfaret fra nogen af mine kusiner og fætre, at når de aldrig har fået lov til at prøve at drikke, så gør de det i smug, og kan ikke rigtig styre det!

Så vil sige, at sådan er vi unge (desværre) nu til dags!

Kærlig hilsen Sofie.

Med den helt fantastiske, og aller bedste hest & pony -

Zobell og Lisa.

Mange ting tæller når man har hest, men noget af det vigtigste for mig er: Personlighed<3

0
0
Svar på denne tråd

vandpibe
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:34

Til jeres information, så er vandpibe mindst lige så skadeligt som at ryge cigaretter. Kræftens bekæmpelse har lavet en undersøgele om det. Yderligere så er det mere mildt i smagen, hvilken betyder, at man let kommer til at ryge mere og inhalere mere end man gør med "alm." cigaretter.

Derfor advares især unge mod at ryge vandpibe.

Se det var lidt forbrugerinformation for de interesserede.

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

derhjemme
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 19:49

Hvis hun drikker derhjemme sammen med forældrene, og hun ikke drikker sig fuld så synes jeg det er ok, jeg fik lov at smage lidt forskelligt som 14 årig, og jeg tror det er bedre at få lov at prøve lidt derhjemme, end at skulle ud og eksperimentere et andet sted.

Vandpiben synes jeg ikke er OK!

Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3

Frelst, uden at være fanatisk!! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

tja, altså
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 20:15

jeg sys da det er ganske normalt.

flere jeg kender drak inden de var 15, og dem jeg snakker med i albertslund, har da prøvet det der er værre end druk, da de var 15.

så sys faktisk ikke det er så slemt.

nu er jeg ikke til sprut, HADER drinks, skal jeg være fuld, hedder det shot (evt vodka).

dette har så gjort at jeg i en alder af 17 år ikke drikker mig ret tit i hegnet.

min tvillinge bror drikker tilgengæld hver weekend. så det er vel meget op til hver enkelt person...godt man kan havde det sjovt med andet.

det er bedre forældrene er klar over hun drikker, så vil hun være villijere til at kontakte dem, hvis hun en dag bliver rigtigt dårlig.

i 9. klasse bolblede vi løs i en vandpibe (der var to), og dette var stort set alle forældre indforstående med, uden nogen problemmer.

hva siger forældrene til at hun drikker?:)

Søde Julia, guldklumpen fra vestegnen

Part på frieserdrengen, og har verdens bedste gule ven

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 20:22

Ja nu er min datter den ene 16 år og hun har da også været til fester fra hun var 13 14 ovs.. Vores reeler her er at vi kører hende til og fra fester, så kan man følge med i om de intager lidt rigeligt Og sover hun hos andre har hun ringet hjem først. Så jeg ser ikke noget galt i det.

knus lene

En rigtig hest er en texas hest

Besøg den fedeste hobby hjemmeside

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

hun må godt
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 21:24

ryge piben og drikke for sin far når det sker er det ope på værelset med sin kæreste,sjovt nok,er hun 15,og jeg 20,men jeg hverken ryger eller drikker,har aldrig gjort det

jeg bor i slagelse med min mor til maj juni flytter vi til jylland hvor jeg skal have hesten og hund+kat med min fjordhest han er 11 år og jeg 20 år ...

0
0
Svar på denne tråd

Drikke
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 21:25

Om det er forkert at drikke som 15-årig? Hmm.. Måske.. Jeg prøvede første gang at drikke da jeg var 14. Men da var det vi begyndte at gå til halballer - ikke i byen. Det var først da jeg blev 18. Så min "start" var mild - det var måske 1 gang om måneden, og ikke det vilde drukgilde.

Men ungdommen ændrer sig meget nu her, synes jeg. I den lille by jeg bor i, var det faktisk meget normalt at begynde lige efter konfirmationen - dvs. i en alder af 13. Og nu er det blevet endnu tidligere. Dét synes jeg er voldsomt.

Det jeg finder vigtigst er bare, at forældrene ved det.

0
0
Svar på denne tråd

ikke for tidligt...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 00:23

Femten år er absolut ikke tidligt nej. Jeg begyndte som tretten, og skjulte det ikke for mine forældre. .Så længe man er moden nok til at kende grænsen for sit alkohol forbrug, så ser jeg ikke noget galt i at begynde at drikke i den alder.

Og ærlig talt så finder jeg det lidt sippet at folk syntes at man har svigtet som forældre hvis ens barn drikker som 15-årig. Jeg mener tvært imod at det er sundt for unge i den alder at lære at sætte deres egne grænser.

Mvh. Julie...

Med den dejlige RØDE ballademager

Cosmos!!

0
0
Svar på denne tråd

man skal da
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 01:18

være stiv første gang til sin konfirmation - sådan er det der hvor jeg kommer fra... Dvs unge begynder at drikker når de er 13-14 år... men der er da forskel på at drikker hjernen ud hver weekend og så engang imellem sammen med nogle venner... Når man er 15 år så er man godt på vej til at blive voksen og man skal lære af sine fejl. Så jeg kan ikke se problemet, hvis hun ellers er en normal velfungerende pige...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

EJ:...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 01:28

EJ, nu må i stoppe.

Det er da normalt. ...

Det er sådan verden ser ud, og det må folk lærer at leve med.

Kærlig Hilsen Tossen

Ejer af araber hoppe, Jasmin født 29/4-2002

^^Elsker hende^^

En rigtig pige rider. <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 10:55

du skal da vist bare være glad for at hun overhovedet har ventet til hun blev 15. Jeg begyndte også selv som 13-årig, men fik ikke lov før jeg var en 15-16 år.

Desuden så synes jeg det er noget fis at sige det er forældrenes skyld og at de har svigtet osv., for det er meget nemt at skjule noget for ens forældre, ligegyldigt hvor gode og opmærksomme forældre de er.

Josefine

A woman needs two animals; the horse of her dreams and a jackass to pay for it. - Unknown author

0
0
Svar på denne tråd

Halløj!
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:48

Det er normalt at 15-årige drikker. Jeg begyndte dog først da jeg fyldte 16 At ryge vandpibe er meget usundt, fordi det kan give vand i lungerne.

Der er skønhed i alt, du skal bare kigge ordentlig efter
0
0
Svar på denne tråd

Alkoholindtagelse ..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 12:25

Om det er normalt eller unormalt at drikke som 15-årig, kommer jo helt an på hvad normen er der hvor man kommer fra.

Jeg er fra København, og dem jeg fester med, de ser det nærmest som underligt, når jeg ikke drikker. og det forstår jeg da egentlig godt, hvis jeg bare sad i et hjørne og var lidt r*v kedelig (rent ud sagt :P) .. Men det syntes jeg ikke jeg er, jeg er da lige så meget med som mine venner, for jeg behøves sku ikke noget alkohol til at få mig til og danske rundt på stole eller gå helt amok og råbe hele byen op. for det er mig (når jeg er i humøret til det).

Personligt kan jeg ikke huske hvornår jeg begyndte at drikke, jo da jeg var 4, af min fars venners sjatter når de spillede dart i køkkenet.. Men hva' fanden, ;D ..

Min lillesøster fik lov til hendes fars kærestes mindste søns konfirmation at drikke en eller 2 breezer' hvilket jeg egentlig ikke så som okay, da hun kun lige er fyldt 12 (var 11 dengang). men nu var jeg ikke den voksne der og jeg bestemte ikke.

men jeg kan sku ikke se noget galt i at 14-15 årige drikker, så længe det ikke er uhæmmet, og de kan se sig selv i øjnene dagen efter.

Min mor er også rimelig "cool" på det område, jeg har haft løse tøjler så længe jeg næsten kan huske (ca. siden mine forældre blev skilt :P), for hun vidste sku godt jeg passede på mig selv, og ikke gjorde noget jeg ikke ville. og jeg har altid fortalt hende hvis der var en chance for jeg tog i byen (hvilket er mulligt i københavn fra du er ca 14), og hun fik afvide hvor jeg var. altid og hvem jeg var sammen med, og hvornår jeg regnede med at være hjemme.

Malouh
Det hårde ved problemer er ikke at få dem løst
Det hårde ved problemerne er at erkende man har dem.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 12:26

18 år og jeg har aldrig været fuld!! Jeg ved ikke om det er unormalt... Men jeg begyndte også at drikke da jeg var omkring 15 år. Jeg har aldrig prøvet at være fuld, fordi jeg ikke vil have tømmermænd.Det må da være ulæækert at sidde over toiletkummen sådan her: dagen efter. Jeg kan ikke se det sjove i at man drikker bare for at drikke hjernen ud. Jeg drikker for at have det sjovt. Jeg synes at det er fint at begynde at drikke som 15 årig men tidligere synes jeg ikke er fint. En forælder har heller ikke fejlet, hvis børnene drikker alkohol. Personligt synes jeg at mine forældre hr klaret det neget godt...

Ting kommer ikke af sig selv, man skal arbejde for dem!

0
0
Svar på denne tråd

ikke tidligt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:56

I gamle dage var loven at man måtte købe sprut og alkohol når man var 15 år - jeg fik derfor lov til at drikke da jeg var 15. I dag er grænsen 16 år for at kunne købe og derfor er der mange der siger at deres børn må når de bliver 16.

Mine forældre holder ved den "gamle regl" så mine søskende har også fået lov når de er 15 :D

Syntes ikke der er noget problem i det!

Ninkamus

26 dage til jeg flytter :-D

Glæder mig helt ekstremt til at bo sammen med kæresten!

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

0
0
Svar på denne tråd

Tror også
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 15:58

jeg var omkring konformationsalderen da jeg begyndte at drikke alkohol. Det var sådan lidt i perioder, hvor der var meget fest, og lidt drikkeri. Andre perioder var jeg slet ikke til fest, og drak derfor ikke.

I dag drikker jeg ikke særlig meget alkohol. Synes det er hyggeligt at sidde og og få en drink, som smager GODT, men gider ikke at være sådan rigtig fuld.

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

altså, altså.
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 17:14

Sådan har ungdommen udviklet sig, og det er der ikke noget at gøre ved? Alle i min klasse, også dem der er mindre fremme i skoene, drak ved min konfirmation hvor vi var 14-15 år gamle allesammen! For nogle var det første gang, men som jeg skriver længere oppe så har alle dem jeg kender prøvet vandpibe, cigaret rygning, alkohol oog hash. Og det er altså ikke unormalt? Sådan ser verden ud!?

Og jeg vil gerne sparke dem i enden der siger ''hvor er forældrene henne?'' for i de fleste tilfælde ved forældrene ikke at de drikker, jeg har nogle gode og beskyttende forældre, som er der for mig, og at jeg drak tidligt har INTET med dem at gøre? Da jeg drak mig fuld som 13 årig hentede min mor mig, hun stolede på mig og hvis i ikke tror at jeg fik røvfuld, så tar i fejl! For mine forældre blev meget skuffede over min opførsel.

Idag drikker jeg mig fuld - de ved det ikke medmindre det er føldselsdag eller nytårsaften for sys de at det er okay.. hvis jeg kan styre det!

Knus, Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

- - - - -
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:09

Jeg er selv 13. Har smagt, på rødvin ovs. Men har aldrig "drukket" så meget, at jeg har haft det dårligt. Men det har nogle fra min klasse.

Forældre-rådet i min klasse, har bestemt, at når vi går i 8. klasse, så må der begynde og blive serveres alkohol, og man må tage alkohal med til fødselsdage, og fester.

Hilsen

Camilla / Camilla ♥Kctm♥

Vis din respekt overfor heste, så viser de deres.

0
0
Svar på denne tråd

altså.. desværre..:(
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:46

det gør 13 årige desværre også nogle af mine venner vil gøre alt for en øl og synes det er sejt.. jeg synes ikke det er spor sejt synes faktisk det smager dårligt:( men måske er det bare mig har jeg en gang i mellem tænkt:(

jeg har en jeg ikke er så gode venner med der både har været til udpumpning og alt muligt.. det kan jeg bare ikke forstå men sådan er nogen åbenbart..

0
0
Svar på denne tråd

Hvor..?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 20:29

Hvor pokker går børn i byen henne? Så vidt jeg er orienteret skal man stadig være 18/21 år for at opnå lovning adgang til diverse diskoteker. Nogen steder dog 16 år på særlige børnedage.

Så her er lige en lille bøn fra en gammel sippe på 21: Når i unger går i byen længe før tid, så hop lige af de gamles ærmer og lad være med at tigge os om at købe drinks til Jer i baren fordi Jeres falske ID ikke er tilstrækkeligt.

Eller endnu bedre... Hold Jer væk fra byen til I bliver store piger og drenge :-) I pynter absolut ikke i nattelivet.

Jeg synes det er den helt forkerte retning tingene udvikler sig i.. Børn med alkohol?! Er der nogen der kan forklare mig det indlysende pædagogiske og den personlige udvikling i det? Og jeg håber ved gud ikke nogen vil tage @!#$ på mig og sige at det er et redskab til at lære sine egne begræsninger.

Her er da et barn der skulle på hovedet i seng uden dessert:

"Og jeg vil gerne sparke dem i enden der siger ''hvor er forældrene henne?'' for i de fleste tilfælde ved forældrene ikke at de drikker..."

"Idag drikker jeg mig fuld - de ved det ikke medmindre det er føldselsdag eller nytårsaften for sys de at det er okay..."

Lige præcis dér, min ven, slog dine forældres opdragelse fejl.

Var det ikke en idé at gemme et par hjerneceller til den dag I rent faktisk skal til at lære noget, EFTER folkeskolen og efterskolen?

Gud hvor føler jeg mig gammel, når unger kan forarge mig på den måde..

- Line. Som heldigvis er blevet gammel nok til at gå i byen, hvor der med sikkerhed ikke kommer nogen børn.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:29

Line(Emilie) skriver så glimrende mit synspunkt

Nu er vi to sipper Line

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Part søges!se annonce på MP.

"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd

I byen som 14 årig ..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:50

Line -

Du vil måske kalde det sodavandsdiskotek. men det er sku muligt, og det er rigtig meget muligt at snyde sig derind ..

• Below nr 3 - www.clubtropic.dk - alderskrav er 14 år, har tidligere været 15. du skal bare have dit sygesikring med dig og være på gæstelisten. Det åbnede første gang den 18. marts da jeg blev 15 og der var jeg derinde, og i starten blev alderskravet holdt rimeligt. men senere har jeg set børn på 10-11 år derinde.
  • Caribean Club - + 16, er fester om søndagen i ferier og op til helligdage . har jeg personligt aldrig været inde..
  • Club glory - www.clubglory.dk - + 16 fest, medlemsdiskotek, dog kan du komme på gæsteliste. holder fester de fleste fredage. er du over 18 får du stempel og kan købe drinks med alkohol. pas eller andet billed-id påkræves (evt. buskort + sygesikring)
  • White room - www.whiteroom.us - + 16 fester, kræver gæsteliste.

Derudover, hvis du kender nogle, som kender nogle, er det muligt at komme ind steder hvor du skal være ældre .. ikke at jeg selv benytter mig af det. men det er muligt.

Malouh
Det hårde ved problemer er ikke at få dem løst
Det hårde ved problemerne er at erkende man har dem.

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:57

15 årige burde ikke drikke sig stang stive eller ryge alt muligt, men de gør det alligevel...

Der er forresten noget der heddder PRIVAT fester når forældrene ikke er hjemme...

Og sprut er nemt at skaffe selvom man kun er 14 - 15 år gammel...

Men der er selvfølgelig nogle børn i den alder, som gerne må for deres forældre, hvis bare det er forsvarligt...

med venlig hilsen

Natasha Forup (:

»mig som har heste for hyggens skyld..

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 23:39

Jeg selv har haft temmeligt løse tøjler, og min far og jeg har snakket sammen om at sætte grænser. Jeg startede stille og roligt med at drikke da jeg var 14, ca. 1-2 gange om måneden. Nu er jeg 16, og drikker hver weekend, gerne både fredag og lørdag. Jeg vil ikke mene mine forældre har svigtet overhovedet, jeg har klaret folkeskolen rigtig pænt, og går nu i 1.g og klarer mig ligeledes pænt. Jeg passer mine ting, og kan godt sige nej til en bytur, hvis der skal arbejdes på en fysikopgave.

Jeg er IKKE blevet svigtet. Min far har været med i alt hvad der er foregået. Hvis jeg altid havde fået nej, havde jeg gjort det i protest alligevel.

Dejligste
♥ ♥ ♥
Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django
-
Every song ends, but that's not a reason for not to enjoy it!
0
0
Svar på denne tråd

Nu sidder jeg
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 13:07

her som mor til en søn på 12, en datter på 10 år og lille Frederik på 2 år.

Alle jer som går i byen jævnligt, hvor mange gange har i oplevet vold, som følge af andre unge der har drukket?

I det senere stykke tid, har der været nogle grimme episoder med unge (næsten børn) der har udsat andre mennesker for direkte dødsvold, happyslapping og andre voldsudgydelser. Mange af disse unge mennesker har været påvirket af alkohol eller euroforiserende stoffer.

Giver det jer slet ikke noget at tænke over.

Jeg finder det overhovedet ikke acceptabelt at unge i så ung en alder, drikker alkohol i de mængder nogle af jer beskriver, og slet ikke hver weekend.

Her hjemme vil det være tilladt at drikke en smule alkohol til deres konfirmation, ellers først efter de er fyldt 16 år.

Jeg vil efter bedste formåen, prøver at påvirke mine børn til at de skal drikke med måde, og i sådan en grad at det ikke kommer til at gå udover deres medmennesker og omgivelser.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede heste.

Hestetrailer udlejes, Ribe- lasteevne 1150 kg.

0
0
Svar på denne tråd

Måske !
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 13:19

Heej..

Jeg syntes måske det er lidt tidligt (det med vandpibe.)

Men ellers ik rigtig..

Min søster er også 15 og hun drikker også.. Men kun til fester og sådan noget.. Tror hun begyndte i starten af 8. klasse..

Hilsen Lea

0
0
Svar på denne tråd

15 år...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 14:03

det kan jeg ikke se et problem i. Heroppe startede vi i 12-13års alderen...

Det er da helt super, at hun åbenbart kan have en dialog med forældrene så de ved, hvad der foregår. Tænk, hvis hun ikke fik lov, gjorde det alligevel, fik en enormt ubehagelig oplevelse og ikke kunne tale med forældrene om det.

Frihed under ansvar burde man fint kunne administrere som 15årig!

/Line

Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur, højtelsket ædemaskine!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 15:59

Jeg måtte drikke efter at jeg blev konfirmeret.

Jeg er ikke typen der går i byen hver weekend eller absolut skal være fuld. jeg er 16 og har røget vandpibe (og så meget andet) Jeg er ALDRIG blevet bedt om ID i forbindelse med en bytur eller i forbindelse med køb af alkohol.

Jeg har flere gange været ude for ikke at kunne huske hvad jeg har lavet, hvilket jo ikke er specielt smart, jeg har set folk fra min "gamle" vennekreds både true mennesker (kniv, kastestjerner o.s.v) og give dem et par på hovedet, selvfølgelig fordi de bare så lidt provokerende ud.

og ja jeg er ved at rydde op i min vennekreds,og har så sent som i dag modtaget trusler, super start på det nye år! (mit nytårsfortsæt)

Det gik ligesom galt for de fleste da både hash og Kokain blev en fast del af byturen.

Men min egen fejl, og kun fordi jeg ikke ville høre efter mine forældre, men jo det var dem der var klogest i sidste ende.

We'll do it all
Everything
On our own

Picasso<3 * June<3

0
0
Svar på denne tråd

hhmmm...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 16:00

Jeg er da selv 15 og jeg er ikke ligefrem den "unormale" der ikke drikker.

Jeg syntes ikke der er noget problem i at drikke som 15-årig og lidt under. Der er stor forskel på at drikke sammen med vennerne f.eks. til en fest eller at gå i byen på diskotek og sådan.

For det andet så er det ikke sejt at gå i byen hvis du er under 16. For det første kan du ikke komme ind nogen steder, for det andet skal du have alle andre til at købe sprut til dig og for det tredje syntes alle andre man er for ung.

Så dem der går i byen under 16 syntes jeg er et problem... Ikke dem der bare drikker som er under 16.

-Min mening... I må meget gerne modargumentere hvis det lyster jer.

Hilsen Cathrine

» S.T.U. «

Stil, Talent, Udstråling --> Don Magic

www.123hjemmeside.dk/cathrine-magic

0
0
Svar på denne tråd

En gammel kones kommentar
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 16:50

Lige en lille bemærkning fra en gammel kone med 2 børn en på 13 og en på 16år.

Da jeg var ung inde i københavn, var det absolut ikke noget særsyn at unge på 13-15år drak - vores forældre vidste det bare ikke

Så den der med ungdommen nu til dags tsk... tsk...den holder bare ikke At man som forældre har fejlet hvis ungen snupper en brezer som 15årig inden for hjemmets fire vægge - Den er altså lige så langt ude.

Selv om vi som forældre er hunde ræde for om vores kære "små" nu kommer galt afsted, så er perioden fra man er 13 til en 16-18 stykker typisk tiden hvor livet skal prøves lidt af - nogle gør det så med lidt mere maner end andre.

Men hånden på hjertet i andre "gamle" da i var teenagere der gik i bare biografen, drak vand og spiste gulerødder ikke - altså når ikke i lavede alle jeres lektier uden brok ikk? - ironi of igen:

En anden ting er at jeg prøver at påvirke min engne børn til at udskyde debuten så længe som muligt - og her hedder det - nul alkohold før man er konfirmeret (ca. 14år) og derefter kun alkohol når man aftaler det og i aftalte mængder.

Det har virket på den store - nu er han så næsten 17 og har fået frie tøjler - måske fordi han er gynmast og kun drikker ved helt særlige lejligheder for ellers går det jo ud over formen.

Den lille har så debuten til gode - og så må vi tage den derfra.

Mange kærlige hilsner

Helle

(40år og mor til 2)

0
0
Svar på denne tråd

for tdligt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 17:24

Jeg synes helt klart, at det er alt for tidligt at få lov til at drikke og ryge som man har lyst til.

Jeg har en datter på 16½ og en søn på 15½, og jeg fortæller dem hvor farligt det kan ende med at blive, men hvis de skal prøve at drikke alkohol, så er det herhjemme og kun i små mængder. Alt der har med rygning vil jeg ikke have på vores grund.

Jeg var selv 30 år, da jeg for første gang fik alkohol, og hvad angår rygning, så har jeg aldrig prøvet det.

Som sagt, man kan tids nok rode sig ud i drikkerri og rygning,så hvorfor ikke vente til man blir voksen - for det er man ikke i den alder...

De dejligste nytårs hilsner fra

Gitte Bjørn & team Vognbjerg

Opdræt af Pinto heste

Rødbroget hingsteføl fra 2007 til salg

Samt Pinto hingsteføl (brun m/ aftegn) fra 2007 ligeledes til salg

Se evt. på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Fordi at
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 19:46

jeg selv har gjordt det, er det da ikke ensbetydende med at det skal være acceptabelt for mine børn.

Det er efter min mening, ikke særlig godt argument.

"Sønnike, jeg kom desværre til at slå en mand hjel som 16 årig, og jeg har ikke taget skade. Så hvis der er en der genere dig en dag, så skal du bare slå fra dig, lige meget hvad følgerne er".

Måske lidt hårdt sat op, men for at vise at det ikke er okay, bare fodi man selv gjorde det, så er det i orden.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede heste.

Hestetrailer udlejes, Ribe- lasteevne 1150 kg.

0
0
Svar på denne tråd

Mange..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 19:58

Der er rigtigt mange der starter med at drikke når de er 13-14 år, og jeg er da også selv en af dem :)

-Sabrina:D

Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer..

-Og jeg er Stolt af det..!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider