Først på aftenen gik jeg en tur for at se, om der var naboer hjemme, som evt kunne finde på at skyde nytåret ind.
Af de to tætteste naboer er det ene hus tomt (til salg). I det andet er en rideskole og som jeg en enkelt gang før har berettet, har de flere nytår i træk skudt fyrværkeri af for det første ret tæt på deres egen stald men derudover ca 60 m fra mit stråtag!!!
Et år var ejeren endda så dum, da jeg (igen igen)gik ud og bad dem gå 200 m ned ad vejen, at sige:"Jeg kan da godt forstå, at du er nervøs,-jeg har selv en søster med hus med stråtag,- men der sker jo ikke noget".
Hvordan han lige kunne garantere det, kan jeg ikke helt regne ud men han må have specielle evner!!!
Jeg kunne se lys i deres hus men intet liv, så jeg håbede, at det bare "tyveriforsikringen".
Og det var det!!!
Intet fyrværkeri tæt på mine heste og mit stråtag... Jubii! Ingen grund til at ringe til politiet! Ingen grund til at diskutere med en imbicil stodder med en hjernekapacitet på højde med bølgepap!!!
Jeg kunne såmænd bare stå på vejen i ro og mag og se på fyrværkeriet inde over byen. (Lige indtil nogle nabo-naboer begyndte at fyre bomber af. Så smuttede jeg ind og nussede hestene.
Godt nytår!
Maria