Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

eftertragtede heste og ponyer?
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 00:12

Hej Alle!

Nu lurer jeg jo som mange er jer, ofte heste og pony - markedspladsen og der er det jo hurtigt at se, hvad der er billigt, hvad der koster dyrt osv. men det jeg IKKE kan se, er jo hvad der egentlig bliver solgt?

Der ser ud til at være et masivt udbud at hypperdyrene, og der ser da også ud til at være et marked, jeg undrer mig bare over hvor det er?

Jeg kunne da godt tænke mig at høre jeres erfaringer på dette område!

Hvilke racer er de mest eftertragtede både for ponyer og heste?

Hvilken pony kategori er den mest eftertragtede?

Er det dressur, spring eller alvshypperne folket vil have?

Har I noget info at tilføje med så byd endelig ind:-)

hvilke hest/ponyer går som såkaldt " varmt brød"

- hvilke gør ikke?

På forhånd tak for jeres tanker og erfaringer!

Godt nytår!

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 00:19

Det er nok et spørgsmål om at sætte den rette pris og gøre sig klart til hvem, hvad og under hvilke forudsætninger man vil sælge.

Men jeg vil mene, at man til enhver tid kan finde et godt hjem til en god, stabil hest til en fornuftig pris.

Men til de priser, man ser mange udemærkede, men ikke specielt hverken talentfulde eller på anden vis unikke heste - er der intet at sige til, at de ikke finder en god ny ejer.

Langt de færreste har talent til en hest med konkurrenceafstamning, men mange vil have noget, de alligevel ikke har skyggen af evner eller penge til. Ligesom mange sælgere tror de har guld i stalden - selvom de ofte kun har det i hjertet, når de tænker på deres hest.

Hilsen May-Britt.

Ledig stald med 4-5 bokse, mulighed for løsdrift - 4 tdr. land mlm. Bagsværd og Herlev. Skriv for yderligere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

telefonstorm
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 01:43

Jeg havde næsten telefonstorm, da jeg havde min vallak til salg til 68.000,-

Han var smuk og ædel (trakehner afstamning)

6 år

165 cm i stg

letridelig (lidt til den dovne side)

gået LA spring og dressur

Han blev solgt på 14 dage, hvor der var fremvisning 6 gange og 5 ringede og sagde de ville købe. Jeg valgte en af køberne og hun tog ham med en mindre røngtenfejl.

Jeg vil tro at sådan en som min minimule er nem at sælge:

Har haft en del forespørgsler på hende til de stævner jeg har været til.

Hun er fra 2000

super springafstamning

160 cm i stg

springer super, ville dog blive meget bedre med 5-6 dages seriøs træning

smuk og med et super kønt hoved og masser af udtryk og personlighed.

Letridelig, dog med visse særheder

Jeg tror man kan sælge mange heste på kapacitet, udstråling og temperament.

Selv køber jeg kun heste som JEG synes er kønne og med spændende springafstamning. Jeg kunne ikke drømme om at købe en hest uden udstråling.

Meget kvalitetsudstyr sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 10:03

MBN - Jeg er fuldstændig enig i det du skriver.

.. jeg synes nok nogle priser er lige lovlig optimistiske på HN.

Jeg har selv ledt meget efter en oldeborg hoppe, jeg kunne bruge til avl/ridning. Men synes ikke der har været så meget at finde. Der har ikke været den helt rigtige. Avlshopper som er skadet, af den ene eller anden årsag, synes jeg også har en tendens til at lægge lidt højt. Ved godt man betaler for afstamning også... men... køber man en hest der er skadet køber man sig også tit lidt ekstra dyrlægeregninger.

Jeg har så kigget andre steder (gul & gratis)... Og har fundet en oldenborg hoppe på 3 år uden nogen fejl efter Milan af Kloster og mor er kåret med 8 i helhed. til rigtig fornuftige penge. Og der er priserne slet ikke det samme som herinde.

Det er som om at på anerkendte hestesider er priserne kørt lidt op.

Pia og Mikkelline,

Sidsel, Noska, frække Deja vu og Zpiloppen.

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

0
0
Svar på denne tråd

mmm
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 13:08

jeg har haft nogle ponyer på marketpladsen,men jeg da også fået nogle henvenlser her fra. men aldrig en køber her inde fra

jeg har fået solgt igemmen salgs-stalde eller mund til mund metoden.

og de gange jeg har selv købt hest har jeg købt igemmen salgs-stalde for de privat anc hvis heste jeg har set ,er jeg blevet dybt skuffet for jeg syndes ikke de har levet op til anc.

De anc jeg bedst kan lide er dem der ikke stå nået i

Spring pony.kat 2 til salg.

rigtige shetter render under hegnet

0
0
Svar på denne tråd

husk nu...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 11:36

et er hvad pris dyret annonceres til, et andet er den reelle salgspris.

Taler vi en hest/pony de rhar præseret placeringer på B/Aplan så er afstamning ligegyldigt, for her taler vi købere der har det sportslige i tankerne ikke det avlsmæssige.

På unge hest dvs 3-4-5 år, her er renracede dyr i højere kurs end blandigsheste, da man formoder de har kvaliteter ud fra papirerne.

3-4-5års ponyer der ikke er redet meget er svære at sælge for de færreste ponyryttere kan/vil udd. dem, de vilbruge dem her+nu mens de har ponyalderen.

Omvendt dem der søger en hygge/turhest... de kigger ofte mest på prisen, og stiller ikke de store krav til hestens udd. niveau etc.

Selvfølgelig er der undtagelser til ovennævnte postuleringer, men det er i grove træk min mening.

Og jeg har selv lige været ude i felten for at købe hest, så mener markedet er vel sonderet

Karina,der søgte springhest

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider