Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dressurrytters særhedder...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 19:33

Godaften...

Jeg er jo tidliger springrytter, men efter et alvorligt styrt stoppede jeg med at ride.

Jeg er nu kommet tilbage i sadlen efter mange års pause.

Men, jeg vil tilbage i sadlen som dressurrytter!

Problemet er bare, at jeg ikke kender dressurrytterne særheder.

Den eneste dressurrytter jeg har kendt - var en formidabel gråhåret kvinde med en pragtful stil.

Hun børstede sin virkelige smukke hest iført hvis kitel og gummiehandsker.

Så er der ikke noge dressurryttere derude som på en morsom måde kan tage mig i lære hvad der er HOT og NOt indenfor dressurverden

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 19:43

Der var tidligere en rigtig morsom tråd,

-omkring pålædning , hunde, mænd og dressurrytterens opførsel osv ..

Underholdende læsning.

Måske en anden læser kan finde vej til tråden?

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

hæhæ jeg griner
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 19:51

lidt i skægget :9

"Hun børstede sin virkelige smukke hest iført hvis kitel og gummiehandsker.

Sådanne syn har jeg også set :) Desværre må jeg vedkende mig, at jeg også er perfektionist, som "man skal være som dressur rytter" i følge min tidl. underviser. Måske endda over i noget OCD-agtigt, fnis. Nogen kalder det pyldreri :)

Lone

Massage, healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? Tjek profilen

0
0
Svar på denne tråd

Hot or not
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:00

En hest med hår allevegne, det er absolut NOT.

Til gengæld skal den til stævner være pænt flettet op, og HVIS du bruger tape i manen skal den for Guds skyld være hvid, ikke guld eller lyserød, HVID!

Pandebånd med "diamanter" er HOT men brun sadel og trense er NOT.

Rytteren skal helst være klædt i tøj i de nyeste modefarver, gerne så det matcher hestens dækken. Og så er en lidt arrogant attitude et must. Kender faktisk et sted, hvor man kunne se de fine damer stå og strigle deres hest, iført pels!!! (Det er så mange år siden, men glemmer det aldrig...)

Havde en gang en dressurunderviser der forventede at seletøjet var nypudset til hver undervisningstime, og hesten skulle have nyvasket hale.

Og så er alt andet end en Dansk varmblod, gerne efter Zardin Firfod eller en Blue Hors hingst, totalt NOT!!!

OK, er det ikke en DV så KAN en trakehner eller en oldenborger gå an, men en broget hest er fuldstændig yt, uanset dens evner som dressurhest. Brogede heste er til de der cowboyder-ryttere.

Diverse andre racer, incl ponyer opklasset til hest, vil til ethvert stævne blive dømt totalt ned. Selvom hesten så gik verdens dårligste program, så var det ihvertfald fordi dommeren ikke kan lide knabstruppere, arabere, palominoer, travere, nordbagger, etc. etc. at den fik en dårlig kritik.

Nåh, ja, til stævner så er det altid dommeren der er dårlig, det er aldrig fordi man red et dårligt program at man ikke vandt.

Og hende der vandt, vandt kun fordi hun red på en hest efter en Blue Hors hingst, eller fordi hun kender dem der er noget ved musikken indenfor rideforbundet, for ride, det kan hun da overhovedet ikke!!!

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd

udstyr...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:09

Åhhh nej, jeg har brun sadel og tense - er det sådan rigtig meget NOT???

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

dressurryttere
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:18

Og en rigtig dressurrytter rider altid med bandager, uden ridehjelm og aldrig leggins.

Hilsen Camilla, der kun er hyggedressurrytter.

Du godeste! Jeg pustede vrangen ud på mit hoved.

(Steen og Stoffer)

0
0
Svar på denne tråd

Horseygirl
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:21

hørt hørt...og jeg er bare så NOT

hehe

sandie

Rolig hoppe sælges..se under min annonce

0
0
Svar på denne tråd

Nothing
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:28

Desværre, Lækkermås, brun sadel og trense er fuldstændig håbløst, totalt NOT, det går bare ikke!!!

Og da slet ikke hvis det er lysebrunt!!!

Nåh, ja, det havde jeg glemt, Camilla *Barløse* ingen ridehjelm, men ALTID handsker.

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
0
0
Svar på denne tråd

dressurryttere
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:29

Og PISK!

(Steen og Stoffer)

0
0
Svar på denne tråd

1234578
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:50

Jo jeg kan da prøve...selvom jeg nok ikke er helt med på beat´et grundet fremskeden forkalkning med udsigt til egen rollator i en ikke alt for fjern fremtid - i hvert fald er der ikke så lang tid til, som der har været...

Allerførst...Dressurryttere har ALTID en flaske Show-shine indefor rækkevidde - mest bare til halen.

Du skal vide ALT om grundridning.

Du skal kende forskel på moderne, klassisk og akademisk dressur. Bor du i Roskilde er det vistnok helt YT ikke at ride Akademisk. I nordsjælland rider de enten Akademisk eller Klassisk eller et mix (jeg har heller ikke styr på forskellen)

Alle andre steder er de ikke helt så ortodokse, og hopper ikke så nemt på at give en formue for en lektion for at skridte rundt i et par år før hesten er klar til at smålunte lidt. Til gengæld behersker du så samlige sidebevægelser (undtagen schenkelvigning, som ikke findes i denne verden)

Så skal du kende alle Guru´erne - de skifter konstant. Og du skal have en holdning og en argumentation i orden, ellers er du bare HELT og fuldstændig YT. (Jeg er YT - jeg har ikke styr på dem, og gider ikke, for en halvgammel dressurtante som jeg synes egentlig det hele er gammel vin på nye flasker - men sig det ikke til nogen, for så bliver jeg lynchet )

Da du er tidligere springrytter skal du lære at ordne man, klippe hovskæg, lange hår under og imellem hestens kæbe, klippe hale, og selvfølgelig kunne flette og sy rosenknopper (tape er HELT yt!)

Du kan godt smide dit gamle Mordax sæt ud!

Du anskaffer dig en strigle "kasse" i størrelse kummefryser, og anvender MINDST 4 forskellige strigler HVER DAG, og til sidst en lammehånd til at tørre over med til sidst. Deri er også diverse salver, øjenrens, hov-mirakelcremen og meget meget andet)

Der skal i dit budget være plads til 24 forskellige dåser med alt fra MSM, Glucosamin, E-vitamin, Muskelopbyggende pulver, B-vitaminer, C-vitaminer, Elektrolytter, og sikkert en masse mere som jeg ikke kan huske (Piaff-pulver, Changement-pulver, Travers-pulver... )

Du sætter dig ind din hests ernæring, og går igennem ild og vand for at din hest får den allermest ernæringsrigtige sammensætning af foder, som er fuldstændig i balance.

Du anskaffer dig MINDST 4 forskellige støvler. Et af gummi til at hente hesten ude på folden i. Et par at gå i stalden i. Et par dressurstøvler med høj dressurbue. Og så et par tjekkede rustikke brune til at skridte tur i.

Ridevest er et must.

Højhalset rullekrave under om vinteren, t-shirt om sommeren.

Har du bryster, er de forsvarligt spærret inde og tøjret grundigt, hoppebolde er helt yt.

Du har MINDST 10 dækkener til ethvert tænkeligt og utænkeligt vejr.

Skridttæpper, coolere, fleece tæller ikke med - dem har du dobbelt så mange af, og mindst ET af dem er et ægte Golden Stribe i REN ny uld (ikke noget kunststof, eller look a like her...FY!)

Pas på med at være alt for overtjekket med for meget ens af alting...det skal matche, men med stil. Så hvis dine bukser, underlag og bandager er helt ens er du røget over i grøften af wannabe´s dressuryttere der ALDRIG lærer det, uanset hvor mange matchende sæt de køber.

Farver som brunt, grønt, og brunt og grønt, og lidt blåt er de farver du i fremtiden kan se frem til at bære som dine absolut primære farver. Måske krydret med hvid og sort.

Bandager og Gamascher har du nok af til at fylde et skab. Og selvfølgelig...ingen bandager uden bandageunderlag...

Og bandagerne vaskes efter brug, så du har en ugentlig vask af bandager alene, og sidder lørdag aften foran flimmeren og ruller nyvaskede bandager op.

Springgamascherne gemmer du til en skridttur i skoven.

Skulle du eje en glidetøjle eller anden form for hjælpetøjle, går du ud i skoven i nattens mulm og mørke og graver dem ned, så ingen opdager at du engang har rørt ved slige ting.

OS, Dörbert og Dahlmans rundskårne, er de trenser du koncentrer dig om når du skal shoppe. Passier er også acceptabelt og Prestige går an.

Sadler... Læder, stoppet med uld på en bom af træ. Ikke noget med kunstfyld, eller kunststofbom.

Lige nu er mange engelsk producerede sadler et hit, men et par tyske og en enkelt schweizisk mærke kan accepteres.

Men husk...inden du beslutter dig for en sadel, skal du konsultere dyrlæge, massør, kiropraktor og en RIGTIG sadelmager - ikke bare en sadelhandler (STOR forskel)

Rigtige dressurryttere rider med relativ små enkle sporer.

Rigtige dressurryttere har kun 1-3 slags bid af de mest humane slags - Så alle dine 45 springbid kan du godt sælge nu hvor du alligevel har gravet dine martingales ned.

Rigtige dressurryttere har en laaag pisk som de bruger til at berøre hesten med. Pisken er slank og let og ligger med god ligevægt i hånden. berideren kan låne denne når hesten skal toucheres ved indlæring af f.eks piaff.

Gang og udståling betyder alt når du skal vælge hest. Skulle du allievel kaste din kærlighed over en smuk firkantet hest, hvad enten den er af norsk, islandsk, spansk, eller jydsk oprindelse med minimalgang og svæv, ja så konverterer du bare til klassisk og/eller Akademisk dressur - her når du sandsynligvis aldrig op i et tempo hvor det vil få betydning. Til gengæld lærer du måske at ride spanske skridt - med én hånd

Det var vist lige en lille smagsprøve på dressurens verden...VELKOMMEN (hvis du da har energien)

Forskelligt købes og sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

dressurfinker
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:55

husk de meget lange sporer. De er obligatoriske fordi de meget dyre, meget STIVE læderridestøvler, der går halvvejs op af låret, hindrer en i af lægge undrschenklen ind til hesten...

Dressurryttere har 10 sæt bandager i 10 forskellige pastelfraver, med dertilhørende farvekoordinerede sadelunderlag

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Brun sadel
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:01

Bruun sadel og Trense , er for HOT!!! ikke not! :D

Fun

0
0
Svar på denne tråd

dressurryttere
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:06

Neizse- Kæft det var da det sjoveste indlæg, jeg har læst længe!

Hilsen Camilla

(Steen og Stoffer)

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:06

jeg ser altså mange dressur rytter med brunt sadle og transe! men før du da bare den stil du syntes om! har også selv været springrytter og rider nu dressur og jeg klipper stadig man lige og kan også godt finde på at ride lidt spring dressur nogen gange og det se ingen skade til!!!

0
0
Svar på denne tråd

Flad af grin
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:08

neizse har vist fat i det rigtige der - jeg er flad af grin!

Og så er der alligevel en stor del sandhed i - og desværre kan jeg genkende mig selv i en hel del af det hun skriver

Hvor var det hele meget nemmere da man i fordums tid var springrytter - det er jo slet ikke så kompliceret

Velkommen til dressurens verden

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

At være sær...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:09

Generelt vil jeg bare mene man er sær hvis man rider andet end dressur

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:18

Krydsnæsebånd og hannoveranske næsebånd er absolut NOT! Niks, find du det kombinerede frem. Meget gerne med et ordenligt tilbagetræk så du rigtig kan spænde snuden ind på hesten. Ingen, jeg gentager INGEN åbne muler!

Kort veltrimmet man er HOT. Ryk gerne manen en gang om ugen eller to så den altid er fletteklar. Ingen lange flyvemaner!

Dit bid skal være Herman Sprenger, din sadel Stübben og dine ridebusker Pikuer. Så er du godt kørende! ;-)

Mvh. Rikke

snart uden Escape Dance

Hoppeføl e. Godsend Du Reverdy sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jubii!!!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:22

Er det rigtigt, Rikke??? Skal man have en Stübbensadel??? Er det HOT lige nu?

Jubii!!! Jeg er dressurrytter, men er absolut ikke blandt de hotte, men en Stübbensadel, det har jeg dog. Og jeg elsker den!!!

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
0
0
Svar på denne tråd

konkurrencedressur
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:23

nu bevæger jeg mig måske ind på et område hvor jeg ikke hører hjemme, og dog. for jeg har jo i min dagligdag kontakt til temmeligt mange stramsurryttere. deriblandt iøvrigt en tidligere rytter på BH.

brun sadel og trense er rigtigt hot, hvis da bare ikke hesten er brun. og så er det selvfølgelig kun i den rigtige mørkebrune nuance. ikke noget caramel, newtan eller london farvet her.

til daglig træning gælder nogle regler og til stævner nogle andre. Lige pt er det hotteste hotte her i nordsjælland at ride med (hold nu fast jer der har været med længe) helt lysebrune støvler. ja i hørte rigtigt. new tan støvler er totalt hot. de kræver jo selvsagt en del pleje da den mørke sadel uværgeligt laver mærker på dem... de har selvfølgelig høj dressurbue og er stive i skaftet. lynlåsen sidder på forsiden lidt til indvendige side, så man ikke kan se den.

dine ridebukser er i lys sand, beige eller lignende. ikke mørkere end nougat, og fra eurostar eller pikeur. bandagerne er fra eskadron. dem med frotte bandageunderlag inderst så ikke man skal fedte med det også. bandagerne er i en anden naturfarve end dine bukser og mather naturligvis underlaget. en anden mulighed er a ride med hvidt underlag hver dag o så lade bandager og bukser matche.

underlaget er fra anky eller eurostar. det må gerne være tofarvet. sålænge det er i naturfarver.

klokker på alle 4 fra proffesionalschoice. skulle du have tralvt en dag kan du benytte gamacher fra samme istedet for bandagerne.

trensen er fra passier, kiefer, dahlmann, döbert, OS. den er rundskåret med ekstra bredt næsebånd med tilbagetræk. pandebåndet er gerne fra SD, et buet pandebånd med klare store runde sted i en række hele vejen hen over. næsebåndet har enten bred hvid foring eller en dekorativ diskredt påsætning af svarowski sten i i siderne.

Biddet er fra sprenger, og stangen iøvrigt også. det er med viklet midterstykke og tredelt.

Man kan sagtens bruge ridehjelm, bare den er moderigtig. den er i velour, ikke de tyke af slagsen og med elegant trepunktsfæste. mørkeblå eller sort.

til stævne ser det helt helt anderledes ud. uanset at du rider klasser hvor man ikke må bære gamacher eller andet bind på banen har du dine sprit nye hvide bandager på. og hvide klokker.

underlaget er naturligvis hvidt, eventuelt kan der være en pipe i en anden farve. ankypads er dog stadig at foretrække. støvlerne er naturligvis sorte, de er nypudset og har fået lak på ydersiden. på indersiden har de fået harpiks. sporer, bid, alle spænder er pudset med brasso.

hesten er syet op (tape er bare så 90'er) knopperne skal være store og lidt løse i bunden. hovene har fået lak.

held og lykke ud i dressurens svære kunst. skulle der være nogen der konverterer den anden vej, erindrer jeg en tråd om at være springrytter hvor jeg vidst nok selv kom til at afsløre alt for mange hemmeligheder.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede heste

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

vil...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:48

også sige at brune sadler er HOT og ikke not.

Og så er tyske dressursadler af mærket "Henning" super HOT i hvert fald i nordsjælland.

Diamanter på pandebåndet er ikke bare hot, men simpelthen et must ;-)

Kieffer sadler er et NOT.

Husk bandagerne/gamacherne skal matche med underlaget og ridebukserne.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Neizse ...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:54

Er flad af grin ... Du rammer SÅ godt ...

Omvendt, vil jeg sige, har min datter og jeg, der ellers normalt er til dressuren, lige været til julespringstævne for ponyer , dels pga. ponyen der elsker at springe og dels pga. min datter, der syntes, at det kunne være sjovt med noget andet end dressur ...

Jeg tror at vi, min datter og jeg, er enige om ikke at gentage succesen lige foreløbig ...

Aldrig har jeg oplevet noget så kaotisk, 20 ponyryttere, mindst, der fræser rundt, udelukkende på venstre volte, på hver sin, mere eller mindre velredne og usoignerede pony ...

'Kryds fri' ... 'Lodret fri' ... Ja ja, men springene var sgi ikke 'fri', ikke at det forhindrede nogen i at komme på det, de hoppede bare, med fare for liv og lemmer, andre ponyer, tilskuere og tilfældige løsgængere ... Jeg lukkede bare øjnene og håbede det bedste for min dressurponys sarte, gamasche og klokke indpakkede ben ... .

Han slap heldigvis uden skader, og mens rytteren 'gik bane' var jeg dog så klog at trække dyret modsat rundt, på højre volte, så han ikke blev totalt rundtosset ...

Hu ha, der foretrækker jeg dressurrytternes ophøjede, flettede, velkontrollerede ro ...

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

Horseygirl...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:58

Vil det sige at jeg er NOT fordi jeg er oprindelig spring rytter med en fancy dressur DV(kåret i både Hann og DV) og som regel matchende udstyr?

Jeg går ikke nok op i det til at jeg køber mig fattig - men når jeg køber nyt sørger jeg gerne for at det matcher

Således er der pt sand/brunt underlag, matchende (spring)gamacher + ridebukser/strømper/fleece - men det har så været brugt siden i sommer da jeg ikke gider skifte hver dag (FYYY )

Men springrytter som jeg er har jeg naturligvis et GoldenStripe(ej ægte) og et brunt DV fleece tæppe og det kan sagtens være HOT at ride tur med X-trense og dressursadel i stedet for hendes Kieffer dressur trense

Super tråd

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Part søges!se annonce på MP.

"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd

i glemmer,,.
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:59

I glemmer da make-up´en!!??

Du skal have en nuance, der skriger langt væk af afrika.

-Dog kan en god gang brun creme gøre det på denne årstid.

Sørg for mascaraen er lagt i rigelige mængder inden du træder indenfor i stalden. - og streg og skygge , skal være trukket snorlige op.

Og så de der små hvide diamant "ørestikkere"..

- Ingen tingeltangel der kan forstyrre dyret under arbejde.

- -Du kan fra nu af, heller ikke lide ponyryttere

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:59

at hår på min er NOT

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Part søges!se annonce på MP.

"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd

ikke...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:10

kun diamant stikkers, men også perler. Synes altid dressurrytterne starter med den slags.

Og husk de fleste dressurryttere rider med små hjulspore.

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:14

Jovist Chris, ihvertfald i min omgangskreds. Alle rider i kieffer (FY), men snakker uafbrudt om Stübben.

Selv er jeg glad for min kieffer sadel, men jeg er jo også springrytter ;-D

Mvh. Rikke

snart uden Escape Dance

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:16

Link til tråd om hvad man UNDGÅ for at blive dressurrytter:

At blive springrytter

Mvh. Rikke

snart uden Escape Dance

0
0
Svar på denne tråd

Neizse...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:38

Jeg må ligesom de andre også sige at @!#$ et for morsomt indlæg det rammer bare så GODT jeg var flad af grin ...

Jeg er nu springrytter men går altså også meget op i hvordan mine heste ser ud, de matcher både i stalden og når de bliver redet, dog kører vi mest i blå nuancer! Men nu er den ene jo dressur hest så det er nok derfor, det er smittet af på springhesten...

Og i min tid som gammel gnaven groom var mine springheste ALTID flettet og det er de også når jeg er med Thomas. Dog har min egen en fe-hårs-man så den er det sjældent, men tilgengæld er den velplejet og ligger pænt på den ene side!

Den mørkebrune er HOT, dog er de lysebrune støvler Line beskriver åbenbart ikke nået til det mørke nordjylland endnu, og så gerne lammeskind alle mulige og umulige steder...

Holsteiner: Karakter-Charisma-Klasse!

* Den der sladrer til dig, sladrer også om dig ! *

* Skade gør klog, men for sent....*

*Intet er umuligt for den, som ikke behøver gøre det selv*

0
0
Svar på denne tråd

rösti sadler
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:47

jeg glemte det allevigtigste. glem altom de gængse sadler. jeg kender ikke en eneste stramsurrytter i en stübben eller kiefer. nej, det er rösti der duer. til nød kan passier optimum eller grandgilberten gå.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Line altså...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:55

Rösti er en kartoffel...

Röösli hedder sadlen da og er fra Schweiz...

0
0
Svar på denne tråd

eeejjj...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 23:10

jamen jeg er jo dressurrytter

Mia

Livet er konsekvensen af en række tilfældigheder

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

haha...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 23:45

morsom læsning... og egentligt ret sand

Syntes i har glemt at nævne at trensen skal være en OS...til nød går en døbert an

Hilsen Sjanna... der desværre brugte det sidste showshine i dag da jeg ordnede hale inden jeg skulle ride mutters alene i ridehalen (der kunne jo komme nogen forbi ) og lige har hevet dagens gamacher og underlag ud af vaskemaskinen *gg* dog var det hvidt og ikke pastelfarvet i denne uge.

0
0
Svar på denne tråd

line...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 23:47

det er nu mest de der henning sadler der bliver brugt nu. De kostede ca 40.000 kr röösli er noget "billigt bras" i forhold til den anden hihi

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

asd<ax
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 23:58

og så er det jo vigtig at hesten står opstaldet et sted der matcher.

Ovenstående udstyr ser altså bare bedre ud i en stor ridehal end på en smattet udendørs bane uden lys.

Normalt sidder mit hjerte i brystet, men når jeg sidder på min hest, er det mellem mine knæ.

2 skønne Jack Russel Terrier hvalpe sælges

hvide m. brune aftegn.

Se profil for pris og oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Neizse
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 00:49

you made my day LOL...

Så sandt som det er skrevet altså...

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Fed tråd
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 00:58

Men ups jeg kan efterhånden genkende meget af mig selv i det her Og jeg havde forsvoret aldirg at blive en dressursnob Men ejg er bange for at det bliver fremkaldt af krone og bølge, hvilket var en anden ting jeg aldrig nogensinde skulle have...

Neizse: I dette tilfælde er du næsten GUD, men ihvertfald for sjov

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Det er godt
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 07:56
nok en humor tråd den her .-) men kan se at skribenterne ikke helt kan finde ud af om jeg er hot eller not inden for dressuren :-)

Sværger til Stübben og mørkebrunt sadeltøj.

;-)

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 08:19

Som springrytter er det jo herlig læsning :-)

(det er springryttertråden nu også)

Er de på museum?

Mvh
Alice

Hvis det er ens fejl man lærer af, er man nødt til at begå nogen!

Rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

Priserne kan forhandles

0
0
Svar på denne tråd

*FASAG*
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 10:19

Men som gammel springrytter, må jeg sige at dengang, hvade jeg lige så meget udstyr, og sværgede også til Stübben

Idag er jeg nok mest dressur rytter, man mister sq lidt modet, i takt med, at alderen stiger.

Idag er sadlen en Stübben Maestroso De Luxe, trensen Kieffer anastasia og alligator, + et par af ubestemt oprindelse bidet 3 delt sprenger argentan (skal jo matche farven på spænderne på trensen ) Gamacherne eskadron(husker ikke model navnet, med det er med kodeledsbeskytter) I Neopren.

Alle underlag er i jordfarver(+ sort og hvid), dette gælder også jakker, Bukser (af mærkerne Cavallo, RTS og Ja Pikeur) og bandager. Farben Blå er så NOT her *GG*

Dækner har jeg mange af dem?? Nej nej slet ikke, kun 2 vinterdækner,1 stald dækken, 1 ulddækken, 1 overgangs dækken, 2 fleece dækner, et ride dækken i uld. Golde stribe tæppet, har ejeren af butikken lige solgt, TIL EN ANDEN (hva bilder hun sig ind )

Showshine ejer jeg ikke

Guuud forbyde jeg bliver en snob, for det er jeg ikke

*FASAG*

Super humor tråd, og hvor er det skrækkeligt at kunne nikke genkendende, til det meste

Godt nytår til jer alle

Karoline

Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter.

(som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden)

Uden krone og bølge (& Jane Borlev)Du´r det ikke!!

0
0
Svar på denne tråd

Lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 13:48

Mange rigtig gode "regler" er allerede nævnt, jeg har dog et par tilføjelser.

I glemmer en vigtig del: Dressurheste er jo lavet af glas og porcelæn, så de må ikke gå for mange timer på fold. Når de er på fold, er det sammen med én foldkammerat på en 20x20 meter jordfold (de skulle jo nødig komme til at lege voldsomt), og så har de selvfølgelig gamacher og klokker på alle fire ben. Derudover har de selvfølgelig Rambo-dækkener med minimum 400 gram og hel hals!

Til stævner er der altid en årsag til at man ikke vinder: Den mest hyppige er naturligvis at dommeren er helt vildt uretfærdig og har dømt en ned (fordi vedk. ikke kan lide røde heste, dén facon blis, guldknapper i jakken osv.). Ellers larmede tilskuerne ekstra meget lige da man var på banen, hesten blev blændet af solen, banen var dårlig (og det er din hest jo ikke vant til at gå i), der var en flue der irriterede den eller andet. Det er helt uset at indrømme, at man ikke red godt eller at hesten ikke gik så godt som de andre!

Mange gode ting er nævnt om udstyr, bla. ekstra bredt næsebånd med tilbagetræk, så mange swarowskisten som muligt, v- eller buet pandebånd, jordfarver og matchende bandager. Sadler er der lidt uenighed om, men generelt må vi dog være enige om, at de skal have så stor knæstøtte og dybt sæde som muligt! Lammeskindspad er også et must, uanset om den er til gavn eller ej.

Sidst men ikke mindst skal man være meget hys med hvem der får lov at ride (ja bare skridte!) ens hest. Skal den rides, er det KUN dig selv eller din berider, der får lov. Skal den skridtes i ridehuset kan en anden rytter (på minimum M-niveau) måske få lov, hvis det da sker under opsyn... Skal hesten på tur (NATURLIGVIS kun i skridt - den skulle jo nødig blive hidset op eller komme til skade, jvf første afsnit om heste af glas og porcelæn), så er det KUN dig selv, der rider den.

Generelt gælder det, som dressurrytter, om at lave så mange regler for ridningen og pasningen som muligt. Den mindste afvigelse kan udløse en katastrofe!

Overhold alt dette, og du bliver en super dressurrytter!

Cavallo støvler sælges - se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

FLERE SPØRGSMÅL
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 14:29

Tak for de mange gode råd - men har lige lidt flere spørgsmål ang. adfærd og udstyr.

1. Er der nogle mennesker jeg virkelig godt kan lide - og hvilke personer taler jeg absolut ikke med?

2. Hvad er min holdning til springryttere?

3. Hvis min hest går dårlig under træning eller ved stævne - kan jeg så skælde tilskurene ud - evt. bede dem om at lame mindre - og i så fald - hvad siger jeg til dem?

4. Jeg har en pekingeser hund - har jeg den med til stævne?

5. Hvordan med strøelse i boksen? Halm, spåner eller andet?

6. Når jeg ikke er i stalden - hvad tøj er jeg iført? Stadig mit ridetøj eller køre jeg stilen med jeans, sixpence, oilskinjakke og en smart gummiestøvle eller???

Men lige et helt andet spørgsmål - når nu jeg har lært alle de gyldne dressurregler - hvordan behandler I mig så - hader I mig så eller...

ps. Kan en venlig sjæl ikke lære mig at lægge dressurbandager på - eller lige give et online minikursus.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 15:04

dog først lige en kommentar til ditte. Dressurryttere tør da ikke ride i skoven. næh nej, det er da det alle vi andre er her for. jeg rider da jævnligt diverse dressurheste i skoven, fordi de er vilde så rytterne ikke selv tør. ok indrømmet, den ene er vild, men resten siger højest fnys og hopper en smule til siden. skulle dressurrytterne endelig selv bevæge sig i skoven da er det med kandar.

så til spørgsmålene

1. Er der nogle mennesker jeg virkelig godt kan lide - og hvilke personer taler jeg absolut ikke med?

du elsker din berider over alt på jorden, denne er dog homos*ksuel, så der er ikke noget er*tisk i det. andre dressurryttere på et højere niveau end dig er også altid gode at snakke med, dog selvfølgelig kun hvis de benytter sig af samme guru (beridderen fra før) som dig.

Du kan ikke lide ponyryttere og springberidderen på stedet er naturligvis heller ikke i topsædet. vælg nøje blandt springrytterne. nogle af dem kan være værd at tale til, eller måske endda ligefrem snakke med, et par minutter på staldgangen når ingen andre ser det.

til ponyryttere og deres forældre benytter du altid en nedladende tone, fører ikke dialiger, kun monologer med dem. Specielt dem der formaster sig til at ride samtidig med dig.

af dem du aldrig taler med er det værd at nævne dem der ridder nordbakke/pinto/knapstrupper eller andre fejlfarvede eller køreheste. specielt hvis de så oven i købet kun rider i skoven

2. Hvad er min holdning til springryttere? se mit svar i 1. De er jo ikke for kloge sådan nogen, men ind imellem kan du godt nedlade dig til at tale med dem. det er naturligvis kun dem af dem der rider på et vidst niveau, men disse kan i en snæver håndevænding bruges til at lufte musse i skoven eller at trække den til og fra hallen (den går jo ikke på fold, så sin ugentlige fridag holder den i hallen alene).

3. Hvis min hest går dårlig under træning eller ved stævne - kan jeg så skælde tilskurene ud - evt. bede dem om at lame mindre - og i så fald - hvad siger jeg til dem?

selvfølgelig kan du det, det er jo deres skyld, var du i tvivl om det? du har jo aldrig redet bedre og musse var meget koncentreret indtil de begyndte at pakke madpakken ud og hente vovse i bilen. næh, de skal bare tage at sidde og tie stille, ja rent faktsik ville det være bedst om de gik. Du henvender dig selvfølgelig i en lidt nedladende og bedrevidende tone til dem med en sætning der mindre om:'Kunne i ikke godt være søde at være lidt mere stille, Musse er en MEGET følsom hest og han kan bare ikke tåle sådan nogle gummistøvler som dem du bærer der'

4. Jeg har en pekingeser hund - har jeg den med til stævne? kun hvis den er klædt moderigtigt og iøvrigt mather resten. jeg er dog ikke helt sikker på at racen er i orden længere. for tiden er det mest mopper og chiaua man ser til stramsurstævnerne.

5. Hvordan med strøelse i boksen? Halm, spåner eller andet? hvor kan du spørge, de står da på spåner. det andet er slet slet ikke for heste. allerhelst står de på aubiose.

6. Når jeg ikke er i stalden - hvad tøj er jeg iført? Stadig mit ridetøj eller køre jeg stilen med jeans, sixpence, oilskinjakke og en smart gummiestøvle eller??? der må jeg være dig svar skyldig, jeg møder ikke mange stramsurryttere i det civile liv.

Men lige et helt andet spørgsmål - når nu jeg har lært alle de gyldne dressurregler - hvordan behandler I mig så - hader I mig så eller...

ps. Kan en venlig sjæl ikke lære mig at lægge dressurbandager på - eller lige give et online minikursus.

du ringer bare ved lejelighed, så lægger vi bandager på til du er helt blå i hovedet.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Jamen du har da
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 15:14

glemt hestene.

1. Den ene har du opstaldet et fancy sted der matcher udstyret. Den bliver jo ikke ældre end 7-8 år, fordi du er så uheeeldig: den er jo lavet af glas og får en træningsskade om året, så når den er 7-8 år indser du at den er for langt bagud i uddannelsen til NOGENSINDE at komme på landsholdet...den vil først få sin GP-debut som 12-13 års og det er bare NOOOT. Den lokale dødsdyrlæge skriver gerne en attest til forsikringen, når gaffelbåndsskaden bryder op igen, så du kan tage unghesten igang.

HUSK derfor en klækkelig uanvendelighedsforsikring.

2. Så har du 1-2-3 plage/ungheste gående i en løsdrift et sted (afhængig af ambitionsniveau) - det koster kun 700 kr/ måned og dækker ikke engang foderet, men pyt- de har jo kostet en krig, fordi de er efter den rigtige modehingst og en medaljehoppe der selv gik i avlen som 7 års pga uhelbredelige skader...og et sted skal man jo spare.Der er INGEN der ser mudder og halvdårligt foder, når bare det er langt ude på landet.

Du skal huske at der bør være 2-4 års aldersforskel så du hele tiden har en ny klar når forgængeren aflives.

Er der SLET ingen der har nogen bud på det vigtigste: UNDERVISEREN ???

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Mega griner...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 15:27

Sjældent har jeg moret mig så meget over en tråd...Jeg har lige printet den ud, for den bliver helt sikkert blandt indslagene nytårsaften, hvor jeg får besøg af min gode veninde, som har begået den dødsynd - Hun er hoppet fra dressur på middelsvær-niveau til WESTERN!!

Jeg er vist ikke selv rigtig dressur-rytter endnu...Øh...Hvis kun Dv, trakehner eller Oldenburgere dur, bliver jeg det vist heller aldrig Tænk...Jeg går mere op i, at øvelserne bliver lavet korrekt , men indrømmer gerne, at jeg kan nikke genkendende til rigtige mange ting...Mest som ting jeg har set...

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

kaptajn lækkermås
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 15:29

1) du kan virkelig godt lide folk hvis deres heste har kostet over mindst 400.000kr.. og du kan absolut ikke lide dem med alm heste til under 350.000kr!

2)spring er en trøstepræmie for dem der ikke kan ride dressur som min andreas helgstrand!

3) ja selvfølgelig! hvorfor skulle de ødelægge det for dig? og meget gerne højlydt!

4) nej hund til stævner er totalt NOT! du har jo stævnestress og en super hysterisk hest med der skal pakkes ind i vat og bobleplast så det kan bestemt ikke lade sig gøre!

5) boksen skal være mindst 30 kvadrat m og med spåner i ca en meters højde (du kan bygge en trappe ned til staldgangen selvfølgelig polstret så der ikke sker hesten noget).

6) du har altid stilet tøj på og du går ALDRIG i stalden uden det nyeste dress og dressurstøvlerne med enorm dressurbue og de skal selvfølgelig være nypudset (et must).

om vi kan lide dig? henstiller dig til punkt 1..

kan du ikke lægge bandager så er det sandelig ikke noget man reklamerer med! nææh du.. du må tage et kursus ved en dyr berider til 2000kr pr 30 min og lære at lægge bandager...

chihuahua hvalpe forventes omkring nytår... :O)

Dressurtante med de 2 stjerner !!

* Hannibal & *Morning Star - /nu uden Lord De luxe/.

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

ww

0
0
Svar på denne tråd

HVAD MED STÆVNER?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 15:57

Jeg skal jo helt klart til stævner. Spørgsmålet er bare: Starter jeg i de små klasser eller venter jeg til jeg er klar til en LA.

Hvis jeg starter nedefra føler jeg ik helt attitude og lave klaser hænger sammen - hvordan bortforklarer jeg det?

Måske jeg skal have et sponsor dækken med påskriften : Min attitude er sponsoreret af HN.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Kaptajn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 16:01

Du starter da LA uden at vente, for det er jo ikke hesten eller dig, der ikke er klar. Men dommeren, der er dum. HUSK DET NU.

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

den her...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 16:39

DEN er genial:

Måske jeg skal have et sponsor dækken med påskriften : Min attitude er sponsoreret af HN.

Ligger totalt flad af grin

Karoline

Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter.

(som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden)

Uden krone og bølge (& Jane Borlev)Du´r det ikke!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 17:50

... Findes der overhovedet klasser under LA??? Du køber da selvfølgelig en hest, der kan gå LA som 3-4 års. Det burde man nemt kunne få for 400.000! Og ja, hvis du ikke vinder, så er det jo bare dommeren, der er dum. Dommeren er som regel dum. Også hvis der er 3-4 af dem og de er enige, så er de bare alle dumme eller har set sig gale på netop dig. Totalt uretfærdigt.

Du skal desuden huske at starte med hat, ikke hjelm. Man må gerne være lidt fin selvom man kun starter LA. Du ser lidt mere vigtig ud med hat.

Line: Tør de virkelig godt overlade deres heste uden opsyn? Tænk hvis du gav dig til at trave eller - gisp - galopere? Der er jo INGEN, der rider Musse så godt som ejeren selv. Alle andre vil helt sikkert ødelægge den! Undtagen selvfølgelig berideren, som er Gud.

Din holdning til springryttere er i øvrigt at de sløser med deres heste, sidder dårligt, ikke kan finde ud af at ride, og at de er alt for vilde. Har de dog intet ansvar for deres hest, som nærmest risikerer livet hver eneste dag?

Cavallo støvler sælges - se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 17:55

Øv, hvor er jeg en snob og indbegrebet af at være en dressur rytter... Jeg har:

-Pikeur buks i brun med sort skind

-Cavallo dressur støvler, silver, med høj bue

-OS trense, med Swarowski stens pandebånd

-Eskadron gamasher i natur farver

-20 sæt bandager(som jeg ruller op lørdag aften foran tv'et)+ underlag der passer til alle bandager) Eskadron, Isabell Werth mm. Har dog også bandager i baby pink og blå

-Bucas dækken(eller et det også yt)

- Kieffer Wien (tør snart ikke fortælle det )

-PGA hjelm (som jeg bruger i dressur )

Desværre har jeg ikke en hest til at dette lækre sortiment, så hvad nytter det...

Hvem turde kalde dressurrytterens hest for Musse FYYY... Du ved da godt den hedder "...gårdens et-eller-andet-fancy"

Går du i stalden sker det i jeans med Gucci bælte og et par jagt gummistøvler til over 1000,-, samt en ½lang frakke som er beregnet til ridning, købt i Tattersall eller Ingdams til en hamper pris a´ 2-3000 kr. Stramsiddende strik i merino uld med puff vest. Og dyre læder handsker.

Du ankommer selvfælgelig i en VW Tourag, BMW X5, eller Mercedes 4WD. Land Rover Freelander kan gå an. Husk at den skal være neutral, gerne natur farver og selvfølgelig med alubanditter og jydekrog som kan trække din matchende Böckman Master trailer.

(Kan man tillade sig at komme i en Mustang Trailer).

Bag i bilen har du to jagthunde med i bur. Gerne Jack Russel.

Grinern tråd...

Knus Anne

Med sin egen mening...

Gå ind på www.foto4you.dk og se fede billeder fra stævner,show mm.

Céline Dion i Parken, Damn, hvor bliver det fedt!!!

0
0
Svar på denne tråd

LoonaMadigan
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 17:59

Hvordan kan du være kvalificeret til at svare i en dressurtråd, du har jo Westernbilleder på din præs Skam dig

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 18:14

Ups, Correy, er du sikker på at du har kigget på den rigtige præs. Det kan sørme ikke være min profil. (ti hi)...

Man har vel et standpunkt til man tager et nyt.

De der Henning sadler? kan nogle skaffe mig et link?

Knus Anne

Med sin egen mening...

Gå ind på www.foto4you.dk og se fede billeder fra stævner,show mm.

Céline Dion i Parken, Damn, hvor bliver det fedt!!!

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 18:18

Du taler med og kan lide dem der virkelig kan ride og virkelig kan deres grundridning.

Du taler IKKE med springryttere, for de kan per definition ikke ride.

Du taler heller ikke med dem der mister besindelsen.

Og du taler heller ikke dem der ikke kan samtlige rideteorier og derfor som udgangspunkt kan diskutere og supervisere alt ang. dressurridning. Man er vel perfektionist.

2. Hvad er min holdning til springryttere?

Se ovenstående...de er ikke grundige nok i deres ridning. Hvis de dog bare gad at sætte sig ind i grundridningen, og gad SIDDE NED og RIDE deres heste, i stedet for bare at styre dem rundt...

Så behøvede de heller ikke alle de mærkelige og pinefulde bid, alverdens hjælpetøjler, + de ville have en chence for at få hesten REDET rundt på banen fejlfrit, i stedet for at udsætte den for fare...

Egentlig er det kanon dårlig stil.

Som dressurrytter er du evig selvkritisk, og lægger derfor straks skylden på dig selv...hvis du da ikke lige har en dårlig dag IGEN, og kommer til at overfuse de stakkels mindrebemidlede personer.

4. Jeg har en pekingeser hund - har jeg den med til stævne?

Altså en ægte dressurrytter kan faktisk ikke lide hunde, og kunne ikke drømme om at slæbe en evt. køter med til stævne. Ligesom du gør en stort arbejde for at få indført et hundeforbud til samtlige ordentlige dressurstævner. Du har heller aldrig forstået vil aldrig få en forståelse for hvorfor folk med små børn og barne/klapvogne absolut skal til ridestævne...

5. Hvordan med strøelse i boksen? Halm, spåner eller andet?

Spåner, eller det der er bedre.

6. Når jeg ikke er i stalden - hvad tøj er jeg iført? Stadig mit ridetøj eller køre jeg stilen med jeans, sixpence, oilskinjakke og en smart gummiestøvle eller???

Som ægte dressurrytter har du altid tæsketravlt, du må arbejde meget for at få råd til alt det dit livs lys, din hest, skal have. Og du bruger stort set al din fritid på pasning, pudsning, ridning o.s.v. for du er som dressurytter perfektionist. Når du endelig er hjemme, og du ved at din elskede hests madrads er revet i en halv time, alt grej er pudset, morgendagens udstyr af bandager/underlag er lagt frem...ja alt er i orden, SKAL du lige igennem mindst 100 sider af den nyeste Guru´s bog, eller en af klassikerne for 117 gang.

Derfor er du nødt til at handle ind i ridetøj, hvilket ikke gør noget, for det er jo smart og lækkert og både ser og er tæskedyrt. For selv om du har anoretiske tilbøjeligheder, skal du trods alt have noget ned, for ellers kan du jo slet ikke ride og passe din hest. Så det sundeste af det sundeste med minimum af kalorier køber du da lidt af... Når du har råd...

Nej da, en ægte dressurrytter hader ingen, men qua den sparsomme tid, er man yderst selektiv med hvem man orker at bruge tid på. Se spørgsmål 1

Jeg skal jo helt klart til stævner. Spørgsmålet er bare: Starter jeg i de små klasser eller venter jeg til jeg er klar til en LA.

Nej man nedlader sig ikke som dressurrytter at starte mindre end distriktsstævner...Og man venter til hesten er så sikker som den kan blive for at du kan mindst en placering med hjem. Dette i følge dit perfektionistiske sind.

Hvis jeg starter nedefra føler jeg ik helt attitude og lave klaser hænger sammen - hvordan bortforklarer jeg det?

Det gør du så ikke...

Dårlig stil...men det er godt nok kanon morsomt

0
0
Svar på denne tråd

handskerne!!!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 18:21

husk handskerne! de er med OVERALT! og det skal være den nyeste af de nyeste trends indenfor handsker! ikke noget med at bruge dine musto kunstskind fra sidste år ;) det må meget gerne være læderhandsker, specielt syet til dig.

og pisken er min 90 cm, gerne 120. og med snert, så hesten bedre kan "mærke" den.

og husk nu at skælde folk der "larmer" på tribunerne ud! ellers er du ikke en RIGTIG dressur rytter!

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 18:53

Lækkermås hvis du nu vil lave lidt "sjov i gaden", siger du smilende - Held og lykke - til den næste rytter, når denne rider ind og du selv rider ud fra banen.

Selv den mest stævnevante rytter, vil tabe skuffen og begge stigbøjle over at få sådan en bemærkning.

Ellers synes jeg denne tråd har fået det meste med - selv fra Nordsjælland.

Meeen en ting mangler.

Kommer man til at tale med nogen, skal man helst med lidt høj stemme, få fortalt hvem ens hest er efter. Både i 1. 2. og 3. led.

Nu skulle du vist være stævneklar - Held og lykke.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.

0
0
Svar på denne tråd

pony-mor
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 19:16

aha så er det da derfor folk sommetider er ved at falde af deres hest når jeg forlader banen... jeg siger da jævnligt held og lykke.. måske jeg skulle stoppe det.. ellers er jeg jo ikke rigtig dressurrytter... fyyy ha.. skam mig..

chihuahua hvalpe forventes omkring nytår... :O)

Dressurtante med de 2 stjerner !!

* Hannibal & *Morning Star - /nu uden Lord De luxe/.

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

ww

0
0
Svar på denne tråd

Glem nu ikke...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 00:07

Husk nu endelig at alle de fine dressurheste er utrolig sarte under kæben, hvor næseremmen ligger. Uanset hvor fin, blød, bred og polstret den dyre næserem med tilbagetræk er, går det virkelig ikke uden noget ekstra polstring under den. Muligvis bliver du nødt til at stramme remmen ekstra godt for at være sikker på at polstringen bliver hvor den skal. Og altså husk nu, at det kun er fordi lige nøjagtig din hest er utrolig tyndhudet der. Det har ikke noget at gøre med, at næseremmen er spændt til bristepunktet, så det kan camouflere, at du har 100kg i hver hånd, og munden ville være pivåben og tungen over biddet, hvis remmen blev løsnet en centimeter.

0
0
Svar på denne tråd

Okay - okay
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 00:07

måske var jeg allerede som barn opmærksom på, hvad den svære ridekunst i sidste ende gik ud på - og derfor i håbløshed opgav den ... til fordel for hyggeridning og træning på hestens/hingstens præmisser

Godt nytår til alle herinde :-)

/Tinamaria

Bedækning tilbydes af palominohingst. Se billeder på præsentationen.

Kurser og uddannelse indenfor Feng Shui, ansigtszoneterapi og Reiki. Ligeså foredrag, workshops og salg af min bog "Dansk Feng Shui"

0
0
Svar på denne tråd

KASTER HÅNDKLÆDET I RINGEN!
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 12:06

Ka godt se, at rigtig dressurrytter ikke er noget man bare lige bliver - ka umuligt huske alle det jeg skal kunne huske!

Tror, at jeg tager min dressurfremtid op til revudering, og ser et afsnit af @!#$ and the city - det er da noget man kan forstå.

men tak for hjælpen alligevel!

Godt nytår

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hestens navn
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 12:22

Uhh.. skæg tråd ;)

Dog har i glemt hesten NAVN!! Det er meget vigtigt det lyder moderigtigt, og smart når man bliver præsenteret.. Gerne et navn Kommentatoren ikke kan udtale ..

Gerne noget med Diamond, Star o.l.

Og så skal man nægte at tage i mod sine præmier medmindre det er en førsteplads.. andenpladser er bare NOT!!

ANNAKRAB

- Snart uden Springtime…

My name is Crap…… Anna Crap! :P

Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter..

0
0
Svar på denne tråd

arghhh
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 13:42

Åh nej Kaptajn Lækkemås, vær nu ikke let at skræmme.

Det er faktisk ikke så slemt...når man vænner sig til det

Kom nu og og "Give it a try"...det kunne faktisk være spændende at høre dine oplevelser efter en kortere "prøveperiode"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 13:42

Hi hi fed tråd Det er så sandt som det er skrevet! LÆS: jeg er dressurrytter). Det peppede lige mit humør lidt op, selvom jeg er på job.. Tak

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

rengøring
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 14:36

Her skulle jeg bare lige lure lidt på HN inden nytårsrengøringen skal sætte ind til gæsterne i aften.

OG SÅ tryllebinder den ene morsomme sætning efter den anden mig :) hæhæhæ

Husk nu "kaptain Lækkermås" dit hjem skal afspejle din stil som dressurrytter - så på næste ønskeseddel står der Lene Bjerre håndklæder med øvrigt tilbehør og Trip Trap havemøbler til Terassen og Trip Trap ting til køkkenet.

Hilsen Heidi - der helt vildt kan genkende sig selv i ALT for meget af det sagte *GGG*

Rigtig godt Nytår til alle

Venlig hilsen Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har så tilgengæld fået blod på tande
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 14:51

og har besluttet at plette og jeg skal gøre vores entre på dressurbanerne til vores stævne hjemme på HIS den sidste weekend i marts. det bliver nok noget så fancy som i La1 og så skal jeg nok have fundet ud af hvor meget hårfarve der skal til for at dække en halv hest. hvide sokker må den jo gerne beholde og så er det jo kun de hvide områder der skal dækkes.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

dagens grin
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 16:00

De andre har vist svaret på mange ting men her er et godt råd du nedværdiger dig aldrig til at snakke med en ponyrutter der lige er gået fra pony til hest før rytteren har vundet en la1!!!

du snakker aldrig med en ekvipage der ser sådan her ud

(mig på billedet)(det røde er grundet uligehed i den ene side sat på i samarbejde med min guru berider)

fejlene:

ridehjelmen

bukserne og underlaget matcher ikke

intet på benene

hovedtøjet er spændt løst og har ikke tilbagetræk og er ikke mærkevare

lov mig det du vil bringe dine nye veninder til skamme

og det med din hund: det kan du godt den skal bare have LV halsbånd og snor

Dalia Gamal
Nu med Ultimo

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 16:14

Hvor er det fantastisk at man kan vågne op nytårsdag til sådan en gang underholdning

Men, jeg mangler nu lidt:

Det er nemlig fuldt lovligt at stille op i de små klasser med din 400.000 kroners hest - dog skal du selvfølgelig være sikker på at du vinder med mindst 80%. I opvarmningen ligger du og laver en masse svære øvelser (lige præcist på grænsen af hvad der er lovligt), du varmer på i mindst 1½ time, og husker selvfølgelig at bruge TO (2!) skridtdækner, som åbenbart er det nyeste nye (hvorfor? Forklaring vil være dejligt), og så husker du endeligt ikke at skridte af, efter klassen - det er jo spildt af tid, tilgengæld parkerer du dyret foran tilskuere, trækker langsomt jakken og hanskerne af, så ALLE får set de flotte armbånd du har på, samt hvor fine dine franske negle er - imens du gør dette, snakker du HØJT med din medbragte veninde, om hvor fantastisk "Miss Deligtfull Schufo SuperStar" aka Musse gik da I var afsted til championaterne...

Sådan så rigtige dressurryttere ihvertfald ud, sidst jeg var til stævne En klub på Midtsjælland var leverandør for dette skønne syn

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 16:48

Du skal have styr på dine ting

Ha matchende ting,

være åben, lad vær med og være en snob,

Men ha stil, og være ikke bange for at være dig selv, og et godt råd, heromkring er det ved at være moderne med pang farver, så rid med noget andre ikke har, det gør dig til en rigtig dressur rytter..

Og det med de to skridttæpper, min har også to på, og hun blir nød til det, ellers er hun helt kold, når hun kommer ind i stalden..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Vigtigt med et lækkert navn
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 20:49

Ja jeg kom også til at tænke på navnet...Det er meget vigtigt:

Evt. noget med Prinz Philippe Abib eller hvad med Feingänger von der Finkelfistel an der Wand...

Men uhyggeligt, for man føler sig lidt ramt...selv med Lene Bjerre håndklæderne...

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Åhh ja
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 13:25

Jo mere der bliver skrevet i denne tråd, jo mere genkender jeg mig selv Om det så er godt eller skidt er jo et godt spørgsmål hehe.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

totalt sjov tråd
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 16:20

Kanonsjov..og meget lærerig tråd

Jeg har også planer om at skulle starte dressurstævner i år, men kan godt se at jeg er totalt yt. Forkert hesterace, forkert udstyr og så tager vi den helt fra bunden af: Lc med travprogram

Men jeg har også et meget alvorligt dressurtraume, jeg skal komme mig over. Jeg har kun startet en eneste dressurklasse i mit liv - som 12-13-årig skulle jeg starte lc for rideskoleponyer på min gamle rideskole Elleslettegård. Klasse blev aflyst og min onde, onde ridelærer fik lokket mig til at starte lb1 mod privatponyer i stedet. Hold da op hvor jeg fik onde blikke fra de små heldige piger med egen pony, da jeg kom trissende med et let-buttet og ikke særlig køn rideskolepony. Og for at gøre ydmygelsen total blev jeg disket, fordi ponyen Dina og jeg ikke var helt enige om øvelsen fri trav skråt igennem. Dina var overbevist om at det handlede om så meget fart som muligt, så jeg blev disket for at forlade banen...5 gange...i meget, meget fri galop!

Så jeg holdt mig ligesom til spring og jagter siden.

Nu må jeg så hellere bruge de kolde vintermåneder på at øve mig på at blive en rigtig dressurrytter med attitude (og lade min schæferhund blive hjemme når jeg skal til stævne...den er nok rimelig yt også).

/Trine og Hallech

"Shagya-araberen er en juvel i europæisk hesteavl!" - Citat: Dyrlaegevagten.dk

0
0
Svar på denne tråd

HA HA HA
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 16:38

Det var da en ret morsom tråd... GODT JEG IKKE ER DRESSUR RYTTER - alt det man skulle leve op til ligeså snart man nærmede sig sin elskede hest...

Så hellere den fantastiske westernstil

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

0
0
Svar på denne tråd

kære dressurguruer!!!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 15:39

jeg har netop fået en ny "dressurhest"..

den er skimmel

men den har ingen papirer

så hvad skal jeg dog give den af fancy navn, så man kunne tro at den havde papirer af guld?

indtil videre er "efternavnet" lotus blevet besluttet. men hvad med fornavnet? jeg hælder mod purple, men blue, dark og silver har også været på tale. nu må i sku da kunne hjælpe mig ;)

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

suk suk
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 16:47

I glemmer da det allervigtigste... uden hove ingen hest og enhver dressurhest, som skal have besøg af sin private helt specielle smed ca. hver 4-6 uge...

Her bliver den så filet skånsomt og får sine special sko på - dette er som regel ringsko, eggbart eller tynde aluminium med stødabsoberende såler... Man er jo nødt til at være sikker på at dette er optimalt, så "musse-fancy-efternavn" ikke får belastningsskader, i den tid det tager at forlade sine tykke bund af spåner - går på staldgangen hen til striglepladsen, hvor den er i sikkerhed, da der selvfølgelig ligger skridsikre tykke gummimåtter - når der er sadlet op, skal den jo igen ud på den hårde staldgang og hele vejen over til ridehallen, hvor der selvfølgelig er en vel plejet bund, med tilpas fjedrende eftergivenhed...

Hvis man skal til stævne og man kan risikere at skulle foretage længere distancer fra trailer over stævneplads til banerne, sørger man for at have aftalt med smeden hvordan man bedst forholder sig :-)

Hehe... ikke noget med at komme ud på en frossen vinterfold eller skridtture på asfaldt olign... det er jo grænsende til dyreplageri!!!

Mvh

Rikke - dressurrytter wanabee... (har netop fået pillet skoene af min nye ridehest - og tænk den er ikke blevet halt, måske jeg skal klage at den ikke er en rigtig fintfølende dressurhest alligevel :o) )

Til salg:

2 års trakehnerhoppe - kanudos xx - Induc (udtaget til eliteskue)

Hoppeføl - Heartbreaker taf 0205 - Induc

Se dem på http://www.stutteri-bruun.dk

Nye billeder kan sendes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 16:53

Rikke du er helt galt på den - ridehuset ligger selvfølgelig i forbindelse med stalden.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.

0
0
Svar på denne tråd

Du milde ...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 17:06

Det er længe siden jeg har moret mig SÅ godt.I er bare nogle dejlige tøser TAK!!!

Irena

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 00:27

Selvfølgelig ponymor - min fejl... selvfølgelig er det i forlængelse - man skulle jo nødig udendørs , når man kun har 2 skridttæpper i ægte uld!!! Man kunne jo få snue ;-)

Men jeg er også kun en stakkel wannabe..

Rikke

Til salg:

2 års trakehnerhoppe - kanudos xx - Induc (udtaget til eliteskue)

Hoppeføl - Heartbreaker taf 0205 - Induc

Se dem på http://www.stutteri-bruun.dk

Nye billeder kan sendes.

0
0
Svar på denne tråd

Dressur-rytteren
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 16:13

Jeg er den heldige ejer af en dressr-hest. :-)

En gammeldags Oldenborg. Lige klippet for 2. gang denne vinter.

Den har 3 dækkerne på i stalden. Og har lige fået nr. 2 skridtdækken på. Har div. underlag i flere forskellige farver med bandager i samme farver og klokker til alle 4 ben...

Mulle står på en lille gård, hvor jeg må UDENFOR for at komme i ridehuset. Det har vi aldrig prøvet før

Har ellers stået steder hvor ridehus og stald var bygget sammen. :-)

Vi har ingen vandspiltrov indenfor, krise!!!. Vinter og frost og ingen vand, og slet ikke varmtvand...

Hvordan skal jeg komme igennem vinteren???

Nogen gode idér??? til dressurrytteren i vinterkulden...

0
0
Svar på denne tråd

Maria R
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 16:23

hvis man må spørge, hvorfor har din hest 3 dækkener på i stalden?

kan du ikke give den ét på, men som er tykt og varmt nok?

Søde Julia, guldklumpen fra vestegnen

Part på frieserdrengen, og har verdens bedste gule ven

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 21:23

måtte bare lige tilføje den til mine debatter, Grineren debat

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 19:25

Hm..... har moden ændret sig siden januar 08??

Hold da op, det er en skæg tråd

VH Pernille

Slår man ned blandt en flok hunde, hyler den, der bliver ramt

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Det er dog
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 21:54

en af de mest morsomme tråde, jeg nogensinde har læst - hvordan har den dog kunnet gå forbi mine øjne dengang ....

Maj - dine indlæg er ubetalelige !!!!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 22:31

"Skulle du eje en glidetøjle eller anden form for hjælpetøjle, går du ud i skoven i nattens mulm og mørke og graver dem ned, så ingen opdager at du engang har rørt ved slige ting."

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har bevæget mig i dressur (eller spring) kredse overhovedet, så denne tråd er en ren øjenåbner!

...jeg tror bare jeg holder mig til mine skovtursmusser

There are loads of reasons for loving a horse, sometimes it's no more than that sweet little way he stepped on some asshole's foot

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn

0
0
Svar på denne tråd

he he....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 10:25

I er ikke rigtig kloge

Men det værste er at jeg faktisk føler mig stødt af nogle af indlægene

Hmm.... okay... Jeg er også ULTIMATIV dressurrytter....

Hilsen Helle - Nu med eget firma.....

0
0
Svar på denne tråd

Der er en slem forglemmelse
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 10:53

i denne tråd.

En ægte dressurrytter har ALDRIG - gentager, ALDRIG gået på en rideskole. Hvordan dressurrytteren har lært at ride, er et stort mysterie, men det har i hvert fald ikke på en rideskole. Under ingen omstændigheder!!

Nu er der jo gået en rum tid siden denne tråd blev oprettet, så er du "kaptajn lækermås" mon blevet til en dressurrytter?

Lidt mere, der nok er vigtigt:

Hvis man som dressurrytter bliver spurgt til råds, svarer man med et lille smil og i korte sætninger - man bruger jo ikke sin kostbare tid på uvidende idioter.

I hallen gælder reglerne ikke for dressurrytteren. Denne rider sin træning dybt koncentreret, og alle andre må naturligvis vige - uagtet reglerne for ridningen i hallen. Skulle en pony eller knapstrupper komme i vejen, sukker man højt og piaffer mens man venter på at denne kommer af vejen.

Hvad opbevaring angår, så har man et transportabelt skab af let plastik på hjul, hvor alt har plads. Naturligvis er man opstaldet et sted hvor der er varmeskabe til at tørre dækkender og for-opvarme ens skridtdækken (den sarte hest skal natrurligvis ikke fryse).

Ved stævner har man mindste tre hjælpere med.

Naturligvis er du langhåret og har dit hår i hestehale.

Du tager jævnligt weekend-kurser hos din guru.

Bliver din hest skadet, er det en foldskade. Det er under ingen omstændigheder ridningen!

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

ohhhh i guder....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 11:09

tænk sig at man kan overse sådan en fanstastisk tråd så længe..

I er simpelthen for gode... super griner... tak for det!! !

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

PRE hingsteføl sælges ved fravænning. .Se hjemmeside.

Transporter/lille kørekort sælges Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 11:58

Hahaha hvor er den bare sjov denne her tråd Det værste af det hele er, at det er jo SANDT

Jeg har også lige et par tilføjelser:

Klokker på ALLE 4 ben er selvfølgelig et must, en ægte dressurhest kan bare IKKE styre sine ben selv!

Udover det så er det klart en nødvendighed i moden at ligge tynde gamascher UDENPÅ bandagerne, man KAN jo IKKE passe for godt på guldklumpens små skrøbelige ben..

Puslingen skånes selvfølgelig så vidt muligt for frisk luft på folden, men er den lidt for frisk at ride er det ok med en time ALENE på en lille jordfold hvor den ligeledes pakkes ind i diverse benbeskyttere.

Når puttegrisen skal i "seng" efter en hård dag med en times ridning og måske en times fold, skal den selvfølgelig have backontrack bandager på alle fire ben, samt det matchende dækken i samme mærke.

Og nå ja, som prikken over i´et får den selvfølgelig div magneter sat på rundt omkring får at forbygge ubalancer...

Neapolitano Allegra

Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 19:55

Hvordan kan denne tråd dog have undgået min opmærksomhed så længe

Det har da totalt været aftenens gode grin

Mvh

Charlotte

T-shirtbutikken.dk: Oktoberfest = Fri fragt, få dig en sej tshirt nu !

0
0
Svar på denne tråd

enig - det er da for morsomt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2009 21:18

og som gammel dressurrytter må jeg virkelig grine. I rammer plet med mange ting

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 00:13

puha, hvor er den her tråd styg! jeg føler mig ramt, i den grad...

- var nede i rideudstyrs butikken, og kiggede på piskene, for at se om de mon havde en der var længere end min, da min hest er vildt lang ...

og den kærer ejer kommer over: " er den der ikke lang nok ? (120cm) for så kan jeg sagtens bestille en anden hjem til dig på 140-150 cm, den skal bare laves til dig, men koster det samme...."

what?! 150cm pisk ? kan man styrre sådan en ?!

nej nej, holder mig til den på 110-120cm

^*~ Nadja & Max ~*^
.:* Nu med den skønne Max Nobel *:.

- en rigtig rytter behøver ikke pisk og spore.

- en rigtig rytter RIDER sin hest i harmoni, dyr og menneske imellem!

0
0
Svar på denne tråd

Husk nu endelig
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 07:08

Skridttæppet. Det skal lægges på, når hesten er opsadlet, og du sidder op. Det skal blive liggende under opvarmning, også i trav.

Når du skridter af, skal det omgående monteres igen. Også midt om sommeren.

Mærket er overflødigt at nævne- kender du det ikke- er du ikke dressurrytter! ;-)

Optømningen skal være så kompliceret som muligt, nu flere tøjler/bid nu bedre.

Husk også flittig namedropping af kendte dressurryttere: Ja jeg talte jo lige med Andreas, og ... bla bla.

Pekingeser? Nej. Og chihuahua har "alle". Så en eller anden hvinedyr ukendt race (pharaohhund, borzoi- eller whippet).

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

fniiiis...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 10:25

det er godtnok en morsom tråd denne her og som mange af jer skriver, er den meget rammende - jeg kan også nikke genkendende til en hel del af det...

et par tilføjelser:

V-formede pandebånd er SÅ yt... buet er et MUST HAVE! og med masser af blændende SWAROVSKIsten (ikke bare almindelige similisten eller glasperler) - som iøvrigt matcher hundehalsbåndet - så alle andre rigtig kan se hvor velhavende man er... (som jo også afspejler sig i hjemmet - som der allerede er skrevet lidt om )

og mht. de to skridttæpper - det er jo fordi hesten er fuldkommen klippet for alt der ligner pels.. de bliver klippet fra kronrand til ørespids, og må derfor iføres ny frakke så ikke de dør af kulde når de går fra solariet på striglepladsen, til den direkte tilknyttede ridehal, som er opvarmet...

Manilla Birkedommergård - nu som foldbums... og FØLMAVE - YAY!!!

Balingo Birkedommergård - tuuuuud Lingo-dyret har fået konstateret kissing spine, og bliver nok aldrig rigtig ridehest :'(

0
0
Svar på denne tråd

Og blikket
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 12:25

Enhver dressurrytter med respekt for sin guru og sig selv, nedlader sig ikke til at hilse eller smile til NOGEN til ridestævner. De tre hestepassere får spidse kommandoer, og man hører kun guruens ord. Alle andre der varmer op er LANGT mindre vigtige, og hele opvarmningsbanen tilhører KUN dig!

Hvis man har unghesten med (sin 6 års der går M+) kan man til nød hilse på enkelte af de andre, men kun dem der rider højere klasser end en selv. I det tilfælde er man der jo også for at uddanne hesten - følsomme Superstar delight shufro romanov den tredje von dreamteam stardust himmelstrøggården er jo ikke vant til at omgåes pøblen (læs: almindelige heste og ejere).

Når du har redet skifter du de hvide handsker ud med dyre læderhandsker (håndsyede til dig) og ifører dig en pels, mens dine tre hestepassere afsadler Superstar delight shufro romanov den tredje von dreamteam stardust himmelstrøggården.

Du taler gerne i mobil og helst med en der hedder Andreas (andre ved jo ikke hvilken andreas det er!)

Jo, dressurryttere har et meget afbalanceret liv...

fantastisk tråd...

To meget smukke trakehner-hopper sælges, kåret i hovedstambogen

7-9 år, 165 stg

Dressur på L-niveau

Kan rides ud alene og er nemme og rolige i håndtering

0
0
Svar på denne tråd

dressurrytter?
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 13:56

hvad bavler i om!? sadlen skal da være windsor elite, eller måske en sommer.. alt derunder går ihvertfald ikke. glem alt om plastik! - vi vil ha' læder.

den rigtige mørkebrune-choko farve er HOT til sadler, men så skal stævnejakken også matche og være RIGTIG dyr.

pikeur bukser er et must! og så handler du forøvrigt ikke i Danmark, du SKAL mindst over en grænse, helst to.

hvilke sadelmagere er hotte lige nu? skulle gerne bruge en, men der er jeg ikke lige opdateret..

OG! du læser KUN ridehesten, hippologisk....blablabla-et-eller- andet.

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

kommer til at savne dig min smukke Alexandra <3 vil aldrig glemme dig! :'(

en af dem der er for ung til almindeligt HN, men for seriøs til 15+ sex-debatklubben

0
0
Svar på denne tråd

Det er billigt med BLING BLING
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 14:29

Det har "alle". Så nej.

Det er ikke hot.

Sadlen skal også være håndsmedet og meget dyr.

Hvis man er foran er man mere in.

Så jeg tror på en tilbagevenden til det enkle (men meget meget dyre) diskrete mærke. Og på store hunde- store spinkle hunde. Afghanske mynder kan også få comeback. Eller puddel (men det tror jeg ikke helt på).

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

det er så rigtigt!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 14:33

jeg er just faldet over tråden og har siddet og brugt noget af min arbejdsdag på at skimme ned. og jeg har forsøgt at beherske mig, for jeg har ofte været ved at bryde ud i vild grin! Det er da for morsomt!

Er selv stramsurrytter på 10. år og kan genkende utrolig mange af de ting der bliver skrevet og jeg er jo ikke et hak bedre selv. Rider også kun i matchende underlag, gamacher, ridebukser og vest! Og har en hoppe efter en Blue Horse hingst. Og råber af de andre i ridehallen når de larmer for meget ( har en unghest og jeg bilder mig ind at jeg kan tillade mig det )..

Fantastisk underholdning på sådan en kedelig mandag! håber der kommer flere indlæg..

*Kimmie*

Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden:
Alle tror de har fået nok...

0
0
Svar på denne tråd

Den...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 15:41

der med brun sadel og trense kommer vist an på hvor i landet man kommer fra :-)

I nordsjælland ser jeg altså mange dressurryttere på højt plan ride i møg dyre sadler ;-)

Hvis man er "rigtig" dressurrytter skal man eje en Hennig dressursadel og en OS kandar.

M.V.H Natasja

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Flad af grin
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 15:50

Hold op hvor er det her altså morsom læsning. Jeg er helt flad af grin.

Føler mig slet ikke truffet....slet, slet ikke....på ingen måde overhovedet.

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

puha....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 17:46

AVS!!

Jeg er vist lang mere dressurrytter end jeg har bildt mig selv ind..

Simpelthen helt fantastisk tråd, som på mange områder er uhyggeligt rammende!!

Mvh.

Nadja Carlsen

Velsignet med 3 skønne drømmeheste

Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige noget
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 00:07

En dressurrytter giver ikke sin hest slikkere eller gulerødder før ridningen. Superstar don bla. bla. bla. skulle nødigt tro, den belønnes før den yder.

Hesten er jo så klog (den har jo de aller aller bedste gener) at det for den giver mening, at den, efter at have fået tæppe på og blevet skridet af i 5 min., blevet viklet ud af utallige bandager, klokker, tæpper, optømning, saddel og underlag, børstet over med lammeskindshandsken forstår, at nu får den en sund, velduftende lille klistret klumt der smager som et hosteboljse fordi den er gået - åh så fint for moooaaar.

Den ægte dressurrytter sætte sin hest fast i begge sider i grimen - så den ikke kommer til skade på staldgangen.

Den ægte dressurrytter smørrer dyre, lækre olier på hovene inden man rider.

Namedropping forgår i en lind strøm (og os ikke-dressurryttere spørger naturligvis ikke om hvem X er - det ved man jo bare).

Nævnelse at ens Don superstar de lux slægtsled i 5 generationer er et must. Hvis hestens forfaders sperm har ligget i fryseren i 20 år og har sjældenhedsværdi - så nævnes det naturligvis også lige.

Man kan faktisk godt hilse på andre på en stævneplads - men nøje udvalgt. At snoppe en ponyrytter kan være fatalt - det kunne jo være X's barnebarn. Derfor studerer man blade med forstørrelsesglas.

Dressurrytteren er medlem af Epona - man holder sig ajour, alene fordi man så kan tale med om de forfærdigelige nye tendenser.

Åh - hvem der bare havde penge og tid til at blive en rigtig dressurrytter .

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

Altså, den med....
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 07:58

Ikke at give guffer før ridning er jo ikke fordi den ikke må belønnes FØR ridning - nej det er fordi det så ikke er hvidt det skum der kommer ud af munden på heten. FOr evt. at speede skumprocessen op kan man give den en eller to sukkerknalder - det kan man ikke se, ogg det giver HVIDT skum.....

Hvor flot er orange skum med små orange klumper i, eller for den sags skyld hvis den stadig har lidt græsspyt der bliver grønt (hvis nu hestepasseren ikke var helt obs da hun trækkede tur med hesten på sin daglige 15 min. motionstur udenfor boksen og den derfor havde taget en tot...... GRÆS )

Nej hesten må gerne skumme, men den må ikke blive ulækker og savle som den gør af æbler eks.

Hilsen Helle - Nu med eget firma.....

Ford escord til salg. God, billig førstegangsbil... Skriv en PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider