|
|
| BARF til katte (og hunde) |
| Forfatter:  |
rikkefh ♥fjordheste♥ |
| Dato:  |
28-12-2007 22:59 |
|
jeg har lige læst en annonce om BARF til hunde/katte men der står kun om hunde maden.. er der nogle af jer der kender til BARF ? har både hørt godt og dårligt om det... jeg tænkte det måske ville være godt for min kat som har allerig og er meget tynd.. så kom med hvad i ved om det.. 
Hilsen Rikke nu med part...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den evige |
maloucifer |
28-12-2007 23:29 |
|
Den evige BARF - fortaler kommer hermed på banen... Startede på BARF til min hund for et år siden. Hun var da et år gammel og konstateret som allergihund. Det var det bedste, vi kunne have gjort. Hun tog endelig på i vægt, kom af med sin hudeksem og er i det hele taget tæske-lækker at se på i dag  Har dog ingen erfaring med BARF til katte... Pøj pøj...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf... |
|
|
Også fortaler - men kender intet til metoden til katte... Men vores allergihund har nu været i gang i små 5 uger nu - og det går bare Så godt. Også hun har taget på i vægt, ingen lugtgener fra hende mere, og ikke mere ørebetændelse. Hendes pels er blød og skinner - så kan absolut anbefales herfra.
...og hobitterne *♥Lisa og Kalina♥* Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
undskyld jeg lige låner din tråd. Men jer som klender til BARF er det ikke utroligt besværligt?
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud. Søde undulatunger søger nye hjem. 2 tilbage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja her går |
Illum |
29-12-2007 10:20 |
|
Krig, Terror og Ragnarok voldsomt ind for levende foder. Fulge, også fasaner og her til morgen 3 store markmus på 10 cm fik lige turen ned i deres maver´. Og nej nej vi opfordre ikke til egen jagt på fasaner, men af og til er der nogle i haven på samme tid som de 3.
Illum Jeg har DKs DYGTIGSTE smed !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er så |
|
|
den udvidede form for BARF, Illum. Hard-core BARF  Jeg ved ikke hvordan man BARF'er katte nu, men den opdrætter jeg købte min balineser af (for mange år siden) fodrede sine katte med daggamle kyllinger.
Venlig hilsen diplomatiske Louise Ingen er både diplomatisk ærlig og fjendeløs Shetlændervallak bortgives til absolut godt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| michelle |
|
|
Næh, det er ikke besværligt. Maden skal blot tages op af fryseren i stedet for en pose. Så skal der blot drysses lidt vitaminer i og det er det hele. Det eneste besværlige er måske når det skal hentes - det er store portioner så en kummefryser er vist et must - ellers bliver det for dyrt.
...og hobitterne *♥Lisa og Kalina♥* Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sarafia |
29-12-2007 16:30 |
|
Vi barfer vores hunde, har også forsøgt med kattene, men det bliver for klamt når de er vant til mad hele døgnet.. så de er på tørkost og tandbørstning igen Men til hundene er det ikke mere besværligt.Når vi henter portions opdeler vi det med det samme. Dvs vi bare tager en pose op af fryseren hver dag. Der står navn på og hvad der er i og så får de det.
Sarah *** Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis. (Garfield) ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
rikkefh ♥fjordheste♥ |
29-12-2007 22:12 |
|
tak for jeres svar.. det lyder jo som om det er rigtig godt til hunde.. men har desværre kun lige hørt dårligt om det til katte... men venter spændt og se om der ikke kommer en på banen med katte..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AD at spise |
Illum |
30-12-2007 11:06 |
|
Noget der har været dybfrossen, med indmad i... Næ de 3 her vil have det varmt... I går tog de livet af en rotte og åd halen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan købe hele |
xtiny |
30-12-2007 11:29 |
|
Frosne små hanekyllinger til katte i kasser- læste jeg i "Dyrevennen" for et par år siden. De kan lånes på bib. Desværre kan jeg ikke huske hvilke numre- men fra for 2-3 år siden. Men der var en artikel om BARF til hunde og katte- og i efterfølgende numre var der en annoncør med de der kyllinger. Mine får tit kogt fisk/kylling og ris kogt i kogevandet + grøntsager. Det er nok ligeså dyrt som god tørkost- men mere besværligt. Man kan også give kogt hjerte og ris- eller hele kogte sild (ferske). Fisk skal være kogt eller frosset, da det kan overføre involdsorme.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg "Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Mange vrinsk fra Evidence Part/hestepasser søges til sød fuldblodshoppe. Hjælp: Folealarm søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihh... |
|
|
Nu bliver jeg jo nysgerrig.. Hvor meget skal de have? jeg har jo 3 gravhunde, en labber og en broholmer, der alle pt. kører på Royal Canin foder = DYRT!! De trives nu rigtig godt på det, alle har fine pelse, og ingen har allergi. Men jeg kan godt lide BARF tanken:) Hvad koster det ca. at foder en hund på BARF, og er det nemt at skaffe? Håber nogle garvede BARF folk vil svare:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barf... |
|
|
Vi fodrer 6 hunde på BARF herhjemme, og de stortrives! Af de 6 hunde er de 4 mine og koster 1300,- sådan plus minus. Vi køber i storkasser (6 kg) fra BARF centeret, leveret til døren og så ryger det bare i fryseren. Hundene har deres egen fryser  Har før fodret med Royal Canin, og prisen var ca det samme (købte med opdrætterrabat), men havde alt for mange problemer med eksem, allergi og dårlig mave. Jeg syntes ikke det er besværligt at fodre med BARF, man skal bare huske at tage mad op af fryseren jo *(og så lige alt det andet...)
Hvad der ikke slår dig ihjel... dør du ikke af.
Der er i livet kun to ting, kærlighed og døden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jsarik |
Kirsten Laursen |
31-12-2007 10:44 |
|
Jsarik: Hvor meget det koster kommer jo an på hvor du køber ind henne. Anskaf dig en stor kummefryser, og køb stort ind. Det er langt billigere, og så hold øje med tilbudsaviserne. Du kan også lave en aftale med din slagter, om at du evt. kan få "affaldet" fra dyrene de ikke bruger. - ellers er der jo også forskellige BARF butikker, hvor du kan købe - somregl i 4 og 6 kg. kasser, nogle steder dyre end andre. på www.barf.dk <- kan der der købes BARF kød. Men er du god til at få en aftale med din slagter, og køber du stort ind, så er det ikke dyre en et kvalitets tørfoder, og hundenes glæde ved at få BARF er LAANGT større end ved tørfoder. Lige lidt links om BARF-fodring: www.kiplers.dk <- rigtig god side http://photopassion.dk/barf.htm vimedhund.tv2.dk/article.php/id- 7044115.html http://www.basenji.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf kat |
|
|
Jeg har planer om at sætte de to kattedyr på barf mad her i løbet af 2008. Motivationen er at jeg ikke finder det naturligt (altså tørfoder) sådan rent adfærdsmæssigt skulle jeg mene at rovdyr og lystmordere som katte jo er ikke kan blive mentalt tilfredsstillet ved at æde tørfoder. Iøvrigt ville jeg ikke gide æde det samme hver dag i 20 år... ellers tak! Men det skal nok blive underholdende at tage en 12 årig kat og fortælle ham at fra nu af serveres maden MED fjer 
Mvh Charlotte Portrættegninger udføres Hestemassage - vestsjælland tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
maloucifer |
31-12-2007 16:32 |
|
Illum: Hele pointen med BARF er, at hundene ikke skal have forbehandlet mad (dvs. kogt, stegt, tøtfoder eller lign.). Kødet skal spises råt, så det afspejler en vild hunds kost. I min verden det eneste rigtige, da deres maver og system slet ikke er lavet til at leve på tørkost (eller andet forbehandlet mad). Som sagt så mange gange før: det kan varmt anbefales!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen her får de så |
Illum |
31-12-2007 16:41 |
|
BARF hardcore, i morgens fik de hver en stor markmus og Krig fik lov til at nakke en rotte... Ragnarok fik endnu en mus ved 11 tiden, de er alle varme og med puls i det øjeblik de ryger ned i vommen  En optøet kylling er da ikke naturlig føde...Så at æde en sådan en i 15 år eller anden føde er vel et fedt. Her får de en varieret kost og ingen problemer i det, de trives bare..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BARF selvfølgelig |
|
|
både hunde og kat får BARF -Bone And Raw Food- hos os. vi har kun gode erfaringer med BARF. det er ikke mere besværligt end at fodre med tørkost, måske kan det anbefales at de apiser ude eller på klinkegulv, da det grisser lidt når de æder et helt kyllinge lår. vores får stort set alt foder råt, vi får hver uge slagterens benstumper(ikke hans ben men ben rester )til hygge i hundegården og er der lidt mere kød end vi skal bruge til aften ja så ryger det ned i skuffen hos både hunde og kat. vores kat er en ultra tynd perserkat på 11år som vi i 6 år ikke har kunne få til at tage på, men efter hun er begyndt at få BARF(for 2 år siden) så er der kugle på maven hver dag og hun tager støt på  fordelen ved BARF er at alt kan ædes, hest,kanin, fasan,hare, okse, svin,and,kylling(og nej de får ikke salmonella, det er ihverttilfælde meget sjældent)hjort og andet vildt, hele fisk ikke egnet pga de mange ben, men filet af fisk er ok, har dog ikke prøvet. jeg synes at du skal give det en chance, det koster ikke mange penge at fodre på en kat og vores elsker det og er blevet meget mere livlig efter hun har taget på. BARF- the best a dog(and cat) can get.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ehm... |
|
|
er blevet mere forviret end klog. Hvor købes de her pakker til frysren? Er det meningen man skal stå og koge feks ris til kræet plus denne "kødpakke"? hvad koster det (pr kg) og hvor meget skal en cairn trrier på 6 måneder have??
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kate jensen ♥Naia♥ |
Kirsten Laursen |
01-01-2008 15:41 |
|
kate jensen ♥Naia♥ : Nej man skal ikke koge ris. Hvis du fodre med BARF metoden, skal hunden ikke have ris. Man kan købe kød på www.barf.dk . Ellers skal du jo lave en god aftale med din slagter om, at du kan få de rester de ikke bruger. Det kommer an på hvad hunden skal have. Der er ikke en fast pris pr. kg kød., det kommer an på hvor du køber det henne. Man skal også huske på at hunden skal have forskelligt kød hver dag, for st dække vitamin/mineral behovet, men altsp ikke på én dag, det skal gøres over flere dage. Barf koster ikke mere end et kvalitets tørfoder. En lille Cairn på 6 måneder skal have ca. 8-10 % af sin vægt. dvs. at hvis den vejer 5 kg skal den have 4-500 g om dagen . Ellers kig på disse links, så bliver du meget klogere, www.kiplers.dk http://photopassion.dk/barf.htm vimedhund.tv2.dk/article.php/id- 7044115.html
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kate jensen ♥Naia♥: |
|
|
jeg vil mene at en cairn terrier skal have noget mindre, vores satffordshire bull terrier på 23 kg får dagligt 1 kg som anbefalet af både BARF centeret og vores dyrlæge. Nede på BARF centeret har de fryse og kølemontre med kallun og kød præcis som i føtex, der kan man også købe vitamin/mineralblanding med frugt eller grøntsager som er forarbejdet så det er perfekt til hunde og kattemaver.lettere kan det dårligt blive. du kan også vælge den lettere men noget dyrere metode, at købe kød til hunden når du handler ind til aften, eller bedst få en aftale med den lokale slagter eller jæger(hele dyr med indvolde er super godt for dem, men sviner). jeg vil tro at det koster omkring 15-30 kr om dagen at fodre på din cairn alt efter om det er kylling eller oksekød som er på menuen.
En rigtig hest er en anglo normanner og en rigtig hund er en staffordshire bull terrier.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum: Varrieret kost |
maloucifer |
01-01-2008 19:01 |
|
Hvis ikke BARF er varrieret, ja så ved jeg ikke, hvad det er. En typisk uge for Madonna ser sådan her ud: kød (og kød kan både være okse, kanin, rensdyr, lylling osv.) kød kallun kød kød kallun ben Og så en faste-dag Så nej, BARF er ikke bare en optøet kylling i ny og næ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal tænke sig om |
cali |
01-01-2008 20:36 |
|
hvis man fodre med barf skal man altså tænke sig lidt om og ikke bare fodre med råt kød. Det skal variere og der skal indgå en vis procentdel knogler og ben i fodet, for at hunden får dækket sit behov for kalk, især hvis det er hvalpe og unge hunde. Man fodre (efter min mening) ikke bare med lidt rester fra slagteren, med mindre man har sat sig ind i, og tænkt over hvad det er, og hvilket behov det dækker. I følge barf centeret må hunde hverken få kylling eller svin, da disse dyr fodres med foder med noget i, som hundene ikke har godt af (desværre kan jeg ikke huske hvad det er). Det er også yderst vigtigt, at de får andet end kallun og oksekød, samt vitaminer de er i stand til at omsætte. Jeg har selv min hund på barf og synes ikke det er meget besværligt, men jo det er mere besværligt end at kaste en håndfuld tørfoder på gulvet. Som jeg plejer at sige til andre hestefolk - hvis du kan bruge flere timer om dagen på din hest, så kan du vel også afsætte 5 min om dagen til at fodre din hund og sikre dens velfærd. Det kan kun anbefales, men sæt jer ordenligt ind i principperne, så hundens behov dækkes ordenligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej kylling - vrøvl |
|
|
cali: øh hvorfor skulle man ikke kunne fodre med kylling og svin? vores BARF mand(dyrlæge)anbefalede kylling da det er let til ferier osv. og jeg tvivler på at vores dyrlæge som selv er BARF mand vil råde os til noget som var dårligt for vores hunde. hvis du tænker over hvilket dyr hunden er(canine) så tror jeg ikke du skal regne med at hverken hane eller vildsvin får lov at gå i fred- og jo nok er hunden domesticeret, men den har det samme tarmsystem som dens forfader ulven. kan kødet anvendes til menneske føde, så kan det også til hundeføde. den filosofi har vores BARF mand.(altså både hest, kanin, vildt, kylling/and, svin, okse og den vigtigeste bestanddel kallun)
En rigtig hest er en anglo normanner og en rigtig hund er en staffordshire bull terrier.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| maloucifer |
|
|
hvorfor en fastedag? Det er da ikke sundt for hundens mave?
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barf... |
Kirsten Laursen |
02-01-2008 14:05 |
|
Helle: Kallun er kovom. Kate: Det er noget med at man efterligner det i naturen. En ulv får jo heller ikke mad hver dag. Hunden tager ikke skade af en fastedag., De fleste hunde kan tåle det. Der er selvfølgelig også nogle hunde som ikke kan tåle det, og hoster galde mm. op. Man skal dog ikke faste en hund før den er over et år, og ellers sund og rask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine 3 ville planlægge |
Illum |
02-01-2008 14:18 |
|
Et mord på en af os hvis de ikke fik deres foder 2 gange om dagen...
Illum Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde udenfor rollen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kirsten Laursen |
Jasper |
02-01-2008 14:37 |
|
Det kan de fleste mennesker også...men gør de det?? Nej, og den sammenligning mellem ulv(vild) og hund(tam) syntes jeg ikke holder. Hunden har ikke levet "naturligt" længe - selv kallun er langt fra at ligne "naturens" mad.
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Vi har fået ny beboer, han hedder Coby Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
Line ♥Rubina♥ |
02-01-2008 14:44 |
|
har vores tamhunde ikke en "anden" slags mave, ulve-livet er jo nærmest avlet væk?? Jeg ved godt at der er allergi-hunde omkring. Men får jeres hunde ikke vildt dårlig mave af al det rå mad?? Nu får min egen hund tørkost blandet op med forskelligt, u-råt, kød hver dag: kylling, fisk, oksekød m.m. Og han har indtil videre ikke fejlet det mindste. Heldigvis  Men jeg lurer lidt på det der BARF noget... 
Man skal ikke sælge skindet, før børnene er skudt. Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dårlig mave??? |
|
|
Vores schæfer på et år nu har nu fået barf i 5 uger. Ikke EN eneste gang har hun haft dårlig mave. Tværtimod kan jeg næsten sige. Før - da hun fik tørkost (det fineste af slagsen og senere allergi tørkost) lavede hun bummelum tre - til 4 gange om dagen. Nu - hvor hun i øjeblikket får 1 kilo kød om dagen - gør hun det højest en gang om dagen - nogle gange kun hver anden dag. Hun er rent faktisk i stand til nu at optage den mad hun får i sig. Hvor jeg før havde en tynd hund som aflevede det meste af tørfoderet igen ude i haven. Kenya er ligesom vokset på de 5 uger - hendes knoglebygning bliver stadigt kraftigere og stærkere - hun er ikke så nem at "vælte" mere. Hendes pels er skinnende og silkeblød, ingen dårlig ånde eller andre hundelugte, som jeg ellers synes de fleste hunde har. En fastedag skader ikke en hund - hvis man overholder reglen om at hunden aldrig ved hvornår den får mad. Hvis man eks. altid fodrer sin hund efter sin egen aftensmad - vil hunden når tiden nærmer sig begynde at producere mavesyre. Dette sker ikke hvis hunden får mad på vilkårlige tidspunkter. Når det er sagt er der ingen lov om at hunden skal faste - i virkeligheden bestemmer man jo selv. Vores faster ikke endnu, da hun stadig skal tage på. Der er ingen tvivl i mit sind - jeg havde en tynd hund med allergi, strittende pels, uden madlyst og energi da jeg fodrede med tørkost - og som stod til aflivning hvis ikke dette Barf virkede. Efter Barf har jeg en superglad, energisk sund hund, hvis allergi er gået i sig selv. Ikke mere binyrebarkhormon eller andet medicin til Kenya. Det må da siges at være en succes. Så min hund vil vist hellere fodres a la ulv end som tamhund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jasper |
Kirsten Laursen |
02-01-2008 16:38 |
|
Jasper: Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Er det det med at faste en hund eller?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine katte |
|
|
er altså underlige. de får tilbudt kød både råt og tilberedt, men de nægter at æde det. de ser lidt på det og så går de igen. kan de omvendes?
mvh hilsen SUNFLOWER Marsvin unger sælges INDSIGT GIVER ANSVAR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Hatti (Frenja)s historie er stort set identisk med min historie. Schæfer med allergi der fodres med barf som hjælper osv... Jeg kan kun give det min fulde anbefaling. Angående fastedage er det jo ikke noget man behøver. Vi giver vores barf fordi han har allergi, og går derfor ikke voldsomt op i at fodre efter ulvetendenser. Vores har også svært ved at holde huld og derfor køre vi ham med maksimal fording. Ligesom en skriver længere oppe, er jeg også blevet frarådet at fodre med svin både af barf og to forskellige dyrlæger. Jeg kender ikke grunden, men ved at vores hund får kraftig forstoppelse af svin, så det holder vi os fra. Man kan heller ikke købe det hos vores barfkvinde. I vores vejledninger står der at hunden skal fodres med 2-3 procent af sin kropsvægt, men min erfaring siger mig, at det er lige lidt nok. Ihvertfald med 2 procent.
2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
1,5 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte 1982 |
|
|
begrundelsen for ikke at fodre med svin er netop at mange hunde ikke kan tåle det og får forstoppelse .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| monab ... |
cali |
02-01-2008 19:08 |
|
da jeg startede på barf, eller min hund gjorde , da sagde de på barfcenteret at der i kyllinge og svine foder er et stof som hunde ikke har godt af. Jeg kan ikke huske hvad det er, men det er også grunden til at de ikke sælger kyllinger og svin i deres butikker. Tilgengæld må de meget gerne få and og kalkun.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er fasten |
Jasper |
02-01-2008 19:17 |
|
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Vi har fået ny beboer, han hedder Coby Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jasper |
Kirsten Laursen |
02-01-2008 20:16 |
|
Jasper: Jamen hunden tager jo ikke skade , eller de fleste hunde tager ikke skade af at faste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den tager måske |
Jasper |
02-01-2008 20:19 |
|
ikke skade, men er det rart for den??? Vi tager jo heller ikke skade - men hvor mange af os hundeejere faster jævnligt??? Hunden er IKKE vild mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
rikkefh ♥fjordheste♥ |
02-01-2008 20:27 |
|
så har jeg lige købt lidt mad til kattene.. tror i de gider æde det? nej nej...  jeg håber de kommer til det, så nu må vi bare vente og se...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hvalp (Og kattemad Sunflower) |
xtiny |
02-01-2008 20:32 |
|
Fik rå kødben- desværre også gris- og det kunne hans mave ikke tåle. Men uhm- lækkert sådan et kødben, der nærmest skinner grønt i mørke- se det var guf. Det skal bare være kalv til hvalpe- store hunde kan klare okseben ("suppeben med marv). Man kan faktisk også grave en kule i haven med hundens mad til 6 dage lagt i (kød og ben)- med halm i mellem- så er der til 6 dage- og den syvende er fastedag. Hunde og ulve er ikke "rene" kødædere som katte, de æder også gerne frugt, bær og svampe- og indholdet af græsædernes mave. De er også ådselædere i en vis grad, derfor kan de godt æde grønligt kød- det må være som når vi andre spiser gammelost/roquefort. Sunflower: Hvilket kød får dine katte? Og er det fx skåret ud- katte er mere til småt bytte, så en klump kød kan være svær for dem at bide i stykker. Jeg koger kylling meget mørt- fisk skal man derimod ikke koge ret meget, da det så bare går i stykker. Jeg koger så ris i kogevandet- der er kyllingefedtet (og dyrt tørfoder har en høj andel af kyllingefedt!), så er risene mere tiltalende. Mine katte får også kyllingebenene- hvis ikke stjæler de dem selv.  Ingen dyr har godt af lutter skært kød, i naturen lever de ikke kun af bøffer.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg "Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jasper |
Kirsten Laursen |
03-01-2008 15:28 |
|
Jasper: Jeg siger heller ikke hunden er vild mere, men du kan ikke sammenligne at mennesker faster, og hunden. Som sagt tager de fleste hunde ikke skade, og månge der fodre råt, anbefaler at hunden får en fastedag, hvor de evt. har adgang til kødben. Det er en smagssag om man faster hunden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jasper |
Kirsten Laursen |
03-01-2008 15:28 |
|
Jasper: Jeg siger heller ikke hunden er vild mere, men du kan ikke sammenligne at mennesker faster, og hunden. Som sagt tager de fleste hunde ikke skade, og månge der fodre råt, anbefaler at hunden får en fastedag, hvor de evt. har adgang til kødben. Det er en smagssag om man faster hunden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fisk... |
|
|
fisk er de begge glade for men ikke råt. de spiser intet andet kød uanset om det er tilberedt eller ej.
mvh hilsen SUNFLOWER Marsvin unger sælges INDSIGT GIVER ANSVAR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh så naturligt |
beritH |
04-01-2008 10:01 |
|
Hvis man skal fodre naturligt, så kan man da godt smide det frosne kød ud. Hverken katte eller hunde ville i naturen spise gammelt kød. Dernæst kommer at de ikke ville spise kød fra dyr, de ikke kunne nedlægge, så rensdyr og køer duer nok ikke til at fodre små hunde med og katte med. Skal dyrene BARF fodres, så støtter jeg Illums version. Her tager hundene, hvad de selv kan nedlægge og kødet er frisk. Det samme gælder for mine katte. De BARF'er sig selv ude i haven, hvor der er mus og fugle. Derudover fodres de med RC og det trives de fint med. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor så negative? |
|
|
Hvorfor er nogle af jer så negative? Jeg mener i har jo ikke prøvet det vel? Os der der barfer har jo netop et sammenligningsgrundlag - tørfoder kontra råt kød - og sværger til det sidste. I vores tilfælde fordi hunden på ingen måde kan tåle det kunstigt fremstillede tørfoder. Men derfor går jeg jo ikke ud og siger at alle der fodrer med tørfoder er nogle kvajhoveder - jeg kan nemlig se på min hund hvad der er rigtigt for hende. Hvad andre gør, rager mig en fjer - jeg skal ikke retfærdiggøre noget. Barf metoden bygger på studier af ULVE. Derfor eks. rensdyr, som ulvene nedlægger. Kallun fordi ulve spiser deres byttedyrs maveindhold. Og nej - helt naturtro bliver metoden jo aldrig - men det tilstræbes jo så tæt på som muligt. Barf tilbyder et alternativ for os der har hunde som ikke kan tåle tørfoder - hvorfor skal det klandres? Og jo hunde spiser gammelt kød i naturen - har dine hunde aldrig gravet købben ned for 14 dage senere at grave et råddent ben op igen og spise det med velbehag? Og med hensyn til jeres "barf" metode - det ene udelukker jo ikke det andet vel? I virkeligheden er der jo mange ting vi gør for vores husdyr som tilstræber naturen, men aldrig bliver lig med. Det betyder vel ikke at vi helt skal lade være???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen berit har jo ret |
Illum |
04-01-2008 10:24 |
|
De ville aldrig æde en ko eller et rensdyr frisk i naturen. Det ville være et ådsel de lige kom forbi, det sker da også her, Krig kan klare det og holder det i sig, Terror ikke. Så frossent kød det er ikke naturlig, men ja jag kan da godt se at det nok er nemmer for mange at giver kød der er aflivet end at lade dyret selv fange og nyde det varme kød. Her var BARF, i går, 5 markmus, et rottehovede (satans Ragnarok) lever og hjerter fra kaniner, alt sammen varmt...Og 5 store gulerødder 
Illum Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke modstander af Barf |
Jasper |
04-01-2008 10:28 |
|
Jeg er bestemt ikke modstander eller negativ, jeg kan bare ikke se meningen med faste. For hvis man så gerne vil faste sin hund, så er der altså også andre ting, der skal tages hensyn til. Holder jeres hunde så også hviledage??? Og husker I at være obs på, at de måske dagen efter (når de igen får mand) er noget tunge i maven??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun svare for mig selv |
|
|
min hund faster ikke. Det er ikke noget den absolut skal - så det er ikke noget vi praktiserer. Men ellers kan jeg godt følge tankegangen omkring fasten, men herhjemme kan vi godt lide tanken om at hunden får mad hver dag. Jeg ved at der er folk der kun giver deres hunde mad to eller tre gange om ugen - og jeg lover jer for at de hunde ser ikke ud til at fejle noget som helst. Tværtimod! Nu er der jo forskel på en lille hund og en stor hund - min schæfer i voksealderen kan altså ikke leve at den menu du dér tilbyder Illum - som sagt får hun i øjeblikket et kilo kød om dagen. Og nej - det er jo ikke muligt at lade hunden nedlægge sit bytte selv. Det er ikke et spørgsmål om nemhed - men mulighed. Det kan jo ikke lade sig gøre. Nemhed ville have været at lade hunden fortsætte på binyrebarkhormon og pencillin og så lade hende aflive! Et sultent koppel ulve ville bestemt nedlægge et rensdyr. Nu har vi jo ikke så mange vilde hunde på disse kanter at sammenligne med - derfor studier af ulve. Men som jeg sagde - vores er da velkommen til at fange alle de mus hun vil udover sin menu - det ene udelukker jo ikke det andet som allerede skrevet. Men tror altså heller ikke min schæfer frivilligt ville nedlægge gulerødder ude i naturen (kunne ikke lade være ) Jeg barfer ikke min hund fordi det er naturligt. Jeg barfer min hund, fordi det er MERE maturligt end tørfoderet. (og fordi hunden var blever aflivet hvis ikke barf metoden eksisterede). Men som sagt - hver fodrer deres hund efter hvad de finder bedst - for vores er det barf - for jeres?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu får de jo andet :-) |
Illum |
04-01-2008 11:48 |
|
Men frossen mad, er jo ligemeget hvad I skriver, IKKE naturlig... Og det er jo det I holder så fast i, at det er naturlig det I fodre med. Øh nej, en hund kan ikke fange fisk eller nedlægge en ko. Så jeg siger, det mine kan fange det er naturlig, nemlig varm levende foder...
Illum Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næ næ næ |
|
|
JEG har ikke sagt den er naurlig - men MERE naturlig - der er en forskel  Ja, selvfølgelig får dine andet - men min kan ikke tåle "det andet" som dine får - derfor jeg skrev som jeg gjorde  Nu må hunden på Barf heller ikke få fisk, så det ved jeg ikke lige hvor kommer fra. Når en ulv nedlægger et større byttedyr, spiser ulven dennes maveindhold, fordi den derigennem for nogle viaminer, som den ellers ikke ellers ville få. Her i DK er koens mave således det der ligner bedst. Men jeg har det fint med at andre fodrer som de gør - jeg skal ikke overbevise nogen, men jeg synes heller ikke man skal kritisere Barf uden at have sat sig ordentligt ind i det - det var min oprindelige pointe. Min hund fanger jo også mus (heldigvis ikke rotter),men det kan den jo bare ikke leve af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Grunden til at nogle faster er at mavesækken bliver strammet op så der ikke er samme risiko for mave/tarmdrejning
Moar til den skønneste lille Rumleprinsesse, født 28/8-07. 2990 g. og 50 cm. lang. Rumle a.k.a. skumfidus, nu med navn : Celina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum: |
Kirsten Laursen |
04-01-2008 15:48 |
|
Illum: Nu er det jo ikke en Cocker/Labrador der skal nedlægge en hjort mm. men en stor ulv. Ved sku ikk om de kan det, men jeg ved at hunde har bedre a rigtig kød en tørfoder og mus / rotter de selv fanger. Ideen med Barf er jo netop at det skal være varieret. Så der er jo and, lam, kylling, hjort, fasan, kalkun, lamme kallun osv. Så mener man at oksekød er unatuligt, så lad være med at give hunden det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
En enkelt stor ulv kan heller ikke nedlægge en stor hjort alene, men i flok kan de og de gør det også.
Moar til den skønneste lille Rumleprinsesse, født 28/8-07. 2990 g. og 50 cm. lang. Rumle a.k.a. skumfidus, nu med navn : Celina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hatti ♥Frenja♥H |
maloucifer |
03-02-2008 00:53 |
|
Hatti Frenja: Vores oplevelser med vores hunde er nærmest identiske. Jeg fodrer ligeledes min hund med BARF, da den reagerede nøjagtigt som din, da den var på tørkost. Den kunne IKKE optage den forbehandlede tørkost (dyrlægens dyreste allergifoder - og ja, RC også prøvet). Min. 1 dytlægebesøg om måneden med kraftig diarré og opkast, som til sidst kun kunne reddes med en sprøjte - symptombehandling, symptombehandling, symptombehandling (som det danske lægesystem iøvrigt, men det er jo en HELT anden debat ). Ikke et værdigt liv for en hund. Faktisk er der mange hunde, som kun "overlever" på forbehandlet mad (tørkost, rester osv.), og nogle gør det så bedre end andre. Min kunne slet ikke. Tørkost er udviklet AF MENNESKER. For at gøre fodringen af de hunde, vi har gjort tamme, NEMMERE. Det er IKKE noget, hunden selv har valgt. Tro mig, hvis din hund kunne vælge, så ville den til hver en tid vælge et kg. kallun fremfor X antal hundrede gram RC. Men det er ikke mit bord at vælge, hvad du skal fodre din hund med. Hvis den ellers fungerer, som den skal, så er den jo ikke længere. Min fungerede ikke - jeg undersøgte ALT, hvad jeg kunne - udvidede min horrisont og blev klogere - og reddede min hund. Illum: Der er noget, der undrer mig: Fra én der altid fortæller om at ville sine dyr det aller bedste, ja, så undrer det mig faktisk, at du ikke allerede har fundet denne sunde måde at fodre sin hund på. Det undrer mig, du er så afvisende overfor noget, du tydeligvis ikke har sat dig ind i. Ja, faktisk er det meget tydeligt. Du udstiller din egen uvidenhed godt og grundigt i denne tråd. Er det ikke dig, der altid skriver til folk: "Udvid din horrisont"? Jeg er komplet ligeglad med, hvad folk fodrer deres hund med. Bare den er sund og trives. Min trives - på BARF.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maloucifer |
|
|
Ehm, Illum skriver jo netop at hun fodrer BARF. Og er stor FORTALER for dette  Ro på battet 
Går den ikke, så går den sgu' nok alligevel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det gør jeg ikke |
Illum |
03-02-2008 09:26 |
|
:-) Jeg har sunde hunde, uden mave eller hud problemer. Så mine får ikke frossen mad, de har som et sluplement til daglig X2 foder, hvad de kan fange udenfor, nemlig varm pulserende "foder". Og da de ikke har størrelsen til at lægge rådyr ned, og ej helle går i marken, så er det mus.
Illum Så skriv da for #%##% bom str. på den sadel "du" har til salg....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
03-02-2008 09:43 |
|
Jeg elsker altså dine hunde-navne - Krig,Terror, Ragnarok  Planlægge et mord? det lyder som om der er basis for diverse konspirationsteoretikere  Man kan da ikke sige andet end at dine hunde lever efter den actionpackede BARF metoden 
Xoco82 & Davina Stud.theol Credo in Deum,patrem omnipotentem,creatorem caeli et terrae. Credo in spiritum Sanctum,remissionem peccatorum, carnis resurrectionem et vitam aeternam.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
03-02-2008 10:04 |
|
Jeg ville ellers gerne se 3 jack russeler nedlægge en ko - sikke et syn det må være. Tre styks små hunde der kommer løbende fra siden, springer op og vælter en ko. Det må blive et hit på youtube;)
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside Darren & Labs, I love you! I don't believe in God - I believe in Darren Hayes Bliv min ven på MySpace Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf barf barf |
|
|
min hund får sgu heller ikke frossen mad - den får optøet mad  Og da hunden ligeledes er ådselæder er dette stadig langt mere naturligt end pillefoder ( aka bekvemmelighedsfoder)....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frossen mad |
maloucifer |
03-02-2008 11:15 |
|
Ja, jeg ved heller ikke lige, hvornår dét med frossen mad kom på banen. Madonna ville godt nok også gå hjemmefra, hvis jeg serverede en stor isklump  Næh, hun får 1 kg optøet råt kød - men ikke i dag - der står den på rib-ben  Men som jeg også skrev tidligere, så er det jo bedøvende ligegyldigt, hvad folk fodrer deres hunde med. Bare de er sunde og raske - og så er den altså ikke længere. Nu vil jeg gå ud og hente rib-benene....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så optøet |
Illum |
03-02-2008 15:13 |
|
Mad, hvor finder hunden lige det i naturen ??? Nej vel, så jeres fodermetode er ikke en dut naturlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kunne.. |
|
|
godt tænke mig at BARF-fodre, men dels synes jeg det lyder dyrt, og dels kan jeg ikke finde ud af, hvad de skal fodres med - de steder jeg har læst om det, synes jeg det lyder besværligt at finde ud af, for at de er dækket ind. Jeg har 3 Lhasa'er - nogen der kan give et bud på en god BARF-fodringsplan? Mvh Line
Frelst... heldigvis 
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke dyrt |
|
|
det er ikke dyrere end de dyre mærker tørfoder. Da vi startede op bestilte vi en konsultation hos barfklinikken(http://www.barfklinikken.dk/) - dyrlægen derinde lagde så en madplan. Med i prisen var så en opfølgningskonsultation 4 uger efter. Det var/er virkelig meget nemt. Eneste problem vi havde, var at vi skulle have en større fryser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes.. |
|
|
også de dyre mærker tørfoder er meget dyrt...!! Barfklinikken ligger desværre noget langt fra mig. Mvh Line
Frelst... heldigvis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
maloucifer |
03-02-2008 20:10 |
|
Ih, det er skønt, du er så moden at høre på  NaturligERE alternativ til tørkost pga. allergi. Nu gider jeg egentlig ikke gentage mig selv længere. Som du selv plejer at sige til folk: Udvid din horrisont... Gaaab 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf fodring |
|
|
Jeg har sat min border collie på barf fodring, han var mager mellem ribbenene og fedtpuder på skuldrene, eksem mellem poterne og skæl i pelsen. Det er forsvundet efter 4 uger på barf. Hans temperament er også blevet mere roligt. Hundetørkost består for størstedelen af korn (står øverst på ingrediens listen)og det indeholder stivelse. Stivelse er ikke naturligt hundeføde. Mennesker, katte kaniner, heste osv har heller ikke godt af det. Nogen tåler det så bedre end andre. Korn er et billigt fodermiddel og binder piller godt sammen derfor ret populært i foderindustrien. Stivelse forrykker pH i tarmen, så det ikke er surt nok, så dyret kan fordøje kød ordentligt. Det er derfor mange hunde tilsidst ikke kan tåle kødben. Det samme var tilfældet med min hund. Ifølge tidligere ejer brækkede han sig af og fik voldsomt diarre af kødben. Nu tåler han det fint. Nu vil jeg sætte mine katte over på det også. De vil ikke få kødben , men ellers stort set det samme som hunden, og daggamle kyllinger er der simpelthen ikke nok sul på. Mus fanger de jo også, men med 22 hestepensionærer der tror på at kattene er så sultne, var det nok ikke meget behov de havde for at gå på jagt... Jeg er sikekr på at vil man prøve barf og bor i den anden ende af landet at man nok kan finde en løsning på at få lagt en foderplan alligevel. Jeg har selv lidt under astamatisk bronchitis og bihulebetændelse flere gange årligt. Det har jeg faktisk fået væk ved at ændre min kost, til mere fisk, flere grønstsager og holde mig så vidt muligt fra hvidt brød og pasta. Ikke overhysterisk, men jeg tænker lidt mere over det end før. Men jeg var også stærk hæmmet af at få hosteanfald der varede i flere måneder, flere gange om året. Du er hvad du spiser og jeg synes barf hang meget godt sammen med at jeg heller ikke ville hælde korn på mine heste. Hunden er ligeså beslægtet med ulven, som hesten er med vildhesten. MVH Christina PS jeg er så privilligeret at have kødkvæg og kaninavl, så jeg kommer til at spare penge i forhold til tørkost. Var jeg ikke gået helt over til barf og fået at vide hvordan jeg skulle lave overgangen, havde min hund ikke tålt andet end hundepillerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kirsten Laursen |
04-02-2008 14:25 |
|
Illum: Man kan købe kødet i butikker, og der kan kaman jo bare købe det uden det er frossent. Prøv at udvide din horisont, i stedet for at sige at det ikke er naturligt, for det er det du fodre med sku ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter at have |
Illum |
04-02-2008 14:26 |
|
Min horisont, er Krig,Terror og Ragnaroks foder blevet en svær omgang for slænget. For det skal jo være sååå naturligt og da jeg ikke mener at optøet og hakket kød er en "bønne" naturlig er der sket dette at de nu stilles op på række foran døren. Så får de forklaret hvor maden for dagen kan findes....  Hvis de ikke kan fange en rå eller en buk, bedre så er der mad til flere dage...så kan de løbe enten 1 km ned til den ene grisse opfeder og æde løs af de grise han har måtte skyde i løbet af ugen der gik  Eller de kan løbe 1,5 km videre, til en kødkvæg avler og nedlægge et af hans dyr, som jo går inde nemme at fange, de kan nok klemme sig gennem tremmerne. De kan også trække lod om hvem der skal ud i søen og kun holde snuden over vande, for at være klar til et bagholds angreb når ænderne lander for natte. Eller de kan ligge ganske stille i marken og hapse en af de 100 grågæs vi har på hveden pt. De gloede godt nok noget på mig, men jeg er sikker på at sulten nok skal få dem det lært i løbet af 1 uge eller måske 2,men det er jo også sundt at faste... Deres samtale da de løb afsted i morgen indeholdt ord som "Forbanedet HN og deres ideer" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kirsten Laursen |
04-02-2008 16:25 |
|
Kan de evt. skrive så man kan forstå det?!?!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barf til katte |
Kiki |
04-02-2008 16:58 |
|
Mine katte de er ikke meget for råt kød. Den ene gider godt at spise en smule fx. hakket oksekød, når jeg laver mad. Men fx. en tigerreje med halen på. Det kan de slet ikke finde ud at spise og fistrer bare omkring og leger med den. Nu kommer de ikk eud og har aldrig været ude. Så ved ikke om deres jagtinstinkt bare er ødelagt. Men jeg ville meget gerne have dem til at spise lidt mere råt kød, da det jo netop er meget godt for dem. Så hvordan har jer der barf'er jeres katte overtalt dem til at spise andet end deres tørpiller? Min ene vil slet ikke røre råt kød, men kan spise lidt rejer. De har lært at spise tørfisk. Men de er jo ikke ligefrem rå.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ih illum:) |
|
|
det naturlige er da at de nedlægger deres mus selv, enig! Ænder måske? Vores Tody havde da en and med hjem en dag, men lagde den sprællende til mig, for han kunne ikke få struben helt over på den. Pussiwhimp!! Er du kat eller mus ... Kiki nu er katte kendt for at være kræsne, men efter en dags faste eller to, så vil de være mere villige, eller flytte ud til Illum . Prøv med lidt indmad, kyllingelever f.eks? Ligesom vi kan blive afhængige af cola, kan de vel have svært ved at slippe deres kattemad??? Jeg er lige startet mine op igår. Tody æder kallun med vellyst, men Lars vil ikke.. Jeg har tøet noget hakket kanin op til imorgen. Kanin er jo bare en kæmpemus?? MVH C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tørfoder |
Kiki |
04-02-2008 17:51 |
|
Nu vil jeg bare supplere deres tørfoder med lidt råt. Jeg er ikke helt fan af at der skal spises rå ting over hele gulvet i min lejlighed. Samt jeg ikke har vildt meget fryser plads, da jeg jo netop bor i lejlighed. Har overvejet de der daggamle kyllinger. Men når kræene ikke en gang kan klare en tigerreje, hvad skal jeg så stille op med en kasse dag gamle kyllinger? Men hvad giver du så dine for at de får brugt tænderne? Hakket kanin giver jo ikke det store tykke arbejde. Et kyllinge lår er jo ret stort for en kat (selv om jeg har store katte). Hvordan får du dem til at spise det grønt de også skal have? Ved ikke om de lige frem er afhængige af deres kattemad, de skifter da i hvert fald mærke og smag uden problemer. Har skiftet lidt rundt mellem RC varianterne og lidt andre mærker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundefoder. |
Camilla Christensen »Lady« |
04-02-2008 19:07 |
|
Sorry men bliver lige nødt til at spørge. Bruger i også BARF til jeres små hundehvalpe `?
Camilla Christensen - og stjerneponyen Lady ! <3333
- Flot og velholdt dressur sadel sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nu har jeg.. |
|
|
snart kigget diverse BARF-sider igennem og jeg ville stadig ikke kunne finde ud af at sammensætte en ugemenu for mine hunde - hvornår den skal have: hakket kød, ben, kallun, hest, lam, okse, kylling og hvad der skal tilsættes af diverse vitaminer/mineraler, olier og jeg-skal-komme-efter-dig-skal- jeg.... for at den er dækket rigtigt ind og der ikke opstår problemer. Mvh Line
Frelst... heldigvis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foderplan |
Kiki |
04-02-2008 22:01 |
|
Det vil som med så meget andet nok være en god idé at få lagt en foderplan man kan følge i starten. Så man kan komme ind i rytmen og lære at gøre det ordenligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehehe |
|
|
Illum:  Jeg håber, de får det lært, så vi kan høre mere til dem fremover  Naturlige hunde 
Rose 1 & Aqua Z med Heartbeat følle undervejs Rigtige Heste Ruller Sig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu æder mine katte |
|
|
barf. Selv den kræsne Lars. Han fandt ud af det er det, der er på menuen. 3 dage holdt han stand med sin sultestrejke. Idag satte han i klo i mig da jeg ville flytte noget mad tilbage over til Tody, Lars havde raget til sig . Selv kallun ryger ned nu. De får så ikke kødben men pt hakket kanin med benstumper, kallun og lever på skift. Jeg kan godt forstå dem der bor i lejlighed og ikke har fryseplads ikke så nemt kan barf fodre. Mine dyr får mad ude i carporten, lækkert er det ikke og jeg havde en ekstra fryser ude i redskabskuret til kadaverhesteben. Ovenpå fryseren tøes maden op fra dag til dag. 600 g til vores border collie og 150 g til hver kat. Vores hund er blevet mærkbart roligere, var som andre borders lidt som en prut i en flaske. Ingen brækture og fin afføring som nok et halveret i forhold til før. Jeg giver foreløbigt til BARF
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf katte |
|
|
Mine katte er på halv-barf Mest fordi jeg stadig ikke er inde i en rytme med at huske at tø og huske at købe kød til kattedyrene - men rytmen kommer vel med erfaringen Indtilvidere har de altså stadig tørfoder til rådighed og så får de en portion råt kød af en eller anden art en 3-4 gange om ugen og det rå kød bliver spist med stor fryd og uden sultestrejke Så nu skal mor her bare have lært det  Men med den interesse de kære katte viser for mig når jeg går i køkkenet så tror nok at jeg vil få det lært inden længe Jeg har overvejet at købe en portion daggamle kyllinger, jeg ved Koraten æder dem med fryd men Huskatten er vil nok kræve at den bliver plukket.. han har ihvertfald ikke villet æde dem tidligere
Mvh Charlotte Få et unikt motiv på din væg Få et portræt af en du holder af Den perfekte gaveide til dig selv eller en anden speciel person Se eksempler på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|