Hvis det ikke er spist dagen efter, ryger det ud.
Jeg har desværre en dårlig vane med at lave mad til et helt regiment sultne soldater, selvom det kun er min kæreste og mig, der har plads ved spisebordet.
Hvis gryderne stadig bugner, efter vores maver er blevet fyldte, kan jeg ikke få mig selv til at smide nogle gange op til halvdelen af maden ud, så jeg gemmer troligt i kasser og bokse i køleskabet. Når morgendagen oprinder sker det bare meget tit, at det ikke liiige er rester, der vækker den helt store appetit, eller jeg fortrænger, at de befinder sig i køleskabet, og så må de jo få kurs mod skraldespanden (eller gårdkattene, hvis det er kød eller fisk) - hvilket jo nok lige så godt kunne være sket dagen før, men så ville det jo have været endnu mere tydeligt, hvor dårlig en vane, det er, jeg har anskaffet mig ... hm, er vist lidt for forvænte herhjemme, men jeg synes også, det er ret irriterende, at flere supermarkeder laver madvareportionerne større og større (god måde at tvinge folk til at købe mere, uden at man føler det), for det er svært at styre for den slags rundhåndede madamatører som undertegnede (bruger for eksempel stadig en hel pose frosne ærter, selvom Netto næsten har fordoblet posestørrelsen i forhold til tidligere). Ja, dårlige undskyldninger er der nok af