Min kæreste var på knæ og det hele og havde også købt en ring (som dog ikke skulle være DEN - den var af stål og det tør jeg ikke pga allergi). Vi var så nede og bestille den rigtige - en guldring uden sten eller noget - dog er den i børstet guld så den er en smule anderledes. Jeg har den siddende på højre hånd, selvom den er købt til venstre, men jeg syntes den sad bedre på højre, så jeg byttede over. Det er kun mig, der har fået en ring, da min kæreste absolut ikke er til smykker. Han vil dog gerne have en vielsesring, men det skal være en der er meget enkel. Vielsesringen vil vi sætte på venstre er planen.
Der er ikke nogen rigtig eller forkert hånd at sætte ringen på. Nogle mener at højre er den rette, da det er den man hilser med, mens andre mener det er venstre, da det er i den side det er tættest på hjertet.
Nogle bruger forlovelsesringen som vielsesring - det gjorde min mormor og morfar og derfor står forlovelsesdatoen i dem - min mormors ring er papirstynd nu
Selv vil jeg dog gerne have to
. I min forlovelsesring er datoen for forlovelsen indgraveret, men jeg regner med at vi skriver navne og vielsesdato i vielsesringene.
Vi når at have været forlovede i lige over 10 mdr inden brylluppet - der var et par ting, vi gerne ville - 1: et sommerbryllup, 2: ikke vente mere end max et år.