Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad gør man.?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 13:25

jeg har et mindre problem med min niece eller det er jo egentlig ikke mit problem, men jeg frygter at hvis der ikke snart bliver gjort noget ender hun som 15 årig med barn og er på stoffer (lidt overdrivelse måske, men det er skrækken)..

Hele historien er at de første ti ar af hendes liv har hun boet med hendes mor og far. de var ltid efter hende, nu skulle hun spise op, sid stille, hold mund osv..

Så blev forældrerne skilt og min niece blev boende ved hendes moder i huset.. Helt præcis hvad der er sket ved jeg ikke helt, men naboerne gik til faderen og sagde at datteren hver dag kom hjem til et tomt hus og sad flere timer inden moderen kom hjem, hvor de så spiste og så alle serier i fjernsynet, når datteren så i weekenderne kom hjem til faderen havde hun ikke lavet lektier i en hel uge, så hun kom bagud i skolen og hun havde det ikke helt nemt..

Så for et år siden flyttede hun ud til faderen, da hun mente moderen var en møgkælling (har hun selv direkte sagt til moderen.!).. Faderen bor med ny kone og deres fælles barn på 1 år..

Datteren skifter skole og det er her det er begyndt at gå "galt"..

Hurtigt begyndte hun at gå med mascare, eyeliner osv. min fader kalder det krigsmaling.. Hun går i meget nedringede trøjer, igår til julefokosten kom hun anstigende i høje støvler der gik helt op til knæet og jamen hun går bare så meget op i hendes udsende og skal helst have farvet hår en gang i måneden..

Jeg frygter at det går galt, et pigebarn der kun lige er blevet 13 år skal ikke gå sådan klædt, men jeg kunne svagt fornemme at min broder har opgivet og hans kone frygter jeg ser datteren som en veninde istedet for at være den moderlige rolle.. Og den rigtige moder er fuldstændig ude af billedet for datteren vil ikke have noget med hende at gøre..

Hvem går man til og hvad siger man.. Datteren eller faderen.? Et par gode råd og måske en lille forhåbning om at hun ikke behøver ende i noget skidt ville gøre min lykkelig..

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

Og jeg har..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 13:26

sikkert glemt en masse ting, men spørg.. Jeg vil bare gerne have gjort noget og helst uden at min broder og jeg bliver uvenner.. For det frygter jeg nemlig, han er nemlig så påståelig, han gør aldrig noget forkert og hvis noget går ham imod bliver han møgsur..

0
0
Svar på denne tråd

er det ikke bare
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 13:29

en fase? jeg begyndte da også at bruge sminke tidligt (12-13 år) og min søster på 11 bruger mascare en gang imellem... jeg var en ret vild unge, der ikke hørte efter, fik alt jeg pegede på, prøvede en masse vilde ting (inkl stoffer). Men i dag er jeg 25 år og de sidste mange år har jeg været ret alm og rolig... jeg tror at nogle børn bare har større behov for at skeje ud end andre. Vis hende at i er der for hende, at hun altid kan komme til jer. det vigtigste er at man har nogle at snakke med, nogle voksne der er der for en, hvs man får problemer... så skal hun nok rette sig med tiden...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 13:38

som en periode stort set alle skal igennem, bare på hver sin måde. hvad du skal gøre ud over at være der og ikke påpeje alt det negative, hvilket for nogle unge nok gør det hele lidt "sjovere" eller "det skal i f ikke bestemme".

Husk med teeenager kan man meget, bare ikke tvinge og samtidig få et fornuftigt resultat - lige som med heste.

Pøj pøj med det...

Mona.

part søges til angloarberhingst på 16 år. rutineret rytter. adgang til ridehus.

0
0
Svar på denne tråd

Så I mener..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 13:46

altså at det er okay at en 13 årig ligner en @!#$ som min anden broder så pænt sagde igår..

Hun er jordens sødeste pige, jeg er bare bange for at hun ikke er klar over hvilke signaler hun sender.. Hun har en profil på Arto og de billeder der ligger derinde ligner, ja.. Har ingen gang lyst til at skrive det..

Det kan sagtens være det bare er en fase, men det er vel stadig okay for forældre at sige nej, du skal ikke have de støvler.. Det kan vel ikke passe at det er hende der skal styre huset derhjemme, for det gør hun..

Jeg kan mere eller mindre forstå at I syntes det er okay, så jeg lader det bare ligge, indtil vider i hvert fald..

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:12

Mine niecer er ligedan (sminke, klær) og de er da helt normale og velfungerende. Det samme med min 13 årige datters skolevenninder, tror ca 75% af dem er som du beskriver din 13 årige niece!

Så det er nok bare en trend i tiden, og jeg tror nok at om I fordømmer hende gjør det mer skade enn gavn.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:17

heller ikke være nervøs hvis det var min kusine.. For hun har nogen støttende og forstående forældre..

Det vil jeg ikke ligefrem sige at niecen har.. Jeg forstår godt at hendes moder lidt har meldt sig ud af det hele når datteren kalder hende grimme ting (som hun helt klart har hørt fra faderen, men lad nu det ligge) og faderen lader bare datteren leve som hun vil..

Skal børn ikke have grænser, spørg jeg så igen.?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en datter på 12...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:18

som også godt kan lide at bruge eyeliner og mascara, og som også har et par højhælede støvler. Altsammen noget hun bruger, når hun skal "i byen". Hun har endda prøvet at få farvet hår. Jeg håber da ikke, at det betyder, at hun ender som en prostitueret narkoman med 3 børn, når hun bliver 18 år

Spøg til side. Jeg forstår faktisk din bekymring, men jeg synes, at det afhænger fuldstændig af barnets opførsel/attitude. Min datter bruger fx hverken make-up, højhælede støvler eller hårfarve for at lege sexet, for at provokere, for at være anderledes eller lignende. Hun bruger det udelukkende, fordi hun synes, at det er pænt.

Desuden vil jeg da mene, at der er stor forskel på graden af make-up, hårfarve osv. Snakker vi om lidt eyeliner og mascara? Eller er der tale om "Smokey eyes"? Er hårfarven lavet som reflekser i et almindeligt langt hår? Eller er hårfarven en skrigende lilla, der skal fremhæve hanekammen? (find selv på flere)

Jeg synes derfor, at du skal vurdere, om din niece bevidst prøver at provokere og lege voksen/sexet. Hvis ja, så synes jeg da, at der kan være grund til bekymring.

0
0
Svar på denne tråd

Hun går i..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:23

fuld krigsmaling, høje sko og nedringet tøj hver dag.. Jeg har ikke set hende uden det sidste halve år i hvert fald..

Jeg syntes det er for meget og som jeg forstår det er det ikke kun fordi hun syntes det er pænt, men jeg kan jo tage fejl..

Hendes hår er farvet rødt.!

0
0
Svar på denne tråd

Og jeg vurdere..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:25

det med at det ikke kun er fordi hun syntes det er pænt at hun går med det, på grund af billederne på Arto..

0
0
Svar på denne tråd

må man
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 15:33

se et billede, eller må man ikke lægge billeder ind af andre herinde? Det er selfølgelig ikke så smart, hvis forældrene slet ikke sætter grænser, men nogle teenagere bliver værre hvis de får en masse forbud... Så så længe hun overholder de aftaler de laver med hende... Og jeg synes ikke det er negativt at din brors kone ser hende som en "veninde" det gør at hun har en voksen at snakke med om nogle af de svære ting...

Jeg har en kusine, der som 10 årig blev grebet af det der døds metal... malede sine øjen helt sorte rundt om dem og gik kun i helt sort tøj, helst nedringet (hun fik en stor barm ret tidligt) - hun udstrålede alt muligt som 10 årig. Det synes jeg var lidt ekstremt, men hun kom altid hjme når hun skulle og idag er hun en sød pige på 18 år, stadig til dødsmetal, men det er bare det hun godt kan lide... og hun har sørme en kæreste som også er sort om øjnene... men det må de jo om...

Grænser for teenagere er godt, men de skal have plads til selv at prøve tingene af og finde ud af hvad der er rigtig og forkert...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

6.tegn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 15:51

Som jeg ser det er pigen ved at "finde" sig selv...En opvækst med mange krav og nu har hun muligheden for at skeje ud og prøve af..

Så skulle jeg være meget bekymret for min 12-årige datter,der i den grad også ligner noget der er løgn en gang imellem.Hendes far er af den meget gammeldags type med kæft,trit og retning,samtidig kørte han på hende psykisk og med kæresteskift var pladsen der ikke rigtig til hende,derfor valgte hun at stoppe sine besøg ved ham..

Det er som om hun nu kan ånde lettet op,og begynde at finde sin egen stil(eller mangel på samme )

De fleste af de børn jeg ser i den aldersgruppe ser såmænd lige sådan ud,men det går jo nok over i løbet af nogle år..

Tøjstil behøver ikke nødvendigvis betyde at de er narkomaner og mødre som 15-årige.

0
0
Svar på denne tråd

abcdef
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:12

Er det virkelig ok at en 12-13 årig går med makeup og høje hæle/støvler ???

Ikke i 100 år om min 12 årige får lov til det. Hun er et barn og sådan er det!

Der er da nogle af pigerne i hendes klasse som er begyndt med make-up, men min datter er heldigvis fuldstændig ligeglad med den slags - endnu. Jeg er jo ikke mere naiv, end at jeg godt ved at det kommer, men hun får under alle omstændigheder IKKE lov til at klæde sig udfordrende og være "smattet" til i make-up og så kan hun kravle på væggene af arrigskab hvis det er det hun har lyst til.

Vi kan snakke om det om et par år...

Hilsen

Linea

0
0
Svar på denne tråd

de udvikler
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:18

sig jo i forskelligt tempo... Men som mange skriver så er makeup ikk = prostitueret eller narkoman som 18 årig

Synes det er svært at bedømme hvor slemt det er uden at have set billeder at pige barnet...

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

23556899
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:28

Jeg vil sige som de andre at hun nok bare er ved at prøve at finde sig selv, så længe at hun har en fornuftig indstilling til tingene, tror jeg at hun nok skal klare sig. og vi vedd jo alle at jo mere forældre blander sig jo mere går man imod, men hvis du kan snakke fornuftigt med hende om om hun er klar over hvilke signaler hun udsender, uden at du siger at hun ik må, men bare forsikre dig om at hun selv ved hva hun udsender af signal, det kan jo godt ske at hun ved det og er fornuftig men syntes at det er sjovt at se hvordan andre reager.

Da jeg var ynger var jeg da også en værre rod der tog landet rundt for at mødes med fyre, uden at der var nogen der vidste det, ik engang min bedste veninde vidste noget, men er da i dag en meget stille pige der er faldet til ro.

Ridning af springheste/

1. ponyer tilbydes.

Søger talentfuld ung spring hest.

0
0
Svar på denne tråd

Lidt svar og andet..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 18:48

Jeg vil ikke lige ligge billederne ind, men kig jer lidt omkring på Arto i billederne på profiler, så har I hvordan hun ser ud..

Jeg tror overhovedet ikke hun får nogen grænser og de havde aftalt da hun flyttede derud at hun skulle hjælpe til med de mest gængse ting som oprydning, opvask osv, hun gjorde det i 14. dage og sagde så at det gad hun ikke mere, så nu laver hun nok et par ting i måneden, når de endelig siger at det skal hun altså bare..

Jeg syntes det er for tidligt, hvis hun var 15-16 år syntes jeg det ville være lidt mere okay, der er man som regl også mere klar over hvilke signaler man kan sende med sit udseende.. Selvfølgelig skal hun ikke sidde og lege med barbiedukker, men jeg syntes heller ikke hun skal prøve på at ligne en der er meget ældre end det hun er.. Og hun snakkede kort om i går at en af vennerne ikke turde røre en øl og ham mobbede de selvfølgelig, for han var jo en kylling.. Så der er jeg kommet til at tænke lidt over i dag om hun mon allerede er i gang med at drikke i skjul..

Jeg håber da bestemt heller ikke at hun ender i et hul og jeg ville da helt klart stoppe det inden, ingen tvivl.. Jeg har idag snakket lidt med min anden broders kone som som har lidt indsigt i unge der har det svært og hun er ligeledes lidt bekymret..

Jeg er sikkert bare den overbekymrede faster, men hvis det var mit barn så hun ikke sådan ud og opføre sig på den måde..

0
0
Svar på denne tråd

Lidt opdatering..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 13:11

pigebarnet er begyndt at drikke, hun har været møgfuld et par gange de sidste to uger og hun syntes det er helt fantatisk (jeg forstår ikke de unge der drikker til de knækker sig og finder det sjovt).. Jeg syntes det har kammet over og i aften når min broder kommer, så får han det at vide at jeg syntes han er verdens mest vattede og dårlige fader, hvis han ikke gør noget..

Vi bliver helt sikkert uvenner, men lige i dette tilfælde tænker jeg sgu mere på barnet og min broder kommer vel til fornuft en gang og ser at det måske ikke er så smart..

0
0
Svar på denne tråd

Har du
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 14:04

prøvet at tale med hende om det? Ikke bebrejdende eller nedværdigende, men nysgerrigt?

Spurgt ind til hvordan hun har det?

Måske hun slet ikke er klar over hvilke signaler hun udsender, eller måske er klar over det, men ikke ved hvilke konsekvenser det kan få, hvis en eller anden ustabil person ser hende.

Jeg tror hendes påklædning/opførsel er en stor blanding af almindelig teenage usikkerhed, manglende faste rammer og forældrer der ikke er tydelige.

Det kan måske hjælpe at tale med hende om det, og ikke kun faderen.

Jeg må indrømme, at jeg bestemt ikke ville synes det var acceptabelt, hvis min 10-14-årige gik i nedringede bluser, små nederdele, høje støvler og/eller fuld krigsmaling og som i øvrigt så drog til fester i tide og utide.

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

Jeg spurgte igår..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 14:17

til det med at drikke, uden at lyde som den dumme bekymrede faster og der fortalte hun nærmest stolt om de gange hun havde drukket..

Det er aftalt at hun skal på ferie hernede i uge 7 og der vil jeg så prøve at få en ordenlig lang snak med hende om hvilke signaler hun sender og om hvorfor hun gør som hun nu gør..

Også tager jeg lige fat i min broder i aften og hører om han har opgivet eller hvordan det står til..

For jeg mener bestemt heller ikke det lyder normalt, men nogen mener jo at det bare er en fase hun er i.. Meget muligt, men hun får lov til at gøre hvad hun vil og bliver derfor ikke stoppet i noget af det hun gør..

0
0
Svar på denne tråd

og når du
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 14:27

alligevel taler med hende om det, så må du hellere lige få flettet sikker 6 med ind i snakken også ;-)

Man kan sagtens være pågående og stille en masse spørgsmål som får dem til at tænke, uden de føler sig pressede eller angrebet. Man skal bare kringle det på den rigtige måde. F.eks. når hun fortæller om sine drukture, hvad siger hun så hvis du spørger om hvad hun får ud af det? Ikke at det ikke kan være hyggeligt og sjovt med en drink i ny og næ, men hvad får man ud af at drikke sig sanseløst beruset, andet end at man kan risikere at blive bestjålet, komme til skade mv. Ja ja maler fanden på væggen, men ofte tror jeg slet ikke de tænker over nogle af de ting, de vil bare drikke sig fra sans og samling fordi det skal man ;-)

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

13 år alderen:
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 15:05

13 år er alderen hvor man begynder på den slags mange for min klasse begyndte for lang tid siden på mascara og eyeliner og store klatter faundation smurt ud i fjæset jeg selv holdt mig fra det .. men jeg er 13 år nu og bruger stadig ikke noget.. er nu ret sikker på det faktisk ikke er så normalt igen ikke at bruge sminke i denne alder.. hvis din niece er veninde med de forkerte kan det gå galt ellers ikke fx. jeg har haft nogen fremragende veninder der altid har været der og ikke tvunget mig til noget osv... jeg tror ikke du skal frygte så emget for din niece.. måske skulle du spørge til hende men ellers ikke:) er hun høflig og sød er jeg sikker på det går den rigtige vej

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider