Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øremærkning af kat
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 22:36

Jeg overvejer lidt om vi ska få Lukas øretatoveret nu hvor han alligevel skal kastrereres næste uge - når han nu alligevel er i nakose. Han ska være indekat, men måske bare for en sikkerheds skyld?

Jeg kan bare INGEN priser finde på nettet - kun dyrlæge og kattens værn bestemmer pris sammen.

Jeg skal self. høre vores dyrlæge når de åbner igen, men hvad har I ca. givet??

Kingsland jakke købes str. L

0
0
Svar på denne tråd

der hvor mine
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 22:38

skal kastereres er det med i prisen.

Vores er også indekatte, men på sigt bliver de nok udekatte (når vi ellers finder et hus, så de ikke skal hoppe ned fra 2. sal ).

Så vi øremærker lige meget hvad.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 22:39

Da min blev kastereret var øremærkningen gratis, og så skal man så betale ca 100kr for at blive oprettet i den "database"

Sandie

Rolig hoppe sælges..se under min annonce

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 22:41

Øv Vicky02, hos vores er det desværre ikke med

Jeg håber også Lukas på sigt kan blive udekat, når kæresten engang kommer hjem fra krig og vi får råd til noget større

Ca. pris ønskes stadig

Kingsland jakke købes str. L

0
0
Svar på denne tråd

pakkeløsning
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 23:00

Som regel får man det i en pakkeløsning her på egnen. Mener jeg gav omkring tusinde kr for kasteration og øremærke, nå ja og vaccination samt revacc.

Jeg synes det er en god idé at få kattene øremærket, så kan man få besked hvis feks falck finder ens kat kørt over, eller nogle andre.

Desværre fungerer det bare ikke så optimalt det register. Men grundtanken er god, og det fungerer da måske nok i nogle tilfælde.

Hvis en kat løber væk, kan man jo også lettere efterlyse den, hvis man samtidig kan oplyse et ørertattoveringsnummer.

Når katten nu alligevel er i narkose, så få den da bare mærket også :-)

Vores forsvandt noget af mærket desværre på, så han måtte i narkose igen en måned senere, og have det tegnet op igen. Stakkels Benjamin-mis var noget rundtosset efter de narkoser

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

Da mine 2 blev
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 23:05

steriliseret blev de osse øremærket da de jo var i narkose nu kommer de jo osse ud.mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

kan desværre ikke huske priser
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 23:19

Men jeg vil da fortælle at jeg engang har fået en vildfaren kat, jeg troede død og borte, retuneret pga. øremærket. Her virkede databasen ganske godt, og dyrlægen kunne finde frem til ejer vha øremærket, selvom vi var flyttet i mellemtiden :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

fantastisk
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 00:13

Dejligt at høre Line :-)

Har bare hørt mange historier om det register ikke virkede, og at falck-folkene var ligeglade med de ørermærker.

Men når det virker er det genialt, og rigtig dejligt at have sådan et sikkerhedsnet

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

øremærket
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 09:04

Da vores kat blev kørt ned fandt dyrlægen os via hans øremærke.

Jeg kan kun anbefale at man får sin kat øremærket.

Dengang vi fik ham øremærket var det samtidig med at han blev kastreret. Prisen var 150 kr men det fåes det nok ikke til i dag ( knap 7½ år siden)

Hilsen

Mona

Ejer af den dejlig DSP hoppeføl Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 09:11

Hos os er der en pakkeløsning som hedder 1100 kr for kastration, øremærkning og registrering i katteregistret.

Jeg synes bestemt det er en super ide at få katten øremærket uanset hvad. Ikke mindst som en sikkerhed hvis den en dag bliver udekat eller blot hvis den en dag hopper ud af vinduet. Det er den eneste mulighed folk har for at forbinde katten med dig.

Camilla Juelsgaard Jørgensen, nu også med islænder

Juelsgaard's Labrador

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 10:18

...jeg gav ca 200kr inck moms udover hvad operationen kostede. Men et er også forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

Tatovering
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 11:55

Jeg kan ikke rigtig bidrage med "nutidige" priser, da det er ca. 7 år siden, jeg sidst fik kastreret og øretatoveret en kat, men dengang gav jeg vist 900 kr. + 100 kr. til katteregistret.

Jeg vil forøvrigt anbefale, at katten bliver tatoveret i begge ører - så er der en bedre chance for at nummeret altid kan aflæses, selvom det ene måske bliver utydeligt (for hvad der måske er ulæseligt i det ene øre - er måske tydeligt nok i det andet). :-)

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Pris...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 12:14

... når den alligevel er i narkose, så koster det omkring 200 kr. det er bestemt givet godt ud. Skal den senere øremærkes, så skal den jo under narkose bare for det også bliver det dyrt.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

0
0
Svar på denne tråd

Nu om stunder
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 13:45

Øremærkes alle katte i begge øren, om det så er så kønt tja.

Min rødhvide har i det ene øre- og det er helt umuligt at tyde 2 af cifrene/bogstaverne. Hvis katten har sorte øren, synes jeg det er svært at se tattoerne, også med en lygte og indgniden af olie.

Hos os er det inkluderet i prisen for neutralisation + 150 kr for oprettelse i registret.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

Deltag i Julekonkurrencen: www.heste-nettet.dk/forum/25/443534/ 443534/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider