Når du har den alder, du har nu, forandrer I jer meget, og har forskellige interesser.
jeg kan kort (=læs langt) fortælle min egen historie, for jeg har på en måde haft det på samme måde som dig..
de første år i folkeskolen gik det super godt, vi var jo børn, som børn er.. og senere blev det mere mig og min veninde, og vi holdt os nok en del for os selv, ikke fordi vi blev holdt ude, men fordi vi simpelthen bare ville være os - spørg mig ikke hvorfor... på dette tidspunkt var ridning og heste det eneste i mit hovede, og jeg havde svært ved at tale om andet.. jeg kan ikke huske, om jeg var stille dengang, mener at jeg godt kunne tale med folk, sige meninger mm, men kun når det lige var noget jeg kendte til..
når min veninde var syg, var jeg selvfølgelig sammen med de andre, men det var altid sådan noget med "ah se, stine er ude på gangen", og det gik mig på nerverne 
da jeg nåede slutningen af 7. klasse, var på dette tidspunkt næsten 14 år gammel, fortalte min veninde, at hun ville skifte til privatskole i taastrup.. og jeg tror nok at jeg panikkede..
efter en lidt uheldig episode til springtræning en torsdag blev jeg simpelthen så sur på alting, og der kom en masse ud af mig, sok jeg ikke anede jeg havde inden i mig (ska lige siges, vreden kom først hjemme hos mine forældre, ikke ved hesten), og jeg fik sagt at jeg også ville skifte skole og en hel masse mere..
dagen efter ringede min far til en privatskole, hvor jeg havde været skrevet op til, siden jeg gik i første klasse (til hvis nu, jeg skulle skifte skole). jeg havde besluttet, at jeg ville tage 7. klasse igen, da de startede nye 7. klasser hvert år på skolen, og allerede denne fredag, var jeg kommet ind i en klasse..
så nu skulle jeg starte på nye skole efter sommerferien..
da jeg startede var jeg rigtig glad for det.. men jeg snakkede ikke så meget, var rimelig stillle, for heste var jo stadig det eneste i mit hoved, og jeg skulle omvendes til at snakke om andet.. dette tog dog lidt tid 
men lidt efter lidt, begyndte jeg at snakke mere og mere. i sommerferien mellem 7 -8 klasse modnedes jeg en del.. og efter ferien, blev jeg gode venner med en, som startede lige inden ferie (vi blev placeret ved siden af hinanden i klassen) vi kom til at snakke rigtig meget, og lidt efter lidt, fik hun mig åbnet en del... jeg "lærte" efterhånden at snakke om andet end heste.. ferien mellen 8-9 klasse var her, hvor forandringen var størst..
herefter følte jeg mig virkelig som en del af klassen.. dog havde jeg i starten misted noget ved ikke at tale så meget, men nu var jeg rimelig godt med 
jeg var til min første fest i starten af 9.klasse.. tror dog de andre havde festet i 8-klasse også.. men jeg følte ikke jeg manglede noget..
hele 9. klasse var bare super.. savner virkelig min klasse nu
og det er så underligt, at jeg ikke ser dem hver dag mere..
i sommerferien efter 9 klasse modnedes jeg så RIGTIG meget. jeg startede i 1.g på hhx i ballerup her efter sommerferien..
da jeg havde skiftet skole før, vidste jeg, hvad jeg skulle gøre anderledes denne gang (være mere åben osv)
allerede den første dag i 1.g snakkede jeg rigtig godt sammen med en, og nu, hvor vi nærmer os halvårs-dag i klassen, har jeg det bare super i klassen..
jeg er virkelig glad for min klasse, alle er rigtig rigtig flinke. der er selvfølgelig nogle man taler mere med end andre, men alle kan tale/arbejde sammen med alle, når det er 
vi holder rigtig mange fester sammen i klassen,og lige nu er vi ved at planlægge at vi skal ind og se "anden" til august..
så jeg er rigtig glad i øjeblikket..
___
men som råd til dig, vil jeg sige, at hvis du har modet til det, så prøv at skifte skole til sommer.. og hvis du har muligheden for det, så skift til privatskole.. det er altså anderledes.. prøv at finde en skole, som laver nye klasser, da det helt klart er nemmest at komme ind i en ny klasse.,
den situation du sidder i nu, er ikke til at leve med.. når du skriver dette, er dte fordi, at du har indset, at det ikke går.. når det begynder at gå dig på, så skal du gøre noget ved det..
jeg tror ikke på, som en skriver, at du bare skal lukke af i skolen, altså tænke det er kun time, og når du er hjemme, så bare tænke på frikvartererne.. det kan man altså ikke holde til længe.. det fungerer ikke.. for jeg kender følelsen af, når man har svært ved at finde nogle at være sammen med til gruppearbejde osv.. det er altså ikke rart,.
det kan ikke være rigtigt, at man skal have det dårligt i sin klasse... ikke når der er muligheder for at det kan blive bedre, og det er der..
det kan godt være du er anderledes, end dem i din klasse, men det betyder ikke, at du er mærkelig.. du har jo andre venner, så det er jo normalt.. du passer nok bare ikke ind i din klasse, eller også har du fået en rolle i klassen, som du sidder fast i,. jeg mener, når nu du er vant til at være alene, hvorfor skal de så gøre noget ved det? de har det jo fint.. (det er sådan de tænker)
det kan godt være, at det bliver hårdt at skifte skole, men det kan vel kun blive bedre? og det vil modne dig meget... det vil åbne dine øjne for, at det kan være anderledes.. og hvis det kun forandre sig lidt, så ved du, hvad du skal gøre om, når du kommer til gymnasie..
du har en del år tilbage i folkeskolen, og de kan altså blive bedre..
snak med dine forældre om, hvad du føler, hvordan du har det, men hav muligheder parat til, hvordan det kan gøres bedre. hvis det evt er svært for dig, hvad du skal sige til dem, så sæt dig ned, skriv ned, hvad du føler, og hvordan det kan gøres bedre..
(eller fald af hesten 4 gange på en time, som jeg gjorde
, så kommer aggresionerne også ud)
__
jeg vil sige, at skifte skole i 7 klasse, har været det bedste jeg nogensinde har gjort.. det har forandret mig meget, og det gjorde mig klar til gym, som jeg nu klarer i fin stil, og jeg fortryder intet 
__
du er velkommen til at kontakte mig, hvis der mere du vil have at vide, eller bare fortælle en, hvordan du har det.. jeg kunne i perioder godt have haft brug for, at skrive til en, jeg ikke kendte (altså en jeg ikke skulle tænke på, hvad syntes om mig).. en som bare vil lytte..
håber du finder ud af det, og får det bedre.
forresten mht om du er tyk eller ej, så betyder det ikke noget.. så længe man er sig selv, så går det. men ofte er det sådan, at overvægtige lukker sig inde i sig selv(kender dte godt) , men se det på den måde, at der er en tynd pige inden i dig, som gerne vil ud.. luk hende ud, og tag evt en snak med dine forældre om, om ikke i kan gå på kur sammen, hvis du vitterligt gerne vil tabe dig..
held og lykke