Jeg overvejer at sætte min tinkerhoppe til salg.
Jeg er meget glad for hende; men jeg får hende ikke redet så meget. Og lige pt er jeg heller ikke interesseret i at lave flere føl, da jeg simpelthen ikke har tid til at bruge den tid et føl skal have så det kan få en god start på kontakten med mennesker.
Jeg er inkarneret skovtursrytter; men her om vinteren bliver det selvsagt ikke til så meget.
Hoppen er 9 år og har hos mig lavet 2 rigtig gode (efter min egen mening
) føl. Et hoppeføl og et hingsteføl. De har begge et super temperament og begge de nye ejere er meget glade for dem og de tegner til at blive gode brugsheste.
Grunden til at jeg overvejer at sælge hende er, at jeg ikke ved at jeg ikke får lavet flere føl de næste år og hun er jo i sin bedste alder. Og ridemæssigt - ja der vil som sagt "kun" blive skovture selvom hun har potentiale mere - hun har gået dressur tidligere og er super i terræn osv...
Så derfor tænker jeg lidt, at det er spild af god avlshoppe at have hende gående bare som skovturshest - og at jeg derfor bør sælge hende til nogen, der evt vil udnytte hendes egenskaber bedre eller avle på hende. Der er jo så mange andre rare skovtursheste, der vil have det fint med at gå her på mine folde og hygge sig med shetterne.
Andre siger så, at det jo er ligemeget, hvis det er HESTEN for mig, og hun trives jo fint nok med at gå og hygge sig med shetterne her og komme i skoven, når vi kan nå det.
Hvad er Jeres mening?
Er det spild af god avlshoppe, at hun går her og er skovturshest?
Eller er det "mine egne behov" jeg skal tænke på og beholde den hest, der gør mig glad??
Håber på råd og erfaringer...
Tanja