Ja her har jeg da erfaring eller hvad man kan kalde det.
Vi startede med at købe en andelsbolig i marts 2005 som var bygget i 2004.
Da vi overtog den lagde vi godt mærke til at der var nogle mærkelige pletter inde i soveværelset. Sælger havde lige glemt at sige at det var kommet i tiden efter vi havde set den første gang og til vi sku ha nøglen.
Det endte med at kæresten måtte flytte efter få måneder, da han konstant var syg og havde meget hovedpine. Vi gik så også fra hinanden i samme omgang, men det er en helt anden historie 
Eftersom det var nybyggeri sendte byggefirmaet "straks" en håndværker ud , som let og elegant bare malede alle plamagerne over. Naiv som jeg var troede jeg at det var fint nok.
I september 2006 kom det så tilbage i omend endnu værre end første omgang. Vi havde store problemer med at komme i dialog med byggefirmaet selvom vi både havde andelsboligforeningen indblandet m.m.
Jeg fik en dreng i december 2006 sammen med eks'en og det endte til sidst med at vi måtte flytte fra lejligheden i februar 2007.
Da vi endelig efter flere besøg af diverse konsulenter fik af vide at vi sku flytte med det samme pga helbredsmæssige konsekvenser.
Der bleve sendt nogle ud fra Teknologisk Institut for at undersøge sagen. Der blev boret huller i gulvene i køkken, stue og soveværelse. Det viste sig at isoleringen under gulvet og ivægge var så vådt at vandet drev fra isoleringen.
Men det har simpelthen været en lang og sej kamp hvor jeg i sommers måtte ha en advokat med på sidelinien.
Og selvom det langt om længe er lykkedes dem at gøre lejligheden nogenlunde beboelig igen, så er sagen endnu ikke afsluttet.
Nu er det sidste der er sket, at gulvene sku skiftes fordi der jo var boret flere huller. Vi tog det som en selvfølge at de skiftede hele gulvet, men nej de har været så smarte at lægge mørkt trægulv ned rundt omkring imellem alt det lyse ask der lå i forvejen. Så nu kan vi starte forfra med at kæmpe med at få dem til at forstå at der da ikke acceptabelt!!!
Vi startede trods alt i marts 2005.
Vores søn døjer idag meget med bronkitis/astma... vi kan selvfølgelig ikke vide om det er der det stammer fra, men eftersom hverken mig eller hans far har noget lignendeså ku det godt tænkes at det er efterfølger derfra.
Så det korte af det lange er, at skimmelsvamp ikke fører noget godt med sig.
Mht hvilken type svamp det var, så ved jeg det faktisk ikke, men det står formentlig i rapporten fra teknisk forvaltning.
Økonomisk var vi så heldige at byggefirmaet påtog sig de faste mådlige udgifter på boligen. Bortset lige fra lån+renteudgifter.
Ved ikke om man må nævne firmaet...
Håber det var til lidt hjælp, ellers vil jeg gerne forklare mere