Hej alle HN´er 
jeg bor et sted hvor der lige er bygget nye huse. Der er ved det ene hus lavet en hundegård, som indeholder to hunde. det er hunde som nok er ca. 60 i skulderhøjde. Den ene var på mit hvalpehold da min hund også var hvalp. Dog var den der kun få gange, så kender hverken den eller ejeren særlig godt, ved bare at den er på alder med min hund som er godt 1 1/2 år.
Hvergang jeg går forbi står de to hunde der. Der er et hundehus, men så vidt jeg kan vurderer kan det kun rumme den ene hund. De gør meget hver gang nogen går forbi, som har resulteret i at ejerne har sat et pileflet hegn op. Hundene er derfor isoleret nu. (Man kan dog godt se lige igennem). Sidst jeg gik forbi var der meget beskidt i buret, og dagen efter var det endnu ikke fjernet. Der ligger fliser over det hele.
Har snakket med mange andre som også går forbi dagligt, og ingen ser dem gå ture med hundene, og når man går fordi er de ALTID i hundegården. Ejeren er hjemme. Der er lys inde, og kan se mennesker. Tror muligvis der er en af dem på barsel, da der tit holder barnevogn udenfor, og der også tit er nogen hjemme om formiddagen.
Kan jo ikke sige at de aldrig går med dem, men når buret bliver så beskidt, hunde er jo som regel renlige dyr, så tror det er sjældent. Har spurgt andre der tit lufter hunde om de har set dem, men ikke nogen af dem jeg har snakket med har set dem gå tur.
Hvorfor vil folk have hund på denne måde? de har jo ingen glæde af dem. og stakkels hunde!! Synes det er synd. og den ene er korthåret, kan ikke forstå den ikke fryser. men den har måske sat pels til vinteren ved at gå ude.
Jeg kan jo selvfølgelig ikke vide om de ikke går tur med hundene, og om hundene nogle gange er inde, men synes det er synd at de er ude så meget. De ligner virkelig nogen der keder sig!!
Kan man få nogen til at tjekke op på det, på så tvivlsomt et grundlag? Og hvem?