|
|
| HUSK REFLEKSERNE!!! |
|
|
DETTE ER ET OPRÅB OG EN KRAFTIG OPFORDRING!! JEG KOM KØRENDE PÅ VEJ HJEM FRA RIDESKOLEN I GÅR AFTES HVOR JEG FIK ET ENORMT CHOCK. PLUDSELIG RYKKEDE BILEN FORAN MIG BILEN OVER I VENSTRE SIDE AF VEJEN. ´HAN VILLE UNDVIGE EN HEST+RYTTER I VEJSIDEN- UDEN REFLEKSER!! HESTEN VAR MØSK OG RYTTEREN VAR KLÆDT I SORT. HVIS DER HAVDE VÆRET EN MODKØRENDE BIL, TURDE JEG IKKE TÆNKE PÅ HVAD DER VAR SKET... SÅ HJÆLP JER SELV, HESTEN OG BILISTEN- HUSK REFLEKSER OG EVT LYS- DET ER EN MØRK TID, OG PLUDSELIG ER DET MØRKT, SELV OM MAN TROEDE MAN KUNNE NÅ HJEM INDEN.
Marianne Møller Madsen & Baronessen Af Enghave Horses are like potato-chips, one is not enough!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| reflekser |
|
|
Puha..  Der er ikke noget at sige til at billister bliver trætte af ryttere.. Tænk hvad der ikke kunne være sket...  altid reflekser - altid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så håber jeg dæleme... |
|
|
...at chaufføren steg ud af bilen og skældte rytteren ud!
Det er for DUMT at ride ud uden reflekser - og så på en vej!!!
Jeg bliver SÅ harm over sådanne stupide ryttere...
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament - eksteriør - bevægelse. Jo mørkere jo bedre - skal være redet! SE MIN SKØNNE STALD www.nokke.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
| Forfatter:  |
Pernille ♥Egost♥ |
| Dato:  |
19-12-2007 10:30 |
|
helt enig , meget farligt MEGET FARLIGT ,,,
juuuhuu traver mulen ,,, er glad igen ,,ørene stritter og øjnene glimter ,,,elsker egos,,,min traver mule ,,,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gælder |
|
|
ALLE. Det er umuligt at se fodgængere hvis de ikke har reflekser på, så på med reflekserne 
Shetlændervallak, 5 år sælges billigt. Se præsentation. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulovligt |
|
|
Ja, du burde været steget ud og have skældt ud på rytteren, da hesten, der regnes som en bil, skal have forlygte og baglygte... (Ja det skal de faktisk). Om de SKAL have reflekser ved jeg ikke, men lygter skal de have. /Lene
Med part på Basse, og en gang i mellem på Regina - Fordi Gamle Hopper Er Bedst! Hvad skal jeg sige, mine ord Vil ikke meget sige O Gud hvor er din visdom stor Din godhed, magt og rige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kører |
|
|
forbi en rideskole, når jeg skal hjem. Dvs, "min" stald ligger ca 100 meter nede af en grusvej, hvor rideskolen ligger lige før man drejer ud på en rigtig vej. Og det er DAGLIG kost, at jeg oplever piger og damer i alle aldre, dalre ud derfra, både fra den indgang, hvor jeg har en chance for at se dem, og bagom, hvor de pludselig bare er der, i sort tøj...og gerne til hest! Om jeg fatter, at ikke en forældre bare, overvejer at sætte en enkel refleks på deres barn, eller give dem et orange tørklæde. -Eller når man ride ud på en vej, hvor belysningsforholdene er ikke eksisterende, ikke bare tager et eller andet lyst på. Jeg kører meget pænt op af vejen, dvs max 20 km i timen. -Som oftest triller jeg forbi denne rideskole i 1. gear, og alligevel sker det (mindst en gang i ugen) at jeg skal blokke bremserne, fordi en kvajpande pludselig bliver fanget af mine lygter. Og vi har taget det op med ejeren af pågældne sted. -Også vidt jeg ved, prøver de også at sprede rygtet. Men folk tænker åbenbart ikke synderligt langt alligevel. Virkelig: alle, store som små, burde prøve at kører bil, og se hvor lidt man alligevel kan se på en mørk vej! Jeg ligner et juletræ, når jeg cykler på arbejde, på trods af det er på cykelsti, med belysning, men der er ingen der skal overse mig af den grund!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uh... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
19-12-2007 10:47 |
|
At nogle ryttere vil risikere hestens (og deres) liv på den måde  - jeg håber også chaufføren skældte rytteren ud  Jeg er SÅ pylret med sådsan noget  I stalden blev der vist trukket lidt på smilebåndet af mig og Tøsen da vi søndag kl 14. red ud sammen med Monty iført følgende: (Mig) hjelm refleks og refleksvest (da vi vidste vi var hjemme før 15 tog jeg ikke lygte på benet) (Tøsen) Neongult lammeforet lændedækken med reflekser - rød mini lygte i halesnoren Benreflekser (meget brede end de normale 5 cm) refleksfortøj med hvid mini lygte på bringen stigbøjle reflekser  Ja ja kald mig bare høne mor  Men det var ultra tåget og bilerne kører stærkt derude - så better safe than sorry 
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min søster |
|
|
Ja, det er simpelthen for dårligt at ikke alle ryttere rider forsvarligt i mørket. Vinterudstyr til rideture på hesten bør bestå af: Refleksvest til rytteren Brede reflekser til alle hestens 4 ben En ridelygte der lyser rødt bagude og hvidt forude som skal befinde sig på rytterens venstre ben. Lygten skal selvfølgelig kunne ses på god afstand (er det 300 meter som er anbefalet??) Derudover bar min hest reflekser på dækkenet. En halerefleks ville heller ikke være af vejen og man kan jo også få hjelmreflekser. Nogle vil nok synes det er dyrt at anskaffe, men er det mere værd end et menenskeliv? Eller flere menneskeliv for tænk på den der måske kører en ned. Det kan også koste liv at få en hest og rytter i forruden. En fra vores vej ramte for et års tid siden en løs hest og blev lam fra livet og ned. Han slap heldigt fra det (kunne være blevet helt lam) og er nu genoptrænet til at kunne gå et kort stykke ved hjælp af et gangstativ. Jeg ved godt det ikke var en rytter uden reflekser, men det kunne det jo godt have været for det er ikke sjældent man selv, eller familie, undviger mørke heste. I forgårs var det min søster der måtte undvige en rytter som havde en delvist skjult refleksvest på (hesten var meget stor) så det var meget svært at se hende på afstand selv med refleksvest. Så ja, husk reflekserne Eller lad være med at ride ud efter frokost i vinterhalvåret!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener |
tine 4 |
19-12-2007 10:53 |
|
Jeg mener da at færdselsloven siger at man som MINIMUM skal have refleks på alle fire ben og en rød/hvid lygte (I ved hvad jeg mener) og refleksvest på for at være lovlig i trafikken efter mørkets frembrud. (ellers har ekspedienten da bildt mig noget ind da jeg købte mit natteudstyr ) Og det burde staldejere/og rideskoler da gøre deres ryttere opmærksomme på. VH. Tine Som hellere ligner et juletræ end og risikere noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tine.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
19-12-2007 10:55 |
|
ja det skal man også - efter lygtetændingstid  men jeg synes de regler burde udvides med minimum refleksvest og fortøj for en lygte og 4 ben reflekser ses ikke ret godt i bil på en mørk landevej 
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udvidelse af regler |
tine 4 |
19-12-2007 11:04 |
|
Xoco82 ♣Davina♣: 100% enig, men kan nu godt li benreflekserne, når jeg ser dem ved jeg hvad det er jeg møder for der er vist ikke ret meget andet der går med dem. Jeg møder ofte en rideskole, der trækker tur med deres elever om aftenen og her er det kun trækkerne der har veste på, det er træls, for det kunne lige så godt være en der var ude og gå tur med en hund og indrømmet jeg trækker længere over til siden og kører langsommere når jeg ved det er heste der kommer gående end med hunde. Har faktisk tit overvejet og stoppe og spørge hvad po**er de tænker på og hvad det egentlig er de lærer deres elever. (det er ude på bøhlandet på smalle veje og gadelygter er en by i rusland)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
19-12-2007 13:11 |
|
troede da folk tænkte sig om nu her.. Jeg har lige bestilt de der spøgelses reflekser til og sidde i mine stigbøjler, da jeg stadig elsker en tur i skoven, og jeg vil ikke være uset, så jeg er altid helt selvlysende når jeg rider ude i dette vejr... Folk tænk jer om, en dag, ligger i sku døde ved siden af hesten, og har måske også slået en anden en ihjel
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| reflekser.. |
|
|
Er det ikke kun et lov krav at have reflekser på to af hestens ben?? og så en lygte på rytterens ben ud mod trafikken?? Ikke fordi jeg kun nøjes med det, nej. Når jeg rider tur har jeg fire reflekser på hestens ben, en ridelygte på, refleks på rdehjelmen, refleks vest, han har en refleks med røde blink i halen og så har han en martingale med refleks.. Så mig kan man godt se.. Ser sådan ud: 
- Ingen er perfekte, men alle gør deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja det er skræmmende folk tør ride ud uden  Jeg er så priviligeret at jeg kan ride i dagslys pga arbejdet, men min part skal over vejen for at komme i ridehus, og de 5 sekunder hun skal befinde sig på vejen er nok til at jeg har investeret i følgende: Refleksvest 4 meget brede reflekser til benene Refleksfortøj Refleksridedækken Pandelampe Lygte til rytters ben og overvejer at finde de små cykellygter til at sætte i halesnor og fortøj... Better safe than sorry... Og hvem ved, måske jeg en dag selv skal ud i mørket og ride...man ved jo aldrig, så hellere være forberedt på at kunne ligne et selvlysende monster fra rummet 
Lykkelig ejer af Smukke Muffe, den skønneste fuldblod ..  Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alt andet end |
|
|
reflekser over hele linien er simpelthen for dumt! På vores lille private vej, bliver vi af samtlige beboere kaldt for : "juletræerne" - fordi vi, når vi trækker hestene hjem fra foldene, alle er iklædt blinkende refleksveste... KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har oplevet |
sanski ♥myandor♥ |
19-12-2007 18:11 |
|
det samme!! jeg havde lige været ude at gå med myandor ved 15 tiden! for en sikkerhedsskyld, havde han sit refleksdækken på og jeg havde refleksvest! godt nok var det ikke mørkt men alligevel! bagefter (ved 16 tiden) kører jeg ned til mine forældre. på samme vej, som jeg havde gået med myandor, rider der en rytter på en ismule, uden reflekser! hesten er mørk og rytteren er klædt i en mørk flyverdragt!! selvom det "kun" er ved at være mørkt, så kan man altså ikke se folk!! få dog reflekser på!! forstår godt, at du fik et chok!! det ville jeg også have fået!! mvh sanne
Søndermarks Myandor, Speedy Conzales og Millemusen søger nedlagt landbrug til leje i omegnen af aabenraa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
refleks på alle fire ben og på hver side af trensen. En gul vest og et blinkebånd om den ene arm. Men må sige det tager ekstra tid og arbejde at sætte alt det på. Jeg har ingen anelse om hvor meget det kan ses.
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hver morgen... |
inger christensen |
19-12-2007 20:28 |
|
møder jeg to fornuftige små piger, der i deres grønne refleks veste pænt står i vejkanten og venter på landbussen. De er synlige på lang afstand og næste gang jeg møder deres mor, får hun et skulder klap, for jeg er slet ikke i tvivl om hvem der har beodrte det. når jeg så når hovedvejen, møder jeg en cyklist lige inden hvalsø. Han er tydelig for enhver, med kraftige cykellygter og en masse reflekser på sit tøj. I glim, ja der møder jeg et juletræ på to ben og et juletræ på fire ben. Juletræet på to ben, består af en dame der er iført en glimtende vest i alle mulige farver og den firbende er hendes hund, der også er godt pyntet. Lige på den anden side af osted, møder jeg så en knallert køre, som er iført en af de gode gule veste og han er flot synligt for alle. Disse personer, møder jeg som regel hver dag, da vores mødetider passer sammen. Disse personer har bevist over for mig, at der stadigvæk findes fornuftige mennesker, der ikke sætter deres eget liv på spild.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeanette... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
19-12-2007 22:48 |
|
rart at se jeg ikke er den eneste med hest der ligner en neongul UFO i mørke  Og ja de små lygter er ; jeg har hvid på refleksfortøjet og rød i halesnoren , det effektivt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Monica: Hehe ja, har også forklaret Muffe at han ikke er alene i verden, men at der overalt i verden går en masse andre heste rundt og ingen ved rent faktisk det er H.I.Y..( Horses in yellow)...Åhhh gud det ER tidligt på morgenen, når jeg ikke engang har været på arbejde siden jeg er oppe nu 
Lykkelig ejer af Smukke Muffe, den skønneste fuldblod ..  Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|