Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor stor skal ponyen være
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 22:21

Vi vil ud og finde en 3ér pony til vores datter. Vi har ikke tænkt os at slæbe hende rundt til den ene pony efter den anden da hun garanteret vil synes bedst om dem alle. Og det kan man jo ikke fortænke hende i.

Problemet er bare lidt: hvor stor skal ponyen være. Eller rettere hvor meget er for stor??

Hun synes jo det er fedt selv at strigle og hoppe op osv.

Hun måler 116 cm. Og det er ca den str vi har tænkt på det skal være.

Hvad mener I?

Pia Nielsen

Der mangler jord til at udføre sin drøm

0
0
Svar på denne tråd

Er der slet
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 00:22

ingen der vil sige om størrelsen passer??

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 00:29

mene, at I ca. skal gå efter den størrelse du selv nævner. Man skal passe på, at de ikke bliver for store, fordi man gerne vil have, at barnet skal kunne bruge den så længe som muligt - de skal også kunne styre den.

Sender for øvrigt lige en PB.

mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er lige
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 00:41

det med størrelsen. Josefine red for et par uger siden til undervisning på en pony der var omkring 115. Den kunne hun selv komme op på. Ellers har hun redet på nogle omkring 130 og det er ikke optimalt.

Hun var så stolt da hun selv kunne komme op.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

120.cm
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 10:22

Vores piger er henholdsvis 140 cm og 120 cm. Vi købte en 3'er pony på 120 cm.

De kan selv tumle hende og stige op og ned.

Det kniber med at lægge sadel på for den lille, men den store kan selv, men dog ikke spænde gjorden, da Surprise har det med at puste sig gevaldigt op.

Vores pony har dog sin egen vilje, som de fleste ponier i den størrelse jo har, og engang imellem er vi nød til at få en lidt mere erfaren pige til at ride Surprise, bare lige så hun ikke glemmer hvad hun kan og hvordan hun skal opføre sig.

Pas på at du ikke køber en der er for lille, for så er der ikke mange der kan hjælpe med at ride den.

Men vi er glade for Surprise, og hendes størrelse, vi har pony i mange år endnu inden vores børn vokser fra hende.

Her er Claudia og Surprise. Claudia er ca. 118 cm og Surprise 120 cm.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 10:25

chiantini: Tak for det. Der er noget at forholde sig til. Ja det med ridningen ellers det kan jo godt blive et problem. Men det må vi løse.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

115-120cm
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 13:44

Jeg har ikke selv børn men vil da gerne lige give mit besyv med alligevel.

Tit hører/kender vi forældre der køber kæmpe ponyer til de små pus, eller omvendt køber små shettere til langbenede børn.

Jeg synes selv du er inde på noget af det rigtigt, det skal være en hun selv kan tumle, men her tænker jeg lige så meget temperament.Samtidig kunne det j være skønt for hende at den ikke blev for lille lige med det samme, så en 115-120cm, med et skønt roligt temp.

God fornøjelse med jagten

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Ja netop
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 21:45

Mette: Selv ser jeg det med at købe en der er omkring 125 meget fristende. Men så skal det osse være en der er gammel for vi er nogle knolde til at sælge heste igen. Vi nænner det ikke

Men jeg VIL være realist. Hun skal have en hun selv kan tumle for ellers tror jeg hurtig hun bliver træt at det. Hun er typen der VIL SELV. Og kan hun ikke finder hun en udvej.

Eks: hun hjælper sin far nede hos kalvene og tømmer skålene for rest-korn der er mange skåle så den 50L spand hun tømmer over i, bliver altså tung. Da hun ikke kan bære den længere, finder hun et tov og binder rundt om spanden og slæber den efter sig ind til kvierne hvor kornet bliver ligeligt fordelt mellem dem alle. Det synes jeg sku er godt tænkt af en pige på dengang 4 år

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

115 cm
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 22:20

Jeg er enig i at ponyen endelig ikke må blive for stor. Min datter på 8 fik for 1½ år siden en pony på 115 cm (let type)den kunne hun tumle selv (de kan ses sammen på Disney Playhouse, de der små hverdagshistorier de sender mellem tegnefilmene) Da vi solgte den for 1 mdr siden passede hun den perfekt. Vi er derfor heller ikke denne gang på jagt efter for stor en pony - hun er høj af sin alder, og rider nogle gange på en pony på 130 cm. Den er ikke spinkel men alm. af bygning, og det er for stort til hende. Så vi siger mellem 120 og max 130 denne gang og så skal den være spinkel for at kunne nå ned omkring sadlen. -

Vi har dog haft hende med ude og se en del ponyer - det er hende der skal kunne med den i dagligdagen. Vi har måtte fravælge en del der ikke var fremdrift nok i og som hun selv synes hun skulle drive for meget på - det havde jeg ike kunne vurdere hvis ikke hun selv var kommet på ryggen af dem. Alle har været enorm søde og kælen - men igen - jeg mener det er en proces, og det gør det måske også lettere at sælge efter 3 år når hun vokser fra dem. endnu har vi dog ikke været heldige, så vi leder videre.

God fornøjelse med ponykøbet

mvh

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider