|
|
| Lysebrunt udstyr til dressur? |
|
|
Ja, nu er jeg jo i den situation, at jeg skal ud og have en ny dressursadel, da min gamle ikke ligefrem lå optimalt på den dejlige.. Så ud med den, og så leder vi på ny! Sagen er så bare den, at lige præcis de mål jeg har fået at vide fra sadelmageren at jeg skal have, bare er UMULIGT at drive op på brugt-markedet.. Dog er jeg kommet forbi en lysebrun dressursadel, som vist opfylder kravene - men men.. Lysebrunt er vist ikke ligefrem velset inden for dressurverdenen..  Men omvendt - så ser dyret stjernegodt ud med det lysebrune udstyr, som vi også har i springning.. Hvad mener du - kan man godt købe lysebrunt udstyr til dressur, når man også skal starte stævner?    
Hilsen Simone - med vidunderdyret Garcon! Søger jagter og D-military! Skriv, hvis du ved noget! Søger 3 stk. billetter til Gallashow/Hingstekåring i Herning 2008!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Selvfølgelig må du bruge lysebrunt udstyr! Det er jo bare smag og behag.. Selv synes jeg at brunt næsten altid er det pæneste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
hvis du bedst kan lide lysebrunt, så rid du da bare i lysebrunt (indrømmet - det ER smadderflot til Garcon). (så vidt jeg ved, ER der fakstisk ingen regler for farver på udstyr ved dressur stævner ?? - det sort/hvide look er vist bare nogle "uskrevne" regler.) og du har jo ingen ambitioner om at ride med til DM (foreløblig), sååååå...  Må jeg være nysgerrig efter, hvad mærke og model, du er blevet anbefalet ?? Hilsen Pia (Som har en SORT dressursadel til en SORT hest)
Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
Der er faktisk en del der rider med brunt til DM osv.. Dog er det primært sadlen der er brun og så er trensen sort (tsk - at de ikke engang hgar råd til udstyr i samme farve - eller noget..)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe.. |
|
|
Dejligt, at jeg ikke er den eneste, som synes min Garcon er smækkerlækker i det lysebrune..  PS*nybro*: Jeg er blevet anbefalet en Stübben Tristan eller Avalon, med bomstørrelse 30 og 17,5" sæde - og det er praktisk talt umuligt at drive op, hvor det faktisk er i én og samme sadel.  Men jeg synes nu faktisk, at det er super flot med sort udstyr til dressuren, men ja - jeg har pt. ikke lige råd til at kaste 10.000 kr efter en ny sadel, selvom det ville være det nemmeste..  LineFabæch: Ja, der er jeg jo så perfektionistisk, at det hele skal passe sammen - hvilket man vist også godt kan se på mit springudstyr.. 
Hilsen Simone - med vidunderdyret Garcon! Søger jagter og D-military! Skriv, hvis du ved noget! Søger 3 stk. billetter til Gallashow/Hingstekåring i Herning 2008!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en anden |
|
|
mulighede er jo at få farvet den brune sadel sort af en sadelmager. Det har jeg fået for flere år siden, og den er stadig fin sort . Også en stübben 
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen sort til mig, tak! |
|
|
Ja jeg er jo en af dem, der synes sort er vildt kedeligt! Hvorfor skal alle dressurekvipager være ens? Jeg vil simpelthen ikke have noget som helst sort, og så må man jo strække reglerne til det yderste. Sadel + trense er der ingen farvekrav om til stævner, så jeg skal selvfølgelig have en brun dressursadel - gerne lys. Pt. rider jeg rundt i en 2-farvet lysebrun springsadel på min unghest. Derudover er jeg ved at sy en lysebrun trense med hannoveransk næsebånd og messingspænder - forbløffende svær at finde i butikkerne! Man må desværre ikke ride med brune støvler, men derimod må man gerne ride med mørkeblå støvler. Sådan et par skal specialsyes, så dem må jeg spare sammen til (heldige mig at der er ½ år før min 3-års må startes). Jakke + hjelm er selvfølgelig også blå, og i stedet for hvide bukser og underlag rider jeg med cremefarvet. De tre farver er vildt flotte sammen: Brun, blå og creme. Og for at gøre looket perfekt, så har jeg ikke en almindelig brun DV, men en mørk skimmel.  Om det er velset eller ej, det er jeg komplet ligeglad med!
Cavallo støvler sælges - se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| modigt |
|
|
Ditte - jeg kan sagtens forestille mig de tre farver sammen . Som jeg ser det, kan der være flere fordele ved at "skille sig ud fra mængden" - du bliver bemærket (også af dommeren)og folk kan bedre huske dig. Det kan så også vendes til en ulempe, hvis nu hesten gør sig/dig uheldig bemærket under et program - SÅ kan folk ihvertfald OGSÅ huske dig  (Så er det lidt nemmere at være anonym mellem alle de andre sort/hvide ryttere på brune heste ) Simone - jeg har sendt dig en PB Hilsen Pia
Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaah... |
|
|
Jeg synes også det er fedt at skille sig ud - og derfor EEELSKER jeg mit lysebrune sæt i springningen..  Det er det hele også kørt ud til mindste detalje.. Ditte: Jeg ved, at min lokale rideudstyrsforretning sælger hannoveranske næsebånd seperat - også i den lysebrune farve. Jeg kan godt købe et for dig, og så sende det, hvis det er?  Men det hele lyder godt nok flot.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel... |
|
|
Du kan også selv farve den med narvsværte.. det koster ikke særligt meget og er ikke særlig svært har selv gjordt det på er par sko en gang som jeg ville have sorte og dte gav et flot reslutat
Hilsen Line Susi prisesse hesten Verdens dejligste shetter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lysebrun |
|
|
Simone: Nej hvor er det pænt af dig! Det ville jeg være utrolig glad for. Hvilket mærke er det, og kan du huske hvad de koster? Jeg har ledt og ledt, jeg har spurgt efter det, og de eneste der laver det, er (så vidt jeg vidste) Döbert, OS og Cavallo, men pengepungen har det ikke helt godt nok til en helt ny trense i disse mærker. Jeg ville gerne bare købe næsebåndet og så sætte det på min trense (som er london), men hvis jeg skal give meget mere end 2-300 kr, vil jeg hellere spare sammen til en hel Cavallo trense (som har det flotteste hannoveranske næsebånd!), og så være sikker på, at farven er ens på alle dele. Jeg kan huske, der engang var en, der havde bestilt en lysebrun/londonfarvet Windsor Elite fra England, hun viste billeder af den her på HN - nøj den var flot! Meget speciel. Nu er jeg meget nysgerrig, hvad er det for en lysebrun sadel, du har set? Er der en annonce på nettet?
Cavallo støvler sælges - se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var min... |
|
|
Windsor Elite jeg skal se om jeg kan finde et billed af den. Hilsen Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er den... |
|
|
 Min london Windsor, den er nu købt i i Hubertushuset i Ringsted, desværre var den pilskæv og efter en del ballade med impotøren blev sadlen taget tilbage og jeg har den så ikke mere, men skal jeg have ny Windsor skal den være samme farve. Hilsen Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Ditte: Jeg ved ikke hvad mærke osv det er.. Men skal derned forbi i morgen, så kan lige tjekke.  Det er på sadler.dk, hvor det er den lysebrune stubben Tristan.. Farven er dog ikke særlig pæn, synes jeg.. Men ved ikke lige helt, om den måske er pænere i virkeligheden.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super. |
| Forfatter:  |
Camilla Hougaard Nielsen |
| Dato:  |
14-12-2007 21:05 |
|
Ejj hvor er det dog smukt til din hest med det brune. wow.. er helt vild med det første billede  så jo brun er rigtig smuk til din hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mig... |
|
|
Ja, jeg er også helt syg med det brune. Har altid endt med at købe sort fordi jeg var bange for at fortryde den brune farve. Men da jeg så så den nye Bates Innova i brun, samtidig med at jeg ledte efter ny sadel var jeg solgt... og det var sadlen også . Har derefter investeret i en Döbert trense i samme farve og jeg har IKKE fortrudt. Elsker hver dag jeg finder det frem... Synes godt nok også brunt er vildt flot til din hest, så synes også det vil se brand godt ud med brunt dressurudstyr  Her er et billede af min (dog brune) dulle med brunt udstyr: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glade jul |
| Forfatter:  |
Spender |
| Dato:  |
15-12-2007 00:00 |
|
Sikke en dejlig tråd at læse, og hvor er den bare flot med det brune udstyr. Jeg selv er vild med sort- men synes forskellighed er superfedt. Brunt synes jeg er sååååå flot til en skimmel. Held og lykke til stævnerne med det brune udstyr.
Kærlighed giver livet mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brun tristan |
|
|
Jeg har lige købt en brun tristan, tror faktisk det er samme farve som den på sadler.dk, og den er bare så flot, når den lige bliver pudset engang. Eneste minus er, at den er lidt svær at finde remme til, så der var jeg nødt til at købe et par originale stübben i ebony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brun Innova |
|
|
hvis nogle af jer kigger efter en trense i nøjagtig samme farve som Den brune Innova skal det være en hubertus classic med de hvide linier i, den er helt samme brune farve og rigtig flot. jeg har det nemlig selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
|
|
Ditte: Jeg var dernede i dag, og næsebåndet inkl. pandebånd og tøjler koster 250 kr. Mener ikke jeg kunne finde et mærke på det, men men men.. Det er med sølvspænder.. Så ved ikke om det er noget? Men du må lige sige til, hvis jeg skal købe det for dig..  Camilla: Tusind tak for de søde ord.. Jeg synes jo også selv det er vildt flot til ham..  Syns lige I skal have et billede af den smukke i det "gamle" dressur outfit..  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|