Søndag var jeg på vej til fyn sammen med min veninde og min ældste hund, for at udstille den.
Omkring Slagelse skrider bilen ud i venstre rabat, snurre rundt tværs over motorvejen, rammer grøften i højre side, hopper rundt i luften 4-5 gange, ca. 80 meter.
Kan huske jeg tænkte det er løgn. Det her sker bare ikke for mig, ikke nu hvor min veninde og min hund var med i bilen. Kan huske at blive kastet ind i døren, se jorden komme ind i bilen og forruden blive smadret mere og mere for hver gang den røg direkte ned mod jorden.
Da bilen endelig lå stille, spurgte jeg min veninde om hun var okay, hun svarede heldigvis ja. Jeg væltede ud af bilen, ud på marken. Lagde mærke til der holdt to biler lidt længere fremme i rabatten, og en mand med en mobil var på vej hen mod mig.
Derefter vendte jeg mig om, og så bilen var total skadet, og min hund var ikke til at se nogen steder overhoved. Der gik panikken op i mig. Jeg slingrede rundt på marken og fik øje på den ene bil del efter den anden, men min hund var ikke til at få øje på. Havde fået øje på at min arm var helt blodig, men havde ikke tid til at tænke på mig selv.
Så var manden kommet hen til mig og trak mig hen til hans bil og de andre der også stod der. Var helt hysterisk. Kunne ikke tænke på andet en min hund. Til sidst fik jeg revet mig løs, ud på marken igen og så kom min hund løbende lang væk fra. Hun var helt rundt på gulvet. Jeg løftede han op, og satte han hen i mandens bil. I mellemtiden havde en damen hjulpet min veninde og givet hende noget om sig. Hun tudede, så jeg gik hen til hende og begyndte også at græde. Det eneste jeg kunne sige var "Undskyld, jeg er virkelig ked af det" og det gentog jeg mange gange.
Så kom falck, og vi kom begge ind i samme bil. Min veninde var helt ude af den, så hun blev tjekket først. Jeg så ingen grund til at kigge på det, så jeg fik lov til at hente nogle ting fra bilen.
Ikke længe efter fik jeg besked på at gå ind i en nyankommet falck bil, hvor jeg blev udspurgt af politiet om nogle ting. Så kom der ellers halskrave på, og så afsted til Slagelse sygehus.
Min veninde var ankommet før mig. Vi skulle begge hen til røgten. Da jeg kom tilbage var mine forældre kommet. Jeg fik også lov til at ringe til mit arbejde og melde mig syg. Min veninde var blevet kørt ind i et andet rum. Min venindes forældre var også kommet, og de gjorde det meget klart at de ikke var sure på mig, det var jeg ellers meget bange for. Og nu skulle de kigge på min arm. De fik vasket det værste a og så der var en del sår. Så stod den ellers påen skuresvamt og sæbe.
Efter ca. 3-4 timer kom vi op på vores stue hvor vi skulle ligge til opservation. Vi havde fået af vide vi skulle ligge på samme stue, men jeg kom in dpå en stue hvor der lå 3 fremmede. Det gik ikke længe før jeg var ude af min egen seng, ind på min venindes værelse og så lå vi ellers i samme seng. De ville ikke have vi lå på samme stue, men da aftenholdet kom, fik de rykket rundt. Det var bare dejligt.
Min far havde været ude og se bilen. En politimand der har været i branchen i 20 år, sagde han aldrig havde set noget lignende og at sådan som bilen så ud, var det kun en ud af 100 der overlevede. Min far fik også af vide at en af falckmændene havde spurgt hvor mange der var døde efter han havde set bilen. Lægerne var forbavset over at få af vide hvad der var sket og hvordan bilen så ud, når man tænkte på hvor lidt der var sket med os.
Min veninde her fået et sæbeøje og skræmmer på venstre side af hoved, ondt i højre skulder efter selen, ondt i hoved, nakken og øm i resten af kroppen. Min hund har fået to hudafskavninger, og ellers er der ingen ting, han har heller intet imod at køre i bil. Jeg selv ar nogle få skræmmer i venstre side af hoved og fyldt med skræmmer på venstre arm, ondt i venstre skulder og kraveben, ondt i nakken og godt øm i resten af hoved.
Jeg har tænkt rigtig meget over det her, og ser billederne igen og igen. Jeg er klar over at der har været højere magter inden over og at der er en der har holdt hånden over os.
Havde bare brug for at komme af med det til folk der ikke kender mig.
Nogen der har oplevet noget lignende? Få en ekstra chance med livet.