Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at modtage et ekstra liv..
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 18:40

Søndag var jeg på vej til fyn sammen med min veninde og min ældste hund, for at udstille den.

Omkring Slagelse skrider bilen ud i venstre rabat, snurre rundt tværs over motorvejen, rammer grøften i højre side, hopper rundt i luften 4-5 gange, ca. 80 meter.

Kan huske jeg tænkte det er løgn. Det her sker bare ikke for mig, ikke nu hvor min veninde og min hund var med i bilen. Kan huske at blive kastet ind i døren, se jorden komme ind i bilen og forruden blive smadret mere og mere for hver gang den røg direkte ned mod jorden.

Da bilen endelig lå stille, spurgte jeg min veninde om hun var okay, hun svarede heldigvis ja. Jeg væltede ud af bilen, ud på marken. Lagde mærke til der holdt to biler lidt længere fremme i rabatten, og en mand med en mobil var på vej hen mod mig.

Derefter vendte jeg mig om, og så bilen var total skadet, og min hund var ikke til at se nogen steder overhoved. Der gik panikken op i mig. Jeg slingrede rundt på marken og fik øje på den ene bil del efter den anden, men min hund var ikke til at få øje på. Havde fået øje på at min arm var helt blodig, men havde ikke tid til at tænke på mig selv.

Så var manden kommet hen til mig og trak mig hen til hans bil og de andre der også stod der. Var helt hysterisk. Kunne ikke tænke på andet en min hund. Til sidst fik jeg revet mig løs, ud på marken igen og så kom min hund løbende lang væk fra. Hun var helt rundt på gulvet. Jeg løftede han op, og satte han hen i mandens bil. I mellemtiden havde en damen hjulpet min veninde og givet hende noget om sig. Hun tudede, så jeg gik hen til hende og begyndte også at græde. Det eneste jeg kunne sige var "Undskyld, jeg er virkelig ked af det" og det gentog jeg mange gange.

Så kom falck, og vi kom begge ind i samme bil. Min veninde var helt ude af den, så hun blev tjekket først. Jeg så ingen grund til at kigge på det, så jeg fik lov til at hente nogle ting fra bilen.

Ikke længe efter fik jeg besked på at gå ind i en nyankommet falck bil, hvor jeg blev udspurgt af politiet om nogle ting. Så kom der ellers halskrave på, og så afsted til Slagelse sygehus.

Min veninde var ankommet før mig. Vi skulle begge hen til røgten. Da jeg kom tilbage var mine forældre kommet. Jeg fik også lov til at ringe til mit arbejde og melde mig syg. Min veninde var blevet kørt ind i et andet rum. Min venindes forældre var også kommet, og de gjorde det meget klart at de ikke var sure på mig, det var jeg ellers meget bange for. Og nu skulle de kigge på min arm. De fik vasket det værste a og så der var en del sår. Så stod den ellers påen skuresvamt og sæbe.

Efter ca. 3-4 timer kom vi op på vores stue hvor vi skulle ligge til opservation. Vi havde fået af vide vi skulle ligge på samme stue, men jeg kom in dpå en stue hvor der lå 3 fremmede. Det gik ikke længe før jeg var ude af min egen seng, ind på min venindes værelse og så lå vi ellers i samme seng. De ville ikke have vi lå på samme stue, men da aftenholdet kom, fik de rykket rundt. Det var bare dejligt.

Min far havde været ude og se bilen. En politimand der har været i branchen i 20 år, sagde han aldrig havde set noget lignende og at sådan som bilen så ud, var det kun en ud af 100 der overlevede. Min far fik også af vide at en af falckmændene havde spurgt hvor mange der var døde efter han havde set bilen. Lægerne var forbavset over at få af vide hvad der var sket og hvordan bilen så ud, når man tænkte på hvor lidt der var sket med os.

Min veninde her fået et sæbeøje og skræmmer på venstre side af hoved, ondt i højre skulder efter selen, ondt i hoved, nakken og øm i resten af kroppen. Min hund har fået to hudafskavninger, og ellers er der ingen ting, han har heller intet imod at køre i bil. Jeg selv ar nogle få skræmmer i venstre side af hoved og fyldt med skræmmer på venstre arm, ondt i venstre skulder og kraveben, ondt i nakken og godt øm i resten af hoved.

Jeg har tænkt rigtig meget over det her, og ser billederne igen og igen. Jeg er klar over at der har været højere magter inden over og at der er en der har holdt hånden over os.

Havde bare brug for at komme af med det til folk der ikke kender mig.

Nogen der har oplevet noget lignende? Få en ekstra chance med livet.

0
0
Svar på denne tråd

var du kat..
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 18:47

i dit tidligere liv, for du har da opbrugt de ekstra ni liv.

er du da tovlig hvor har i været heldige.

MOBBEN IMC.
jubii..
Gyldenløvshøjrideklub
medlem af DRF pr.1/1-08 http://www.glrk.dk/
0
0
Svar på denne tråd

sikken en tur!
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 18:48

jeg synes bare du skal takke de engle der var med jer, for ja. det er jeg 100% sikker på at i har haft. et helt kor faktisk. den bedste måde at tilbage betale dem på er taknemmelighed. vær glad og taknemmelig for at de var der

GODT, og fra mig, tak til de engle der deltog i denne hendelse. tak for at de alle 3 er okay.

www.hyppoteket.dk

velvære for Hest & Rytter

0
0
Svar på denne tråd

Puha ..
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 18:48

Skræmmende! Virkelig ubehagelig overlevelse, godt i alle 3 kom nogenlunde uskadt fra det! Sidder helt med gåsehud over din historie.

Har heldigvis ikke prøvet noget lignende som jeg kan berette om. Håber snart i alle er fit for fight igen og klar til at tage imod livet, men måske har i brugt et af jeres ekstra liv, hvem ved?

Nath, Sisse og Fønix

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

I am not in the middle of nowhere, but I can certainly see it from here!

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 18:51

Puha det har været noget af en omgang - kan se på din præs at der står du er 17 - håber på det bare er fordi du ikke har fået den opdageteret og er blevet 18 og har fået kørekort! -men mon ikke :)

Nå men ja min søster har "næsten" været ude for det samme hun valgte dog i sidste sek ikke at tage med - dem hun skulle køre med køre galt bilen er total smadret ham den ene brækker hoften og den anden slipper med forholdsvise få skrammer - her sagde politiet også at det er utroligt at de overlevede og sagde at det var heldigt de ingen havde på bagsædet for så ville de havde været døde på stedet :( - min lillesøster hvis hun havde været med!

Ved ikke hva bil i har kørt i, men idag er der heldigvis utrolig meget sikkerhed i bilerne og det redder indimellem liv - tak for det!

Håber ikk du er blevet for utryk ved at køre- og hvor er i heldige at der ikke skete jer mere!

Ninkamus
-Som er glad for HN har lavet sine farver om på hyggen!
Nu mangler vi bare at få ændret på SKrIftStøRreLSeN!(så det kan læses)

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"
0
0
Svar på denne tråd

tak er ikke ord nok
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 19:03

Kan slet ikke takke de højere magter nok. Er også sikker på at der er en mening med tingene. Og heldigvis var det ikke vores tur til at forlade jorden. Føler bare så meget skyld, men har den dejligste veninde og hun bebrejder mig ingenting.

Ninkamus: det var mine forældres bil. Ford mondeo, stationcar (ved ikk ehlt hvordan det staves). Det der bare undre os er, at airbackkene ikke er gået af.

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt heldige...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 19:34

Det er hvad i er!

Og hvor er det da godt - at man har lov at være heldig indimellem.

Efter at have læst dit indlæg måtte jeg lige vide hvor gammel du er.. Kan se du højest har haft kørekort i lidt under 2 måneder.

Ganske uden det er nogen som helst bebrejdelse - for det er det IKKE - det kan gå galt for selv den bedste - så må jeg endnu engang ærgres over hvor lidt nye bilister lærer når de tager kørekort.

Jeg har set SÅ mange der ikke havde den fjerneste idé om hvordan man skal reagere hvis bilen skrider ud - fx i høj fart (motorvej) og glat føre (vinter). Korrrekt mestring af kontrastyring fx er en ting der kunne redde liv - men endnu har jeg ikke set en ny bilist der mestrer dette. Jeg selv lærte det af mine brødre efter jeg fik kortet.

Èn gang kørsel på motorvej - én gang glatbane - én gang mørkekørsel - osv osv.. Det er bare ikke NOK!

Jeg selv kørte galt i vinters (har haft kortet i 5 år nu). Ulykken var forårsaget af noget "udefrakommende" - men sikke en forskrækkelse!!! Og sikke et hak i min kørsels-selvtillid.

Så jeg forstår dit chok. Jeg havde også en veninde i bilen - ingen af os kom til skade, men bilen blev aldrig bil igen.

En ting jeg lige fangede var også bilen du kørte i.

Jeg kørte ligeledes i en Mondeo Stc da jeg kørte galt - heller ikke i min gik dens airbags. Hvilket dengang undrede os meget. Gad vide om det kan være en generel fejl. Jeg har nemlig hørt om flere tilfælde efterhånden! Min var en årgang '93 så vidt jeg husker!

God bedring med jeres knubs. Husk at komme bag rattet igen så snart du er klar. At vente for længe kan give frygt og usikkerhed for nogle...

Milla

Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!
!
Sød selskabspony udlånes - PB for nærmere info!
0
0
Svar på denne tråd

Der må være...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 20:14

... nogen der har holdt hånden over jer.

Godt at ingen af jer kom alvorligt til skade, men hold da op for en forskrækkelse i har fået jer.

Hvordan kunne det dog gå så galt?

£isbeth & Baloo
*
Støt Operation Julegaveregn
0
0
Svar på denne tråd

jeg har kørt mod lastbil
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 20:14

for nogle år siden var det sneglat og min bil gled lige så stille ind i en 23 tons tung lastvogn ? min lille polo blev fejet af banen og forruden blev smadret og trykket ind.

bilen var totalt smadret og jeg slap med en flænge i panden... og intet andet.

uhh jeg var også heldig, så englene må også have holdt hånden over mig.

0
0
Svar på denne tråd

Nøj hvor har i været
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 20:19

heldige og hvor fedt at høre at nogen kommer "godt" fra sådanne uheld. Jeg tilbringer meget tid på vejene og ser ind i mellem biler hvor jeg tænker ved mig selv - at DET må have kostet menneskeliv...

Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D.

- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 14. dec. 2007

Jul hos OLIVER´S

0
0
Svar på denne tråd

bilulykke
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 20:30

har prøvet noget ligende -bare ikke min skyld for jeg blev påkørt af en der ikke havde set mig...

rigtig god bedring

- men synes det er uforsvarligt at du kører med din hund i bilen uden at den er i en kasse...

min hund er altid i transportkasse som er spændt fast med sele...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte Gucci taske SÆLGES, se præ.

0
0
Svar på denne tråd

pyha...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 20:36

Hold op for en oplevelse, helt klart et kor af engle der holdt hånden over jer.

Glad for at i alle tre er ok, og har det godt.

Mvh Sandie

Rolig hoppe sælges..se under min annonce

0
0
Svar på denne tråd

Uha nej!
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 21:13

Sikke dog en forfærdelig oplevelse!

Hvor lyder det bare voldsomt.

Og hvor er det dog fantastisk at I alle 3 overlevede!

Jeg har ikke prøvet noget der ligner det du beskriver der, men min familie og jeg, var engang på vej til Jylland, da hele kabinen pludselig blev fyldt med røg. Min mor nåede lige at sige meget højt til sin daværende mand: "Claus den er HELT gal" - vi kørte på motorvej ved en bro, og der var ikke lige mulighed for at komme ind til siden. Bilerne bag os begyndte at dytte helt vildt, og da jeg kiggede ud af bagruden kunne jeg se flammer efter bilen.

Idet vi kom ud hvor vi kunne dreje ind, nåede vi kun lige at holde, før flammerne begyndte at stå op af instrumentbrættet. Min mor fløj ud af døren, min lillesøster sad fast i sin sele, min lillebror var ude før jeg nåede at registrere noget (barfodet i øvrigt... og i minusgrader) - Min mor og jeg fik ved fælles hjælp min lillesøster ud og jeg selv, nåede at tage min brors jakke og min egen skoletaske med adskillige skolebøger med ud.

Da jeg selv kom ud, opdagede jeg, at 5 biler holdt parkeret i sikker afstand omkring os. Det hele føltes som en film. Jeg kan huske hvordan jeg bare stod og så alle disse mennesker løbe omkring. Jeg hørte ikke hvad de sagde, men så dem bare med telefoner, viftende arme og højtråbende.

En eller anden trak mig væk, og vi kom faktisk kun lige 20 meter væk, da hele bilen pludselig gav et ordentligt brag, hvorefter vi faktisk ikke kunne se den længere. Den var omspændt af flammer.

Der var tale om minutter og der skulle ikke være gået meget galt før én eller flere af os havde været fanget derinde.

Jeg har tit, efterfølgende tænkt på hvor cool og roligt jeg tog det. Jeg var (og er) faktisk ret stolt over min reaktion. Som regel er jeg virkelig ikke særlig rationel. Men i paniksituationer er jeg åbenbart helt cool - jeg har også set det siden.

Men igen - hvor er det dejligt at der ikke skete mere med jer. Nyd livet!

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

skræmmende
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 21:34

Kør ikke hurtigere end din skytsengel kan flyve. Det har du vist heller ikke gjort. Meget billigt sluppet.

Jeg var også ved at køre galt her i efteråret. Kørte 130 på motorvej og har åbenbart været ukoncentreret og pludselig var der en meget langsomtkørende campingvogn foran mig som jeg skal undvige.

Bilen går total i slinger -frem og tilbage i begge vejbaner. Når at tænke "guuud, nu kører jeg sgu galt"... Og ser i bakspejlet at alle tænder deres katastrofeblink... Imens bilen bare slingrer afsted i total slowmotion.

Men jeg når heldigvis at rette op og få bilen på ret køl. Var så meget i chok at jeg ikke engang magtede at holde ind til siden. Skyndte mig bare at køre videre...

Det kunne også så nemt have gået galt. Så er det lige man takker de højere magter!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 21:41

Yiip: i dette tilfælde er rigtig glad for at min hund ikke var fast spændt. Hvis han havde været det, havde han nok ikke overlevet.

Milla: Ja, jeg kan kun give dig ret mth. hvor mange nye billister der kommer galt afsted. Og desværre er det ikke alle der er så heldige som vi var. Min mors mener at vores var en årgang 2002. Man burde faktisk tjekke op om det med airbags, for det er jo en falsk sikkerhed.

Vickie85: Hold da op. Det er da godt nok os noget af en oplevelse. Det er sikkert der er meget mere mellem himmel og jord og nogle der holder hånden over os.

Lisbeth: ja, der var glat. Det havde regnede meget.

0
0
Svar på denne tråd

Trafikuheld
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 21:50

Æv Nicole sikke noget møg. Håber at i slipper uden kroniske skader efter den tur.

Og godt i at alligevel er sluppet så "let" - det er skræmmende så hurtigt tingene kan ændre sig

God bedring.

- Yuki

Med salathesten

Hjælp søges til Blomsterbutik på Amager. Skriv for nærmere info

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er altså noget pjat
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 22:20

var til sådan et kursus for bilister hvor der var falckfolk der svarede på spørgsmål og de sagde at det værste løgn var at folk tit troede at det var dét at de, eller deres dyr/ting/børn, ikke var fastspændt der reddede dem fra en ulykke...

en hund på 10 kg kan kom helt op og veje 3 tons i luften ved en ulykke... prøv lige at få sådan en hund i hovedet... forøvrigt er det ulovligt at have en hund løs i bilen når man kører...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte Gucci taske SÆLGES, se præ.

0
0
Svar på denne tråd

yiip...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 13:08

Lige et sidespørgsmål:

Hvor står det at det er ulovligt at have en hund løs i bilen?

I øvrigt kan det godt være at falckfolkene siger at det er den væreste løgn mht om dyrene er spændt fast eller ej.

Men

Så engang, i tv-avisen, hvor der var fokus på sikkerhedsseler (altså kun for mennesker).

De nævnte at det er meget MEGET sjældent at det har været negativt i forbindelse med en ulykke at have sele på - at det er under 1 % eller lign. af ulykkerne hvor det "kan betale sig ikke at have sele på".

Det samme gælder vel nogenlunde for løse hunde.

Men af samme årsag (da det kun er så få ulykker der er tale om) så er det stadig bedst at have sikkehedselen på! Kører selv aldrig uden.

Præcis til denne ulykke:

Hvad er det helt præcist der starter ulykken? Altså du skrider ud i venstrerabatten, men hvorfor?

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

Dejlig 9-års vallak på 164 cm til salg, springer LA, nem at have med at gøre, kontakt for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 13:16

alt for godt. Var selv involveret i en ulykke i fredags. Bilen blev totalskadet. Men vigtigst den anden kom ikke tilskade og jeg slap med en lille hjernerystelse og lidt smerter i nakken.

Så føler man virkelig der er noget der har holdt hånden over en. Sørg for at få snakket oplevelsen igennem.

God bedring

Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda

God dømmekraft kommer fra erfaring,

desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft

Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt ;)

0
0
Svar på denne tråd

Yiip...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 13:24

Et link til det ulovlige i at køre med en løs hund vil jeg meget gerne se, for så er det da noget nyt.

Omkring airbaggen, så er det som regel et stød lige på, der udløser den, så det er nok derfor.

Godt I slap så "let" som I gjorde.

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 15:06

Det sikreste sted en hund kan opholde sig i en bil er ved fødderne oppe foran ved passager sædet, det er jo ikke nødvendigvis at hunden sad på bagsædet

sikke en grim oplevelse, håber ikke i får nogle men i form af piskesmæld osv..

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Heldig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 15:49

I har virkelig været heldige.. Godt i alle har det okay efter omstændighederne..

Kørte selv galt for 1½ år siden, og landede i en grøft, heldigvis kom der ikke modkørende biler på det tidspunkt, for jeg kørte tværs over vejen. Jeg døjer stadig med smerter efter piskesmæld og har fået at vide at jeg nok altid vil kunne mærke det, og at et kontorjob måske ikke er det bedste for mig. Surt når det er det jeg vil.. Men så må jeg bare betale for noget mere kiropraktor..

Vh. Amalie

Alle har fotografisk hukommelse,

det er bare ikke alle der har film i...

Alkohol forbrændes med en konstant hastighed i leveren.

Kaffe, dans, motion eller frisk luft hjælper IKKE.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider