|
|
| hvor hurtigt skridter en stor hest? |
|
|
jeg skal udregne en rute og hvor lang tid det tager, så har brug for at vide hvor hurtigt en hest skridter, altså km/timen... Nogen der kan hjælpe?
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hastighed |
|
|
ca. 6-7 km i timen (har jeg lært herinde )
M.V.H. Maria L. Nielsen ** Glædelig Jul ** Lækker dressursadel sælges - klik her www.lykkepoms.dk ...gør ikke kun dit bedste, men gør hvad der skal til...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123567 |
|
|
Hej Janne er det kun i skridt? Da mig og min veninde var på hærvejs tur sidste sommer regnet vi med at ride ca 6-7 km på en time med oppakning men det var blandet skridt og trav, men hovedesageligt skridt. Hilsen Jannie
Ridning af springheste/ 1. ponyer tilbydes. Søger talentfuld ung spring hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er kun i skridt |
|
|
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ud fra |
|
|
hvad jeg regner ud med 6 km så skridter min hest hurtigere... men 6 km var så dejligt at regne med... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
For et par uger siden fik jeg den skøre ide at jeg ville til bageren søndag morgen kl. 6, på mit æsel. Der er jo kun 5 km Lige meget hvad jeg jeg gjorde, ville Hera kun gå rigtig meget langsomt den dag. Så det tog "kun" 2 timer  og ja det var kun den ene vej der tog to timer. (vi blev hentet af manden inde i byen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hoppe |
|
|
på 160 cm, skridter godt til, for lange tøjler skridter vi en 3,5 km lang rute på 15-20 min. tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du må ud og skridte en rute.. |
|
|
..du ved hvor lang er og tage tid på det:) Det vil tit nok synes er dejligt;)
- Ingen er perfekte, men alle gør deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skridte |
| Forfatter:  |
louise79 |
| Dato:  |
11-12-2007 10:01 |
|
Min hest skridter 8-10 km på en time... Han er 170 og kan skridte fra alt og alle. Jeg skidter ofte tur med mens min veninde løber ved siden af... Så er vi begge underholdt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare find et sted |
|
|
hvor du kender længden ogtag tid. Fx. et sted på en offentlig vej, hvor der står 100 meter. 3,6 x antal meter / tid = antal km/t.
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 9 km... |
|
|
Jeg skridtede for 14 dage siden 9 km på 1 time og 20 minutter... Og hestene gik frisk til... vil tro normalen vil være 5-6 km/time.
Mvh Linda ***Jack og Pascall ***  Thor R.I.P Nu 15 kg lettere og på vej nedaf....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fremad |
| Forfatter:  |
Katrinen |
| Dato:  |
11-12-2007 12:39 |
|
Jeg vil sige 6-8 km i timen. De skridter lidt hurtigere end normal gang og det er 5-6 km i timen. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skridt |
|
|
6,5 km i timen er skridtmaskinen indstillet til, og det er til hest på ca 160 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tanja I |
|
|
dvs at din hest skridter mellem 10,5 og 14 km/t !!! Det gad jeg godt se! Beklager med det kan altså ikke lade sige gøre. En hest skridter skridter somregel med 6-7 km/t og så skal den ikke gå og sove. 14 km/t det er altså en god trav. Prøv at måle din tur op igen der er vist noget som ikke passer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til kørestævner |
|
|
når vi er til stævner med hestene skal de små ponyer skidte 1 km på 12 min. og de helt store heste 1 km på 8min
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette-Trine |
|
|
Det svarer jo så til ponyer 5 km/t og de helt store heste: 7,5 km/t
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øst vest hjemme... |
|
|
Vores skridter 3 km i timen ud - og 6 km i timen hjem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg løber |
|
|
Jeg løber 11 km i timen når jeg løber, og det er i middel til frisk løb.
Så jeg vil tro at en stor hest skridter 7-8 i et normalt frisk tempo.
Hilsen fra LISE
Vi holder C-stævne i spring (hest) for D 1-5 i Kongelunden d. 11.-13. januar 2008! Klubklasser (sløjfe 80+90) fredag, LC-MB lørdag og søndag. Propositioner på infosport.dk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|