Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bliv set i mørket?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:38

Jeg har ca 5 minutters skidt til ridehallen på vej og her til vinter risikerer man jo at der er mørkt. Så hvordan bliver i set i mørket når i er til hest. Jeg mener hvad har i af refleks udstyr...

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:41

hej.

myandor har et refleks dækken og selv har jeg en refleksvest på! nu går vi så ikke lige når det er helt mørkt.

mit forslag til dig ville være: en lygte til dine ben. reflekser til hestens ben, refleks vest og refleks dækken til hesten.

mvh

sanne

Søndermarks Myandor, Speedy Conzales og Millemusen

søger nedlagt landbrug til leje i omegnen af aabenraa.

0
0
Svar på denne tråd

mørke...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:42

... da jeg red til undervisning om aftenen, var hesten udstyret med reflekser og jeg havde lygte på benet- det var det.

Jeg synes man kan få en masse refleksudstyr nu, så jeg ville nok også vælge vesten.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

Ib (13 årig DV-vallak) bortgives med vilkår hvis det helt rigtige blivende hjem findes.

0
0
Svar på denne tråd

Refleks
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:45

Jeg har 10 minutter til ridehal og jeg selv har en refleks vest på og hesten har et refleks dækken.. dog er der gadelygter ca halvdelen af vejen :D

0
0
Svar på denne tråd

LygterJeg vill
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:46

Jeg ville gerne have en pandelampe så jeg også selv kan se. Nogen der har erfaringer med det. Synes det er en jungle.

Han har benreflekser og jeg har en vest nu... Og ja, der er netop meget at få. Tænker hvor meget der er nødvendigt.

0
0
Svar på denne tråd

Der er konkurrence ude ved os.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:48

Partens veninde har en hest med en gaffelbåndsskade, så de rider på vej (asfalt) hver evig eneste dag - og som årstiden er nu, så er det i bulder mørke.

De har ikke helt det samme udstyr, men tæt på.

Begge går med refleksdækken, refleksgamasher, reflekser påsat hovedtøjet.

Ludwig ('s rytter) har desuden en refleksvest med blik og havde i en kort periode også en halerefleks (Den blæste af)

Blitz ('s rytter) har almindelig refleksvest, refleksfortøj, refleks på hjelmen og pandelygte.

Jeg tror det er det, hvis ikke der er kommet mere til hen ad vejen - det er nærmest en konkurrence efterhånden.

De kan ses på meget lang afstand og der har været billister der er stoppet og har rost dem for deres synlighed.

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:55

Så vidt jeg ved er min. to reflekser på hestenes ben og en lygte på rytterens venstre ben(rød bagud og hvid fremad) lovpligtig når man færdes ved offentlig vej med en hest.

Jeg synes det er for lidt - jeg rider ikke selv ved vej i mørke, men som billist synes jeg det er for lidt.

Jeg vil sige min. 4 reflekser til hestens ben - helst breder end de lovpligtige 5 cm - eller som gamacher (hooks har nogle mener jeg) og så refleks tæppe til hesten - meget gerne med lygte i halesnoren (uden på halen self.)

Og så gerne lygte på begge rytterens ben, og meget gerne vest på rytteren også.

Man har vist kunne få et bånd til at vikle om overkroppen hvor der var små lygter på - det synes jeg er ret smart.

Noget refleks noget foran på hesten er også en god ide.

Man skal tænke meget på at hvis bilerne ikke har langt lys på, så skal de ret tæt på for at lyset bare rammer benene - så især hvis man sider på en stor hest, så sørg for flest reflekser langt nede.

Det er som billist rart at kunne se at det er en hest, og ikke bare at der er "noget" - man skal ikke tage så meget hensyn til en cykelist som man skal til en rytter...

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Så vidt
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 18:56

jeg ved er det lovpligtigt med reflekser på hestens ben og lygte på rytterens venstre ben ( hvid fremad og rød bagud )- desuden ville jeg bruge refleksvest - men jeg rider næsten aldrig i mørke.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

loven---
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 19:31

Det er lovpligtigt at hesten har reflekser (min 5 cm brede) på alle 4 ben, og at rytteren bærer en lygte der lyser hvidt forud og rødt bagud.

Selv har jeg dog også en blinkende refleksvest på, da den klart er nemmere at se for alle, både cykellister, bilister, gående og andre ryttere. Det eneste minus ved denne vest syns jeg er at den ikke giver de andre trafikanter mulighed for at se i hvilken retning equipagen rider. Det optimale ville være en vest der lyste hvidt forud og rødt bagud. Sådan én er det dog endnu ikke lykkedes mig at finde endnu.

Don't imitate, innovate !
"Venner som er stille engle der løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve"
ت
0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 20:00

Hej

Jeg bliver altid drillet lidt pga. mine mange reflekser.

Jeg har et uld tæppe hvor jeg har sat refelkser på: 2 strimler på hver side og en på hale klappen, de er nok 5 cm brede.

Jeg har købt en halerefleks men den bliver skjult under haleklappen.

Reklekser på alle Schuberts ben. rekleksvest, blinkende reflekser på hver arm, lysende reflekser om ridehjelmen og ridelygten. der udover har jeg reflekser til at sætte på stigebøjlerne hvid frem af og rød bagud. Jeg har købt nogen små lygter men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal have dem sat på.

Dem jeg kender der har passeret os siger at jeg er meget tydelig.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

lovkravet
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 20:09

er som sagt reflekser på hestens ben og en lygte på rytterens, men det er langt fra nok.

Refleksvest - gerne én som blinker og refleksdækken/dækken med reflekskanter er minimum derudover for mig.

Hertil kan man hænge små røde diode-cykellygter i snoren bag på dækkenet og små hvide lygter på stigbøjlerne - så får bilerne også et praj om hvor bred du er.

Du kan også give et refleksfortøj på, med en cykellygte dinglende i, og sætte refleksbånd på tøjlerne - men til 5 min frem/tilbage tror jeg ikke det er nødvendigt.

Pandelygte er ikke lige mig, jeg kan bedst lide at bevare mit nattesyn.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har:)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 20:11

Når jeg rider ud om aften og det er mørk, så har jeg altid, reflekser på alle hestens fire ben, en ridelygte på mit ben, en refleks vest, en refleks med røde lys i halen på hesten, en refleks på ridehjelmen og et fortøj med refleks..

Det ser således ud:

Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,
men alle gør deres bedste.
0
0
Svar på denne tråd

pandelampe
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 20:17

vil absolut foreslå en petzl pandelampe - man giver lidt ekstra for den men så har man noget der virker - og som lyser længe på batterierne se fx denne rejsequip.dk/pandelampe.htm

men husk at kigge rundt efter tilbud - du kan måske finde den billigere en anden sted.

der er flere modeller af petzl her www.korsholm.dk/Default.asp

0
0
Svar på denne tråd

reflekser
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 20:32

Er lige flyttet til en stald med ca 15 min skridt til ridehus langs vej. Har i den anledning hjembragt nærmest alt refleksudstyr, jeg har kunnet finde; 4 reklekser til benene, fortøj, næsebånd, pandebånd, tøjler, vest (har to for at det ikke ska være løgn), bånd til hjelmen og en god ridelygte. Det eneste, jeg mangler, er et skridttæppe, men har ikke kunnet finde noget i en tilfredsstillende kvalitet, så agter at sy en masse reflekslir på mit uldtæppe...

Har endnu ikke brugt noget af det, for jeg må indrømme, at jeg er lidt af en skrædder, når det gælder at ride langs vejen i mørke. Men nu kan det heller ikke udskydes mere, så imorgen tager vi turen... Tror jeg nok...

Men kan godt se, at sammenlignet med besusu har jeg ikke nær nok

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider