Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

For meget Temperament ...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 18:57

Hejsa,

er der nogle af jer, der døjer med lidt for krydret temperament? Hvad har I gjort ved det?

Jeg har selv prøvet alt, og vil virkelig gerne af med det, men det bliver bare værre. :)

Jeg burde være født i et land sydpå *S* Får at vide, jeg er mere provokerende end de fleste mænd. Har efterhånden oplevet mange ting, og er snart villig til alt.

Det er en del af mig, jeg er Fighter, men ville hellere være karry-krydret end med chili. For nu at male det lidt ud.

Har I selv temperament, eller kender en, som fandt noget, der hjalp?

Lone

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 19:30

ja jeg har utrolig meget temperament og kan til tider have svært ved at styre det... er dog blevet meget bedre med tiden... tror det har noget at gøre med at jeg er blevet lidt ældre (det er jo hvad der kan gå hen og ske )

tror at det langt hen af vejen kan hjælpe at lære at stoppe op en gang og lige tælle til ti... og måske prøve at ignorrere nogle af de ubetydelige ting som man ellers går og hidser sig op over i det daglige...

0
0
Svar på denne tråd

hej og tak
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 19:47

et eller andet sted letter det bare meget at høre, andre har det ligeså. Ville helst ikke gå i detaljer først, da det kan være lidt pinligt. Var ved at komme op at slås i dag, og det gider jeg bare ikke. Men selvom jeg i dag besluttede, at jeg skulle have en kølig dag, kan jeg ikke styre, når hjernen kortslutter.

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 21:17

... 50 % latinamerikansk for ingenting.

Så JA - jeg har et højeksplosivt temperament.

Men jeg har lært at kontrollere det, for det er ikke hensigtsmæssigt hverken overfor hesten eller overfor de mennesker jeg omgås i det daglige at jeg eksploderer hvis tingene går imod mine ønsker og forventninger.

Netop når man er bevidst om at man har et heftigt temperament bærer man også ansvaret for at kontrollere det. Og kan man ikke kontrollere det bliver det en grim byrde at bære gennem livet.

Så frem for at eksplodere så GÅ - forlad den situation der er ved at fremkalde en eksplosion, og gå ud et sted for dig selv og damp af.

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

temperament
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 00:20

Som Lisbeth kan jeg også sige at jeg har et højeksplosivt temperament.

Da jeg var yngre kunne jeg besvime af bare hidsighed. Jeg kunne finde på at slå før jeg talte og sagde lige ud af posen hvad jeg mente.

Jeg har gennem årerne og gennem min sidste uddannelse lært at kontrollere det.

Det fører ikke til noget og er bestemt ikke hensigtmæssigt

I dag er det som regel kun dem der virkelig kender mig der ved hvilken hidsig temperament jeg har og kan se når jeg har problemer med at styre mit temperament.

I dag kalder jeg forsat en spade for en spade, men det bliver sagt på en pænere måde

Hilsen

Mona

Ejer af den dejlig DSP hoppeføl Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )

0
0
Svar på denne tråd

hvad i alverden
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 16:33

Hvad i alverden har et stort temperament med at være provokerende at gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 16:44

har et voldsomt temperament, og til tider finder folk mig osse lidt provokrende af denne grund.

Jeg har lært at holde mig selv lidt nede

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

masser!!!
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 17:20

af tenperament,, Det ligger vidst til familien.. folk kan blive helt skræmt når vi dikutere ting i familien fordi det både er arme og ben.. Men i en ordentlig tone..

Jeg har faktisk lært utrolig meget af mine spanske heste ang mit temperemant. at skrue HELT ned.. se det virker.. dask min dreng en og han taler ikke med dig før 2 dage efter... se det er konsekvens og det lærer man af..

Men konsekvent det er jeg i alt.. og ærlig. og det kan af nogen blive betraktet som temperament.. Men det mener ejg faktisk ikke det er.. Det er græsesætning.. over for alt og alle.. Jeg gider ikke blive trådt på og gider ikke at folk ikke behandler mig med respekt.. for det gør jeg den anden vej..

og jeg tror faktisk at nøglen til ikke at virke temperaments fuld netop ligger i at være 100 % ærlig.. og sige tingende inden man brænder af oven i hovdedet.. og behandle folk som man selv vil behandles.. Det gælder også ens sprog og virke.. Ellers fremstår man bare latterlig... og det giver ikke respekt... kun ligegyldighed..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

terapi...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 17:25

... hvis dit temperament er så slemt, at du kommer op at slås, så synes jeg du skal i noget anger-management et eller andet. Der må være nogle teknikker eller noget, som kan hjælpe dig.

Jeg har temperament (dog ikke i samme grad), men har lært bare at fravælge ting der generer mig og provokerer mig. Generelt hjælper det meget hvis man kan udtrykke sig klart og tydeligt verbalt og får sagt det der generer, så det ikke bliver til indebrændt vrede.

Held og lykke med det :-)

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

Ib (13 årig DV-vallak) bortgives med vilkår hvis det helt rigtige blivende hjem findes.

0
0
Svar på denne tråd

temperament...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2007 23:43

Jeg kan bestemt også blive utroligt hidsig til tider, på trods af mit ellers meget rolige gemyt.

Jeg har slået, kastet med diverse ting (spande, sko, et enkelt strygejern engang - ramte ikke), og sagt ting jeg fortrød. Men har vel efterhånden lært, at gå inden jeg bliver for sur, for det ødelægger for meget.

Så prøve at tæl til 10 inden du hidser dig op - og gå, hvis du kan mærke at denne situation ikke vender sig til din fordel.

Det kræver selvfølgelig at du kender dig selv, og ved hvornår din grænse er ved at være nået..

Lolle

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 00:42

Hmm ja temperamentet har jeg også måtte arbejde meget på og det er blevet rigtig meget bedre jo ældre jeg er blevet... nok fordi jeg er blevet mere opmærksom og virkelig tænker over det.

Men tilstadighed kan jeg gå af som en tivolibombe, selv over mindre ting.

Det skaber ofte problemer for mig da mange føler sig "truet" af mig ... ikke volds agtigt truet !! - men de bliver usikre og nervøse når jeg i min arrigskab bliver MEGET dominerende i min holdning og måde at snakke på. - og det er både mænd som kvinder. ( selv hvis det ikke har noget med dem af gøre)

Det gør at der bliver taget afstand og det er jo egentlig ikke rart.

Det gør også at jeg har taget det bevidste valg at være single - da et forhold altid går galt pga mit temperament - og at jeg simpelthen tager "komandoen" - og tilsidst stå med en vatnisse af en mad ( som jeg selv har skabt)

StaldRohan .. Dig giver jeg så ikke ret i det med ærlighed, jeg er som oftest hudløst ærlig - men skal sg love for at det giver mig problemer - folk føler sig truet af ærlighed - ihvertfald hvis ærligheden ikke bliver pakket grundigt ind i vat og bomuld !! - nææ de fleste har det bedst med halve sandheder og "følge med de andres mening" - gør man ikke det, er man en outsider.

Og har det både fra venner, veninder og eks-kæreste at jeg er FOR ærlig - også selvom jeg siger tingene pænt. - og der bliver jeg så sur - for jeg gider ikke bare følge de andre - eller skulle holde den halve sandhed for mig selv, da folk ellers bliver - bange, usikre, fornærmede, såret ... man må tage følgerne af de ting man gør og siger... - sådan ser de fleste bare ikke på det.

Jeg har arbejdet med mit temperament - af de årsager at mit temperament også kunne/ kan gå uberettiget af - overfor min familie, venner eller mine dyr - og det vil jeg ikke - og gør nu mit bedste for at holde det i ave.´, og det går rimelig godt.

Simpelthen ved at TÆNKE OVER DET, når man kan mærke en situation er ved at opstå - om det så er ved at gå ( som der bliver nævnt) - tage sig sammen og lige overveje om det er værd at hidse sig op over - eller om man ikke bare kan ryste op hovedet - så at sige.

Jeg er så indehaver at den helt dårlige kombination : hidsigt temperament og bære nag - det kan give rigtig mange problemer - så jeg arbejder det...

Held og lykke med dit temperament.

Avl af Maine Coon´s -> Link
Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider