Hmm ja temperamentet har jeg også måtte arbejde meget på og det er blevet rigtig meget bedre jo ældre jeg er blevet... nok fordi jeg er blevet mere opmærksom og virkelig tænker over det.
Men tilstadighed kan jeg gå af som en tivolibombe, selv over mindre ting.
Det skaber ofte problemer for mig da mange føler sig "truet" af mig ... ikke volds agtigt truet !! - men de bliver usikre og nervøse når jeg i min arrigskab bliver MEGET dominerende i min holdning og måde at snakke på. - og det er både mænd som kvinder. ( selv hvis det ikke har noget med dem af gøre)
Det gør at der bliver taget afstand og det er jo egentlig ikke rart.
Det gør også at jeg har taget det bevidste valg at være single - da et forhold altid går galt pga mit temperament - og at jeg simpelthen tager "komandoen" - og tilsidst stå med en vatnisse af en mad ( som jeg selv har skabt)
StaldRohan .. Dig giver jeg så ikke ret i det med ærlighed, jeg er som oftest hudløst ærlig - men skal sg love for at det giver mig problemer - folk føler sig truet af ærlighed - ihvertfald hvis ærligheden ikke bliver pakket grundigt ind i vat og bomuld !! - nææ de fleste har det bedst med halve sandheder og "følge med de andres mening" - gør man ikke det, er man en outsider.
Og har det både fra venner, veninder og eks-kæreste at jeg er FOR ærlig - også selvom jeg siger tingene pænt. - og der bliver jeg så sur - for jeg gider ikke bare følge de andre - eller skulle holde den halve sandhed for mig selv, da folk ellers bliver - bange, usikre, fornærmede, såret ... man må tage følgerne af de ting man gør og siger... - sådan ser de fleste bare ikke på det.
Jeg har arbejdet med mit temperament - af de årsager at mit temperament også kunne/ kan gå uberettiget af - overfor min familie, venner eller mine dyr - og det vil jeg ikke - og gør nu mit bedste for at holde det i ave.´, og det går rimelig godt.
Simpelthen ved at TÆNKE OVER DET, når man kan mærke en situation er ved at opstå - om det så er ved at gå ( som der bliver nævnt) - tage sig sammen og lige overveje om det er værd at hidse sig op over - eller om man ikke bare kan ryste op hovedet - så at sige.
Jeg er så indehaver at den helt dårlige kombination : hidsigt temperament og bære nag - det kan give rigtig mange problemer - så jeg arbejder det...
Held og lykke med dit temperament.