Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Druk og smøger i 7 klasse??
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 17:34

Ja nu har jeg gået meget og tænkt over min klasse. Vi går kun i 7 klasse, mange af os er stadig kun 13 år. Da jeg var mindre gik jeg og troede på, som så mange andre mindre børn, at vores klasse altid ville være ligeglade med popularitet osv. da vi har været en virkelig god klasse.. Men ak, sådan skulle det jo ikke være. Popularitet er en stor del i min klasse. Men det forbløffer mig alligevel hvad popularitet gør og hvor langt man vil gå for at ''komme en plads op i rang.'' Som sagt er vi kun 13 år - nogle af os 14 og over halvdelen af min klasse er begyndt og drikke + ryge - blot for at være ekstra seje. Der synes jeg de er helt skæve på den. Vores lærere har også prøvet at holde dem fra det og der ser ud til at give pote - hvafald med at ryge. Men stadig - Ryge og drikke i 7 klasse?

Jeg vil gerne hører jeres mening om hvad i synes om dette? Mener i det er O.K eller har i det som mig?

~~*VH Kamilla*~~

Ikke med hest - Men med drømmen om en.

Jeg fotografere gerne dig og/eller din hest:

www.k-pictures.dk

Altid klar med kamera i hånden.
Søger part/job. Link i Præ

0
0
Svar på denne tråd

du er klart
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 17:46

du er klart mere moden end gennemsnittet for din årgang når du ikke hopper med på dilden

dem der prøver at være "seje" er dem der er mest usikre på sig selv og har mindst selvtillid...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte Gucci taske SÆLGES, se præ.

0
0
Svar på denne tråd

Går du kun i 7.?
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 18:10

Du formulerer dig da ret godt må man sige

Fedt at du tager afstand fra det. Jeg kan godt huske alt det der og mener faktisk at popularitetsræset startede noget tidligere en 7.

Jeg var ret meget en enspænder, for jeg har altid været en hippirøv og jeg ved ikke hvor jeg fik det fra, det var i hvertfald ikke i skolen for de var altså en flok modeaber.
Når jeg siger hippirøv mener jeg ikke i tøjet men i mine holdninger og mit menneskesyn nå ja og det musik jeg hørte var også noget specielt sammenlignet med hvad der nu var fremme af dance og pop på det tidspunkt. Ikke engang red hot chili peppers kunne de tåle!

I slutningen af 8. begyndte det at vende, ligepludselig var jeg bare totalt sej med min guitar og hang til bære over med dem der var lidt uden for. Det var underligt, men meget dejligt endelig at blive værdsat for at være sådan som det føltes rigtigt at være.

Jeg håber inderligt at det vil gå op for dine kammerater, at det er dem der tør stå ved sig selv og sin person, der er de virkelig seje.

En hver har pligt til at bringe sig ud af sin uvidenhed

sagde Emanuel Kant

0
0
Svar på denne tråd

Jane Ø
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 18:25

Populariteten startede tidligere ja, men det er først nu her det er blevet ''seriøst'' ang druk osv

VH Kamilla

- Man kan hvis man tror på det.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 18:26

Jeg startede med at drikke da jeg var 13 år men jeg var da ikke usikker eller bare hoppede med på "modedillen" det er noget vås at sige.

Nogen starter bare tidligere end andre, det kommer an på hvor moden man selv er.

/Camille

0
0
Svar på denne tråd

Latterligt
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 18:32

Ja , jeg går også selv i 7. klasse. I min nye klasse er der heldigvis ikke nogen der ryger, eller drikker. De er meget nede på jorden, dog er der nogen der gerne vil spille voksne, hvilket jeg synes er for dumt, når man altså kun går i 7. Men det var jo sådan set ikke det det handlede om.

I min gamle klasse røg alle drengene, og nogen få af pigerne. De gjorde det helt klart for at spille smarte, og det var så tydeligt at de troede de var enormt seje, og meget mere voksne. Men efter min mening er de bare barnlige. De står omme bag en hæk, 10 drenge og ryger. Det er da langt ude?!

Med hensyn til det med at drikke, er det både farligt at gå i byen og drikke sig stiv på den måde, i sådan en alder. Man ved ikke hvad man gør, og man ved ikke hvor langt man kan gå. Man bliver bare ved, fordi det jo er "spændende" og "smart". Når man endelig skal begynde at drikke, er det jo stille og roligt, og i små mængder. Måske til en fødselsdag eller sådan noget, hvor der også er voksne.

Sådan kort og godt synes jeg det er absolut forkert at gøre sådan noget, men det er jo heller ikke bare "7. klassere" der gør det. Det er jo, ligesom andre har skrevet, nogen der ikke har det godt med sig selv, gerne vil være populære, eller evt. har problemer i hjemmet. osv.

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 19:03

Nu er jeg lige gået ud af 9'ende før sommerferien.
Helt ned i 6 klasse går de i dyrt mærketøj, drikker, ryger smøger+hash osv.

Det starter tidligere og tidligere ...

0
0
Svar på denne tråd

Tjoh :o
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 19:59

.. jah, nu går jeg i niende klasse.

på en privat skole, og her - selvom inspektøren fortalte mig, før sommerferien, da jeg skulle starte. At de her på skolen, var lidt bagud med tøj - smøger - druk osv. Og hvad unge ellers laver. Så fik jeg altså et andet indtryk. Ikke så meget os fra niende klasse, men mere dem fra ottende klasse. :/ .. De ryger og drikker, og køber modetøj for alle deres penge, stjæler osv. arg' hvorfor dog iik bare være som man selv mest har lyst til at være.

- hvorfor skal man være som andre gerne vil have man skal ? ..

. I vores klasse sidder vi bare og ryster på hovedet over de 'idioter' der tror det er så forbandet smart.

Men ja - her er det altså også helt ned til sjette klasse, hvor de ryger og drikker , og helt ned til anden - tredje klasse hvor de køber dyrt modetøj . :/ .. Bliv dog lige voksne først..
jeg synes man i sjette- syvende klasse kan begynde at købe modetøj - og gå med en lille smule make-up - men det burde iik gøre nogen forskel på popularitet.

Lasse mitliv - (LL)

Jeg tror på lægerne kan gøre noget ved din leukæmi!

Du er noget af det bedste der er sket for mig.

Linka - Vi glemmer dig aldriig !

Vestergaards In-zeit! - Tico - Calypso - Tulle

0
0
Svar på denne tråd

hahahha
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 20:02

Sådan var det os da jeg gik i 7 klasse for 3-4 år siden ..

Man er SÅ sej når man drikker og ryger.. Det værste er bare at man ikke er "in" i klassen hvis man ikke gør noget .Og kan huske hvor ked af det jeg blev da der var en fra min klasse der holdt fest, altså rigitg fest med druk, og jeg blev ikke inviteret, begrundelsen var:

"Du må jo alligevel ikke drikke, så det ville jo ikke være sjovt for dig"

Iiii tak, og hvor tudede jeg meget over det, bare det jeg var blevet inviteret havde været dejligt, men nej..

Jeg begyndte først og drikke da jeg var 15 år, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, for alle de piger der sidder og tuder om mandagen når folk driller dem med de har været sammen med 2 drenge, neej hvor frydede jeg mig over jeg ikke drak :)

<3Jeg Savner Donna <3

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med forældrene
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 20:33

Det handler sq også om hvilke forældre, der står bag børnene, - hvis man drikker, ryger cigaretter og hash i sjette-syvende klasse er der godt nok nogle forældre, der svigter deres børn.

Jeg har selv i sin tid - dog ikke i SÅ ung en alder - skullet være med på modedillen med at prøve at ryge - er dog ikkeryger - og hvor fedt er det lige at stå og harke og hoste og stinke af askebæger???

Da jeg var helt syg med mærketøj i syvendeklasse handlede det også om at jeg var meget usikker og derved fandt en facade at sikre mig bag. mon ikke det er tilfældet for mange.

Det ser bare så latterligt og utiltalende, kikset ud med de der unger, der render rundt med en smøg.

Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...

0
0
Svar på denne tråd

7 klasse
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 21:19

Ja der var dælme ingen druk eller smøger da jeg gik i 7, ikke i vores klasse, men da jeg gik i 10, kendte jeg flere i 7-8 klasse, og der var druk og smøger i rigelige mængder, synes det er vildt klamt..

mødte min gamle børnehave veninde for nogle år siden, vi var 13-14 år, hende, og hendes lillebror på 12 røg begge to, og lillebror på 5-6 år røg lidt med, føj da..

børn hører ikke sammen med den slags, heller ikk unge teenagere. jeg begyndte førat at drikke da jeg var 15-16 år, i begrænsede mængder

mvh sandra

Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3

Frelst, uden at være fanatisk!! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 21:31

Har det ligesom dig!!!

Syns sq du er total sej!!! !!! !!! !!! (Y) !!! !!! !!! !!!

Behold den holdning længe :)

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 09:03

Synes det er trist at se når helt unge begynder med både øl og smøger...

Ser ofte grupper af helt unge sidde på gågaden med øl i hånden og med temmelig højtråbende adfærd, ikke noget kønt syn...hvor er forældrene henne??!

Du virker som en stærk person, når ikke du lader dig påvirke af de andre i klassen. Det vil komme dig tilgode i den sidste ende...

FOREVER FULDBLOD!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:16

Da jeg gik i 7. klase for 2 år siden (sprang 8. klasse over), var det stort set allle de drenge der gik i min klasse som gik til fester mindst hver 2. weekend, røg i frikvarterende, til fester og opførte sig som en flok åndsvage idioter som tror de var såå seje! De var de bare ikke.

Jeg ignorede dem altid, men en af dem går jeg faktisk stadig i klasse med, han er nu blevet meget sødere og han er ikke så meget for mærketøj og alt det der, og han ryger drikker næsten heller aldrig når han er i byen eller til fester.

Hilsen Helene

Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 13:31

Chelle: Ja nemlig. De stjæler også og alt det der, jeg mener der kun gøre dem mere latterlige end de allerede er ..

Anne87: Du har ret i det mest er pga. forældrene og børnene føler sig svigtet da dem der startede først med at ryge var noget af dem som (jeg har hørt) har det lidt svært med forældrene - men stadig: Man er teenager og når man er i de år bliver ens forældre altså håbløse og totalt uforstående osv osv. Alligevel skal man tænke sig om. Til sidst hoppede de andre bare med på ''dillen'' ..

- For information er der ca kun 4 ud af 23 elever i min klasse der ikke drikker og/har røget..

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

blabla...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 14:04

en bekendt har også fortalt, at drengene (inkl. ham selv) i hans klasse røg hash og drak i syvende. De begyndte at ryge hash/smøger inden de begyndte at drikke - det var nemlig (åbenbart) lettere at få fat i. I niende eksalerede det. Flere af drengene mødte op til afgangseksamener fulde, skæve eller med tømmermænd. Eller mødte ikke op. Næsten alle røg hash/smøger, alle drak, og enkelte tog også amfetamin og ecstasy fra omkring niende klasse.

Forældrende er de der "pæne forældre", to forældre, villa, volvo, vovse, og så vælger de bare "ikke at se". Jeg har været meget chokeret over, at en mor kunne stædigt fastholde, at HENDES dreng ikke tog stoffer, når han gentagne gange er mødt skæv op til aftensmad, eller hun er kommet tidligt hjem og han og vennerne har siddet i carporten og har røget. Den omtalte mor har - endelig - accepteret at han ryger almindelige cigaretter. Det ville jeg ellers mene man kunne lugte - han røg også på værelset.

En anden bekendt havde et kokainmisbrug det meste af tiende klasse.

Hærværk, indbrud, salg af stoffer, er også en del af det - værst hos drengene.

Jeg har selv altid været fuldstændig uden for det, men jeg ved også, at jeg er en af få, fra to-tre skoler i området fra min årgang, der først er begyndt at drikke relativt sent, samt ikke har eksperimenteret med stoffer.

I folkeskolen var man en outsider, hvis man ikke var med på den vogn, og jeg ved at mange har følt sig presset til det.

Selve popularitetsræset startede her allerede i 5-6, da flere af pigerne begyndte at drikke og gå til fester.

Pt i den skole jeg er i nu, er det åbenbart ikke sejt at drikke i skoletiden, ryge og tage stoffer, så en del af drengene specielt har måttet gennem en afvænning. - Man skulle jo nødigt blive upopulær...

- Katten

Michellino'er kan og vil!

TANZ

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

Billeder af Musen

0
0
Svar på denne tråd

Katten ♥Tanz♥
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 14:11

Jeg forstår bare ikke dem der vælger den levevej. Ingen fra min klasse har taget stoffer - efter hvad jeg ved - og jeg håber heller ikke de begynder. Men dog har de lavet hærværk på skolen som endda har været i avisen, og med det mener jeg ikke kun i lokal avisen. Som nogle siger var det ''blot en drengestreg'' - Men så gad jeg godt se hvad de synes der ikke er en drengestreg.

- Kan slet ikke forstå det, men heldigvis har jeg to veninder der har samme holdning som mig og det er utrolig dejligt!

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Lidt ligesom...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 14:16

Min klasse havde også sådan en lille start hvor de begyndte at drikke og ryge og sådan ved 7. klasse perioden. Det gik dog over igen med rygningen og nu er der kun et par stykker der er hverdagsrygere. Men på min skole er det dog meget normalt at starte med at små drikke i 7. klasse.

Jeg syntes dog selv at det er fint nok at prøve det men at det er krotesk hvis de går i byen hver weekend og blir fulde.

-Min mening... I må meget gerne modargumentere hvis det lyster jer.

Hilsen Cathrine

» trainers, mariel dressursadel sælges, se præs. «

www.123hjemmeside.dk/cathrine-magic

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes du har ret!
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 14:54

det gør de også i min klassen nogen af dem... få men alligevel de er begyndt at drikke og holder fester (lukkede for de drikker masser af øl!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 15:01

Jeg forstår bare ikke deres forældre giver dem lov. Nogle ''smugler'' det og siger de f.eks skal hen til en ven, men de fleste af dem der drikker har forældre der er ligeglade eller mener der ikke sker noget ved nogle få øller osv.

iiih hvor jeg godt gad at de forældre ville se sanheden i øjene at deres barn tager skade af det!

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 15:35

Går i 6 , og jo tak.

Popularitet betyder SÅ meget , og er man populær , har man magten til at gøre klassen et bedre sted , ihvertfald hvis det er ens hensigt.

Kan man bare se i vores klasse. Tjoo , har heller aldrig følt der var noget med status hos os , for var selv ret upopulær , så blev jeg populær , og Jo tak da , nu kan jeg se hvor meget det betyder.

Det er træls sådan noget.

Louise

±♥±

0
0
Svar på denne tråd

Muzze 1
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 15:44

Så må du for alt i verden ikke hoppe med på at ryge og drikke - Selvom nogle af dine kammerater måske begynder, men det ødelægger kun din krop og du får intet godt ud af det.

Bare husk at tænk over det hvis du en dag overvejer at prøve

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 19:15

Jeg går også i 7 kl og jeg kender også nogle fra min årgang som ryger og drikker jeg fatter dem ikke for det er jo ikke sejt men skide dumt:s

Men bare du ikke hopper med på vognen så det fint:)

You can dress like me,

you can talk like me,

you can be friends whit my friends, but you can be me cause you still a wannabe!!

Be yourself!!

0
0
Svar på denne tråd

Eldur ♥Djarfur♥
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 19:59

Det gør jeg skam heller ikke, og kunne aldrig finde på det (;

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 20:09

Super du siger fra ,, man skal altid holde fast på sig selv og det man står for og mener - uanset hvad de andre siger og gør.

Jeg vil i den forbindelse sige at man i min 10 klasse på ingen måde så dem som ikke røg som kedelige. Men mere synes at de var mest fornuftige og stærke.

Fx Vi skulle til skole fodbold, jeg og 10 andre piger. Alle de andre piger (1 fra min klasse og 4-5 fra hver 9 klasse) skulle lige have en smøg - men ikke mig! Som den eneste.

De andre piger synes bare det var vildt fedt at jeg sagde nej tak, og ikke bukkede under forbi de røg.

Man ser også mere op til folk der kan sige fra og ikke bukke under.

I min gamle 9 klasse røg vi ikke og drak ikke i 7 klasse. Men det kom stille og roligt i slutningen af 8. Men det var ikke så masivt. Men nogle fast rygere var der da til sidst.

Men som sagt var man i 10 klasse mere moden og accepterede hvis nogle røg og dem der røg havde intet problem med dem som ikke gjorte. Det var ret fedt! =)

M.V.H

evA med sin Aslan

...One girl will fight to find the HERO within!

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 20:32

Eva *Aslan* Gid det var sådan i min klasse. Man er ikke 'upopulær' hvis man ikke gør det, men de synes heller ikke det er noget bestemt, så det ændrer bestemt ikke noget ved en hvis man ikke gør det. Men det er nok også lidt anderledes ved mig, da det nok ikke overrasker dem. Jeg har altid været en af dem som man ikke just kan sige er 'populær' - men stadigvæk har det godt i klassen ..

Det kan nok også skyldes at jeg er en af dem der følger min egen stil og er ligeglad med hvad andre siger .. Jeg har endda forsøgt mig lidt på 'punk' stilen, men det er ikke blevet til noget .. Så nu går jeg bare i det tøj jeg har lyst til. Og hvis man skal være godt på vej til at være populær er det jo næsten et must at man har 'pop' stil ..

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 01:45

Men mange tak for jeres indlæg, jeg kan se der er en del der er enige med mig

Flere der har noget at sige??

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Heej...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 08:03

Jeg gjorde det selv dengang, jeg startede endda i 6. klasse.

Tror det fordi at nutidens Danmark er sådan at man skal blive voksen alt for hurtigt, og den hopper folk med på, og begynder på ting, de faktisk er 3-4 år for unge til. De fleste tænker nok at man er sej, og rå når man drikker og ryger, og derved skaber sig en plads i de stores grupper, for så ser de andre op til en.

Dengang jeg startede, gjorde jeg det fordi jeg blev mobbet en del, og bare ville accepteres, så jeg drak og drak, og til sidst kom jeg ind i de "sejes" gruppe.

Men ja, jeg ville klart have ventet til jeg var 16 med at drikke, hvilket også er den alder man skal have for at kunne købe sprut.

Gobi og Blå <3

0
0
Svar på denne tråd

Eaa ♥Gobi-and Blåå♥
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 13:02

Tror faktisk også det er derfor mange gør det - pga. de vil accepteres.. Men jeg mener nu man ikke skal accepteres for at drikke og ryge .. Man kan gøre så meget andet for at blive accepteret.

Men som mange af jer siger, skal man begynde at blive voksen tidligere og tidligere. Hvis jeg er ude og shoppe med min veninde ser jeg tit 10 årige piger gå rund i stramme D&G Bluser og korte nederdele + make-up osv osv.. jeg undrer mig meget over deres forældre giver dem lov? .. Jeg har altid ment at man skal have tid til at blive voksen - nok også fordi mine forældre har samme mening. Jeg kan forstå de måske gerne vil 'smage' hvordan det er at være 'voksen', men at gå i det til dagligt er helt åndssvagt når man blot er 10 år.

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 13:43

Da jeg gik i 7 (for 4 år siden) der hang de fleste fra klassen også uden for og røg (diverse ting). De drak dog også men ikke i skoletiden. "bare" hver weekend.

Jeg har ikke hoppet på den "dille" og kan virkelig ikke se det kloge i det. Og det samme med make up, jeg er som jeg er, og hvis folk ikke kan acceptere dette, har de et problem.

Jeg går nu på HG 2. år tja, og det har ikke rigtig forandret sig. Alderen er ikke den samme, men de fleste har stadigvæk de vaner de fik i 9. klasse.

Kender nogle der har prøvet at lyve om dette, til deres forældre, men det holdte ikke i lang tid.

Kender nogle i dag, der begyndte allerede i 5-6 klasse.. Jeg ryster bare på hovedet..

Men når man går i 7 klasse, handler det meget om popularitet, klikker osv. Og hvis man ikke kommer til festerne hver weekend, så har man ikke dét tilfælles med dem, og så bliver man udskudt.

Tror ikke forældrene har en skid at skulle sige, omkring dette.

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.

0
0
Svar på denne tråd

Jaaa..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 15:38

Endelig kom emlet på banen

Jeg er 12 snart 13 går i 6 og ja hvad sker der nu i dag.

Var en aften i byen med 3 veninder bare for at hygge og købe nogen gaver så står der kun en 10 årige dreng og drikker.

Dem for min klasse drikker og ryger os !

Jeg syns snart man ikke tør går i byen mere uden det 10-16 der er mega stive.

Syns virkelig man skulle sætte en stopper på det !

For det jo nemt at få en til at sige vil du ikke lige købe det til mig!

Og kan heller ikke forstå deres forældre ikke siger noget til dem.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 16:14

Vil lige tilføje noget.

jeg går selv i mærketøj - og jeg gør det aldeles ikke for at spille smart! Jeg gør det pga. kvaliteten, hvad jeg har føler mig tilpas i, osv. jeg kan sagtens købe en fed trøje fra et supermarked, hvis det skulle være.

Men ja, nogle gør det for at være populære.

0
0
Svar på denne tråd

Simone N
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 19:14

Jeg mener heller ikke alle gør det for at være smart ..

Men jeg holder mig nu til fedt tøj som er billigt og er ligeså folt som mærketøj, men bare ikke er det

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

druk og smøger i 7. klasse
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 19:51

Hej

Da jeg gik i 7. klasse var der mange fra min klasse som drak til fester og så'n. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange af dem der røg, men der var i hvert fald et par stykker af drengene og lidt af pigerne der gjorde det (fordi de ville være "seje"). Jeg begyndte først at drikke rigtig til fester da jeg var 14-15 år og tja jeg er skam ikke gået glip af noget, tværtimod synes jeg bare det er godt, at jeg har kunnet vente.

Min venindes mor, som er sygeplejeske har også sagt at man ikke bør drikke før omkring 14-15 års alderen, fordi inden da er personens lever ikke fuldt udviklet og klar til at kunne handle sprutten. Så vent med at drikke hvis du kan! Man gør ikke glip af noget ved "først" at drikke når man er i den alder og man skal nok nå at drikke sig fuld og stiv osv.

Mht. smøgerne, lad vær med at begynde at ryge. Det er ikke sejt! Det er dyrt, sundhedsskadeligt, skadeligt for menneskerne omkring rygeren, lugtende og ja klamt.

Ha' en fortsat god aften folkens

Kram Katrine

Har MSN bar' spørg !

0
0
Svar på denne tråd

Trinne-pigen
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 19:59

Om du kan tro jeg kan vente! .. Mener heller ikke jeg går glip af noget. Jeg nyder livet uden druk og smøger ..

Rygning har jeg heller ingen 'planer' om i den nærmeste fremtid, og forhåbenligt får jeg heller ikke det.

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider