Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Førstehjælpskursus
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 22:42

Er jeg den eneste som en gang imellem tænker på at finde sådan et kursus, men aldrig får taget mig sammen?

På et marked i sommers var beredskabskorpset ude og fik hevet mig hen til en snak hvor jeg lovede dem hurtigst muligt at finde et førstehjælpskursus.

Jeg har haft meget med heste at gøre, og dermed også både små og store ryttere, men nej, jeg kan ikke yde førstehjælp!

Jeg er lærervikar og har med børn i alderen 6-15 at gøre, og nej, jeg kan ikke yde førstehjælp!

Jeg er handicaphjælper, og nej jeg kan ikke yde førstehjælp!

Jeg er spejderleder for piger i alderen 10-14 år, og nej, jeg kan ikke yde førstehjælp!

Jeg læste på Røde Kors hjemmeside at kun 2 ud af 10 danskere kan yde førstehjælp, og det er da simpelthen for dårligt!!!

Kan du yde førstehjælp?

Er det pga. dit job at du er i stand til det, eller har du som privat familiemenneske været på et førstehjælpskursus?

Har du taget et kursus i forbindelse med dit kørekort (det er jo et krav nu)

Selv så leder jeg bare efter et sted at tage et kursus. Nu skal jeg lære det. Tænk at stå med et andet menneskes liv i hænderne og være ude af stand til at gøre noget...