Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

åhhh altså
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 11:05

Hejza...

Nu har mine 2 tidliger passer fået en hest selv...

De købte en hest selv (til deling) så de kunne ride begge to. Jeg har selv 2, hvor kun den ene kan rides. Så købte de jo så en selv.

Jeg beslutter mig for at sige de ikke må passe mine mere for så står min bette jo bare helt alene og glor.

Jeg vil ikke have 2 piger om 3 heste for så er den bette jo ikke interesant.

Er det uretfærdigt??

Nå men så kommer deres hest å til stalden. Vi er kun mig og dem i stalden for tiden da de andre stafig er på sommer fold..

Je spørg dem og vi ikke skulle deles om at lukke ind og ud. Det siger så at de har bedt en mand som har sine heste på sommerfolden om at lukke ud for dem ...

Jeg siger jeg gerne vil tage de 3 af dagene da jeg ikke syntes det er fair han skal køre på gården når hans heste ikke er der.

Nu finder jeg så ud af at de bare forventer at jeg vil lukke ind hver aften ud over tirsdag og lørdag...

Det syntes jeg bare ikke er fair. Jeg vil også gerne slippe for at lukke ind ... Jeg skal trods alt med bus hele vej som tager 1 time hver vej og de har forældre til at køre...

derudover regnede de også med de bare kunne tage min store pony og ride hende når de selv skulle ride deres...

Åhhh hvor er jeg irreteret...

Trængde lige til at få det ud..

Syntes I jeg er unfair og hva skal jeg stille op??

HesteVrinsk

Shetlandsponyer er da for dejlige !!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 11:22

At melde ud du passer DIN pony og dem deres?

Det er vel for pokker din hest, og du bestemmer vel suverænt over hvem der motinere den eller ej! Jeg var blevet 'lettere' hysterisk, men igen det er jo min personlighed, og ikke din ;-)

Mendacem memorem esse oportere. *

Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 14:00

faktisk at du er lidt urettferdig. De har da hjulpet dig at passe dine ponnier, så kan du vel yde lidt tilbage. Ikke med det ment at du skal tage over deres ansvar, men det lyder som om du er lidt fornærmet for at de har fået egen hest og ikke kan passe begge dine

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan på
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 14:04

ingen måde se problemet i at de bliver ved med at passe din hest??

De har jo kun fået en til deling, og ja, det er da væsentlig sjovere at ride ud sammen.

Så syntes det lyder meget mærkeligt, at de ikke må passe den mere?!

Mht det andet, ja så er det noget rod, og jeg ville tage fat i dem og hvis der er blandet andre ind i det, også tage et stald møde hvor alt bliver planlagt ned til mindste detalje, så ingen er i tvivl. -Sådan bliver man nød til at gøre i langt de fleste selvpasser stalde.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Hjælpere søges enten fredag, lørdag, søndag til overskueligt job ved DV´s hingstekåring ´08. Få timer dagligt (~2 timer pr. dag). Kontakt mig pr pb. ...

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 12:03

Jeg er ikke fornærmet over de får deres egen, kan godt forstå de gerne vil have deres egen... udover de regner med de kan nøjes med at være i stalden 2 gange om ugen...

Og så forvent jeg bare gider.

I en hel uge forventer de jeg lukker ind og ud... plus jeg skal ordne deres boks osv.

De har ikke engan spurgt mig om jeg ville.

Men problemet ligger i at jeg har 2 hvor den mindste ikke kan rides (kun 85 cm) han er under tilkørelse, men vil ikke lade andre køre endnu.

Han kan ikke stå alene i stalden alene for så stejler han og hopper op af træmmerne og får sine hove igennem. Så er bange for han brækker sine ben.

Derfor har jeg sagt max et kvarter alene indtil vidre...

Syntes heller ikke det er fair når jeg har sagt det er et krav at det er to veninder om dem. Hvis de så kun vil ride den stor hva skal jeg så stille op med den bette?

Jeg er sikke rpå at der ikke er en enkel pige der vil passe ham.

Det skal jo helst også komme samme dag..

Så er der en der har sagt jeg godt kunne gøre det når de har passet mine...

Jeg har aldrig spurgt dem om de ville, de skrev selv og spurgte. Og de har aldrig betalt noget eller har skulle ordne deres boks... kun ren fornøjelse.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 12:08

det er dine heste så som jeg ser det er det da dig der bestemmer- meld klart og tydeligt ud!

De kan da ikk bare forvente du ordner deres bokse, sørger for at lukke ud og ind, de bare kan tag din hest som det passer dem mv. uden selv at hjælpe med noget som helst- du skriver de jo kun vil komme to dage i ugen

Jeg ville da bestemt tag efter hva der er bedst for mine heste, og er du bange for der skal ske den lille noget så må du agere derefter.

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 12:15

Sådan har jeg det virkelig også... Har bare brokket mig og brokket mig siden den kom lørdags. Og formanden for klubben er ikke stor hjælp. Han er i familie med en af pigerne et eller andet sted...

Syntes det er så svært at få sagt det man vil for vil ikke lyde som en sur træls kælling

0
0
Svar på denne tråd

det kan
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 14:17

da umuligt være deres problem at den lille ikke kan stå selv. Kan han komme til skade på bokslågen er den ikke egnet til en hest! Jeg syntes det er groft at sige de ikke længere må passe og ride dig hest. Alternativet hvad er det?

Ang fold og udmugning. jeg havde ikke muget ud ved deres hest. Det må de selv eller deres forældre stå for. Hvis de ikke vil tage del i en turnus ordning med at lukke heste ind og ud, ja så deres pony jo blive inde! Det er ikke dit job! For at pensle regler ud, kan du jo bare sende dem en sms en dag og spørge om deres hest skal stå inde/ude altid og om de ikke snart syntes den trænger til en ren boks..

En rigtig hest er en Fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

bls bla bla
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 10:00

Han springer op og får sine hove igennem tremmerne. og hvis han bliver bange og prøver at komme for hurtigt ned kan han nemt sidde fast i dem. Vil ikke risiker at han kommer til skade bare fordi de kun vil passe jasmin...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider