Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Godherlig 2 dec morgen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 07:16

Ja så blev det d.2 december og første søndag i advent.

Jeg sidder her i stuen og nyder den friske morgen kaffe. Resten af de to benede sover stadigvæk, men alle de firbenede i stalden, både misser mus og heste, er for længst stået op.

Kl var kun 5 da herman begyndte på sit grynte kor. Min store knægt kom nemlig hjem fra en herlig tur med vennerne, men herman ja han tror jo så at det er fodre tid. så da han i en times tid, havde stået med hele hovedte ude af staldvinduet, og forsøgt med sine grynt og små vrisnk at vække mig helt, ja så overgav jeg mig.

Men selv om sengen lokker, ja så er der nu intet så dejligt som, at åbne sin hoveddør og blive mødt at en flok staldmisser, der forsøger at spænde ben for en. For hvis jeg nu får lyst til at tage en af dem op, ja så er de jo mægtig tilfredse.

Dog foretrækker gammelmissen, at beholde alle sine ben på jorden. til nød kan han finde sig i lige at blive løftet ned fra en halm balle.

De andre tre misser, ja de ville meget hellere hænge oppe på armen, eller forsøge at komme ned i mine store lommer på staldjakken.

Jeg har forsøgt at få dem til at forstå, at der kan de vist ikke mere være, for det er godt nok mange måneder siden de var små nuttede killinger.

De var jo kun 5 uger, da deres mor døde fra dem, så de måtte jo passes af os. En lille 5 ugers killing i hver stor lomme på jakken, en i hver yderlomme og en i inderlommen. Ja så lå de der og hyggede sig og følte de var i himmerriget.

Man føler sig slet ikke alene sådan en morgen og med det samme stalddøren åbnes, ja så mødes man af den førtse hestemule.

På vej ned gennem staldgangen, skal hver hest lige ha en morgen nusser. Gamle dixie er dog ved at fald elidt af på den, for hun gider ikke stå op, før morgenmaden er i krybben. langsomt kommer hun så op og stå, stille og roligt står hun og venter på at få blodomløbet i de gamle ben til at gå igang. Man får lige en reminder om, at det snart er tid at sige farvel. Når frosten for alvor sætter ind, ja så siger vi tak for mange gode år.

Når man så er færdig med morgen staldarbejdet, ja så er man bare i rigtigt godt humør, for man kan da ikke blive andet, når man har en stald fyldt med så dejlige dyr.

dagen skal bruges på lidt rengøring og bagefter skal vi en tur rundt på julemarkederne i området. juledekorationer skal indkøbes, så stuen kan blive rigtig hyggelig her op til jul.

senere på dagen, skal julepynten så findes frem fra sine gememr og så skal de rnok komme julehygge i hele huset.

Kan i nu alle sammen ha en herlig 2 decmber og første dag i davendt. Nu vil jeg gå ud og lægge advendtsgaverne frem til ungerne.

MOBBEN IMC.
/
0
0
Svar på denne tråd

god morgen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 07:50

Til dig også,Inger

Elsker simmpelthen dine små fortællinger fra hverdagen

Her er hestene også fodret af og om lidt lukkes de på fold.

Hunden har været på morgen tur og katten er kommet ind fra nattens oplevelser.

Manden og datteren sover stadig,vel undt for datteren eftersom hun var i KBH en hel lang dag igår.

God 1 søndag i advent

Annette

Wintec Bates, 17 t.kombi 500 med Cair samt diverse tilbehør sælges-billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

jamen det er jo netop..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 08:13

de små ting i hverdagen som man glædes over, der betyder at man jo netop får endnu stører glæde at de store ting der sker.

Nu vil jeg tage en tang, gå op på folden og pille hegnet ned imellem de tre folde, så hypperne har et par tdl. at hygge sig på hele vinteren.

MOBBEN IMC.
/
0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 09:02

Godmorgen Inger:)

Endnu et herligt morgenindlæg fra dig!

Jeg er på vej til at pakke mig sammen, hesten ska gøres klar til stævnet i eftermiddag, dog kun en LC1, men derfor ska han jo ikke snydes for at blive flettet rigtig fint

God dag til alle

Kingsland jakke købes str. L

0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen Inger
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 09:37

lyder da som om du har haft en skøn morgen...*s*

jeg har været ude og fodre hestene og har endda fået det skønneste morgenkys af banditten så jeg har tygget foder med tilhørende olie i hele hovedet det må da kunne gå for en ansigtbehandling...

når de er færdige med at spise bliver de sat på fold så kan de hygge sig hele dagen.. imellem tiden skal jeg en tur ud at undervise og bagefter måske en tur i ridehus med banditten men det er dog ikke sikkert vi når det men vi får se...*s*

men nu har de vist også snart spist så nu må de ud..

rigtig god morgen herfra...

Dressurtante med de 2 stjerner !!

* Hannibal & *Morning Star - /nu uden Lord De luxe/.

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

ww

0
0
Svar på denne tråd

December og advent
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 13:21

God søndag og 1.advent

Jeg bruger min søndag på at være på arbejde.

Jeg skal holde noget åbent hus og så har jeg fri kl.16, så den dag er hurtigt gået.

Jeg har allerede været i stalden og ride og ordne bosk osv før jeg mødte kl.10. Skønt at blive mødt af en vrinskende mule.

- Yuki

Med salathesten

Hjælp søges til Blomsterbutik på Amager. Skriv for nærmere info

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider