Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Overdrevne nerver udeblev
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 21:02

Forhistorie:

Her er jeg. Og jeg har haft med heste at gøre siden jeg var 8 år - dvs ialt 24 år. Jeg har ikke modtaget undervisning siden jeg var 12 år da jeg ikke havde mulighed for at have pony og rideundervisning på samme tid.

Jeg har startet klubstævne 3 gange. Og alle 3 gange i voksen årene - hver gang har jeg tænkt : ALDRIG MERE - ikke tale om at jeg gider udsætte mig selv for så meget stress og så forfærdelige nerver, hvor der hyperventileres og stresses mere end godt er.

Jeg fik så langt om længe efter mange år med skovtur, startet op på kvali undervisning i december 2006.

Lod mig overtale til at starte på udvidet klubstævne på den dejlige frieserhoppe som jeg får undervisning på. Stævnet var så i dag og vi var 8 der skulle starte fra samme underviser Henriette Lomholdt plus andre dejlige hjælpere fra selvsamme sted. Jeg havde smurt et hav af sandwiches så alle kunne få andet end bare pommes frites fra cafeteriaet. Sandwicherne faldt i god jord - jaah det tror jeg da i og med at alle 22 undtagen 5 blev spist.

Jeg skulle på og sandelig om der ikke stod 4 personer klar til at holde hest, strigle, lægge sadel på, rette mit tøj,ordne hestens hale, sætte mit hår, rettede på hjelmen, kraven og sågar hjælpe mig op på den høje hest. Jeg havde bare pludselig ikke stress og ikke overdrevet nervøs. Derudover vidste jeg, hvor jeg havde denne dejlige hest og min dygtige underviser som stod på spring for at besvare tåbelige tvivl spørgsmål. Mit eget heppekor var også med og det var selvfølgelig Milla og Christina. Milla gjore et stort nummer ud af at rose mig under opvarmning - og for katten hvor det varmede. Tak søde Milla :-).

Foran porten - lige før jeg skulle ind - havde jeg heppekoret på min side plus trofaste Sofie som elsker denne hest ligeså højt som jeg, og jeg var bare rolig, afslappet og klar. Jeg pjattede til og med lidt!

Indenfor porten står min kære underviser og tilråber kort og godt hvad jeg nu skal foretage mig før klokken ringer - "Rid, fat om tøjlen og rid op foran dommertårnet. Porten lukkes og jeg kan bare det program - nyder ridtet - og tænker halvvejs: bare jeg da skulle ride en klasse mere. Der er et par små kiks her og der men det er bare ikke længere det vigstigste - for jeg er med og jeg har det rigtigt super fantastisk med det. Nerverne skummer først over da jeg er færdig med ridtet. Kommer ned af hesten og ryster, sitrer og hvis det ikke var for Milla havde hesten nok stadig rendt rundt uden grime og unden Lone havde hesten nok aldrig fået det dækken rigtigt på.

PT er jeg SÅ høj endnu, bare fordi det gik så vel og jeg udbryder stadigt højt: Jeg skal bare snart til stævne igen, det var så FEDT.

Den rigtige hest, den rigtige underviser der har formdet at forberede mig mentalt som fysisk og alle der bare var der for os - de skal have rosen for min personlige sejr og jeg føler at jeg har vundet det vildeste mesterskab.

tak - jeg trængte til at komme ud med det - min mand var helt træt i ørenene :-)

desværre ingen billeder :-(

Rytter søges til hyggelige skovture og selvstændig ridt på bane. Jeg har dejlig PRE valak og DRPH valak.

0
0
Svar på denne tråd

SMILER..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 21:30

Hvor er det fedt at høre, det et skridt fremad . TILLYKKE

Go vind fremover nu du har fået "blod" på tanden.

Mona

Den der har evnen, forpligter sig.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa du
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 21:31

Tillykke med sejren over dine nerver.

Glæder mig til at se jer engang.

Mvh Mette

Springhest søges, hoppe, 3-7 år, 165-?

0
0
Svar på denne tråd

Daffy og Skovsgaard
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 21:56

Blod på tanden - ja det skal jeg da lige love for :-)

Håber at jeg snart skal afsted igen - jeg rider for en lille klub VERS.dk og vi skal da bare frem i lyset :-)

Daffy: Mange tak.

Mangler du spring hest?

Du har da Flik Flak.

Hun er ganske vist ikke 165 + :-)

Rigtig meget held og lykke med at finde hoppe hoppen.

Mvh

MonaK

Rytter søges til hyggelige skovture og selvstændig ridt på bane. Jeg har dejlig PRE valak og DRPH valak.

0
0
Svar på denne tråd

hvor fedt..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 21:59

mona.. Det er da super sejt.. Så skal du bare have din dreng med en dag i stedet og vise vores skønne race frem.. *S*

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 22:58

Stort tillykke herfra! Det er det fedeste at være til stævne når man endelig er kommet over de der forfærdelig nerver, og har overskud til virkelig at nyde sin ridetur (Y)

Pøj pøj med din fremtidige stævnekarriere ;-)

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

Ja Mette
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 23:03

Jeg ville uendeligt gerne have haft Calibre med - men lige nu er jeg stadig i underskud for at være nok til Calibre på anden end min egen bane. Jeg mangler rutine i stævne.

Calibre skal nok komme med - lige nu handler det om at jeg bliver fortrolig med stævner og holder op med at gå helt i fandango.

Senere kan - måske - kan jeg være den der leder og kender proceduren og har overskuddet.

Jeg havde netop brug for dagens samt mulige flere stævner med en hest der bare er vant til det - så jeg kan fokusere uden selv at gå i panik.

Mvh

MonaK

Kærligst Mona

Kæreste Henriette Lomholt - du er bare kernen i æblet - den der kan få små ting til at blomstre - Tak

0
0
Svar på denne tråd

Selv tak...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 21:40

Herfra heppekors lederen...

Men det SÅ rigtig godt ud - og du skulle virkelig roses for din ro - dit overskud og den måde du bare strålede oppe fra det sorte dyr..

Jaja - småfejl har vi jo alle. Især til stævnerne er de tydelige - men for pokker - et skridt af gangen... Og det du tog i går var stort!

Heppekoret er klar igen til næste gang! - Hvad gør man da ikke for verdens bedste hestemor! Nå ja - og så var det jo også rigtig hyggeligt - og mest af at SKØNT at se din glæde!

Milla

Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!
!
Sød selskabspony udlånes - PB for nærmere info!
0
0
Svar på denne tråd

Tak Milla
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 23:25

Du er bare verdens bedste opstalder Og verdens bedste heppekorsleder. Jeg danser stadig på roser pga. den fantastiske oplevelse

Nu skal vi fisme igang - dig og mig og vi skal samle en hær af hjælpere. Det eneste de skal have i løn er fornøjelsen - YEAH!

Vi skal have trailer, chauffør og de bedste gyngeheste

Var det ikke noget for dig at følge trop og tage med til undervisning hos Henriette om tirsdagen. Da bliver Josefine, den store varmblods skimmel, ikke brugt.

Vi kan træne herhjemme på gangerne de dage du kan - jeg har bedre mulighed for flexibel arbejdstid i disse stille måneder (dec - midt februar) Men generelt ikke fedt om mandagen.

Henrik må sætte lys på banen og vi må be om frostfrit vejr.

Tak igen for de søde ord - jeg lever højt på rosen og rusen af bare et snolde godt stævne uden overdrevne nerver.

Knus

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider