Ja det er sørme lige hvad de er!
En måned hvor jeg får SU, tager studielån og tjener alt det jeg må får jeg ret så nøjagtigt udbetalt:
4707kr af min SU.
2562kr i studielån.
3076kr hvis jeg tjener det jeg max må tjene før jeg skal tilbagebetale af min SU.
I alt kan jeg altså max have 10345kr til min rådighed hver måned - et FYRSTELIGT beløb skal jeg da lige sige! Jeg beklager mig altså IKKE over mit månedlige rådighedsbeløb for jeg kan SAGTENS klare mig for det der! Rigeligt og uden at få åndenød 
Næh nej - det som gør mig træls i betrækket er følgende: I en måned hvor jeg har ret til SU men vælger at melde dem fra må jeg i alt før feriepenge og skat tjene 15908kr - et glimrende beløb sådan set MEN her kommer finten så! Udregningen siger jeg efter feriepengene er beregnet af min løn må have 13919kr stående som bruttobeløb på min lønseddel - det giver mig med mine tal en udbetaling på:
9386kr!!
Det vil altså sige at jeg har lige i omegnen af 1000,- MINDRE udbetalt pr måned hvis jeg vælger at vælge min SU fra (Så vidt jeg er bekendt kan man nemlig ikke få studielån hvis man ikke får SU!) og arbejde fuldtid over sommeren fx.

Herudover har jeg så ingen ferie naturligvis! 
Det vil altså sige at den eneste gevinst jeg får ud af det er at jeg skal betale 2562kr mindre tilbage i den anden ende pr måned - det kan simpelthen ikke betale sig!
Det er altså for åndsvagt især i disse tider hvor man skriiiger på arbejdskraft og netop mangler ekstra i sommerferien