Jeg lider af træthed i perioder og synes egentlig at det er ret meget og pænt træls. Sidste år snakkede jeg igen med lægen om det da jeg alligevel var inde og snakke med ham ang. spændingshovedpine. Han mente det var pga hovedpinen. Nu da hovedpinen er rimelig under kontrol må jeg erkende at det er den anden vej rundt det er. Jeg får spændigshovedpine da jeg er træt. For år tilbage tog lægen blodprøver for at se om jeg manglede noget, men der var ikke noget unormalt at se i de prøver.
Umiddelbart synes jeg trætheden er mest udpræget i vintersæsonen. Kan man have en vinterdepression uden at være deprimeret eller kan man bare lide af vintertræthed?
I så fald, hvad kan man gøre ved det?
Jeg har før (er løbet tør) spist vitaminer og ekstra jern i håb om at det kunne give noget, men det gjorde det ikke.
Jeg spiser forholdsvis sundt, så vil ikke mene at det er kosten der er problemet her.
Det er rigtig slemt når jeg kører bil og er ind imellem nødt til at holde til siden for at komme ud og gå lidt omkring bilen. Har en gang prøvet at tænke at jeg skulle holde ind på den rasteplads 100 m. længere fremme. Fra jeg tænker det til jeg rammer kantstenen husker jeg reelt intet. Men så var jeg også vågen og taknemlig for at det ikke gik galt.
I går sad jeg i sofaen og zappede lidt rundt på tvet. Pludselig taber jeg fjernbetjeningen på gulvet og jeg tror at "lyset slukkede" til jeg blev vækket af fjernbetjeningen.
Det er nemlig som lyset slukker at jeg kan falde i søvn.
Jeg sover som regel ca. 7 timer hver nat (noget mere i weekenden) og tror da at det er lige i underkanten, men synes også det er svært at få tid til at skulle tidligere i seng eller senere op.
Nogle bud på hvad jeg kan gøre for at blive mere frisk er klart velkomne:)