Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Træthed...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 09:59

Jeg lider af træthed i perioder og synes egentlig at det er ret meget og pænt træls. Sidste år snakkede jeg igen med lægen om det da jeg alligevel var inde og snakke med ham ang. spændingshovedpine. Han mente det var pga hovedpinen. Nu da hovedpinen er rimelig under kontrol må jeg erkende at det er den anden vej rundt det er. Jeg får spændigshovedpine da jeg er træt. For år tilbage tog lægen blodprøver for at se om jeg manglede noget, men der var ikke noget unormalt at se i de prøver.

Umiddelbart synes jeg trætheden er mest udpræget i vintersæsonen. Kan man have en vinterdepression uden at være deprimeret eller kan man bare lide af vintertræthed?

I så fald, hvad kan man gøre ved det?

Jeg har før (er løbet tør) spist vitaminer og ekstra jern i håb om at det kunne give noget, men det gjorde det ikke.

Jeg spiser forholdsvis sundt, så vil ikke mene at det er kosten der er problemet her.

Det er rigtig slemt når jeg kører bil og er ind imellem nødt til at holde til siden for at komme ud og gå lidt omkring bilen. Har en gang prøvet at tænke at jeg skulle holde ind på den rasteplads 100 m. længere fremme. Fra jeg tænker det til jeg rammer kantstenen husker jeg reelt intet. Men så var jeg også vågen og taknemlig for at det ikke gik galt.

I går sad jeg i sofaen og zappede lidt rundt på tvet. Pludselig taber jeg fjernbetjeningen på gulvet og jeg tror at "lyset slukkede" til jeg blev vækket af fjernbetjeningen.

Det er nemlig som lyset slukker at jeg kan falde i søvn.

Jeg sover som regel ca. 7 timer hver nat (noget mere i weekenden) og tror da at det er lige i underkanten, men synes også det er svært at få tid til at skulle tidligere i seng eller senere op.

Nogle bud på hvad jeg kan gøre for at blive mere frisk er klart velkomne:)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:28

at tage sol sådan hist og pist gennem vinteren - andre har sådan nogle "vinterdepressionslamper" så de får lys nok gennem øjnene,

Det virker for mig (y)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Bolig søges i/nær Maribo

Opstaldning til Monty nær Maribo søges.

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:35

en god ide som Trine skriver, en af de vinterdepressionsapparater. Du kan jo gå i en elforretning og købe en, virker den ikke indenfor 30 dage, har du jo fuld returret, det er da værd at prøve

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod og islændere.

besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsa ...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 11:28

"Jeg spiser forholdsvis sundt, så vil ikke mene at det er kosten der er problemet her."

det kan det sagtens være. Kosten har ikke så mange vitaminer som tidl., og det kan være din tilberedning/sammensætnign af kosten. Når jeg tager mig sammen, lever jeg ovenud sundt, og så får jeg meget energi, men det er saftsusemig en balancegang. I går var jeg fx. konstant sulten og træt.. Hvad mangler jeg?? Nåh, for katten, opdagede, jeg ikke havde spist noget, der bare var tæt på fibre überhaupt.

Jeg har to guld-råd. Fedt (olie) og fibre. Hvis jeg får de to ting i min kost, har jeg det super, ellers går min krop og mangler noget. Det kommer også an på kropstype, klart. Er du spinkel, kan du mærke alle mangler prompte, fx. lavt blodsukker.

OG så sol.. Ud i solen. Sidste år sad jeg og slikkede sol i december. Fik kommentarer fra naboen, men ½-1 time, så er jeg opladet og i stødet :) Har selv manglet D-vitamin førhen, tjekkede lægen.

Lone

Massage, healing hest/rytter

Har du set denne hjemmeside, http://www.hesteservice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Mange årsager
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 11:52

Har du fået tjekket dit syn? Kunne godt være årsagen, specielt hvis du har spændingshovedpine. Desuden kan det give træthed, hvis du trænger til at få dit syn korrigeret. Vær bevidst om, at der behøver ikke være sammenhæng imellem trætheden og hovedpinen.

Prioritér din nattesøvn lidt højere, hvis du ikke føler at du sover nok.

Hvis "lyset pludselig slukker", så kan det måske også være søvn-apnø, som jeg dog ikke kender meget til, men ved, at man pludselig bare er væk, og det kan godt bare være nogle sekunder. Mener også at det medfører dårlig ilttilførsel under nattesøvnen, så man aldrig er udhvilet.

Men hvis det var mig, så ville jeg nok lige tage et smut til lægen igen, da det jo kan være mange ting.

Håber du får det bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh hvor jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 12:01

Jeg har sclerose, og lider i den grad af sclerosetræthed, det er så forbandet indvaliderende, og som følge deraf blir jeg nemt ked af det - og får ofte migræne..

Min træthed skyldes jo sclerosen det ved jeg, men inden jeg fik diagnosen for ca. et år siden ku jeg jo i mange år ikke forstå hvorfor jeg skulle ha det på den måde, og jeg led - og lider stadig meget under det.. Intet kan man gøre ved det andet end at lytte til kroppen..

Altså jeg tror jo ikke du har sclerose, det håber jeg da i hvertfald ik for dig, så måske det med lampen kan hjælpe dig.. Min veninde har en sådan lampe som hjælper hende hvert år gennem hele vinteren..

pøjpøj

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 14:13

svar. Jeg havde egentlig tænkt på sådan en lampe, men var kommet fra det igen. Måske jeg skulle prøve at anskaffe sådan en.

Jeg duer ikke rigtig til solarier da jeg ikke kan komme ud af dem igen. Så driller ryggen

Jeg er ikke meget for at skulle til lægen, da jeg ved næsten med sikkerhed at han vil tage endnu en blodprøve (uha, hader nåle). Men ved da også at det kan blive nødvendigt...

Måske en test af synet kunne være værd at tænke over også.

Det er ellers underligt for jeg kan fint komme op om morgenen og er også forholdsvis frisk indtil jeg har været oppe i 1½-2 timer. Så er jeg træt resten af dagen.

Jeg har desværre ikke den store mulighed for at komme ud i dagtimerne i hverdagene, da jeg arbejder indendøre. Og når jeg endelig har fri er der jo mørkt udenfor.

Mht spændingshovedpinen kan jeg mærke at jo mere træt jeg er jo mere hovedpine har jeg sidst på dagen. Og tror det hænger sammen med at jeg virkelig skal koncentrere mig om at holde mig vågen når jeg kører. Så tænker jeg at jeg får spændt op i skuldrene med nakkespændinger og hovedpine til følge.

Tinker Mette: Træls med det sclerose. Men det er da altid noget at man har en diagnose. Så er det også nemmere at forklare for andre som kan have svært ved at forholde sig til det.

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:14

jeg havde rigtigt meget hovepine i en periode.

jeg fik testet synet og selvom det ikke var meget (+ 0,75 og + 0.5) var/er dette med til at gøre mig (endnu mere) træt.

jeg er ikke så træt i hovedet mere, (kun når jeg læser uden briller).

men nogen gange får jeg en slags "anfald" hvor trætheden abre overmander mig, og mine øjenlåg blvier tunge.

rigtigt upraktisk ovre i skolen, hvor der er ikke noget der hjælper, andet når en kamerat lige giver mig en på siden af skullderen.

ellers sov til middag, hjælper rigtigt meget:)

Hilsen Søde Julia

DF er idioti, SF er vejen frem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider