Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg savner ham allerede. (Klynke indlæg
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 22:11

Her kommer endnu et klynke indlæg fra mig.

Puha, Jeg har kun redet Lancelot i et år, men det føles som et helt liv.

Hold op hvor er tiden gået hurtigt. Vi har rykket os så utrolig meget, og egentlig på kort tid. Hvor blev den vidunderlige tid egentlig af?

Min part er opsagt pr. 1 December 2007. Egentlig flytter han først d. 1. Januar, Men for mit hjertes skyld valgte jeg at sige stop, nu.

Bare måneden ud her har været svær. Tanken: "nu det snart, nu ryger han snart. snart ser jeg ham ikke.. aldrig mere." er hele tiden i mit hovede.

Ih hvor vil jeg ikke af med ham, og ih hvor vil jeg bare ikke sige farvel.

Måske er jeg slet ikke ment til ridning og hestene. Jeg kan virkelig ikke få det til at fungere. Jeg tror simpelthen jeg knytter mig for meget til disse dyr.

Da mit liv virkelig var nede og vende, kom Lancelot. Og hold da op, hvor var han bare IKKE til nogen somhelst tænkelig hjælp. En sent kastreret 5 års, på 175 i stg, der stejlede og bukkede, stak af og havde absolut ingen respekt.

Men ih et nussehovede. og ih hvor kunne man ikke undgå at falde for ham.

Jeg var bange for at ride på ham, Men i et par måneder skulle ejer til Kina, og jeg fik tjansen. Her tog jeg første skridt op ad stigen, og efter ejers hjemkomst fik jeg så part. I løbet af det seneste år er vi kun kommet én vej, og det OP. Så skøn en hest er ikke nem at finde, det helt sikkert han er one-of-a-kind. De sidste to uger her på ham, skulle så stå på ridning i alle former, men så fik det lille pus en hovbyld, og det begrænser ligesom alting.

Så den seneste uge har vi nusset og hygget, og faktisk fået et endu tættere forhold . Ih hvor gør det dog ondt at sådan en dejlig følelse, kan være så 'slem'.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige farvel til ham på fredag, Jeg ved ikke hvordan jeg skal forlade stalden, eller hvordan jeg skal vende ryggen til hans store brune hovede der altid kigger langt efter en. Det virker egentlig lidt latterligt. Han er blot en hest, jeg er blot en part.

Men gud hvor har det dyr fyldt meget i mit liv.

Stalden har altid været mit fristed, men med ham i den, har det været paradis.

Undskyld det hele blev så langt, forventer egentlig ikke svar, skulle bare ud med det hele. Det er svært at sidde med, især når forholdet til ejer er blevet så akavet, trods 3 års venskab.

Nanou.

N A N O U

Never argue with an idiot

because he will drag you down to his level

and beat you with experience.

For every dark night, there's a brighter day

Citat: Tupac Shakur.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 22:17

Sådan er jeg også - enten eller :)

Talte i dag med en om, at jeg stadig var bange for, at ride på Ralde og var tilbage ved Adam og Eva, efter hun var kommet hjem og stå.

Han sagde om konklusionen så ikke bare var, at det ikke var den rette hest?

Men ville aldrig kunne skille mig af med hende. Om jeg så aldrig kommer på nakken af hende igen - forbliver hun min hest.

Så føler med dig :)

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 22:38

Hej...

Du må aldrig føle at dine tanker er latterlige, det viser bare at du har et godt hjerte.

Jeg var total knus flere uger efter at min tidligere hest blev slagtet pga kronisk halthed, og jeg havde vist det længe og det rørte mig først dagen før han skulle væk...

Jeg gjorde det at jeg tog så sent op i stalden så jeg var sikker på at der ikke var andre. Jeg striglede ham, og nussede, lukkede ham så i boksen og gik. Hylede i flere timer efter, og kunne slet ikke stoppe, der gik længe før jeg kunne være i stalden uden at begynde at græde, så giv dig den tid du har brug for. Jeg kan stadig godt græde over savnet, og det er helt okay selvom at det er over 3 år siden!!!

Mange tanker - Dorte

Wersailles Lynghøj - Verdens bedste hest!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 09:44

tankerne er ikk latterlige, du har et hjerte, oven i købet et dyrehjerte. Noget mange kunne bruge godt af at prøve her i verden. Vær du i stedet stolt med det, selv heri den enormt svære tid. det er aldrig nemt hva enten det er fordi man skal flytte, parten flytter el. aflivning måske endda salg. Det er lige svært og føelsen er ofte densamme. Sådan er det at være et af os "bløddyr". Men uden os var verden endnu ringere for de dyr derude. Så vær du blot stolt min tøs! Både over det du har udrettet med Lancelot, men osse at du er som du er.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

wraaah
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 18:14

Tak for jeres svar.

så det jo i morgen, sårn en afsked der.. ja, måske er der ikke rigtig nogen der ved hvordan den skal tackles .

det sværeste er virkelig det der, med at vende ham ryggen.

Endnu en gang, mange tak for jeres svar.

N A N O U

0
0
Svar på denne tråd

er det ikke
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 14:38

muligt for dig at besøge ham hos den nye ejer?

En rigtig hest er en Fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 14:43

Kate J :
Lance skal ikke sælges. ejer flytter ham til fyn i 4 måneder ( jeg er bosat på sjælland ) hvorefter hun flytter ham til en går kilometer vis væk.

Jeg kunne vel egentlig godt besøge ham, Men vælger at lade være. Så bliver det bare endnu et farvel.

og det kan jeg ikke.

N A N O U

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider