"Godaften" allesammen 
Som nogen ved, er mig og Muffe flyttet til Tune, jeg i hus og han i udeboks på stedet...Ren idyl 
Dog var min bekymring stor, da jeg vidste han aldrig har stået i decideret udeboks før, og var mega væver da jeg købte ham for godt 1 år siden... Sidste sted han blev flyttet til, faldt han til med det samme...vævede ikke en gang på noget tidspunkt, eller i nogen situationer...super dejligt jo... 
Dog blev min bekymring bekræftet, da han begyndte at væve dette nye sted, ikke hele tiden, men i de situationer, hvor der skete noget uden ham, og hans sideveninde forlod ham...
Han har altid ad libitum hø og wrap, så mad manglede der ikke til at aflede hans opmærksomhed... 
Kunne ikke bære at den hest jeg havde fået til at stoppe med at væve, var på vej derhen igen, stille og roligt...Dog måtte jeg slå koldt vand i blodet og se tiden an...Han skulle jo lige have en chance for at falde til og findes stedets rytmer..Heldigvis var han kun 1-2 dage om at spise al sin mad, hver gang..Et andet sted tog det et par måneder før han overhovedet gad at spise mere end nogle mundfulde...
Og nu...25 dage efter vi flyttede...er han endelig faldet til 
Han leger med de andre på folden, ligesom en unghest ville gøre, er glad når han ser mig, kommer gerne når jeg kalder på folden (ihvertfald for det meste..HiHi), kan stå alene i sin boks og hygge med sin hø/wrap og gulerødder...Uden at væve, vrinske efter de andre eller være urolig...Han slapper af selvom sideveninden bliver taget ud og i nu ca 5-6 dage har jeg ikke set ham væve, og det har de andre på stedet heller ikke..Måske har han gjort det nogle få gange, hvor jeg ikke har set det...Men det er klart på vej væk nu igen og jeg er bare så lykkelig 
Ved jo det er en stereotyp adfærd, som betyder hesten ikke har det optimalt, når den væver..Så blev ked, hver gang jeg så han vævede igen...Min hest skal bare være tilfreds og glad for livet... Tror også det hjalp, at jeg fik trumfet igennem at tage en anden fold i brug til de 4 drenge, der går sammen, så de ikke fik stedets eneste mudderfold uden det mindste græs..Nu går han på en dejlig skråfold, med græs stadig, og kan bare se hvor glad de alle 4 er for det faktisk...der bliver leget, spist og nusset og snakket... 
Ridemæssigt går det også rigtig godt fremad, er kommet igang med at springe, og hold op han nyder det den kære Muffe...Og vi nyderrr vores nye paradis i Hedeland 
Han har endelig taget det sidste på, så han vejer det han skal, og ser faktisk knaldhamrende godt ud nu, hvis jeg selv skal sige det 
Plus han har fået ordnet tænder igen, hvor vi opdagede han skal have tandlæge hvert halve år, da han desværre får tandspidser, men de penge er godt givet ud, for en hest der kan fungere optimalt i sin mund...
Ja...Måtte bare lige fortælle det til folk der interesserer sig for heste..*Gg* Kæresten syntes da det er dejligt han ikke væver mere (7-9-13)! Men det er ikke helt det samme...
Håber gerne på lidt feedback, fra andre der måske selv har en hest med stereotyp adfærd, eller lign..Og bare gerne en hilsen fra alle andre selvfølgelig