Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et godt tilbud - tage imod det?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:04

Hejsa

Jeg tog med en veninde hjem fra fest i formiddags og tog med hende da hun skulle ride. Hun går på efterskole og ponyen skal sælges.

Min venindes mor og jeg kommer fint ud af det med hinanden, så vi sad og snakkede lidt og hun kommer så ind på om jeg savner ridningen. Jeg måtte jo indrømme at det gør jeg da, og at jeg da også havde kigget på en jeg kunne ride gratis. Vi passede ikke sammen og derfor takkede jeg nej. Desværre har jeg ikke pengene til hest.

Hun foreslår så at jeg kan komme og ride min venindes pony en gang eller to om ugen til han er solgt. Jeg har omkring 40 km til dem, men hun betaler gerne transport og kører mig gerne i ridehus.

Jeg har før redet Jerry, som ponyen hedder, og han er super fin, men udpræget springpony. Udover det minder han temperement og ridemæssigt meget om Chela, så jeg er slet ikke i tvivl om at vi godt vil kunne sammen. Morens håb var at jeg kunne lægge lidt dressur i ham, selvom det selvfølgelig er begrænset hvor meget der kan opnåes ved ridning en gang om ugen + at jeg ikke har redet de sidste 3-4 måneder og derfor er noget rusten.

Nu sidder jeg så om tænker om jeg skal sige ja. Det er en lang tur i tog, men den er jo betalt. Det er en 2'er pony så jeg er noget lang til ham, men han har absolut ingen problemer i at bære mig. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg kommer til at knytte mig til ham, og er ærligtalt usikker på om jeg kan klare at miste endnu en hest, forhåbentlig, inden længe.

Hvad synes I? Skal jeg sige ja?

- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

0
0
Svar på denne tråd

Nej ...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:20

Du kommer aldrig afsted. Det er en lang tur hver vej. Tror du bliver træt af det-.

0
0
Svar på denne tråd

Sig da ja -
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:21

- selvfølgelig skal det afhænge af, om du har tid og at du føler at du kan lægge dressur i ponyen - bare lidt mere end den har nu.

Tag det som det er at det er dit "job" at forbedre bare lidt indtil ponyen bliver solgt. Du skal forelske dig i ponien - men også kunne give slip, fordi at du ved at du skal.

Knus

MonaK

Rytter søges til hyggelige skovture og selvstændig ridt på bane. Jeg har dejlig PRE valak og DRPH valak.

0
0
Svar på denne tråd

sig ja
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 09:49

hvis du virkelig savner at ride, så sig ja. Ganske vist er der lang vej, men hvis det ikke er hver dag, tror jeg godt du vil orke det. + det er en begrænset periode.

Ang miste en hest, jeg tror dette vil være lidt nemmere, da du jo ved det inden du starter. Men det kan være hårdt alligevel selvfølgelig.

hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider