jamen sover i stadigvæk, nej ved i nu hvad, kan i så se at komme ud af den varme seng, det er jo SØNDAG og så er det da bare tidligt op og igang.
Gemalen stod op kl 4, en skurvogn skulle flyttes og et læs jueltræer, skulle holde parat i roskilde kl 9.
Nu var jeg jo så vågen og selv om jeg forsøgte at få min krop til at forstå at det var søndag og så skulle man da sove lidt længerer end til kl 4, ja så måtte jeg over give mig, da klokken var 5:30.
herman syntes det var dejligt, at få tidligt morgenmad, han stod med hele hovedet ude af staldvinduet og ryntede godmorgen. Jeg var nu lidt i tvivl, om han nu også havde tilgivet mig 100%, at jeg havde brugt min lørdag eftermiddag på at klippe ham.
Men åbenbart så det ud til, at en spand med dejlig morgen mad, godt kunne skabe forsoning imellem os.
Men sikke dog en stald at komme ud i. Den store bunke med heste hår, som jeg ikke orkede at feje ud på møddingen, lå nu ikke mere i en pæn stor bunke, nej den havde staldkattene muntret sig med at sprede rundt i hele stalden. To spande med opblandet foder, lå væltet ud over hele gulvet og små fine kattepoter, viste tydeligt at her havde de også hygget sig godt.
Jeg kunne jo også bare, ha smidt heste hårene på møddingen i går og husket, at når der var blandet olie i heste foderet, ja så lukke man for bøtterne.
så når hypperne om lidt bliver smidt på fold, ja så skal der knagmer gang i staldkosten.
det lysner uden for og fuglene hygger sig med brødet i foderhuset. Det første rådyr, har været inde og guffe for sig af retteren. det hygger når man får besøg af et par rådyr, der lige skal se om jeg nu også har lagt brød ud, som de kan stjæle fra fuglene.
nå, jeg må vist hellere se at komme igang. Hestene skal ud og stalden ordnes. sturehuset skal ha en omgang og så er det ellers afsted til købmanden i st.merløse. der skal købes ind til lagkage, som meget gerne skulle stå parat kl 15, for da kommer der venner på besøg. Min kære gemal fylder nemlig år i dag, ja ja den kære mand, fejres skal han da.
Kan i nu alle sammen ha en herlig lang søndag, når i på et tidspunkt finder ud af at stå op af den varme seng.