Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Inspiration til aftensmaden
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 14:20

Jeg står for at skulle lave afensmad i afen men er fuldstændig tom for ideer.

Min mand og jeg snakkede om at vi kunne lave lidt biksemad af den rest hamburgryg vi har fra igår, men... biksemad er ikke lige min favorit på aftensbordet.

Kære HN´er, er der ikke en af jer der kan komme med et super suplement til hvad man ellers kan lave af en rest af hamburgryg uden det kræver det helt store af indkøb og forberedelse???

Hvis I har en idé så skal det lige siges at I også gerne må tænke børnemad da jeg har 2 små størrelser der ikke er så fantastisk vilde med eksotisk mad og mad der afviger fra det "normale" - og så skal der så lige tilføjes at det alene til tider godt kan være en udfordring da pasta og kødsovs er et kæmpe hit, men at spise dette 7 dage om ugen...

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Porre pastatærte er godt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 14:28

Og så kan du jo skære køddet i ternog lægge ovenpå.

Opskriften

Porre og pastaskruer koges til de er næsten nok.

Et tærtefad smøres og drysses med rasp.

lav en blanding af 2 æg, et par dl fløde (eller mælk)og krydderier efter smag godt pisket sammen.

Hæld blandningen af porre og pasta i formen hæld æggeblandingen over - drys med revet ost, og evt bacon/skinketern (men smager også dejligt helt uden kød) - ind i ovnen ved 175 grader i godt 30 min (stik en nål i så du kan se om æggemassen er gennemvarmet)

Der kan også tilføjes alle mulige andre grøntsager, jeg har prøvet med lidt revet gulerod i, det gav en flot farve. Små kogte broccolibuketter var også et hit. Kunne forestille mig at ristede champigninger også ville gøre det fint

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 14:29

Hvad med noget så kedeligt som en hvid sovs med grøntsager og hamburgerrygstykker i, til nogle kartofler?

0
0
Svar på denne tråd

Har en ...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 14:33

Åh, skulle ønske jeg havde en rest hamburgryg... Har engang fået en meget enkel men super lækker ret...

Kog spaghettie, skær hamurgryg i små bitte tern og steg dem let på panden med lidt løg, når spaghettien er kogt så put det i panden og steg det, brug gerne lidt solsikkeolje til stegningen, ikke smør eller andet... tilsæt så salt og pebber efter smag, kan gerne ha lidt frosne ærter i også og måske reven gullerod til... Det var hammer godt og meget enkelt... Min datter på 2 var hvertfald vild med det. ;)

At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed.

(Piet hein)

0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelmos
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 14:54

Jeg plejer at lave en gang kartoffelmos (mos evt. gulerødder, blomkål el. lign i) med majs, ærter, peberfrugt og så skinketernene ned i. Så bare ind i ovnen til mosen bliver bagt ovenpå.

Kristina

Heste udlånes: 5 års DV hoppe og 4 års DV vallak

Opstaldning tilbydes i Ribe, se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 16:02

...Eller skær i terninger, og brug som fyld i en omelet.

Hilsen

Askepot

0
0
Svar på denne tråd

Du kan også lave...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 16:24

...pasta cabonara, det er super lækkert...hvis altså ikke det gør noget med pasta igen idag . Svits en masse champignon i en gryde (de svinder meget ind), skær hamburyg i tern og kom det i gryden. Spæd op med fløde og/eller mælk efter behag og tilsæt evt en LILLE smule muskat. Smag til med salt og pebber og jævn med Marizena. Det er nemt og lækkert

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider