|
|
| Hvor mange penge skal vi have med? |
| Forfatter:  |
Mor til ♣Franciska♣ |
| Dato:  |
23-11-2007 11:34 |
|
Vi skal til Grand Canaria på onsdag i en uge, mor, far, Oliver på 1 år og Franciska på næsten 4... Vi har betalt for morgenmad og aftensmad og vi har lejet bil i tre dage. Benzinen koster ca 6 kr literen, og vi har intet begreb om hvor meget vi skal køre/hvorhen... Det er første gang vi tager på 'daseferie' og derfor har jeg ingen idé om hvor mange penge vi skal have med os??? Kom med dit bud og så ser vi om det matcher det vi har vekslet, eller om jeg skal ile ned i banken og veksle flere!  Hvor meget ville du tage med til is, snacks, souvenisrs, div indgange i badeland el. andet?
Mvh Bonnie Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did www.bjfoto.ridesiden.dk MOLO dreng købes! Errare humanum est - men der må da være grænser Uha du sidder tæt på skærmen nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg tror det kommer meget an på hvad man vil lave, og hvor meget man vil købe ind. Men her i familien bruger vi nemt 10.000 kr. IALT!  Vi plejer at have en 10-15.000 kr som lommepenge til hele familien på 4. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tag rigeligt |
|
|
med penge med, for det er min erfaring at man på ferier bruger langt mere end man først havde planlagt. Og hellere have ubrugte penge med hjem, frem for at skulle spare dernede.. 
Pernille
Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation. Sød og stabil part/ridepige søges til frisk arabervallak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
23-11-2007 11:49 |
|
Hahaha vi har kun vekslet 6000 kr! *LOL* Hurra for AmEx og Mastercard! *GG* Tak for jeres svar, kan se vi har skudt lidt forkert! *GGG*
Mvh Bonnie Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did www.bjfoto.ridesiden.dk MOLO dreng købes! Errare humanum est - men der må da være grænser Uha du sidder tæt på skærmen nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi plejer at sige |
|
|
Tag det samme med i lommepenge, som rejsen har kostet.
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1000 om dagen |
Tine Vejlstrup |
23-11-2007 13:01 |
|
Vi plejer at bruge ca 1000kr om dagen, så er det let at regne ud. Nogle dage mere pga flere seværdigheder, andre mindre pga vi kun daser på stranden.
MVH Tine Vejlstrup Gravid med termin 5/4 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
23-11-2007 13:05 |
|
Nu kommer der måske et svært spørgsmål... Men hvad bruger I penge på? I mine ører virker det som en voldsomt masse penge I tager med, IKKE at jeg er en nærrigpind der aldrig shopper eller giver gaver osv (for DET gør jeg ) men som sagt er det en daseferie, HVAD kan jeg/vi forvente at skulle bruge penge på? Maden er jo stort set i hus... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| efgtveavgawdfvge |
mussei ♥cecilia♥ |
23-11-2007 13:31 |
|
sidst vi var ude og rejse, havde vi 20000 med til fjorten dage, det samme har mine forældre . og det er kun til mig og min kæreste de 20000 og de var brugt.. selvom maden er betalt, jammen i skal vel ikke side på hotellet hverdag og spise?? vi bruger mange penge på tøj, mad og drikke når vi er afsted.. vi gidder ikke det der med og skal spare og hele tiden tænke på om vi nu har råd til det vi gerne ville have... vi spiser ude 3 gange om dagen, gidder ikke maden på hotellet ville ud og se noget, kan dog godt spise der nogen af dagene, det er ikke sådan ment... vi skal afsted til rodos i maj månede 3 mennesker, i en uge, og der skal vi mindst have 10000 med.. der kommer nok an på hvad man er til, hvad man skal opleve og sådan, når vi rejser lever vi som de rige for ellers gidder jeg ikke rejse, hvis jeg ikke kan tillade mig noget på ferien, fordi der skal sparres
hilsen ninna mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder rideudstyr sælges se præs hus ønskes til leje i randers søger en hest at ride på se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
23-11-2007 13:46 |
|
Ninna - Tak for input... Nej jeg er heller ikke ligefrem sparetypen, det må jeg nok tilstå... Men vi vil holde os nær hotellet i moderat forstand, da vi har lille prut med og hans sengetid omkring kl. 19 skal helst overholdes hvis han skal være noget værd næste dag... Så vi har valgt at køre på ungernes præmisser med alt hvad det indebærer... Så vi holder os på hotellet morgen/aften hvad angår mad, og frokost går vi ud... Jeg er meget spændt nu, på at se hvad det ender med rent finansielt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu ved jeg |
HeidiZ |
23-11-2007 14:55 |
|
faktisk ikke hvor dyrt det er på Gran C.,, men kunne da ikke forstille mig det er vildt dyrt at leve dernede?? Synes 6000kr lyder fornuftigt når morgenmad og aftensmad er betalt, om ikke andet kan i jo hæve lidt ekstra dernede. Når man har små børn med, så er det jo ikke fordi man går i byen om aftenen osv. God ferie, er slet ikke misundelig, nej nej!
-HeidiZ 
The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frem med |
|
|
Mastercard'er i stedet - jeg har lige tilbragt 3 uger i USA og jeg tog derover med 13 dollars på lommen (så jeg lige havde til en sodavand i mellemlandingerne ). Det er 100 gange nemmere og sikrere at hæve lidt af gangen - selvom man skal betale et par kr. hver gang.
Mange hilsner fra Sine stud.ling. ved AAU Som altid kravler over hvor gærdet er højest... ¤Interesseret i en ung haflinger til lån/køb? Skriv til mig!¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min kæreste |
hestepige26 |
23-11-2007 19:02 |
|
er i kina nu og han har til nu brugt ca 15000 dkr , på de 2 måneder , han kommer hjem til 2 dec..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
25-11-2007 08:47 |
|
HeidiZ - Nej, det med byturene var ikke liiige planen i hvert fald! Tak for svar, det var rart! Det er ca. ligeså dyrt som herhjemme, måske en lille procentdel billigere! Sine - Ja, men jeg ved ikke hvorfor men jeg er meget gammeldags mht kort og kontanter... Jeg vil hellere at der bliver stjålet kontanter fra mig, end mit/mine kort. Jeg plejer at være en rigtig krukke der gemmer 3 euro ét sted på kroppen, 8 euro et andet osv osv osv... Tænk nu hvis... MEN vi har det med for en sikkerheds skyld!  Hestepige26 - Wauv det lyder da lidt vildt... Er det med eller uden kost/logi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan jo |
|
|
prøve at lægge et budget  Hvad vil du bruge penge på dernede? Hvis du kører 100 km om dagen i gennemsnit og bilen kører fx 10 km på literen, det er 60 kr om dagen. Det er jo ikke så galt, og det gør du måske slet ikke. Så kan du tænke på hvor meget koster en frokost for jer allesammen? Det er vel 300-700 kr - måske mere måske mindre. Jeg bruger nogengange det med bare at købe en vand og en sandwich til frokost, men det kommer jo an på, hvad man er til. Og dernæst skal man have is og slik, kaffe osv., det går der nok 2-400 kr med om dagen. Hvis I så også skal købe tøj, solbriller og solcreme og hvad ved jeg, så læg det på. Prøv at regne det hele ud i danske kroner, og tag så ekstra penge med alligevel  Jeg ville nok tage lidt mere end 6000 kr med, men ikke meget mere  Og så er jeg nok lidt misundelig 
fra NinA Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  --o-- Som man råber i skoven, får man svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undrer mig lige |
|
|
Undrer mig over at i skal väre tilbage ved hotellet ved 19 tiden ? Kan han ikke sove i klapvognen ?
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hj med dig |
mussei ♥cecilia♥ |
25-11-2007 13:08 |
|
hej igen... lige et lille spørgsmål, kan han ikke sove i klap vogen det er der tusindvisner ad mennesker der gør når man er på ferie??? jeg tænker mere på hvis i skal side på hottellet kl 7 om aften, det der da ikke mange fornøjelser i ??? jeg mener så i kan gå ud og spise om aften og shoppe lidt.. vi skal have vores dattter med næste år, det bliver også en helt anderledes ferie end hvad vi er vant til.. vores datter plejer herhjemme og komme i seng halv otte, men er sikker på hun får mange nye indtryk i løbet af dagen og går vi us og spiser kl 7, jammen så kan hun jo sove i sin klap vogn, det gør alle andre også der har de små med, og de er nok så træt af alle de indtryk, så de godt kan sove lidt i klapvognen, så man ikke bare skal side og glo på hotellet..
hilsen ninna mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder rideudstyr sælges se præs hus ønskes til leje i randers søger en hest at ride på se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
|
|
Hvorfor hæve og veksle penge hjemmefra? I kan da bare tage Jeres visakort med Jer, så risikerer I ikke at løbe tøt for penge, men går heller ikke rundt med for mange kontanter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
25-11-2007 14:43 |
|
NinA - Ja det kan være jeg skal prøve med et budget, men det er nok lidt sent uanset hvad. Nu skal vi jo afsted lige om lidt! Vi får at se hvor meget vi kommer til at bruge - Lidt spændende synes jeg!  Skallstorp - Oliver sover meget let, så jeg synes det ville være synd for ham at han ikke fik sin søvn bare fordi vi skulle hygge os! Ændrer det sig dernede er det jo fint nok, men som udgangspunkt skal vi være tilbage deromkring... Altså ikke slavisk, men næsten!  Ninna - Ja det er der nok, men vi er ikke tusindvis, blot 4 hvoraf én af os sover meget let... Jeg taler mere af erfaring fra da vi havde den store med på ferie, før den lille kom til verden.. Det ødelagde hende meget at blive hevet rundt og vi ikke overholdt hendes sengetider nogenlunde. Men ja, alle børn er jo forskellige så nu får vi at se! May-Britt - Som skrevet længere oppe er jeg ret gl. dags hvad det angår. Der kommer kort med, men kun som back up! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dvb dzzvbgf |
mussei ♥cecilia♥ |
25-11-2007 14:47 |
|
ja hvishan vågner af ingenting, er det jo no bedst og tage hjem med ham... skrev også bare muligheden, da jeg syntes det ikke må være det sjoveste hvis man ikke engang skulle ud og spise en af afterne, fordi man skulle være tilbage til syv  men i finder jo nok ud af det dernede, go tur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sarafia |
25-11-2007 15:12 |
|
Det kommer jo an på hvad i ligsom har tænkt jer. Vi har været i thailand i 3 uger (det er svine billigt dernede) og vi brugte 10.000 kr dernede.
Sarah *** Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis. (Garfield) ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
06-12-2007 20:48 |
|
Vel hjemme igen. Bare for de der var int. så kan jeg fortælle at vi havde NØJAGTIG penge nok til alt hvad vi skulle have. Vi har IKKE sparet på noget som helst, har købt is og sodavand, souvenirs, benz, lejet bilen to ekstra dage, har været på ture osv osv osv, og jeg kom hjem med to euro ca. De sidste 20 'måtte' jeg skynde mig at brænde af i Las Palmas lufthavn.. Baben havde 23 euro med hjem i pungen. Så de 3000 hver var præcis nok! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|