|
|
| Rede en græsk hund? |
|
|
Der var engang et indlæg herinde hvor der var et link til en side hvor man kan rede en græsk hund. Nogen der kan fortælle mig hvad den side hedder? 
Sussie Lund Som er meget uopfindsom! - Domino Imagine du er min kommende stjerne! ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Jeg ved det desværre ikke. Til gengæld mener jeg at der er rigeligt danske dyr, der trænger til at blive reddet, og at der derfor ikke er meget fidus i at importere dem fra feks Grækenland.. men held og lykke, uanset hvad du vælger at gøre.  Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Redde en dansk hund? |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
21-11-2007 15:28 |
|
Hvorfor ikke hjælpe nogen af de danske hunde, der sidder rundt om i internaterne? Så kan du som regel også få mere at vide om hundens baggrund og om den passer ind i din familie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jamen er der så nogen der har nogen link til nogen danske internater?? 
Sussie Lund Som er meget uopfindsom! - Domino Imagine du er min kommende stjerne! ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor i landet? |
Camilla (Felur) |
21-11-2007 15:40 |
|
Det er jo mere spændende, at se på hund 15km. fra hvor man bor end 150km  Du skal bare Google 'internat', så skal det nok poppe op med hits! Måske har du også selv set nogen steder, når du er kørt rundt i landet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
har prøvet google. Er en klovn til det.. Men jeg bor i Horsens dvs. i østjylland 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har du ikke forsøgt hårdt nok... |
Camilla (Felur) |
21-11-2007 15:45 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hellere rede |
hestepige26 |
21-11-2007 16:24 |
|
en dansk hund , hva ska vi med alle de udefra , hvis nu ik vi selv havede internat hunde var det sgu iorden at hente en udlandsk hund.. men vi har i overflod på internater herhjemme..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
importere problemer? Støt dem, der arbejder for at forbedre forholdene for de græske hunde I Grækenland istedet for at få flere hunde hjem. Vores egne internater bugner med hjemløse hunde; nogle har haft det lige så slemt som de græske men i bund og grund har det jo intet at sige, for de har behov for et godt hjem. Vælger du en udenlandsk hund er du inddirekte medvirkende til at en dansk hund ikke finder et godt hjem og måske ender med at blive aflivet efter at have siddet i månedsvis på et internat. 
Søger du en selskabspony (shetlandsvallak) til låns eller køb så kig på min præsentaion. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja jeg er nu også modstander af at man fanger en vildhund i grækenland, flyver den til et andet land og pludselig forlanger den skal indordne sig som familliehund. Jeg har lige besøgt et internat i Århus. Hold da op hvor var der mange rigtig dejlige hunde der meget gerne vil finde en ny ejer inden de bliver aflivet Jeg ønsker dig alt muligt held med at finde en dejlig dansk hund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Græske hunde |
|
|
Som Louise E skriver, hvorfor skal de græske hunde hjælpes i DK, det får alle de andre gadehunde det ikke bedre af. Det gør den "reddede" hund efter min opfattelse heller ikke, hvis det virkelig er en vaskeægte gadehund, så skal den pludselig affinde sig med kun at blive luftet når ejer vil det, det må være noget af en omvæltning. Hvis det derimod er en kynisk pengemaskine der avler gadekryds, for at sende dem til en uvis skæbne i DK, så bør man da heller ikke støtte det. Dette er kun et udtryk for min kyniske mistænksomhed, jeg kan ikke underbygge denne påstand. En anden ting du (Sussi) ikke har forklaret noget om, er din erfaring med hunde generelt, en gade- eller internathund er ikke for nybegyndere og det er jo altså et levende væsen, som har mange år at leve i, vi taler om. Det er meget prisværdigt at ville redde en hund, men hunde der har brug for at blive reddet, (i særdeleshed græske GADEhunde) er ofte dårligt (eller slet ikke) præget på mennesker, og kan dermed være temmelig vanskelige, og det er vel ikke meningen at den skal omplaceres flere gange. Før man anskaffer sig en hund er man nødt til at tænke sig om en ekstra gang, har man tid, overskud, råd? Gider man gå ture, træne osv. osv. Græske hunde firmaet er heller ikke særlig gode til at følge op på deres hunde, eller forberede kommende hundeejere på hvad de går ind til. Dette finder jeg yderst kritisabelt. Rikke
www.lipizzan.dk "The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study." Francois Robichon de la Gueriniere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jeg kan sagtens følge argumentet med at redde de danske internathunde fremfor de græske, men selvom jeg kan følge jeres argument kunne jeg nu stadig godt tænke mig en hund fra Grækenland en skønne dag. De links jeg har i min signatur er til et internat/en forening jeg selv har besøgt. Hvis man læser på deres sider vil man kunne se at de IKKE bare afleverer hunden til en uvis skæbne og lader det være det. Før hunden overhovedet kommer til en familie bliver de trænet af dyrlæger med speciale i adfærd og de lærer kontakten med mennesker. De hunde der er så skadede i deres sind at de ikke mener de vil kunne trives som familiehund bliver aflivet. De gør meget ud af at informere de kommende ejere om hvad de går ind til på godt og ondt i form at personlig rådgivning, undersøgelser omnkring hvor og hvordan hunden skal bo og pjecer. De finder den hund på deres internat der passer ind i det enkelte hjem, og hvis ikke de har sådan en hund så får folk besked om dette. Desuden bliver der lavet kontrakt om forkøbsret, hvis man en dag ikke kan have hunden. Så vil de påtage sig opgaven at finde et nyt egnet hjem til hunden (med de særheder og eventuelle problemer den nu måtte have). Jeg skriver dette for at mane den påstand til jorden om, at der ikke bliver holdt opsyn med de kommende hjem til de græske hunde, samt for at fortælle at det altså kun er de hunde der vurderes egnet til familie der kommer så langt. Desuden passer det ikke de ikke følger op på hundens fremtid. Da vi var på internatet på Samos havde de gud ved hvor mange mapper med opfølgende information og billeder af de hunde de havde formidlet videre. Alle var blevet fantastiske familiehunde. Dette er ikke for at starte en debat om dette, blot for at sige at de hollændere der pt. driver internaterne i Grækenland gør et KÆMPE arbejde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt at høre |
|
|
Det er da dejligt at høre, at der er nogen der kan formidle hunde på en god måde. Min kritik er udelukkende rettet mod firmaet Graeskehunde.dk. Udover det, så synes jeg stadig at det er enormt sympatisk at folk går op i dyrevelfærd, men er der virkelig ikke en bedre måde at gøre det på, end at placere et lille antal hunde ude i verden, og så lade grækerne rende rundt og sparke til resten? (ikke ment som om alle grækere er hundehadere) Mette: Hvad gør de organisationer du linker til, for de resterende hunde? Rikke
www.lipizzan.dk "The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study." Francois Robichon de la Gueriniere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
prohest ♥hypper♥ |
21-11-2007 22:09 |
|
RIGTIG godt det du gør! SUPER DUPER!  Og hvis i har lyst til at adoptere en orangutang også så klik ind her: http://www.orangutang.dk
Hilsen dyrevennen Prohest. Som også er vegetar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøhhh |
|
|
EEEJ, nu må i stoppe med jeres "DANSKE" hunde !! Louise, du skriver at man indirekte er med til at en dansk internat-hund bliver aflivet hvis man vælger en græsk hund... meeen er et hunde-liv mere værd end en andens ??? hvis ikke den græske hund bliver formidlet, har den jo samme skæbne som den "danske" hund !!! det er da fuldstændig ligegyldigt hvorfra hunden bliver reddet fra, det vigtige er, at EN hund bliver reddet !! jeg må give Rikke fuldstændig ret i hendes indlæg vedr det vigtige i, at være forberedt på hvad går ind til når man modtager en hund med eventuelle "lig i lasten" og selvfølgelig er det vigtigt at se med kritiske øjne på dem der formidler hundende, uanset hvad land de måtte komme fra.. Suussie... godt initiativ.. og pøj pøj med din søgen efter DIN drømme-hund mvh Mille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
bjarne1525 |
22-11-2007 23:24 |
|
¨måske man skulle give et bidrag til en græsk gadehund der har et dårligt liv - hvad koster en sprøjte mon i grækenland??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bjarne |
|
|
ja du er inde på noget. Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal hente disse hunde til Danmark, for når man tager een hund hertil, så bliver der i princippet "plads" til en ny i Grækenland, og er det så ikke skruen uden ende. Det kan ikke være vores "problem" at man i Grækenland ikke kan få styr på at disse hunde render rundt på må og få, problemet må løses i Grækenland, af grækerne. Ridset ret groft op, så kan man i Grækenland jo så lade flere hunde rende på gaden, for der er jo nok nogen der kommer og tager sig af dem. Hvor er det pudsigt at der ikke er nogen der "importerer" gadebørn, i f.eks Brasilien er det et kæmpe problem. Jeg ved godt at der er programmer der tager sig af nogle af disse gadebørn, men når langt fra dem alle, skulle vi så ikke hellere støtte den sag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael... |
Jean39 |
23-11-2007 12:04 |
|
... et til dig for at bringe børnene ind i billedet..."vi" har så travlt med at "redde" dyr rundt om i verden at "vi" helt overser vores egen race, menneskene, og hvad "vi" gør ved hinanden...og gad vide om ikke gadebørnene også har følelser???
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|