Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvad tjener man som vikar
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 12:15

Hvis man er ansat i et vikarfirma som vikar til kontorstillinger, hvad tjener man så?

Får man en speciel vikarløn og er man aflønnet af vikarfirmaet? Eller bliver man lønnet som almindelig ansat i firmaet man vikarierer i og skal man så forhandle løn ved hvert nye sted man skal være vikar?

Eller hvordan hænger det sammen?

Katrine

Marsvin og kaniner, det er da noget man spiser!
*
*
-Nothing is original
everyone imitates someone-
0
0
Svar på denne tråd

Vikarfirmaet!
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 12:49

Du er ansat af vikarfirmat, og du får løn af vikarfimaet. Din løn afhænger af vikarfirmaet. Normalt betaler virksomheden en del mere til vikarfirmaet, som bagefter (når de har tjent penge) udbetaler din løn.

Kristina

Heste udlånes: 5 års DV hoppe og 4 års DV vallak

Opstaldning tilbydes i Ribe, se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Vikarbureau
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 12:59

Jeg var for nogle år siden ved Randstad og der var timelønnen på 115 kr. og den må jo så været steget siden. Du skal bare lige være opmærksom på at du kun får løn for de timer du faktisk er i vikariat. Dvs. at er der et "slip" på et par dage eller en uge uden arbejde, får du ikke løn.

KH Pia

Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe.

10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg arbejder
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 13:02

ind imellem som sygeplejerske vikar enten her i landet eller i Norge.

Jeg får LANGT højere løn igennem vikarbureau end i min faste stilling på rigshospitalet.

Generelt ligger vikarbureau højere i løn men ulempen ved vikararbejde kan være at man kommer til at savne faste kollegaer og at "høre til" et sted..

Pernille

Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

Sød og stabil part/ridepige søges til frisk arabervallak.

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 13:44

Generelt ligger vikarbureau højere i løn men ulempen ved vikararbejde kan være at man kommer til at savne faste kollegaer og at "høre til" et sted..

Det KAN jo også være en fordel ;-)

Det er klart at man selvfølgelig kun er aflønnet i den periode hvor man er i arbejde.

Tak for de foreløbige svar :-)

Katrine

Marsvin og kaniner, det er da noget man spiser!
*
*
-Nothing is original
everyone imitates someone-
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ligeledes
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 18:28

arbejdet som fuldtidsvikar..i psykiatrien de sidste 8 år.

Synes helt klart der er meget store fordele ved at arbejde på denne måde. God løn, du bestemmer selv din arbejdstid, og det med ikke at have faste kolleger..ja..det ser jeg som en kæmpefordel...

vh Helle

0
0
Svar på denne tråd

vikarmatch..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 18:41

jeg har arbejdet for vikarmatch her i foråret. på kontor hvor jeg fik 125 i timer. efter 3 mdr blev jeg fastansat i firmaet og steg til 150 kr, netop fordi som en skriver i denne tråd, firmaet betaler en stor sum til vikarbureau, for ikke at ha nogen forpligtelser og så kan de sige en op fra dag til dag. men hvis firmaet er glade for en, som det har vist sig i mit tilfælde så kan firmaet spare penge ved at ansatte en direkte og medarbejderen får mere ud af det, for samme arbejde...

men jeg syns helt sikkert at det er en god ide at melde sig i et vikarbureau, kan kommer hurtigt i arbejde og man får erfaring indenfor flere ting, så man kan søge lidt bredere hvis man igen blir ledig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider