Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Detox kuren.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 19:54

Hej.

Har I hørt om detox dit liv?

Det handler i bund og grund og udrensning i din krop med alle de giftstoffer m.m der er i kroppen, plus der er en del mad du skal holde dig fra. Men altså, jeg har læst om det på nettet, og vil høre om I kender til det, detox, og om I har prøvet det?

Virker det eller synes I generalt det er noget skod ...

Hilsen Newme

De dødes sjæl, lever videre i de levende`s hukommelser.

0
0
Svar på denne tråd

Been there...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 20:03

...done that :)

Der er mange gode ting i det - men jeg synes, at man skal (som med alt andet her i livet) passe på med at blive fanatisk, og det er Detox dit liv konceptet lidt i mine øjne...

Vi tog i foråret 3 mdr. hardcore Detox herhjemme og har siden modereret det noget, så vi nu spiser f.eks. pasta og ris igen, men i fuldkornsversioner (men sukker og e-numre er stadig yt!!)

Jeg kunne mærke kæmpe forskel i mit energiniveau da jeg holdt op med at spise sukker, og vi har begge tabt omkring 10 kg, så der er absolut gode ting at hente :)

...men jeg synes Detox'erne har ret i, at det ikke er en kur, det er en livsstil - det er ikke meningen, at det er noget, der skal "gå over igen".

Mange hilsner,

Lene

.....frelst, og stolt af det!

0
0
Svar på denne tråd

ghjlkjlækæ
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 20:20

Ja ved nu godt man skal passe på med ikke at blive fanatisk, det skal man jo mere eller mindre med alt nu til dags.

Hvad mener du med e-numre. Og hvad med sukker. Er det helt noget man skal undgå. Jeg kan ex ikke drikke te uden sukker

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at prøve det detox noget, også fordi jeg gerne vil leve sundere og generalt tror at min krop har brug for en udrensning. Og ikke mindst jeg kommer over på den sunde livstil. Men hvem ønsker ikke det

Men nu køre vi fleste nok over på den fede julemad snart, men efter jul skal der sundere ting på bordet.

Hilsen Newme

0
0
Svar på denne tråd

e-numre og andet skidt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 20:46

Hej,

E-numre er tilsætningsstoffer - kig på indholdsdeklarationerne på det du spiser - der er mange af dem!

Hvis du skal følge "Detox-dit-liv" metoden, så skal du droppe alt sukker fra din mad - det inkluderer også sødestoffer, honning o.lign.

...men det er ikke noget problem med teen, for den må du nok heller ikke drikke

Jeg ved ikke om jeg lige kan huske alle "reglerne"...men det jeg lige kan huske er:

ingen korn, pasta, ris, kartofler

ingen mælkeprodukter (ged og får er ok)

ingen sukker, sødestoffer, alkoholer etc.

ingen tilsætningsstoffer

Spise 5-6 gange dagligt - alle måltider består af 1/3 protein (kød, æg, fisk...) og 2/3 grøntsager

Kun frugt fra om eftermiddagen

Olie på maden og olieshots til hovedmåltiderne.

...men hvis du vil vide mere så er det måske en ide at låne en af Detox'ernes bøger på biblioteket :)

De hedder "Detox dit liv" og "Guide til detox kost".

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Det er efter min bedste overbevisning...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 21:53
...en gang hysterisk bavl og sludder, som ingen hold har i virkeligheden.

E-numre er BÅDE naturlige tilsætningsstoffer (såsom citronsyre - helt naturligt!) OG diverse kunstigt fremstillede sager.

Sukker og sødemiddel har IKKE særlig meget til fælles ud over at de... Smager sødt. De "virker forskelligt" på kroppen.

Deres olieshot-ting er tåbelig, og deres ernæringssammensætning vil jeg ikke anbefale man "lever på".

Kort sagt: med min viden om ernæring blev læsningen af den Detox-bog, manden fik af sin mor i fødselsdagsgave til skiftevis underholdende og skræmmende læsning. Skræmmende fordi der er nogen, der TROR på det p!s!

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

Det er fint
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 07:45

med at undgå alle de e-nummer og sukker, men hold dig fra pillekur og tarm skylninger. Det er godt du vil gøre noget for din krop, men så drik noget the der er med til at rense din lever og nyre.

Tarmskyldninger virker her og nu, men ikke på sigt.Hvis du har forstoppelse er det rart, men prøv og drik 1 liter vand mere om dagen.

Du giver nok din hest hørfrø for at at undgå kolik, men det virker også på dig. Men de skal knuses, for ellers få du ikke noget ud af dem.

Det er bare en del du selv kan gøre uden det koster noget.

Pebermyntethe er godt til at rense lever og nyre med..

God fornøjlese..

MVH Mette

Er uden hest pt.Søger en heste der er fornuftig.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 08:09
Bare et enkelt Link fra dengang Basta kiggede dem efter i sømmene, desuden var det dem vores egen kronprinsesse blev snydt af i sommers.

programmer-dyn.tv2.dk/basta/ article.php/id-7940549.html

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Basta...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 09:47

...jeg vil ikke hverken forsvare eller nedgøre Detox, men den der Basta udsendelse havde jo ikke noget med kosten at gøre - den gik på den fødevare-intolerans-test som de tilbyder - bare for at det hele ikke skal ryge i den samme mudrede gryde

Det jeg primært har fået ud af det er, at jeg er blevet klar over, at der er mange, der mener noget andet om hvad der er sundt og usundt end hvad jeg lige havde lært i skolen (om kostpyramider, fedt og andre "klassiske" ernærings-emner )

Man må bruge sin sunde fornuft - og orientere sig - lidt som med så mange andre forhold her i livet

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

bfghgfjhkjl
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 11:00

ja meninger skal der da være plads til. Så rakker ikke ned på nogle.

99E: Gratis underholdning er altid godt Specielt hvis man kan grine af det også. Men nu har jeg ikke prøvet det endnu, og hvem ved om jeg en dag synes det samme som dig. Under alle omstændigheder skal jeg på kur. Men der findes jo så mange, måske du havde en der virker

Mette - uden hyp: Jeg har never til d.d prøvet tarmskyldninger, og ja tanken tænder mig heller ikke ligefrem

Pillekure har jeg aldrig været på og gør det heller aldrig. Som jeg har læst i en anden tråd, er der det der Nepro noget (staves) som jeg engang var på, tabte mig da også men da jeg kom hjem fra stald/hesteophold, efter 6 måneders arbejde og på Neproen, tog jeg alle kiloene på igen simpelthen fordi jeg ikke arbejdede på samme måde mere, og jeg synes det er dyrt det pulver noget, så det holder jeg mig også fra nu. Men altså pillekure og skyldninger gider jeg ikke.

Mette-uden hyp, nu nævner du Hørfrø, ja kender det godt i forbindelse med hest og forbyggelse mod kolik. Men har nu ikke hest (endnu, måske engang ) Men kender det da. Jamen hvis jeg køber det, knuse det, skal man så købe et tebrev, og så lade det trække ligesom hvis man lavede almindeligt the, eller hvordan?

Nu drikker jeg faktisk kun the når jeg er syg. Men hvor godt smager det der Pebermyntethe, og er det bevist at det virker til at udrense lever og nyre har faktisk aldrig købt det selv. Om jeg I det hele taget har smagt det må vi lade stå i det uvisse, for jeg kan ganske enkelt ikke huske det.

Hilsen Newme

0
0
Svar på denne tråd

En god kur...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:24
...er at forbrænde mere end man spiser - og at sørge for ikke at lide afsavn.

Det handler om at finde de smarte løsninger så man BÅDE kan spise mad, man kan lide OG spise den mængde mad, der matcher forbrændingen.

Fx kan man skifte Colaen ud med Cola Zero. Alm. Cola har 180 kJ pr. 100 ml, Zero har 1,4 kJ. Så hvis man kan leve med at indtage kunstige sødemidler - så er Zero en måde at få sukkerstads på uden at få særligt mange kalorier indenbords.

Man kan også skite sine mælkeprodukter ud med de mere fedtfattige varianter - jeg er hurraglad for minimælk, men kan ikke leve med de fedtfattige skæreoste. Altså prioriterer vi derhjemme: Vi bruger Minimælk (undtagen til grød, hvor vi bruger enten let- eller sødmælk) og spiser så "ordentlig ost". Men creme fraiche kan godt skiftes ud med den knap så fede variant - eller med fromage frais.

Vi er rigtig glade for grøntsager (og ved hvordan de skal tilberedes for at blive lækre) - og vi er to mennesker om at gnave os igennem en KUK-kasse fra årstiderne de fleste uger. Det er en kasse-type, som ellers er beregnet til 3-4 personer.
Hvis man ikke er helt så begejstret for grønt kan man "snige" det ind.
Tilsæt fx revet gulerod til frikadeller, kødsovs, lasagne mm - det fylder lidt ekstra, giver gode kostfibre og mætter.
Kål (hvidkål, rødkål) kan snittes fint og puttes i maden også.

Brug krydderier. Det gør maden mere spændende.

Spis fiberrigt brød - ud med toastbrød, ind med hjemmebagt brød af halv hvede, halv rug. Eller godt, fedtfattigt, fiberrigt rugbrød.

Køb fedtfattigt kød - selvom det er dyrere.

Den nemme løsning er at få lagt en madplan af en klinisk diætist - sådan en kan nemlig kombinere "hvad du kan lide" med "hvad du har brug for".
Afskyr du fisk får du en madplan uden fisk - elsker du din cola (det er mig!) så kan det fifles ind i madplanen. I begrænset mænde, JA - men det kan være der.

Jeg går ikke på kur, jeg retter bare spisevanerne til.
Man kan nemlig også godt se på både mig og manden, at vi har været på 6 ugers ferie/kursus med varm (ikke-fedtfattig, amerikansk) mad 2 gange om dagen + stor morgenmadsbuffet. Og den der cappuchinomaskine i kantinen var en grum én når det kommer til sukker- og fedt-indtaget.
Så vinteren over står det på Cola Zero og så overvejer vi lige sammensætningen af måltiderne. Mindre ost på de hjemmebagte pizzaer. Lidt færre af de lækre marmorerede okse- og lammebøffer, lidt flere bønner og grove grøntsager (vi fik for eksempel en monsterlækker rødkålsgryde i går).

Og det bedste råd:
Når du har spist første portion aftensmad (lad være med at overlæsse tallerkenen, tag evt. en frokosttallerken frem for en middagstallerken) - så vent med at spise portion nummer 2 til efter en 10-15 minutter. Aå opdager du nok, at du faktisk ER mæt.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

detox og giftstoffer
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:52

Det er altid sundt at skære ned på hel og halvfabrika og deres mænger af sukker, konserveringsmidler og så videre. Jeg kender ikke Detox kuren så jeg kan ikke udtale mig om den, men jeg synes det er vigtigt at huske på, at man ikke kan "udrense" giftstoffer fra kroppen ved at spise på en bestemt måde. Grunden til at folk kan få den slags tegn på udrensning, når de taber sig, er at mange giftstoffer er bundet i fedtet. F.eks nikkel. Jeg kender en, der fik voldsomme udslæt da hun tabte sig meget, netop af den årsag. Men giftstofferne går ingen steder

Kroppen fungere allerbedst når man spiser korrekt, masser af grønt og så "hjemmelavet" som muligt. Når systemet fungerer optimalt, vil kroppen selv kunne "rense ud" og man vil se det på hud og hår, og på vægten. Og humøret :)

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider