|
|
| sælge eller ej? |
|
|
Jeg har den dejligste rødhåret HOPPE = meget hoppe. Jeg har haft hende i 10 år, og hun er virklig en dejlig hoppe selv om hun er lidt hoppet. Jeg har ikke selv redet ret meget i 7 år. Og jeg kommer nok hellere ikke i gang igen. Zitana (som hun hedder) er blevet redet i årene der er gået, af hendes trofaste passer. Nu ligge landet sådan at hun har fået ejen hest og har ikke tid til at passe Zitana. Planen var da passeren fik egen hest, at Zitana skulle sælges, hun blev også sat til salg, og jeg havde også en del henvendelser på hende, men ikke den helt rigtige. Min mand bestemte at jeg ikke måtte sælge (han var godt klar over hvor hårdt det var) fint nok, han er også ret vild med hende, og hun hører jo til her  Men nu går jeg jo rundt med konstant dårlig samvittighed, over at hun "bare" er fold bums, jeg får ikke engang striglet og nusset med hende, det eneste det bliver til er 35 mysser om dagen (hun elsker at mysse) Jeg har så overvejet at låne hende ud, men det har jeg jo læst så meget grimt om herinde. Kan man sælge en så god ven, som man stoler 100% på, eller er det egoistisk at beholde? eller egoistisk at sælge? Jeg ved godt at der ikke er nogen herinde der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, men bare det at få det skrevet ned, og høre nogen menninger.
Mvh Marianne POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du skal ikke sælge! |
|
|
det gjorde jeg engang med min nuværende hest. Endte med at køre til den anden ende af landet og købte hende tilbage igen efter et år. Hun bliver ALDRIG solgt igen! Du vil fortryde det for altid! Giv det en chance og prøv at finde en ny passer. Udlån er en udemærked ide, så længe i laver en kontrakt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svær beslutning |
|
|
Det er ikke egoistisk at sælge. Du må overveje om hun får det, hun har brug for hos dig (kan hun trives med at være foldbums). Hvis ikke, så er det jo nok mest af egoistiske grunde du beholder hende. Det er ikke egoistisk at sælge. Der er helt sikkert en der vil behandle hende som om hun er verdens centrum . Du skal bare finde den rigtige. Ang. udlån kan du jo lave en meget præcis og konkret kontrakt og evt. sørge for at hun ikke kommer længere væk, end at du kan holde lidt øje med hvordan det går.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke at det kommer |
| Forfatter:  |
Jasper |
| Dato:  |
19-11-2007 09:40 |
|
mig ved...men hvad er grunden til at du ikke rider hende??? For er det tiden der mangler...den kan jo komme igen. Er det fordi du er utryg, det kan måske fikses. er det lysten til at ride/passe hest, så er det måske dejligst for dig selv, at komme af med hende - salg eller udlån. Er det en anden grund? Du kunne måske stille det lidt op og forestille dig, at du skulle råde en anden 
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville beholde |
|
|
hende - men jeg er absolut også en klovn til at sælge. Jeg bruger oceaner af tid og kræfter på at fundere over, hvordan de nu har det. Jeg har solgt hest/pony tre gange. De første to ponyer var i ponyårene - jeg købte dem tilbage begge to og havde dem til de blev aflivet af alderdom. Den sidste er min DV hoppe jeg solgte - af samme grunde som dig - for tre år siden. Jeg venter hver dag på, at meldningen om, at jeg kan købe hende tilbage kommer. Du kan sagtens finde et godt hjem til din hest - men hvad så den dag, hesten bliver solgt videre til et tredje hjem, og du ikke har en dyt at skulle have sagt? Jeg ved godt at jeg er sortseer - men sådan er jeg . Ti år er længe at have en hest, pil den dårlige samvittighed af, ingen siger at hun absolut skal rides hver dag? (hvis hun altså trives med at gå og hygge). Nus lidt med hende, gå lidt ture - og nyd hende tiltrods for den måske manglende tid. Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke rider hende |
|
|
Jasper - grunden til at jeg ikke rider hende, er et dumt helbred, jeg er abselut ikke utryg ved hende, hun er den hest jeg stoler mest på Lysten til at passe er der, men med en datter som er ret ivrig rytter med 2 ponyer, som jo skal køres til undervisning og div. ja så er der ikke så meget overskud til at pusse nusse - jow det er måske også en lidt dårlig undskyldning, lysten er nok ikke så stor  Odessa Højbogård - Jeg tror faktisk godt at hun kan trives som fold bums, men hun vil da rigtig gerne hygges med, og også gerne rides. Det med udlån i nærheden det har jeg også tænkt, jeg er bare så bange for at jeg ikke kan finde mig i at se hende hos andre. kate jensen - det jeg helst ville er også at finde en ny passer, men der er bare ingen herude hos os. Nej du har nok ret i at jeg vil fortryde, det er jo det jeg er bange for  takker for svar, de har alle givet stof til eftertanke
Mvh Marianne POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christine *Fisker* |
|
|
Jeps det er også det jeg bekymre mig om. Jeg er ret sikker på nu at jeg vil beholde hende, hun hører sku også til her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianne... |
| Forfatter:  |
Jasper |
| Dato:  |
19-11-2007 10:04 |
|
hvorfor så ikke prøve at finde en ny rytter til hende  Selv om der ikke kommer en til vinter, kan der jo sagtens komme en til sommer måske. For når det kommer til stykket - er hun vel ligeglad med om hun bliver børstet hverdag. Pøj pøj
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trives den |
|
|
Hvis hesten trives med at lave ingen ting, kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle beholde den. Det er noget andet hvis den mistrives. Så vil det være synd at beholde den. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marianne |
|
|
Hejsa, jeg har selv prøvet det - har haft udlånt to gange, den ene gang hvor jeg kunne gå og se på ham hver dag, den anden i den anden ende af landet, og ingen af delene var et hit for mig, er de langt væk så tænker man dag og nat på, om de har det godt, er de tæt på, er det svært at forholde sig til, at se andre med ens egen hest. Dog ved udlån, har man stadig magten i sidste ende, ved salg opgiver man jo enhver ret til at blande sig. Jeg er kommet frem til at jeg ikke kan sælge mine, ville ikke bryde mig om ikke at vide hvor de var, og hvad de blev udsat for. Så de bliver hos mig Pinto pony er dog udlånt pt, til sin avler som trækker et føl på hende, men hun er også én som jeg ved passer godt på hestene, har dem på fold hver dag osv 
Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3 Frelst, men stadig med sund fornuft!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt.. |
|
|
Jeg har nu gået i de sidste par uger, og tænkt og tænkt, har jeg spurgt min mand og datter har de begge sagt meget tydligt at jeg ikke må sælge hende - alligevel har jeg tænkt vider. så smider man et indlæg ind herinde, og pludselig er man ikke et sekund i tvivl Hun skal da ikke sælges, det er jo min skønne pige  Så jeg må ud i passer junglen, og hvem ved, måsker er den helt rigtige pige derude et sted, altså hende der vil elske Zitana og passe hendes som sin egen - her hos os. Så jeg takker for alle de gode svar, som faktisk hjalp mig enormt, til at kunne tage min egen beslutning - hvor dumt det end lyder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny passer |
|
|
Jeg syntes helt sikkert at du skal finde en ny passer.. Bare bliv ved med at led, er sikker på at der lige pludselig dukker en op  Lav opslag, hæng dem op overalt i dit område .. Fortæl andre om at du søger, måske er der en som kender en som kender en ... Held og lykke med det .
ÈN GANG HESTEPIGE - ALTID HESTEPIGE endelig tilbage i den rigtige verden igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|