Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Må han det?? Begrænset samvær...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:35

Jeg har idag fået den meddelse af min datters far, at han vil komme til den julefrokost børnehaven afholder i slutningen af denne måned.

Vi har et meget anspændt forhold til hinanden og lige pt er der en børnesagkyndig undersøgelse igang - som skal fastslå om han kan få mere eller mindre samvær med min datter.

Han har endnu ikke haft "fuld" samvær - altså alm samvær som det normalt fastsættes.

Jeg er dybt bekymret efter at have fået denne meddelse af ham idag, da jeg føler det vil sætte min datter i en meget ubehagelig situation.

Selvfølgelig er det sundt hvis begge forældre kan være sammen til et sådant arrangement - men i dette tilfælde vil det betyde, at min datter slet ikke vil vide hvor hun skal gøre af sig selv pga. den spænding der er imellem hendes far og jeg.

Vi har kæmpet i amtet de seneste 2 år.

Men må han egentlig komme til den julefrokost? Det er udenfor hans samværstid og betyder vel reelt at han af sig selv så tager mere samvær end han har lov til ifølge amtet?

Vi har ikke fælles forældremyndighed.

Håber nogle her på HN ved noget om den slags??

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Frieseren Shaman & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

det mener jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:46

Jeg mener faktisk ikke at han må komme uden din tilladelse, når du har fuld forældremyndighed... er ikke helt sikker. Kontakt amtet og de kan fortælle dig det helt præcist.

pullemor

0
0
Svar på denne tråd

Pullemor...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:53

Det vil jeg helt klart også gøre, men det kunne jo være at der var en her der ved noget konkret.

Er jo ret så bekymret lige nu og vil jo gerne have svar hurtigst muligt - Så jeg evt. kunne blive fri for denne bekymring allerede idag...

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Mulighed
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:57

... nu aner jeg jo intet om, hvad der er gået forud for den anspændte situation, men er det ikke muligt at glemme stridighederne den ene dag?

Datteren vil vel også gerne vise sin far børnehaven.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Forældremyndighed
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:10

Det handler vel i bund og grund om hvem der der kan skrive under for barnet. Det handler vel ikke om hvem der må have barnet...

Jeg ville også glemme stridighederne for barnets skyld den dag.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Besked...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:15

Tjek dine beskeder.

Nej, han må kun deltage hvis du giver tilladelse til det, såfremt du har forældremyndigheden.

~~~ Mvh. Annette ~~~

http://www.dyrenesvalg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forældremyndigheden
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:33

Handler altså kun om at den der har forældremyndigheden bestemmer hvad barnet skal hedde, hvor det skal gå i skole, om det skal have pas, skal sørge for tøj på kroppen osv

Det handler altså ikke om du kan bestemme over hvad barnets far kan og må.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Forkert Sussi
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:35

~~~ Mvh. Annette ~~~

0
0
Svar på denne tråd

Det her står på statsforvaltningens
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:41
Hvad er forældremyndighed?

Har du forældremyndigheden over et barn, skal du sørge for barnets mad, tøj, bolig m.m. Du skal beskytte barnet mod trusler af enhver art og sørge for, at alle barnets behov bliver dækket.

Du har også ret til at bestemme, hvad barnet skal og ikke skal. Du kan bestemme, hvad barnet skal hedde, hvor det skal bo, hvor det skal gå i skole, hvilken religiøs opdragelse barnet skal have, om barnet skal have pas og alt andet, der har betydning for barnet.

Alle forældre har ret til mundtlig orientering fra myndighederne om barnets forhold. Det gælder for eksempel oplysninger om barnet fra skole, socialforvaltning og sygehus. Det er kun den, der har forældremyndigheden, der har ret til af få alle papirer at se og indsigt i alle dokumenter.

Har du forældremyndigheden, er du også værge for barnet. Det vil sige, at du har ansvaret for barnets indtægter og formue.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:48

Det lader vist desværre til at han har ret til det - vil dog kontakte amtet på mandag for at være helt sikker.

Selvfølgelig kan både jeg og han sætte en passende mine på, på en sådan dag.

Desværre kan følelserne ikke sådan ændres med ét og vi ved jo at børn mærker spændingerne.

Det vil ikke være sundt for hende nej - desværre.

Han har ikke på et eneste tidspunkt vist interesse for hendes dagligdag - men nu hvor amtet undersøger sagen nærmere...ja så er sagen jo en helt anden.

Nu viser han STOR interesse - og det gør mig vred, da jeg ved det er så forb***det falsk.

Men tak for hjælpen kære HNér.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

6.tegn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:49

Nu har jeg fulgt med anden tråd vedr. din datter og hendes far..

Ring til statsamtet som det første på mandag og forhør dig.De må kunne fortælle præcis om du har ret til at nægte ham adgang.

Jeg er næsten sikker på at så længe du har den fulde forældremyndighed har du retten til at nægte ham adgang til din datters børnehave.

0
0
Svar på denne tråd

Loven er ændret
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:52

Loven er desværre ændret siden jeg sidst nærlæste den - jeg opdagede det for lidt siden, beklager meget

~~~ Mvh. Annette ~~~

0
0
Svar på denne tråd

De kære fædre
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 22:53

De er fandme nogle idioter engang imellem.

Ring i amtet de kan helt sikkert hjælpe dig.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

fædre!!
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 01:08

Supertasja !! Sikke dog en udmelding, der er da også mange mødre der tror de har eneret på børnene. Et barn har to forældre, og har lige meget ret til samvær med begge. Vil da ikke tro at en mor kan nægte en far adgang til et offentligt sted som en børnehave jo er.I det her tilfælde kunne moren jo blive hjemme hvis hun har et problem med faren.

0
0
Svar på denne tråd

Fædre.
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 03:57

Nu melder jeg sådan ud fordi snakken i dette forum gik på fædre.

Jeg har aldriug udtalt at det kun er fædrene der er nogle idioter.

Jeg kender da flere mødre der tror at de straffer faderen til barnet ved at opføre sig som små dronninger, så det med at jeg melder ud med fædre er kun fordi snakken gik på at denne her far ikke havde vist interesse, men nu bliver sagen undersøgt, så er interessen stor.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 07:23

HEIDI4 : Jeg tror du skal læse horsespirits anden tråd :

www.heste-nettet.dk/forum/25/437742/ 437742/

Derefter kan du bedømme lige netop denne situation igen og så burde du måske en gang til overveje lige netop hendes situation som mor og "bare" blive hjemme. Fy for en udtalelse når du ingenting aner om grunden dertil!! Verden er ikke bare sort og hvid og nej det er ikke kun fædrene der er dumme. Men igen, der bliver snakket om en specifik situation, som du åbenbart eller forhåbentlig(grundet din udtale) ingenting ved noget om.

Horsespirit : Jeg har fulgt med i din anden tråd, men ikke svaret da jeg ikke har noget klogt at bidrage med. Jeg kan kun sige at jeg krydser fingre for dig og doin datter og håber at alt ordner sig for jer, på en god måde, meget snart.

De største kram og knus

Stine

Moar til den skønneste lille Rumleprinsesse, født 28/8-07. 2990 g. og 50 cm. lang.

Rumle a.k.a. skumfidus, nu med navn : Celina

0
0
Svar på denne tråd

Nu skal i altså
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 08:39

ikke komme op og diskutere .

Der ér kvinder der vil have deres børn for sig selv og der ér fædre der ikke bør have samkvem med deres børn.

Og ja jeg ønsker ikke at min eks skal have samkvem med min datter - af hensyn til hendes sikkerhed og udvikling generelt. Men skam også fordi jeg også ønsker ham helt ud af mit liv!

At skulle se ham og være i samme rum med ham får ubehagelige minder og følelser frem og uanset hvor godt jeg skjuler det udadtil - så fornemmer min datter det hele.

Jeg ved at samkvemsretten desværre ikke kan tages fra ham med den lovgivning vi har idag. Men mit håb er, at det ikke udvides yderligere eller endog formindskes mere end det er idag.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Samværdsretten kan godt
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 08:48

tages fra ham, men det er ikke hos statsamtet (eller hvad det nu hedder efter amterne er nedlagt) det er kommunen som kan fratage ham den, det er nemlig dem som har opsynpligt med barnet, så måske er en henvendelse til din datters socialrådgiver en god ide, det er hende som kan iværksætte en undersøgelse om barnets trivlsel.

Desværre ved jeg ikke i sagen om julekomsammen i børnehaven, håber det bedste for dig.

Ps kan godt lede efter § for dig i social og serviceloven, hvis det er, men det burde ikke være nødvenidg at smide § på bordet, hvis socialrågiveren eller er ok.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Pruhest...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 09:01

Der er allerede iværksat en undersøgelse.

Det jeg mener med samkvemsretten er, at det han gør og har gjort imod min datter - ikke er nok til at han kan miste den.

Idag skal det være helt helt ekstremt før en far fratages retten til at se sit barn.

Selv fædre der har misbrugt deres barn seksuelt har ret til fortsat at se deres barn - dog under overvågning.

Ufatteligt at børnene skal udsættes for dette! Mange gange synes jeg ikke det er børnenes tarv der er i centrum - men forældrenes!

Men han er altså ikke slem nok til at få frataget retten - til trods for at samværet skader min datters følelsesmæssige udvikling! Han har ret og hun overlever jo...

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Nå det er ham...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 09:28

... nu kiggede jeg i den anden tråd, som jeg også husker, så er sagen jo lidt en anden end almindeligt fnidderfnadder.

SYnes ikke rigtigt man kan klandre andre for at rådgive uden at kende forhistorien, der bliver ikke lagt op til at man skal kende den, eller linket til den anden tråd.

Jeg kan godt forstå, at du ikke ønsker ham der.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jeg kun
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 10:21

give dig ret i Tine.

Jeg spurgte jo også om et konkret spørgsmål her på hyggesnakken i håb om et hurtigt svar vedr selve loven .

Og forventer jo ikke at folk kender til sagen fra seniorsiden . Derfor vil der givetvis komme svar som at man kan tage sig sammen denne ene dag og det har jeg fuld forståelse for - sådan kunne jeg skam selv svare på en andens tråd.

Og denne tråd skal også kun omhandle dette konkrete spørgsmål - når der er nyt i sagen skriver jeg videre i tråden på senior!

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

ja det er trist
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 10:50

og jeg er faktisk lidt rystet, for reglerne omkring samvær er lavet for forældre, ikke for børnene, så er det da trist at reglerne som skal beskytte børnene er blevet lempet, hvem skal så passe på dem.

Jeg kan kun ønske dig god vind, jo jeg følger tråden på senior.

Knus

Lisbeth

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 07:57

Jeg beklager jeg gav tråden en dårlig drejning, det var bestemt ikke meningen. Blev bare harm over at man kan kommme med en, efter min mening, grov udtalelse, uden at kende baggrunden. I disse sager synes jeg baggrunden skal kendes hvis man har tænkt sig at bede nogen om at holde sig væk!

Men igen beklager

Moar til den skønneste lille Rumleprinsesse, født 28/8-07. 2990 g. og 50 cm. lang.

Rumle a.k.a. skumfidus, nu med navn : Celina

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 10:15

evt. tjekke på http://www.statsforvaltning.dk.

Jeg ved, der er kommet en forældrelov, der står måske noget du kan bruge. Der står i hvert fald, at børn nu skal høres også.

Desværre er det tit sådan med lovstof, at det er skrevet, så hvid kvinde ikke kan forstå og derfor ofte kan komme til at dreje det til egen fordel - hvid mand i øvrigt også.

0
0
Svar på denne tråd

Har fået at vide
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 10:40

at hvis du har forældre myndigheden, så har han ikke krav på at komme med til julefrokosten. Faktisk skal din datters børnehave kun invitere dig, som jo har forældre myndigheden, til deres arrangementer.

Efter at have fulgt lidt med i den anden tråd, så lyder det ikke til, at det vil gavne jeres datter, at han dukker op.

Børn skal høres, ja, men det lyder til (i den anden tråd), at hun får nogle input hos hendes far, som forvirrer hende, og det er svært for et barn, både at stå i den situation, men også at skulle tage "stilling" til om hendes far, skal med til julefrokost i børnehaven.

Synes du skal tage en snak med personalet i den pågældende børnehave, for de skal kun tage hensyn til DIG som har forældre myndigheden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider