Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pyh, at finde en hest at ride
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 13:08

det er svært. Måske er jeg for kræsen :)

Skrev jeg søgte en dressurhest at træne med i mit område.

Har fået tilbudt en masse, men det er enten ungheste, der ikke er blevet redet siden tilridning, og eller redet forkert og burde omskoles from scratch, heste på 180 cm, eller i den anden ende af østjylland.

På en måde kan jeg godt forstå, folk skriver trods det ikke er det, jeg søger, for man kan jo aldrig vide, folk kan skifte mening.

Havde jeg råd, havde jeg købt en hest mere, lejet en e.l.

Jeg er næsten blevet helt afskrækket fra ungheste efterhånden. Selvom jeg førhen var meget glad for dem. Men hvis jeg selv fik en, kunne jeg selvfølgelig også selv præge den.

Det er utroligt, så glad man bliver for sin egen, søde hest, selvom hun aldrig bliver tophest, efter at have været på nakken af andres.

Lone

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 15:01

Nu har jeg en unghest der mangler part.. (Amager)

Jeg kiggede igår under "part søges" og jeg synes godt nok folk er kræsne! Enten har vedkommende ikke redet i 5 år og skal igang igen, det er jo en ærlig sag.

Men ellers støder jeg på ting som disse i MANGE indlæg:

Hesten skal være 165 min! (min er 163-164, så det ser jeg som udelukket når det er streget under med fed osv)

Den skal være omkring 5 år og gå MIN. LA! (Det er min ikke klar til, og den er 5!)

Ellers vil de ikke betale noget som helst. (Jeg står på Amager= dyrt, derfor søger jeg en der vil betale lidt)

Til gengæld vil mange der søger part meget gerne modtage dressurundervisning, der synes jeg er rigtig godt!

Jeg er som hesteejer nok også kræsen, men nu har jeg haft en part som ikke var speciel succes, så nu ved jeg hvad man skal lede efter..

Mvh Mie.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 15:13

...jeg søger også en part til min hoppe som kun er let redet. Jeg har allerede to interesserede som kommer og prøver hende i weekenden. Så skal jeg bare vælge en af dem som jeg nu syns matcher min hest bedst

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part !

Ny Wintec Pro Jumping springsadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

det er lige
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 15:22

så svært for mig at finde noget at ride på igen... efter en lang pause , jeg er dog ik kræsen eller stiller krav , kun til den ik må være ret høj... jeg betaler gerne , men det er skide svært.

0
0
Svar på denne tråd

parter
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 16:10

Det er svært at finde en god part. Jeg søger igen igen, men kan dog klare mig uden. Jeg har to piger, der rider min hest pt, men de kan ikke tage hele ugen og jeg har kun mulighed for at ride en gang om ugen pt :-(

Ofte synes jeg ikke dem, man skriver til fra MP skriver tilbage, hvilket vel er det mindste man kan gøre, når man får en lang mail - ellers vil de ikke komme ud og prøve før de har set billeder under rytter selvom de ikke bor så langt væk, eller også vil de ikke betale noget (man får ikke noget gratis i denne verden, og jeg er billig i forhold til de andre opstaldere), eller også prøver de hesten og er super interesserede men jeg hører ikke fra dem igen

Ofte synes jeg også det er i et meget snævert område, dem der søger part, er interesserede i at ride (bestemt by, bestemt rideskole - hvorfor så ikke sætte sedler op det pågældende sted???)

Jg har mere eller mindre opgivet at finde nogen online, men prøver at sprede ordet via de andre på stedet.

Jeg har ikke engang krav til rytteren ud over at det skal være en, der er klar til at sætte hesten på plads på staldgangen. - Han er super til begyndere, han kan lære fra sig og er lærevillig, så også en hest man kan komme videre på - hans største problem er, at han er ½ fjordhest (GUL), hvilket ses på temperament, farve, pelstykkelse og madglæde men ellers ikke. Samtidig kan han både gå dressur (LA) spring (LB - jeg har ikke haft mod til at springe særlig højt efter en ulykke for nogle år siden) og er alle tiders til lange skovture - også alene. Desuden må han startes til stævner, hvis lysten er der. Så jeg forstår ikke hvorfor der skal være så store problemer med at finde en.

Mette

Isabella Molly - født 15. juni 2007

Jeg skal giftes til sommer - jubii

pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø

Star Shine søger (spring?) partrytter - tirsdag og fredag - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Nogen gange
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 16:17

kan man jo godt undre sig lidt over de krav der stilles i partsannoncerene...

Altså... det er jo ikke deres nye fremtidige helt egen hest, de søger... Det er jo noget at ride på, som mangler en rytter...

Til trådstarter: Jeg ville også tolke "søger en hest jeg kan tnæne i dressur", som et tilbud til evt. ungheste, der skal uddannes... Ellers er de jo som regel trænede...

Zamangah

Flere heste til salg eller udlån, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

mmm det er svært
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 17:40

derfor købte jeg min egen.

~ Greven og Luke ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 18:13

Hej...

Jeg har en hest der godt kunne bruge en fast rytter... Men kan ikke finde nogen, da ridebanen her hvor jeg bor altid står under vand og min hest ikke er sikker i trafik... Den har været.

Det skulle være ganske gratis, bare det er en der tænker på hesten og i det hele taget ved hvad man gør/ikke gør...

Men ingen er fundet endnu...

MVH Henriette

Maine coon/ norsk skovkat killinger sælges,

Sælges mår de er 12uger, de er født 9/10.

2 Hanner. Er langhåret!

0
0
Svar på denne tråd

Højden?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 18:13

Hvad er der galt med en hest på 180?? kommer det ikke an på om den er stærk osv.

Grunden til at jeg spørger er fordi min egen lille følle pige bliver deromkring.

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Tjahhh
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 18:41

Det er svært - set fra begge sider.

Jeg søger også efter part til den store hvide og har gjort det siden april... Jeg har læst mange annoncer, men ingen matcher med mine krav.

Mange parter søger heste tæt på Kbh. og/eller tæt på offentlig transport. (Det er jo fair nok...)

Det må helst ikke koste noget... "jeg er studerende", "Jeg er på førtidspension" etc. (næhh..men opstaldningen koster på den forkerte side af 3000, så jeg synes egentlig, at et tilskud til sko er meget rimeligt...)

Hesten skal være stabilt gående i en La og med kapacitet til mere. Gerne også spring og mulighed for stævner. (Den store hvide er sq mest til hygge og skovtur..)

Så jeg søger en, der er frisk på en skovtur og lidt hygge dressur (de kan sagtens få undervisning af berider und alles, hvis de har lyst...det er ikke det...), og de fleste parter søger efter en hest, der kan gå stævner...

Louise

- med George Kanin og Lukas Hest

Halvpart søges til vallak. Opstaldet i Kvistgård med alle faciliteter og dejlig natur. Skriv en Pb, hvis du vil høre nærmere.

0
0
Svar på denne tråd

læst mange anonncer
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 18:49

Jeg er så i den modsatte grøft, jeg mangler en til at komme og ride på min skønne hoppe - i mit område er det skisme umuligt, også selv om det er gratis.

Jeg er inde næsten hver dag og læse annoncer, og der er bare ikke nogen

Men held og lykke med at finde et nyt ridedyr

Mvh Marianne

POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.

0
0
Svar på denne tråd

Parter
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:34

Hejsa,

Skønt at se at det ikke kun er mig der er en kræsen heste-ejer, som ikke kan finde en part til min hest. Det jeg søger er en voksen-rytter til skovtursridning, men dem findes der ingen af i nærheden af Ballerup / Værløse :-(

Jeg har med vilje ikke sat annonce på MP da jeg ikke vil have useriøse henvendelser.

Men er der nogen der kender en HYGGE-rytter i mit område så skriv endelig en privat-besked til mig her på HN.

Til Alle jer som søger part held og lykke med at finde hvad i søger...

Hilsen Majken

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 20:52

Jeg mangler også en part til Pytten.. Jeg synes ikke at jeg er særlig kræsen, til gengæld har jeg en ret speciel hest som kræver at man er ret håndfast fra jorden.. Tror han kan skræmme en del væk..

Jeg vil ikke kræve penge af min part, da jeg ser det som en hjælp for mig at hun/han vil komme og ride og passe min hest...

Nu med hesten Pyrus - som er et æseldyr af farve og sind.. =:o)

Pytten mangler en som kan komme og ride ham.. Se men præs. for nærmere oplysninger eller skriv på PB

0
0
Svar på denne tråd

meningen?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:21

Jeg har lidt svært ved at se meningen med indlægget...? Synes det er lidt strengt at skrive på den måde, at andres heste ikke lige er noget værd i dine øjne. Eller har jeg læst det forkert?

Det handler jo også om at man bliver vant til sin egen og er gld for den måde den går på.

Ligesom at andres heste måske kan en hel masse, men det er ikke sikkert man selv lige får trykket på de rette knapper jo.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning
HUSK:
De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

dghhdghdgdhg
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 21:32

Så har jeg vidst været super heldig, når jeg læser disse indlæg igennem.

Jeg havde en annonce på MP, der gik ikke mange dage før de første kontaktede mig. Blev tilbudt i alt toogtyve heste og ponyer at ride.

Mine krav var ikke store, blot at det var i nærheden og at det var gratis.

Lige nu ser jeg det lidt som om jeg har slået jackpot. Jeg rider nu for en nordmand, på den gård jeg red på før (hvilket er super, så er der ikke så langt og man er blandt kendte forhold), hun har fem heste, og jeg kan ride alt hvad jeg vil. Hestene går alle B stævner og tre af dem A stævner. Den jeg rider mest har gået EM, og der er kemien bare helt i top. For at jeg ikke skal blive 'belastet' for meget, finder hun en passer mere, så jeg kan koncentrere mig om en-to af dem, og hvad der nu er behov for.

Håber lidt på, at jeg kunne få lov at starte et lille dressur stævne på den ene:)

Du skal bare have lidt tålmodighed og ikke være for kræsen. Det er jo ikke en hest for livet, men bare noget at ride. Desuden tror jeg nok, at der er nogen imellem der har potentiale til LA klasser, selvom ejeren ikke har gjort noget ved det;)

Der er håb forude

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

Uforståeligt
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 23:36
Som trofast, glad og fro partrytter gennem en del år efterhånden og bosiddende i hovedstadsområdet kan jeg slet ikke forstå, at alle I hesteejere (nær Kbh endda for fleres vedkommende!!!) ikke kan finde parter til jeres skønne heste - de ser jo overordentligt fine ud og opstaldningsstederne lyder ligeså tiltalende og i forskellige fede områder nær hovedstaden - der burde da være en kødrand af ivrige ryttere, der gerne ville tage sig godt og kyndigt af jeres 4benede venner. Var jeg ikke selv så heldig at have part på en dejlig hyp (hvilket jeg gerne betaler lidt for samt bruger en times transport med det offentlige hver vej på at besøge), ville jeg da melde mig som mulig kandidat med det vums - og jeg kan ikke komme på så mange krav, ud over at jeg meget gerne vil være grundlæggende enig med ejeren mht ridestil og omgangsfacon med de kære dyr - men det er vel en selvfølge for begge sider for at få et sådan tillidsforhold til at fungere.
Held og lykke med at finde de rette makkere - til parter såvel som ejere.
0
0
Svar på denne tråd

transport
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 00:00

Problemet er netop ofte, at dem, der bor i Kbh ikke vil bruge en time i offentlig transport/½ time i bil, for at komme til Nordsjælland :-( Der er ellers skønne omgivelser og masser af plads at boltre sig på, hvor min står - bl.a. derfor jeg ikke flytter ham tættere på. De fleste fra Kbh. der søger parthest vil ride på Amager, i Dyrehaven eller i Lyngby.

Mette

Isabella Molly - født 15. juni 2007

Jeg skal giftes til sommer - jubii

pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø

Star Shine søger (spring?) partrytter - tirsdag og fredag - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

part hest
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 11:48

Jeg er lidt selv på udkig efter en hest at ride på et par gange om ugen. Jeg er nok ret kræsen eller måske bare nærig. Jeg har selv haft hest og ved hvad det koster, det er jo ikke billigere at have en hyggehest man kan tulle lidt rundt på end det er at have en hest der går stævner et par gange om måneden, men alligevel syntes jeg 800kr for 2-3 gange om ugen er dyrt, ligemeget om det er en god eller uerfaren hest man rider.

Jeg vil da sige jeg ikke er helt tosset til at ride, så jeg vil jo udvikle hesten, hvis det var en mindre rutineret hest, og det er jeg simpelthen for nærig til at betale 800kr + undervisning for at få lov til.

Jeg må nok bare indse at jeg ikke kommer til at ride igen før jeg er uddannet og har råd til at have min egen. Eller der kommer en som ser det som en hjælp at jeg har lyst til at ride et par gange om ugen, eller bare indimellem på deres hest. Men det skal man nok lede længe efter i kbh/nordsjælland.

Vh. Amalie

Alle har fotografisk hukommelse,

det er bare ikke alle der har film i...

Alkohol forbrændes med en konstant hastighed i leveren.

Kaffe, dans, motion eller frisk luft hjælper IKKE.

0
0
Svar på denne tråd

opgav..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 12:24

Jeg opgav at finde part, savnede at ride, min egen er kun 2 så der er ikke så meget ridning i sigte, foreløbigt.

Men jeg valgte at kontakte nogle bekendte på møn som havde deres 3 års til salg, har kendt ham hele hans liv og har arbejdet en smule med ham i foråret, og nu har jeg så lånt ham, og han skal tilrides så småt her over vinteren, trænes til foråret/sommer og så sælges, så jeg fik lige hvad jeg ønskede mig, nemlig en rå "uspoleret" mule som jeg selv kan præge, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med ham.

Giver 2000 kr i opstandning pr måned, så jeg vil ikke selv mene jeg er specielt nærrig.

Lyder som om der er både hesteejere og potentielle parter her i tråden, måske nogen af jer finder sammen? man kan da håbe.

Held og lykke med jagten!

Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3

En smule frelst, men stadig med sund fornuft!!

0
0
Svar på denne tråd

Ak ja...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 14:20

Jeg står i den modsatte grøft.

Jeg har en pragtfuld hest som jeg søger en part gratis part på, men det eneste jeg får henvendelser fra er piger i 12-13 års alderen der redet nogle år på rideskole.

Og sådan nogle piger sætter jeg sørme ikke på ryggen af en ung frisk araberbasse.

Vælger man at komme og ride på min hest, kan man næsten få det som man vil. Få undervisning, starte stævner, slippe for at betale, muge, man må ride de dage man kan, man kan låne en ekstra hest hvis man en dag har en veninde med osv osv... Det eneste jeg forlanger er at man er stabil, ærlig og har kendskab til ungheste og evt arabere.

Men det trækker åbenbart ned at den står hjemme hos mig, og at man skal skridte 10 minutter for at komme til ridehus.

Rigtig ærgeligt synes jeg...

Pernille

Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

Sød og stabil part/ridepige søges til frisk arabervallak.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:02

Hvor er det syndt jeg har så langt til slagelse, ellers havde jeg da slået til med det samme. Det er da den super lækker hest du har.

Vh. Amalie

Alle har fotografisk hukommelse,

det er bare ikke alle der har film i...

Alkohol forbrændes med en konstant hastighed i leveren.

Kaffe, dans, motion eller frisk luft hjælper IKKE.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:11

det er heller ikk helt nemt at finde en part til sin hest vil jeg sige.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

pernille
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:21

dine heste lyder super... men jeg har ik rigtig nogen erfring med araber og ungheste.. så derfor ville jeg ik henvende mig... jeg har set på dine heste et par gange... men jeg har ik den relevandte ride erfaring til dine.. ærgeligt ellers..

0
0
Svar på denne tråd

Ja øv...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:28

Amalie *Rosa* der er lige lovlig langt fra Hillerød til Slagelse. Ellers hvade du været velkommen :-)

Hestepige26: Ja det kræver nu en hvis erfaring at ride unghest. Både for hestens skyld men sørme også for din egen.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender problemet..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:43

Jeg kender dog ikke til trådstarters problem med kræsenhed. Men jeg kender det med at man ikke kan finde en dejlig hest man kan få lov til at bruge sin tid på.

Herude i mit område står der mange heste rundt omkring på markerne og hver gang tænker jeg, at en af dem da må mangle en som mig.

Jeg er ikke kræsen, jeg har prøvet lidt af hvert i hesteverdenen og er åben overfor stort set det hele. Jeg er ikke nogen rideekspert men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at hesten har det skønt.

Jeg savner så meget at ride, men tror dsværre ikke at jeg har råd til min egen hest pt. Derfor ville alle tilbud blive modtaget med kyshånd

ÈN GANG HESTEPIGE - ALTID HESTEPIGE

endelig tilbage i den rigtige verden igen ;-)

0
0
Svar på denne tråd

pernille
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:45

præcis min tanke , så derfor ville jeg ik spilde din tid med at komme og kigge og andet bøvl ,når jeg vidste jeg ik kunne klare opgaven...

0
0
Svar på denne tråd

Anean07
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:52

Der er mange der mangler ryttere til deres heste, så måske ville det hjælpe på din situation, hvis du på din præsentation skrev hvor i landet du bor og evt hvad du søger og hvad du kan tilbyde

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:01

ja jeg er da en af de desperate der mangler en hjælpene hånd til min - han er dog ikk færdig tilredet, og der er pt en omstændighed man skal være kalr over lige skal overståes før hele tilridningen blir færdig gjort - men herefter er det da en gratis part jeg tilbyder - hvilket det som sådan osse er nu, men hvor jeg mest mangler hjælop da jeg ikk ønsker at stå alene med ham.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:03

Lige min tanke Nu har jeg siddet og støvsuget nettet i flere dage efter en dejlig parthest, uden held.. De nærliggende rideskolers opslagstavler er også tjekket. Det er som om at folk ikke leder så meget efter villige ryttere her i jylland som de gør i kbh

Så nu er mit projekt at skrive en lille efterlysning på min profil og sætte en annonce ind på MP - håber at det giver gevinst

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:13

jamen her er der da en velkommen - post nummeret er 7183 hvis nogen er interesserede her omkring.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

6580 Vamdrup området
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:39

Hvis nogen kender eller har hørt om en hest som mangler en part i dette område, så er en henvisning mget velkommen

0
0
Svar på denne tråd

6580 Vamdrup området
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:39

Hvis nogen kender eller har hørt om en hest som mangler en part i dette område, så er en henvisning meget velkommen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider