|
|
| Er DIN hest synlig!!! |
|
|
Ja nu må heste folket altså se at stramme op... hvorfor opsøge at gøre rideulykker endnu mere nyttige..?? Min hest står en halv times kørsel ude på landet.. og for f*nden hvor meget jeg mange ryttere der rider uden nogen former for lys eller reflekser... og nej som billist kan vi ikke se jer.. Har oplevet flere gange først at se hesten få meter før jeg når den, synes nu det er ubehageligt.. for hvis der kom en modkørende så man den måske ikke. Jo så er der selvfølgelig dem der rider med en lille lygte i hånden, men det hjælper jo ikke meget.. Det viser ikke der er en hest med. Så se at få nogle reflekser på... det er både mit og jeres eget liv der er på spil.. er jeg den eneste der oplever dette? og har du din hest dækket ind? sådan ser vi ud i trafikken  og når vi kommer hjem er det nemlig tit så mørkt  
¤Sara¤.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice! Måtte desværre sige farvel til Toronto sep. 2007. Nu pinto-araber-dulle og welsh-låne-hest. Billig opstaldning tilbydes ved Haslev
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu bevæger |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
17-11-2007 10:46 |
|
Vi os slet ikke ud i mørke så ikke noget problem. Men gid folk på cykel og til fods ville gøre noget for deres egen sikkerhed.
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg må indrømme jeg forstår ikke helt det du skriver "hvorfor opsøge at gøre rideulykker endnu mere nyttige..??" Selv havde jeg refleksdækken, reflekser på benene (alle 4), ridelygte og refleksvest
/DarkAngel "At give en grund til noget er at så tvivl om det. William Hazlitt" Husk: Du har altid mindst en grund til at være sur. Kan du ikke finde grunden, kan du være sur over det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja netop |
|
|
for det er sgu både os der skal leve med en andens liv bliver taget og mister kort og det hele
¤Sara¤.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice! Måtte desværre sige farvel til Toronto sep. 2007. Nu pinto-araber-dulle og welsh-låne-hest. Billig opstaldning tilbydes ved Haslev
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid!!! |
|
|
Jeg rider ALDRIG ud uden reflekser når det er mørkt eller hvis jeg ved at vi ikke er hjemme inden solnedgang. Selv hvis det bare er en grå tåget dag, lægger jeg både refleksdækken, benreflekser og lygte på.
Nu med Høffedyret i en ny og forbedret udgave! ----------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
ja der skulle vidst ikke ha været nyttige men hyppige 
¤Sara¤.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu mister man jo ikke |
Illum |
17-11-2007 10:51 |
|
Per def. kortet hvis man køre en ned, der er usynlig i trafikken. Dette er en ulykke, hverken uagtsomtmanddrab eller mord.
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Især efter jeg |
|
|
har fået bil, har jeg opdaget, hvor lidt man kan ses, hvis man ikke har reflekser og lys på. -Selv de små diode lamper, ses dårligt på cyklerne. Efter min mening, burde de blive ulovlige! Jeg rider et sted, som ligger klods op af en større rideskole. Når jeg passere den, er det meget tit, at jeg er ved at køre enten en gående elev ned, eller en hest, fordi man da lige kan gå ud på vejen og skridte af, eller de er på vej hen til en p.plads, men er iklædt total sort tøj. Så selvom jeg kommer med 15 km i timen, er det tit, jeg må stoppe hurtigt op, fordi man simpelthen ikke kan se dem! Det har så gjort, at her om vinteren har jeg enten i det mindste en lys jakke på, eller en refleks (helst flere) også selvom jeg slet ikke har planlagt at skulle på vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God påmindelse! |
|
|
VI bevæger og heller ikek ud i mørket på nuværende tidspunkt. Men jeg HAR da været en af de ryttere der red langs den trafikkerede slangerupvej om aftenen, og kors hvor var jeg glad for mine mange reflekser og lygter. Vi har nok set nogenlunde ud som jer - minus dækkenet, men plus en rytter forklædt som juletræ, med MASSER af reflekser og blinkende lugter på begge arme og ben. Det var før jeg selv begyndte at køre bil, så det var rart at jeg faktisk mødte et par billister nede på rideskolen som var kørt forbi os, og som pointerede at de var glade for at vi var så synlige som vi var! En af mine venner passerede os også jævnligt på vej til eller fra ridehuset - hun morede si galtid over at hun kunne SE om det var Monty eller et af de andre vandrende juletræer fra samme gård, for han gik lidt sjovt trippende og hurtigt - så reflekserne hoppede så sjovt når det var os  Ligesom Illum kunne jeg nu også ønske mig at flere cyklister og fodgængere ville prøve at være mere synlige. Jeg møder jævnligt to hundeluftere her på min vej. En dame der er grundigt udstyret med reflekser både på sig selv og op sin hund - og som har en kraftig lommelygte med. Hun er ALTID synlig og jeg kan nå at tage farten lidt af og blænde ned så hun ikke bliver blændet af det lange lys. Og så er der en sortklædt person der går med en sort hund - dem er jeg sk*debange for, for det er kun et spørgsmål om tid før nogen rammer dem, og jeg vil meget nødig have at det er mig!
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
17-11-2007 11:11 |
|
der burde være langt skrappere regler for hest/rytters udstyr i mørke. Jeg har ikke noget billlede - men JA min er synlig. hvis vi rider efter mørkets frembrud(officiel lygtetændingstid) har vi følgende udstyr: hesten: refleks gamacher med lam(bredere end de lovpligtige 4 cm) refleks lændedækken (neon gult + reflekser på siderne) + lille rød blinkende lygte i halesnoren bagpå lændedækkenet halerefleks refleks fortøj ( + lille hvid blinkende lygte sat fast deri) stigbøjlereflekser evt. reflekser på kindstykkerne og næserem hvis ikke vi rider med X-trense. Mig: reflekser om begge ankler på støvlen ridelygte på støvlen (lovpligtig) hjelm refleks refleksvest. Vi er helt gule  Ja ved godt nogle synes jeg er pylret og pjattet - men jeg er TRYG ved at folk kan se os - og sidste vinter fik vi faktisk ros af en patruljebil der stoppede os for at sige det var rart så synlige vi var  Og JOW - det har såmænd også kostet nogle penge - men sikkerheden er rigeligt det værd - og desuden kan tingene jo genbruges vinter efter vinter. Skal siges at hun faktisk har eksakt samme udstyr på selvom vi bare trækker en tur. Jeg tager ingen chancer med Davina i mørke, så beskeden om det gule outfit har også mine parter fået 
Xoco82 & hoppedyret Davina Stud.theol ved KU
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...som en anden også har skrevet så bevæger jeg mig heller ikke ud i mørket på hesteryg. Både kæresten og jeg har dog mødt flere heste i mørket på div. landeveje og jeg vil altså lige sige at REFLEKSER ALENE GØR DET ALTSÅ IKKE! Alle de heste vi har mødt i mørket bar alle reflekser, men de kunne først ses indenfor ca. 10 meter hvilket er ALT for kort en afstand. På den afstand kan man sku ikke nå at reagere og bremse eller næsten svinge udenom i en forsvarlig afstand. SÅ FÅ FOR POKKER DA NOGET LYS PÅ DE KRIKKER!
Mvh Nina Nielsen * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * Rasmine søger part ! Ny Wintec Pro Jumping springsadel sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når vi rider i mørke... |
99E |
17-11-2007 11:46 |
|
...har hestene reflekser på benene. De har ikke refleksdækken på, for ingen af dem er vandt til at gå med dækken overhovedet... Men det ville sikkert være en god idé alligevel (Hey, julegaveidé!).
Vi har refleksbånd om benene (med indbygget, blinkende lys) og røde, blinkende lygter på begge ben + lygter der lyser hvidgult fremad på begge ben. Derudover pandelamper på hovedet. Vores jakker har en refleksstribe (MEGET kraftig) hen over ryggen.
Min erfaring er, at JO FLERE blinkende, lysende, vildt udseende lamper man kan få på sig selv og hesten, desto bedre.
Og ud over at folk skal få noget lys og nogle reflekser på hestene: LAD VÆRE med at ride ud i mørket på en hest, der ikke er trafiksikker. Det ER altså SNOTdumt. (Især hvis man så samtidig ikke har lys/reflekser på)... UANSET hvor kort man skal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| reflekserne |
|
|
forstår ikke hvordan man kan bringe sin egn og hestens sikkerhed i fare, ved at ride ud i mørket uden reflekser. selv har jeg købt reflekser til bene til hest, og dækken, plus en vest til mig selv (min hest er for lille til at jeg kan rid på hende, men går en masser ture med hende) og så har jeg købt de små cykel lygter med klips på, så hun kan havde en i næsebåndet på grimen, og baglygten hænger i en elastik i halen.
Ny hest, men den samme dejlig kæreste, i de sidste 2 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| og jeg... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
17-11-2007 12:16 |
|
vil give andre ret i at også cyklister og fodgængere burde være mere synlige i mørket - de små mini lygter kan ikke ses på cyklister at all. Min hest står i en landsby hvor der er ret mørkt ved den hovedvej hvor bussen kommer - TrineT har lært mig at have cykellygte med når man venter så man kan vifte lyssignal til bussen om vi er der - og nøj hvor bliver de glade 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
ja kan så sige det der ses på mit billed er refleks udstyret fra hooks... så det er ok.. er især glad for fortøjet og dækkenet benreflekserne virker som de skal, men plastikken på dem går nemt i stykker... men alt i alt er det super til prisen. havde engang sådan en rigtig god ridelygte til benet.. desværre er den væk og kan nu ikke finde en magen til.. det er sådan en sort klods
¤Sara¤.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at ride i mørket.. |
|
|
jeg rider aldrig ud i mørke uden at være synlig  der hvor jeg den pony, jeg havde part, stod sidste år , fik vi da også at vide, at vi var MEGET synlige  hesten - refleksdækken
- reflekser på alle 4 ben med indbyggede små diadodelygter.
- lille rød cykellygte i halen (blinkende)
- refleksfortøj, hvorpå fastsat en lille blinkende cykellygte
- reflekser på nederste del af tøjlerne
- reflekser på næsebånd og pandebånd.
Mig - refleksvest
- blinkende ridelygte på venstre ben (ville gerne have til begge ben)
- refleks om venstre arm (ville gerne have til begge arme)
- en pandelampe på ridehjelmen, som blinker meget kraftigt forud.
- på "elastikken" på pandelampen, er der påsat 2 gange blinkende cykellygte på venstre side. rød bagud og hvid forud.
jeg har også et par gange oplevet, at biler på lang afstand har tændt det lange lys i et lille sekund, for lige at se, hvad det blinkende/lysende monster var.. man kan som bilist se, at det ikke var en cykel, for det sad lygterne forkert til + at der var for mange.. så det forivrrer billisten lidt, og så bliver de mere opmærksomme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gisp! -hvad pokker er det? |
|
|
...tænker folk første gang de aner sussi og jeg i det fjerne. Tror folk tænker det samme ved Xoco82 ♣Davina♣ når I kommer. Og jeg vil gerne opnå den effekt, at det er noget stort og mystisk forude, for der sætter folk farten ned og har en chance for at vise hensyn. Bare fyld på af lys og reflekser  -det lyser også op som et juletræ i den mørke tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nathalie <3 |
|
|
Fire ben reflekser til krikken og lygter foran + bagpå, plus der er reflekser på min jake 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kilden.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
17-11-2007 17:18 |
|
ja - vi ligner et neon gult monster 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puhaaa |
|
|
Jeg rider tit når det er mørkt. Og ja nogen gange uden lys mm. I skoven ser jeg ingen grund til at skulle have alt mulig udstyr på som min hest ville blive rimlig sur over at have på. Langs vejen, prøver jeg at gøre mig synlig, og jo jeg har da nogen gange refleks dækken på hende,. Men nogen gange er man ude og så bliver turen lidt længer end først ventede. Selvfølgelig er det dumt ikke at have lys på eller med, når man skal gå langs veje hjem , men det kan jo ske man glemmer det. 
Kærlig Hilsen Camilla Ejer af araber hoppe, Jasmin født 29/4-2002 ^^Elsker hende^^ En rigtig pige rider. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rider ud i mørket |
|
|
og er nød til at bruge noget offentlig vej. Har refleks på alle fire ben samt en gul refleksvest på samt et blinkende bånd om den ene arm. Er det nok til at en billist kan se os?
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hellere mere |
hestepige26 |
17-11-2007 17:36 |
|
synlige og neon gule , end slet ik synlige...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu siger... |
|
|
Nu siger loven jo at hesten skal have reflekser, 5cm høje, på alle 4 ben, derudover skal rytteren have en lygte på sit venstre ben, der lyser hvidt fremad og rødt bagud. Såå... det kan vel ikke være så svært??? Med hensyn til at ride i skoven efter solnedgang, det er vist ikke helt "lovligt" I statsskoven er der "adgang forbudt" fra solnedgang til solopgang. mvh Julle - tidliger uderytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reflekser |
Lilar |
17-11-2007 18:51 |
|
Når jeg rider ud i mørke har hesten 5 cm brede reflekser om alle 4 ben, og jeg har en lygte på venstre ben, pandelampe og refleksvest. Det var planen at jeg ville have et refleksfortøj og et refleksdækken, men nu står han et sted med haller, så tror det bliver begrænset hvor meget vi bevæger os ud i trafikken efter mørkets frembrud. Synes det burde være lovpligtigt med mere end blot de 5 m brede reflekser på hestens ben og en ridelygte. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mmh... |
|
|
Nu rider jeg stort set ikke længere, men jeg ejer en lygte, en refleksvest, et refleksdækken, et refleksfortøj, 2x 4 benreflekser samt refleksbånd til venstre ben/arm på mig selv. Så jojo, jeg kan ses 
Tine & Tulle Det klinger!  It's not always easy and sometimes life can be deceiving I'll tell you one thing; it's always better when we're together
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså.. |
Kamilla ♥horses4life♥ |
17-11-2007 19:03 |
|
Jeg har ikke selv hest. Hvis jeg havde ville jeg selvf. skaffe mig reflekser til mørke vinter aftner - HVIS man har tænk sig at begive sig ud på en trafikeret vej og ikke på ridebanen
Live Life *WI T H ' H O R S E S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reflekser |
|
|
Grev Axell (Luke): Loven siger, at du skal have en lygte på dit venstre ben også (lygte + reflekser -min. 5 cm brede- på alle hestens ben er kravet). Om bilerne ser dig når det eneste lys du har på er det på armen ved jeg ikke (har ikke selv kørekort så jeg er nok ikke helt så opmærksom fra den side af). Jeg tror på vi bliver set når jeg tager hesten med med ud i mørket. Hesten er iført -reflekser på alle ben (bredere end 5 cm!) -reflekser på trensen (pandebånd og/eller næsebånd -alt efter hvad han er udstyret med + evt. også på tøjlerne) -halerefleks med 1-2 røde lygter (min. en lille diodelygte) -lygte i pandebånd Jeg er iført -refleksvest -reflekser på ben -lygte på venstre ben -refleksbånd med blinkende dioder på den ene arm/begge arme Dette er standard-udstyret og så kommer der lidt ekstra på engang imellem. Normalt går jeg kun med ham i mørket (ikke helt stabil og jeg er for meget kylling til at ride en ikke helt styrbar hest i mørket) Hvis jeg rider har jeg også et refleksunderlag på sadlen så jeg ikke skal holde styr på et dækken hvis hesten tosser rundt. Og så har jeg selvfølgelig noget refleksbånd eller noget på bøjlerne også. Nogen gange når jeg går har jeg også refleksdækken på (spændt fast til en longegjord) Og så har jeg selvfølgelig en pandelampe (men den er hesten ikke så glad for -derfor er jeg gået over til en lygte i panden af ham ) Og har jeg lige købt refleks-klokker... Nå ja, jeg har også et refleksfortøj, men det har jeg ikke fået brugt endnu da jeg ikke kan få det sat på uden en sadel  Jeg vil prøve at få taget et par billeder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Refleksbøvl |
|
|
Jeg syntes simpelthen det er for bøvlet med alle de reflekser og lys, så vi holder os hjemme på banen, når det er mørkt. Har en opstalder, som rider op i ridehuset i mørke, og hun har en blinkende diodelygte i dækkenets halestrop, det er ret effektivt. Og hylende morsomt, da den rendte rundt ude på marken og blinkede. En anden ting jeg er meget glad for, er at der er reflekser på mine rambodækkener. Hvis det uheldige skulle ske, at hestene slipper ud af folden en tidlig morgen eller sidst på dagen, så er de til at få øje på for billisterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige købt sættet i Hööks |
|
|
ikke fordi vi rider i mørke, men ganske enkelt fordi jeg rider meget på tur - og her om efteråret er der ikke mange der kan se en mørkebrun hest - vi falder ganske enkelt alt for meget ind i efterårslandskabet!
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament - eksteriør - bevægelse. Jo mørkere jo bedre - skal være redet! SE MIN SKØNNE STALD www.nokke.dk grafiker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er i gang med at genoptræne min hest, og det skal foregå på hårdt, fladt underlag; altså asfaldt i vores tilfælde. Så det når tit at blive næsten eller helt mørkt på turen. Jeg har refleksvest på udenpå min jakke, og så har jeg ben-lygte på som blinker i mørket. Men hun får også reflekser på, på benene når jeg har købt nogle -hvilket bliver imorgen. Mvh.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har... |
|
|
- 5cm høje, på hyppens 4 ben - to diode lygter der blinker på sat venstre Stigbøjle (en rød og en hvid) - en rød diode lygte der blinker i halen. - en hvid diode (blinker) sat i næseremmen(så jeg kan se hvor hyppen sætter føderne og vi ikke træder på noget ubehageligt) jeg har så en refleksvest, samt refleks om det ene ben(det ud mod vejen... og det syntes at få belisternes opmærksomhed (Nægter at sammen ligne os med et juletræ, hvor der er klumper i strømmen så lysende blinker ) mvh Sette
- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synlighed |
|
|
Jeg må også tilslutte mig koret - jo mere des bedre! Efter jeg selv fik kørekort blev jeg godt nok overrasket/skræmt over, hvor svært det er at se cyklister, gående, ryttere osv. Inden vi fik trailer red jeg en del på vej i mørke - da havde jeg normalt kun det lovpligtige udstyr, dvs. reflekser på hestens ben og ridelygte på venstre ben. Nu rider jeg ikke på vej i mørke, da jeg ikke synes det er særlig rart. Desuden kunne jeg forestille mig, at Hannibal ville opdage rigtig mange hesteædende monstre i mørket, og om ikke andet derfor vil jeg ikke ride i mørke. Det kræver altså en hest, som man er helt sikker på man har styr på. Men hvis jeg skulle ride på vej i mørke nu, så ville jeg da også investere i en ordentlig bunke reflekser og lygter! Netop fordi jeg selv er blevet opmærksom på, hvor svært det kan være at opdage folk, hvis de ikke har tilstrækkeligt med reflekser/lygter på.
Wildly & Hannibal Besøg os på vores hjemmeside! medlem af AWR Candyfloss forever! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider.. |
|
|
aldrig i mørke, men hvis jeg gjorde, så ville jeg selvfølgelig sørge for at være synlig..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Jeg rider aldrig i mørke, men når jeg forlader sandkassen i dagslys er kamelen udstyret med limegrønne gamacher og limegrønt underlag. Jeg har selv en gul/grøn refleksvest på.
Vinterdækken str. 135 cm sælges. Vind- og vandtæt, åndbart, 300 g for. Brugt én sæson. Nyvasket og imprægneret. JHN's dressurrytter for hest 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|