|
|
| Øjenlaserkirugi |
|
|
Hej HN´er Jeg er en af dem, som desværre ikke ser som en falk. Derfor overvejer jeg nu at få lavet en synskorrektion og blive min nærsynethed kvit. Det er blevet ekstra aktuelt da mine øjne er begyndt at blive meget irriterede, når jeg går med linser og jeg hader at gå med briller. Jeg synes dog det er en stor beslutning og kræver en del overvindelse for mig at blive opereret i øjnene, selvom det er med laser. Derfor vil jeg være super glad hvis nogle af jer har erfaringer med det som i vil dele ud af. Også gerne hvor I fik det gjort og om det er et sted i vil anbefale. Jeg har hørt lidt om Tyrkiet, mne tror jeg vil have det bedre med at få det gjort herhjemme eller i Sverige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| søg på emnet |
|
|
sidste år i oktober fik jeg det gjort, og lavede en tråd om det på bla. senior hvis jeg selv husker korrekt. jeg fik det gjort hos Dansk synskirurgi i KBH, og det er det bedste jeg har gjort for mig selv. Min styrke var -5,75, så ja linser eller briller var for mig et must for overhovedet at kunne se. Så gør det!!! andet kan jeg ikke sige. Det er alle pengen værd. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
Jeg har lige været i tyrkiet og få lavet mine øjne, og jeg kan kun sige go for it... Jeg kom hjem i søndags, så det er stadig meget nyt for mig at jeg kan se mine egne tæer når jeg er i bad... jeg gik med briller og var ca -5,5... Det værste var når vi landede med flyverne (har aldrig fløjet før). Selve operationen gik så hurtigt at når først jeg havde vænnet mig til det, var det overstået... Men kik på kirugirejser.dk Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min svoger var |
|
|
inde i mandags og få opereret sine øjne. Han kunne ikke se en pind uden briller. Han er SÅ glad for at han gjorde det. Idag kan han se normalt på det ene øje, og det andet har han kun -1 tilbage på. Men det vidste han også at han ville have, da det øje var rigtig dårligt. Han har gået med linser indtil for 3-4 år siden, hvor hans syn blev så slemt, at det ikke kunne korrigeres ordentligt med dem mere. Han kom ind over sygesikringen, og blev opereret på Skejby, som var det sygehus med kortest ventetid (1½ år!!).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvornår kan det betale sig at få lavet sit syn? Selv sidder jeg med - 3,5, men kan det svare sig at gøre noget?
/DarkAngel "At give en grund til noget er at så tvivl om det. William Hazlitt" Husk: Du har altid mindst en grund til at være sur. Kan du ikke finde grunden, kan du være sur over det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis du har fået tørre øjne af linser, eller bare er træt af briller/linser og du lige har 15-20000 (eller 40 i dk.) i overskud, så kan det vel altid betale sig, med mindre du også er "gammelmandssynet" så kan det blive lidt svært tror jeg... Men kontakt en øjenlæge og hør ham... Mvh. Lotte der er har givet hvad der svarer til 3 par briller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overvejet det... |
|
|
Jeg har også selv længe gået og overvejet om jeg skulle få det gjort. Det er bare ret grænseoverskridende for mig. Jeg har kun det ene sæt øjne og det kan bare ikke laves om!  Jeg har "kun" en fejl på -3.75 på det ene og -4.0 på det andet. Jeg har haft en del hornhindebetændelser på det højre og det varer nok ikke længe før min øjenlæge siger stop for linser. Jeg har brugt linser i 15-16 år efterhånden. Gud er jeg så gammel!!  Karinae: Hvad gav du for din operation og hvordan foregik det? Havde du nogle smerter ifb med det?
Nu med Høffedyret i en ny og forbedret udgave! ----------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min kollega |
|
|
fik det gjort for 2 år siden. Hun havde - 11 på begge øjne, så hun var virkelig stæreblind, sådan virkelig...!!! Hun fik det lavet i Århus og ifølge hende selv, er det det bedste der nogensinde er sket for hende. I dag bruger hun slet ikke briller, med mindre hun kører bil om aftenen og hendes syn er omkring - 0,75 i dag. Jeg ville dog aldrig turde tage til udlandet og få sådan noget gjort. Mvh Line
Frelst... heldigvis 
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også |
|
|
Fået ordnet mine øjne hos Dansk synskirugi i kbh. Og som tidligere skrevet højere oppe er det også det bedste jeg har gjort for mig selv. Jeg fik det lavet for 5 år siden, og ser stadig perfekt. Jeg er total kylling med alt hvad der hedder nåle, læger mm. men den her operation, havde jeg ingen problemer med. Der er overhovedet ingen smerte eller ubehag forbundet med det. Så "GO FOR IT" for hver dag du venter spilder du din tid. Held og lykke med det. Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor meget skal der til.. |
| Forfatter:  |
Lineandrea |
| Dato:  |
17-11-2007 18:05 |
|
.. foer sygesikringen betaler? Min kaereste har -6, er der nogen der ved om han kan faa det daekket? Mvh Line
Life shrinks or expands in proportion to one's courage - Anaïs Nin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er ikke særlig nærsynet. Men nok til at jeg tit får ondt i hovedet. Briller nægter jeg at gå med og linser, ja det fungere heller ikke. Kan man på nogen som helst måde få hjælp til betalingen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilskud |
|
|
Hvis man skal have tilskud til operationen mener jeg man minimum skal have -6. Det er ivhertfald grænsen hos Danmark og så giver de vist 6-7000 kr i tilskud pr. øje. Mener dog at man skal have været medlem et år før man kan få rabatten. Jeg ved ikke hvad grænsen er for offentligt tilskud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| To historier |
|
|
Hej, jeg har hørt to historier; én positiv og én negativ. Positiv historie: Min kollega havde -6 på begge øjne og fik det korrigeret hos en lillebitte klinik i Rungsted eller deromkring for et års tid siden. Selve operationenerne (de ordnede ét øje af gangen) var smertefri og tog en halv time. Hun var meget følsom overfor lys og fik nemt hovedpine i den første tid. Hendes syn er nu 0 på begge øjne og alt går godt. Negativ historie: Min tidligere roomies kæreste fik sine øjne opereret på en respekteret klinik i Berlin (hun er tysker). Jeg kender ikke detaljerne, men noget gik galt og hun var sygemeldt i flere måneder og skal resten af hendes liv skal hun gå med hårde kontaktlinser og bøvle med at øjnene løber konstant. Jeg har selv -4 og overvejer på et tidspunkt at få øjnene ordnet. Jeg vil nok vælge at få det gjort i Danmark, selvom det er dyrere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|