Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øv udendørs ridning
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 21:39

Jeg ved det godt.
De sidste par år har jeg haft hesten opstaldet et sted med ridehus, men i år er de hjemme.

Fordele: Jeg bruger mindre tid på transport, kan få det som jeg vil have det, og hestene kommer mere ud. Desuden er det kun mine egne to på folden, så jeg kan fodre dem som jeg vil der, og der er ingen fold/slåskamp-skader.

Ulemper: Jeg savner menneskekammerater. Ridebanen er våd og smattet. Og jeg må inderømme, at jeg selv er blevet et bekvemmelighedsdyr. Jeg mister lysten til at ride, hvis vejret er alt for trist.

Har I det ligesom mig. At det er rarest med mennesker omkring jer, og jeres sport. Eller hvordan?

Planene er egentlig, at jeg skal købe trailer, så jeg kan komme hen til ridehus, men vi har lige solgt hus, og det økonomiske er ikke helt på plads endnu, så jeg er på venteposition.

Hilsen Mette
;-)
0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 22:08

kender det kun alt for godt. samme dilemma her, min bane(den hurtige og billige løsning med grus direkte på let harvet græsjord - det var hvad jeg kunne få lov til af manden)er bare for glat at ride på når det har regnet. Til sommer vil jeg have et nyt lag grus på, for nu er der eksisterende gruslag ved at være godt blandet med jorden under.

jeg har heller ikke råd til en trailer og har 4 km til nærmeste ridehus,hvilket betyder at det tager ca. 40 min at skridte hver vej - derfor har jeg 2 gange benyttet mandends kreaturvogn for traktor til at køre til/fra ridehus og det virker da, men det tager jo også tid og den trænger til at blive lavet da den er skæv i hjulstangen-eller noget, så det bliver mest til køreture med hestevogn frem for ridning (vi har heller ikke noget godt rideterræn, kun vejsiden og en grusvej med stenet underlag - som vores naboer/venner bor på, så derfor traver jeg helst ikke for meget på den heller.

Så ridning og kørsel er sat på et minimum, også fordi jeg har natarbejde i 5 dages skift, og de dage jeg arbejder står jeg først op ved 16 tiden, og så er der ikke rigtig tid til det, da jeg kører på arbejde kl 21 og stalden skal jo også ordnes, kattene fodres, tøjet vakses spises (manden laver mad de dage) privatlivet skal jo også plejes osv...

Er ret sikker på at hvis jeg havde dagarbejde og en trailer ja så fik jeg også redet meget mere på min hest.

Men helt klart savner jeg da også kammeratskabet, og alle mine ride veninder bor på sjælland såååå... kender ikke rigtig nogen herovre, det er ulempen når man ikke står på et hestested, for selv om man kommer og da, også kort møder andre bliver det bare aldrig det samme sociale forhold man får, som hvis man stod opstaldet på stedet, sådan er det bare.

mvh. Ulla

0
0
Svar på denne tråd

Ingen ridebane
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 22:28

Vi har heller ingen ridebane - eller bare noget, der kunne minde om det...

Derfor tog jeg trailerkort sidste år.

Hestetraileren havde vi købt samt bil til at trække denne.

Så mindst 5 af ugens dage køres der et sted ml 16 - 18 km hver vej for at de kære "muler" kan motionere deres ryttere

Savner ikke virvaret(!) i stalden og den evige skulen efter hvem, der nu ikke har fejet staldgangen efter sig - hvem der nu ikke har hængt udstyret på plads m.v.

Nu er det kun datteren og mig, der kan "skule" til hverandre.

Hestene er blevet meget mere rolige og harmoniske, da der ikke hele tiden er nogen, der kommer/går.

Selvklart, der kunne spares tid/brændstof ved at have egen ridebane.

Men der hvor vi kører til (2 forskellige steder) - dér får vi opfyldt vores sociale samvær med andre hestemennesker...

Vi har valgt - og vi har følt, at vi valgte rigtigt ved at flytte på landet og derved have "mulerne" hjemme, også selvom der ikke er ridefaciliteter.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 22:36

altså jeg er meget glad for ponyen - ude på gården siger de at det nærmest tager overhånd . men jeg ville absolut ikke hygge mig på samme plan hvis det kun var den jeg tussede omkring. for mig er det meget vigtigt at der er nogle at snakke og pjatte med derude.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 23:16

Ja, jeg skal nok bare have købt den trailer, så jeg kan komme lidt igang igen. Der er ikke så forfærdeligt langt til ridehus, men det tager bare for lang tid, at ridederhen, i en travl hverdag.

En absolut fordel, ved at have dem hjemme, er at jeg har meget mindre spildtid, og mere tid, til de medlemmer af familien, der ikke interesserer sig for heste.

Hilsen Mette
;-)
0
0
Svar på denne tråd

hjemme
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 08:56

jeg har mine muler hjemme, skønt skønt, savner ikke vivaret pga af mange mennesker der render rundt.. kan selv bestemme foldtid og en stor halmballe på folden de kan stå og gumle i..også bor jeg under 10 mins skridt gang fra et 20/60 ridehus og skal ike på vej for at komme til det..

0
0
Svar på denne tråd

fordele/ ulemper
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 13:08

Jeg har også hestene hos mig selv. Desværre ejer jeg heller ikke en ridebane endnu. Trailer har jeg investeret i. Jeg synes bare stadig det er svært at få gjort det til en vane at komme afsted. Jeg er kun mig selv til at sparke mig i r... og det er jo lidt svært. Jeg havde min hest opstaldet en vinter for et par år siden, og der fik jeg redet meget mere end idag. Men på fordelsiden kan jeg da også nævne at jeg er meget glad for selv at bestemme, altid have staldgangen for mig selv og hestene bliver passet på min måde.

Jeg savner som sådan ikke noget socialt, kun en som var med til at sparke mig ud og ride, det er altså nemmere når man er 2.

0
0
Svar på denne tråd

Nej savner
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 13:34

Ikke andre mennesker omkring mig.

Er lykkelig for at jeg ikke skal være vidne til andres sindssyge måder at holde, ride og omgås hest på.

Elsker naturen året rundt, en ridebane kan altså godt laves modstands dygtig for alt slags vejr...

Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

0
0
Svar på denne tråd

Ja, vi er nogen stykker...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2007 17:59

Jeg er super glad for at jeg står sammen med nogen virkelig søde mennekser. Vi har det godt sammen, jeg tror heller ikke jeg ville få redet så meget som jeg gør, hvis de ikke var der. (vi presser lidt hinanden)

Vi har heller ikke ridehus, men så tager vi en tur i skoven, intede kan forhindre os , heeh :)

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe, Jasmin født 29/4-2002

^^Elsker hende^^

En rigtig pige rider. <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider