kender det kun alt for godt. samme dilemma her, min bane(den hurtige og billige løsning med grus direkte på let harvet græsjord - det var hvad jeg kunne få lov til af manden)er bare for glat at ride på når det har regnet. Til sommer vil jeg have et nyt lag grus på, for nu er der eksisterende gruslag ved at være godt blandet med jorden under.
jeg har heller ikke råd til en trailer og har 4 km til nærmeste ridehus,hvilket betyder at det tager ca. 40 min at skridte hver vej - derfor har jeg 2 gange benyttet mandends kreaturvogn for traktor til at køre til/fra ridehus og det virker da, men det tager jo også tid og den trænger til at blive lavet da den er skæv i hjulstangen-eller noget, så det bliver mest til køreture med hestevogn frem for ridning (vi har heller ikke noget godt rideterræn, kun vejsiden og en grusvej med stenet underlag - som vores naboer/venner bor på, så derfor traver jeg helst ikke for meget på den heller.
Så ridning og kørsel er sat på et minimum, også fordi jeg har natarbejde i 5 dages skift, og de dage jeg arbejder står jeg først op ved 16 tiden, og så er der ikke rigtig tid til det, da jeg kører på arbejde kl 21 og stalden skal jo også ordnes, kattene fodres, tøjet vakses spises (manden laver mad de dage) privatlivet skal jo også plejes osv...
Er ret sikker på at hvis jeg havde dagarbejde og en trailer ja så fik jeg også redet meget mere på min hest.
Men helt klart savner jeg da også kammeratskabet, og alle mine ride veninder bor på sjælland såååå... kender ikke rigtig nogen herovre, det er ulempen når man ikke står på et hestested, for selv om man kommer og da, også kort møder andre bliver det bare aldrig det samme sociale forhold man får, som hvis man stod opstaldet på stedet, sådan er det bare.
mvh. Ulla