Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Katten vil (næsten) ikke spise?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 09:36

Note: Katten ER hos dyrlægen i skrivende stund!

---

For ca. tre dage siden stoppede min fire år gamle steriliserede hunkat næsten med at spise. Dvs. hun spiste kun 30% af normal daglig indtagelse, men drak dog rimeligt med væske.

Normalt er hun et madøre uden lige, der nærmest slår saltomortaler ved fodringstid og hyler op! Hun fodres stort set udelukkende med RC til lettere erotisk buttede, neutraliserede katte. Hun elsker sit tørfoder og serveres der en reje e.lign. (sjældent), så når hankatten at æde begge rejer, mens hunkatten stadig står og overvejer situationen

Af samme årsag bliver der ikke foretaget røngten, da et fremmedlegeme er næsten usandsynligt, da hun er så kræsen med hvad hun spiser. Afføringen er også fin, men dog i noget mindre mængde.

Dyrlægen har foretaget en almindelig helbredsundersøgelse og kunne umiddelbart kun finde, at katten var lidt dehyredret (who wonders...), så katten sættes på noget kvalmestillede foder og ekstra væske (muligvis et drop) for at se, om de kan fremme energien og ædelysten.

Nogen, der har et godt bud på hvad det kan være?

Dyrlægen vender tilbage til os igen i eftermiddag med status.

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

underligt
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 11:34

Lidt spørgsmål poppede op:)

Havde hun feber?

Er foderet for gammelt?

Er der sket nogle ændringer i hjemmet eller katteholdet lige inden? katte kan nemlig godt sørge og stresse...

Er hun inde eller udekat, og måske har været i kontakt med en syg kat?

Krydser fingre for hende

0
0
Svar på denne tråd

Burman
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:07

Nej, ingen feber og fine, klare øjne. I morges virkede hun faktisk helt normal, men transportkassen blev fundet frem, da hun (igen) ikke spiste op.

Foderet opbevares efter forskrifterne: mørkt og tørt og i en æske, som jeg fylder op gradvis (dvs. at jeg ikke hele tiden åbner og lukker for hele foderposen, som jeg kan give nedsat holdbarhed).

Ingen ændringer i kattehold eller hjem. Naboen fik ganske vist en lille, sort killing, men det er et par måneder siden.

Hun er ude/indekat (sidst vaccineret i sommer), men bevæger sig sjældent ret langt væk fra matriklen. Ofte er hun kun i haven, men hun er en slagssøster, der ikke ser sig bleg for at hvæse og jage fremmede katte væk. Hun er dog kun ude ganske få timer om dagen og kommer ofte ind mange gange i løbet af den tid.

Hun ER en nervøs kat - til tider for meget af det gode, men nervøsitet burde da gå "lige i maven" med efterfølgende tyndt resultat? Vi tager meget hensyn til hende i det daglige og undgår pludselige bevægelser i nærheden af hende. Hun er dog meget kælen - bare hun selv bestemmer tempoet.

www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:16

ja, det virker mystisk...

sidste ? er nyrene... er de blevet tjekket om de fungere?

det kan nemlig godt give øget drikkelyst, dehydrering og manglende appetit uden feber...

Selvom hun jo ikke er så gammel endnu, og bliver fodret rigtigt...

Håber dyrlægen finder en løsning:)

0
0
Svar på denne tråd

Burman
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:23

Dyrlægen foreslog en blodprøve - den vil vel vise en evt. nedsat nyrefunktion?

www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:33

Min kat har et par gange haft nogle dage, hvor hun har mistet appetiten. Jeg har så givet hende livretten tun, hvilket hun så har spist lidt mere af. Efter få dage er det gået over, så jeg er endnu ikke nået til at tage til dyrlægen...

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

Britthn
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:37

Jeg råber jo bare vagt i gevær, da hun plejer at kaste sig som en glubsk ulv over sit dødkedelige tørfoder :-)

Tun vil hun dog gerne spise, men jeg har hende mis(!)tænkt for, at stillede jeg en gang tørfoder ved siden af tun, så ville hun tage tørfoderet først.

Jeg ringede til dyrlægen i går eftermiddags, som sagde, at hvis situationen var uforandret i dag, så hellere komme forbi med hende, fremfor når vi når weekendtaksten. Så jeg vil heller bruge pengene i dag på "ingenting" fremfor det tredobbelte på søndag, hvis situationen kunne være afværget.

Som skrevet, så er vi nået 4. dagen for hende "spiseværgring" og jeg havde ikke lyst til at vente til på mandag.

www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

stakkels missemor
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 13:12

God bedring til grå-missen :)

Min den grå gider heller ikke spise så meget, men synes hun har taget lidt på efter jeg er flyttet. Tror det er fordi den hr lejlighed er varmere end den anden (jeg sad altid og frøs meget) så nu bruger hun ikke så meget energi på at holde varmen mere. Den brune er som altid smældfed...

Håber ellers I går det godt ovre på djævleøen :)

-------

Ad Astra per Aspera

(It is a rough road to the stars)

0
0
Svar på denne tråd

Cecilie
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 13:52

Hvad du hvorfor der er vand rundt om sjælland?

---

Fordi vi ikke har råd til pigtråd, MUHAHAHAHA!

www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 13:56

Den forstod jeg ikke... Vi jyder forstår ikke den salgs low-level humour, det er vi for intelligente til.

Der er dog chance for at jeg snart kommer hjem til kbh so be prepared ;)

-------

Ad Astra per Aspera

(It is a rough road to the stars)

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 10:01

Missemor blev hentet hos dyrlægen fredag eftermiddag med beskeden om, at hun havde SLUGT en god portion overpriced kattemad på pose!

Fredag aften/lørdag morgen skulle jeg imidlertid igen stå og lokke maden i hende...

Men lørdag aften, så måtte jeg give hende en lille ekstraportion og hun kunne sikkert have spist mere! Her til morgen har hun også nærmest inhaleret en ganske solid portion tørfoder.

Så jeg tror krisen er afblæst for nu, men vi holder selvfølgelig et skarpt øje på hende.

www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 15:53

Krydser fingre tæer, det hele...

(´´)

ll

)(

( )

Hilsen dyrevennen Prohest.

Som også er vegetar.

0
0
Svar på denne tråd

Genial overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 16:06

Så lige tråden Camilla - og det ser da umiddelbart ud som det kun var "nervøs spisevægring" ... øøhh ... eller hvad man skal kalde det.

Nu er appetitten kommet godt igen, men en god ide at holde øje - lidt variation vil vel altid forekomme i foderindtaget.

Jeg forstod altså heller ikke den dér med pigtråd

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider