|
|
| Sære hestenavne |
|
|
Hej! Nogle gange hører man (og ser på startlisterne) heste med de underligste navne. Kender i nogle? -Jeg kendte engang en pony der hed Bøffen!!! (Meget charmerende)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Julemand |
|
|
Min hest bliver kaldt Æske, det studser folk som regel også en ekstra gang over 
Mvh. Rikke snart uden Escape Dance Hoppeføl e. Godsend Du Reverdy sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i USA... |
|
|
stødte manden på en quarter som hed "spanked and ready" . Hilsen Lone
JL COWHORSES Avl Kvæg Reining Cutting. www.sitecenter.dk/ranchhorse PEP`N PERFECT AQHA stallion Tilmeldt NRHA Futurity American Quarter Horses
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
| Forfatter:  |
Pernille ♥Egost♥ |
| Dato:  |
15-11-2007 22:11 |
|
har kendt en hest der hed nasty og det var den absolut ikk
love egos traver mule super kær 5års traver hoppe til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| tja... |
|
|
vores shetter hedder Leopold. det da sødt 
Mona Den der har evnen, forpligter sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjovt? |
|
|
Har kendt en der hed Elvis... Passer en der hedder Olfert..., har også kendt en der hed Gandalf... ved ikk om det er sjovt, men sys de skulle på også... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min gamle hest hed Homestyle, det støder man ikke på så tit. Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med |
|
|
Bømmer! Det kendte jeg en ridehest, der hed. Travheste har også tit mærkelige navne. Jeg kunne nævne mange.
Ellen Uden hov, ingen hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det har |
tralle-trold *Tone* |
15-11-2007 23:03 |
|
da vært nogen med lidt mærkelige navn på stalden. Feks: park farm the 2 out and aboaut stop and go yellow pantys daddys money running
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min dreng |
Mr Fleming |
15-11-2007 23:10 |
|
Min dreng hedder Mr. Fleming. Heller ikke et navn man ser så tit 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjove navne |
|
|
På rideskolen står der en pony, der lyder navnet Palle-mand. Jeg har haft part på en hest der hed Krumme-Lure. Min tidl. chef har en hest der bliver kaldt Morfar.
KH Pia Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe. 10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykel... |
|
|
Hvem var det, der havde en springhest, der hed Cykel? Meget morsomt til stævner: "Og så kommer xxx xxx på Cykel!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da værre |
|
|
at der bliver annonceret "næste rytter er xx som rider på Morfar" 
KH Pia Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe. 10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
sillepige |
15-11-2007 23:27 |
|
Min nye hest hedder Svend Herlig - det skal nok kalde et smil frem hist og her, når vi skal ud på stævnepladserne, tror I ikke? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ih ja da |
|
|
Free and Gay. Som var en dygtig fuldblodshingst og ydermere beskeler. (på hopper vel at mærke) Jeg har faktisk hørt om ham at magre fuldblodshopper ikke lige var sagen. Han var mere til fagre oldenborgmodeller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke fordi hesten hedder det |
|
|
Men jeg blev på et tidspunkt kaldt til start på Virus... Det mærkeligste jeg er stødt på er en hoppe ved navn pearljam, det er amerikansk slang for saed, hmmm...
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghgtiu |
|
|
Min gamle hest hedder Skak! Jeg kendte også engang en som hed Olsen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahaha |
|
|
Hr. Flemming - det er da specielt  Jeg har selv ejet/Ejer: Nord Jagt Krønike Lille Hesten
Nanna Hyllested Sejlflodgaard Med to kommende stjerner Romeo's Gabbi & Stald Kiels Krønike
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja min afdøde |
|
|
pony hed brian 
Knus Nanna som sørger over tabet af Brian Dyret Udstyr m.m. sælges, se præs eller på markedspladsen Mine dejlige drenge Brian R.I.P 19/10 2007 Sejr R.I.P 4/1 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste navne |
|
|
min gammel oldenborg hed Pilfinger. det bragte mange undrende smil på læberne, når de så min jakke hvor der var et stort O med krone, og under stod der PILFINGER, den blev vist fortolket på flere måder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne.. |
|
|
Børge, hed vores gamle islænder blanding. Korinth, hed min gamle hest - det er jeg ikke stødt på andre steder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjove hestenavne |
Maj og ♥December♥ |
16-11-2007 08:01 |
|
Jeg kendte engang en hest der hed Andy Pandy  Mvh Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tjah hvis man kigger løbslister igennem er der tonsvis af mere eller mindre underlige navne. Som regel er der en historie bag, men derfor lyder det nu stadig spøjst når fx Løb Frøkjær eller Mustbeawinner kaldes til start. I hobby-verdenen kender jeg/har jeg kendt heste med navne som Bøtte, Fanta, Hr. Olsen og så var der lige den gang hvor alle på rideskolen tilsyneladende havde en ting for de våde varer. På én gang havde vi Black Label, Red Label, Thor, Shivas, Tequila Sunrise, Whiskey og Smirnoff stående (sikke en fest) *G*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sasasa |
|
|
Jeg har en No man's lan, og hendes mor hedder Female Attraction, som vi også har .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjove navne |
|
|
Der hvor jeg red engang var der en pony der hed Pyt, et sødt navn. Poula: Hvor kommer du fra. Jeg kan huske at jeg engang, for en del år, siden har startet stævner mod en oldenborg der hed Pilfinger, mon det skulle være den samme.
Mvh Rikke ejer af 2 pintoer og 1 pony alle kan tage fejl sagde pindsvinet, da den kravlede ned fra stålbørsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
stinemull |
16-11-2007 08:22 |
|
Jeg blev inspireret af en tråd her på hn om sjove hestenavne til stævner da jeg skulle navngive mit føl, så hun hedder Extazy. så når vi engang indtager stævnerne lyder det i højtalerne: Næste rytter er stine Nielsen på Extazy. Hvemsomhelst: Tror det er denne tråd du har cykel fra for første bud var: næste rytter er ... på cykel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest |
|
|
hedder Shamona Mellemgaard, og det er der jo egentligt ikke noget mærkeligt i, men det sjove er at jeg hedder Overgaard - overvejer lidt om vi skal have en shetlænder der skal hedde Undergaard .
Mvh. Louise O.P. Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur- det er det eneste der dur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla... |
|
|
Jeg har stået på rideskole med Kong Volmer - dejligt navn  Og har også startet stævne mod Jesper Fårekylling..
- Katten Michellino'er kan og vil! TANZ ♡ min dygtige lille dressurbasse (: hvor der er vilje, er der en vej Billeder af Musen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenavne |
|
|
I vores stald, stod der engang en hest der hed Fru Hest, det synes jeg er sødt. Min pony hedder oprindeligt Soleime(udtales Solæjm)og det, synes jeg, er ret specielt. Jeg tror ikke, vi har været til et eneste stævne, hvor det er blevet udtalt korrekt, men er blevet kaldt ind som bl.a Solomi, Salami, Solajma, Solome osv 
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rikke 1 |
|
|
jeg er fra lolland, og har starte lidt på falster og sjælland også (kun små klasser) Pilfinger (han hed det på stamtavlen) måtte jeg sælge, da jeg ikke magtede sådan en stærk hest, og jeg var gravid. hans nye ejer skiftede navn på ham, så han kom til at hedde Crobra (dette er nu også et spøjst navn til en stor bred oldenborg, på 170 i stang og brugte str bryggerhest i sko.) Pilfingers lillebroder hed Krumme han var 6 cm større end Pilfinger og lige så bombastisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjove navne |
|
|
orv, her kan jeg være med Rasmus gay, altså rasmus bøsse? charmerende Gryfnir - ismule sikkert stavet forkert, men sådan udtales det. friis bogart - underholdende navn og hyper smuk pony Snehvide- meget sødt, men hesten var sort. Chablis- smukt navn efter en fransk hvidvin, ærgeligt at hesten er rød. Sorte sara- fint navn, bare synd hesten er gråskimmel. Benny badedyr-eller var det badekar- dejlig knapstrupper. Kassanova- ja, ja men han var også lækker. Intakt- spøjst navn, man må da håbe at den er intakt. Highlander- er da også lidt morsomt, specielt til en dressurhest, synes jeg. Trold- meget normalt navn til ponyer, hen drengen her var 180 og bestemt ikke nogen trold. min egen hedder Rex du Donjon(frit oversat- kongen som/der hersker, hvem finder på sådan et navn), men til stævner bliver han kaldt ind som Rex du don juan, ved ikke om det er det franske som er svært at udtale. og så er der selvfølgelig alle de underholdende navne til travere og firfod hestene har da også tendens til sjove navne(zardin,zalmiak osv.)
En rigtig hest er en anglo normanner og en rigtig hund er en staffordshire bull terrier.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfhjsgo |
Klapperlap1 |
16-11-2007 09:47 |
|
Ih, sjove hestenavne..  Jeg har redet på et par rideskoleponyer med anderledes navne, fx Merskum.. (evigt sur pony!) Ved siden af Merskum stod en helt hvid pony, som hed Fnug. Det var hende, som jeg lærte at galoppere på. Samme rideskole havde en vidunderlig III'er pony, som hed Fox. Ikke i sig selv mærkeligt - og så alligevel lidt, når nu han var en meget lys skimmel med sort man og hale. (Gætter på han måske har været rød som lille) Jeg har også redet jordens tykkeste, mest stædige asen, som hed Musse. - blev tit kaldt Mugge, men ikke af mig, før hun en dag tog turen under et pigtrådshegn med mig på ryggen! God weekend til alle. /klapperlappen
Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sære navne |
tine 4 |
16-11-2007 09:57 |
|
Min gamle nfér hed Musse Luna Egentlig meget normale hestenavne, men hvem pokker finder på at sætte dem sammen?  Hjemme hos os hed hun kun Luna, da jeg nægtede og stå på marken og råbe Musse - kom her (har altså noget mod det navn, sorry)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne... |
Britthn |
16-11-2007 09:57 |
|
Jeg er også stødt ind i et par sjove navne... Har stået opstaldet et sted, hvor der også var en stor brun vallak, der hed Kong Kurs...Jeg mener, der må være nogen, som har drukket, da de udfyldte papirerne på ham... For en del år siden var der en svensk travhest, som hed She sells seashells (hun sælger søskaller...). Det navn synes jeg var herligt 
Kh. Britt Welsh Partbreed og Welsh Cob - mit valg Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail Et par af verdens smukkeste heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjove navne |
|
|
Jeg har også kendt et par heste med underlige navne. Min egen hedder jjays Morgan men vi kalder hende jade (udtales engelsk)eller gøjser  min afdøde hoppe hed Faustino Rullemarie hurlumhej sokken - sjov tråd -
Jade den skønne røde knapsrtupper.e/Hamlet Frydenlund. centyfieldstud.com Sorg er kærlighed man ikke kan komme af med. Med venlig hilsen Noëlle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores... |
|
|
Vores ponyføl hedder Lala. Det har min datter bestemt da hun var 3 år. Jeg synes det var meget sødt. Så det hedder han. -og det er ikke engang efter teletubbies, for det havde hun aldrig set! Kendte også engang en hest der konsekvent blev kaldt for Dækkenstativet fordi den var så tynd da den kom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdghile |
Klapperlap1 |
16-11-2007 10:52 |
|
Kan man godt hedde Lala, når man ikke er en pige-hest?  /KL
Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min ismule |
|
|
Min ismule ja han hedder bare Hest. Han havde ingen navn da vi købte ham, vi kunne ikke blive enige om et pænt islandsk navn, så vi kaldte ham bare Hest og det har han heddet siden. Folk glor helt vildt når man står og råber kom så Hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa... |
|
|
Tjaa.. Af navne i stalden kan nævnes: Bjarne, Peter, Reichhardt, Walder, Olsen og Balder.. Vi har tidligere haft heste med navne som Hansen, Jensen og Frandsen.. Næste hest bliver enten en Frode eller en Frede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan huske |
|
|
en hingst der kom til forbesigtigelse der hed: "No rain today frede" Jeg mener ikke den kom igennem nøglehullet. Det er efterhånden en del år siden. Men navnet sidder stadig fast. Ellers havde vi i Schweiz en god omgang humor, når der skulle findes på navne: Ruck zuck, Wok osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi hadde |
Ine Sophie ♣Novak Way♣ |
16-11-2007 12:48 |
|
en gang en trav hest på stallen som hed nastyiswhatnastydoes (ja i et ord ) og en som hed Handel whit care. Ellers er det Gilde (norskt slagteri) Sheselsseashells. Taxialcapolco Stakkars speakern på travbanen når de kom til start. Prøv bare hurtig at si.det er nummer fire nastyiswhatnastydoes hardt trykket af nummer åtte sheselsseashells, spor nummer fire kommer nummer to taxialcapolco... 
INE SOPHIE*NOVAK WAY* Vend alltid ansiktet mod solen så vil de mørke skyer falde bag dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min gamle |
hestepige26 |
16-11-2007 12:49 |
|
pony hed stjerne , da jeg fik hende og det beholdte jeg til hende... men sært navn til en rød pont med en hvid bagsok..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sære navne!!! |
fluks ♥Wencka-S♥ |
16-11-2007 13:46 |
|
Halløj! Jeg har engang haft en hest ved navn Trot, men det blev lavet om da hesten ikke reagerede på det overhovedet. Jeg har også haft halvpart på en hest der hed Lamsebamse, egenligt et meget sødt navn, men har ikke hørt det siden. Plus på min rieskole har vi haft nogle elevponyer der hed McFeast og McChicken og Anders. Hilsen
Anette og Wencka-S Bokse udlejes på Ribe Ridecenter til 1400 kr. pr. måned og det er inkl. foder, halm, wrap hø, ind og ud luk hver dag på fold og udmuning. Ring for nærmere info på 75 42 18 47
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bumbum |
|
|
Ubaldo Grim æsted, knabstrupper. Det er nok det værste jeg endnu har hørt, selvom der er nogle ret hårde konkurrenter her i tråden...  Men min veninde har også en tendens til at finde på ret så sjove daglig navne. Stor rød vallakk på 1,77, til dagligt kaldet smølfen, som hun sagde første gan jeg spugte "kan du ikke se at han er lille og blå?" Kiksen, rød hoppe på 1,74, opkaldt efter ham den lille mand i Ally. Fræser, Oldenborger på 1,67 som fræser enormt i traven, istedet for at sætte benene ordentligt.
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja ser du |
|
|
Til Klapperlap1: Om man kan hedde Lala og være en dreng?? Tja.. Aftalen med Freja (min datter) var at føllet skulle hedde Lala hvis det blev en pige og noget andet hvis det blev en dreng. Da ponyen endelig folede hingsteføllet, skyndte jeg mig glad at fortælle hende at hendes pony havde fået føl og det blev en dreng...-hvorefter Freja spontant begyndte at græde -ikke fordi føllet var en dreng, men fordi den så ikke kunne hedde Lala!!! -Sådan skulle det heller ikke være, og da jeg ikke lige havde noget alternativt drengenavn, så kom han altså til at hedde Lala. Så var barnet glad og Lala har aldrig brokket sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| orv forresten... |
|
|
Hende jeg har heste opstaldet hos, er egentlig dressurrytter,men er nu blevet enig med sig selv om at købe en Islænder, selvom vi altid har grint (kærligt) af dem, og joket med at en pony jo ikke er en rigtig hest. Hun er ligeglad med hvad den hedder når hun får den, den skal bare hedde/kaldes Fjolledur. (Fordi Islænderne tit hedder noget med -dur) Det synes jeg er sjovt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| holgermanden |
Malou ♥Malta♥ |
16-11-2007 14:45 |
|
der hvor min hest(lima) står er der en som hedder hest som er ret står og klodsed, som hedder Holger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne.. |
Annemettems |
16-11-2007 14:57 |
|
jeg har redet på både Thor,Odin,Freja og Frej og der var Fjordheste alle sammen. Har også redet på en Speedy, meget sløv stor hest... Kendte engang en lille sort djævel af en pony. Den hed sgu Snehvide... Det kunne være sjovt at få en hest der hed Rumrejse... Mvh. Anne Mette
Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!! Tjek min hjemmeside WWW.123hjemmeside.dk/AnneMS Tænk ikke for andre, deres hjerner skrumper, og din eksploderer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skorpen |
|
|
Jeg kendte en springhest som hed skorpen. Og en hund som hed smaske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spøjse navne |
|
|
Lauren Van Lierens hest hedder Ollright - synes jeg er et ret spøjst navn  Min søster og jeg kendte en stor rød svensk varmblodshest som på stamtavlen hed Cacharel men under en aften med lidt for mange våde varer (hos ejererne og nogle venner) blev den her hest altså omdøbt Blåbær-Bob. Har redet på en hest på 183 som gik under kælenavnet Tiny. Tror dens rigtige navn var noget i retning af Romeo men ingen var sikre. Honningkrukke blev et honningfarvet shetterføl døbt (billede på præs).
------- Ad Astra per Aspera (It is a rough road to the stars)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldblod |
|
|
jeg havde engang en fuldblod som hed show tent = show telt ? min nuværende trakhener hedder INCITATUS = ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har |
|
|
en lille shetthingst der hedder Ingolf Han er 83 istg og den største vi har er knab/old og 165 istg og hedder Massimou .
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hi hi hi hi |
|
|
jeg kom på en rideskole hvor der var en pony der blev kaldt Håbløs pony, den var nu en super springer og blev vist nok også solgt for en hel del, så helt håbløs var den da ik  eller hvad med: Vrinsk. Petronella. Petrine Maxam. Daylight, til en stor mørkebrun oldenborger. Lounic.  Der er mange gode på den her tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
Simone N *Ølstykke* |
16-11-2007 16:46 |
|
På min rideskole er der to små ponyer (der ligner hinanden næsten 1oo % ) - de hedder Werner begge to. Den ene hedder Werner Blis (fordiden har en blis) Og den anden hedder Werner Stjerne (fordi den har en stjerne) Det skal lige siges at de begge to er hopper, så der gør det bare endnu mere skørt 
- Simone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjove navne |
|
|
Det er ikke engang løgn, at mange travere har sære navne. Men jeg synes altså også mange opdrættere har en god portion "værkstedshumor" med, når de navngiver deres følbasser. F.eks. er der en travhoppe ved navn Dreamic, der kom i fol ved en "smutter" med en hingst, der hedder Kosic (opdrætteren kalder alle sine heste noget med -ic). Så da der lige pludselig en dag dukkede et meget uventet og ikke planlagt føl op, ja så var det da nærliggende at kalde den Misstakic!  For nogle år siden var der også en traver, der hed Y B Sober, og speakeren ødelagde det altid ved at udtale Y og B på dansk. Det giver jo først mening, når man udtaler det på engelsk: Why Be Sober! P.t. render der en svensk traver rundt, der hedder SKUM! I sidste O-årgang var der en hest, der var opkaldt efter lokaltoget ved Århus - den hed Oddergrisen!  I Sverige er der en traver, der hedder Hästen - og den ejes selvfølgelig af Stall Stallet! Og vores egen "basse" Flying Hill kom af komplet uransagelige årsager til at hedde Hansen i daglig tale! Nogle gange dukker der altså de særeste kaldenavne op, uden at nogen bagefter kan forklare, hvor de kommer fra.  Donzet*hundhest*: Incitatus var navnet på den romerske kejser Caligulas yndlingshest - han lod et marmorpalads bygge til den, den havde egne tjenere, og spiste af guldkrybber. Han lod den endda udnævne til konsul. Mon ikke det er dér, navnet kommer fra? Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkelige navne |
|
|
Min tidligere fuldblodsaraber, ham her...  ...hed intet mindre end EDWARD , han gik i daglig tale ofte under navnet Eddie. Ham her, ligeledes fuldblodsaraber...  ...hed Kacymet (udtales med stumt d), hvordan finder man lige på det? Det lyder fransk, men jeg har ikke kunne slå det op .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne.. |
|
|
jeg kender også et par sjove navne, nogle af dem er fra travheste. Flying Plane, Air port, Ugens vinder, Farø, Lolita, Ornani, Baby bam - sødt men sært Tvebak Rabiega Rouge- min egen, spicielt navn, men lidt underligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne.. |
|
|
Haha 'Sven Herlig' er da et skønt navn.. Tror jeg vil have en lille skimmel 3'er pony engang der skal hedde det.. Min veninde har en pony der hedder 'Moon Cherie The Flying Meatball' og navnet passer skam godt til ponyen.. Hehe -Sabrina:D
Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer.. -Og jeg er Stolt af det..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Første pony jeg red hed Prutski og jeg var bare så glad for hende -gg- Men er også stødt på mange sjove navn haisa hed en OX jeg havde en gang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kom lige i tanke |
|
|
om at vi har et vennepar, deres kat hedder Hund
Knus Nanna som sørger over tabet af Brian Dyret Udstyr m.m. sælges, se præs eller på markedspladsen Mine dejlige drenge Brian R.I.P 19/10 2007 Sejr R.I.P 4/1 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkelige navne |
|
|
Har selv haft en lille hvid pony, som min søster døbte Maggidudi. Min søster har fortalt om sin nabo, han ville så gerne have en bobcat, men der var ikke penge osv til det. Disse naboer fik så en hun kat, den skulle så hedde BOBKAT. Mandens valg.
DRESSUR TRÆNER SØGES I 7500 OMRÅDET!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna... |
|
|
jeg kender så en hans hund hedder Mis 
~Ann Helene & Simba~ *Soul Mates ever!* ~*Simba My Soul Mate*~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
16-11-2007 18:47 |
|
hedder Davina -det er oldskotsk for "the beloved" hvilket jo passer godt  Og så kan jeg godt lide at selvom hendes stamtavle går tilbage til "1700hvidkål", så er hendes navn ikke en fancy 5leddet størrelse at udtale til stævner  Min svigerfamilies kat hedder "Mille" men er en hankat 
Xoco82 & hoppedyret Davina Stud.theol ved KU
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en hest på |
Evahestepige |
16-11-2007 18:55 |
|
.. rideskolen hed gullash, det studsede folk over.
Telepati .. din hest bruger det, jeg bruger det .. Little bird up in the sky dropped a shit right in my eye. Me not sorry, me not cry, me just happy that cows dont fly! http://www.luxushund.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej Tralle-Trold |
|
|
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ømmhhh |
|
|
En hest på rideskolen hed Asavakit ( udtales som det staves). Men min hund har også et underligt navn, han hedder Klodshans. heeh
En god heste træner kan få hesten til at gøre alt, en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på en rideskole .. |
|
|
i Vejle - stødte jeg på em for mig, rigtig uderligt navn. nemlig "Mrs No Body" synes godt nok det er et lidt trost navn .. min traver hed(der) "Feed De Face" .. han er en kasseret travhest, ved ikke engang om det staves sådan. men synes det var lidt for fint, så nu hedder han også Findur .. og han er jo ikke en islænder .. aner heller ikke om det har nogen betydning ?
Det er nu bedst .. med en Hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Asavakit |
|
|
tulller: Asavakit betyder "Jeg elsker dig" på grønlandsk. Mener nu at den helt rigtig stavemåde er med to k'er; asavakkit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne.. |
Kalif2 |
16-11-2007 22:18 |
|
den jeg rider hedder Boy, hedder noget andet men ved ikke hvad. På landbrugsskolen var der en der hed Brune.. har redet på : Lone. Bobby. Musse. Mette.
3D-kort laves og sælges på bestilling, laver mange forskellige. billeder kommer snart. MSN adresse:betinalasse@hotmail.com Heste er og bliver simpelhent det bedste. Kan nu kalde mig for Driftleder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov... |
|
|
Kom lige i tanke om at jeg da kender en stor fin rottweiler med navnet Fnuggi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere travheste.. |
|
|
ja de travere kan have skægge navne, jeg kan bla. huske Dyt Dyt Trøjborg Båt Båt Trøjborg Gå Ombord og der er sikkert mange flere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
haha kom lige i tanke om en hest der hedder klodshans -gg- Og en hoppe der hedder Hansi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
visna ♥Smilla♥ |
16-11-2007 23:28 |
|
Jeg havde engang en hest opstalet som hed banana. Den fik navnet fordi den gik så mærkeligt på benene.
Hvad er livet uden en islandsk hest. Smil til verden og den smiler igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hoppe hedder... |
|
|
... Uriana M og på rideskolen hedder hun ADAM. pga de 4 sidste bogstaver
Hilsen Ditte Pode Mine heste: Hoelgaards Sha Nell
Hoelgaards Uriada M Nikita - TIL SALG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenavne |
|
|
Da jeg startede på rideskole, red jeg på Kaktus. Desuden stod Fru. Olsen, Tarzan og Pølse også i stalden sammen med Frikke, Sonka, Irma, Josefine, Oliver og Fello. Star Shine (i daglig tale bare Star) står sammen med Stjerner: Madonna og Luke Skywalker ved siden af og Bambi overfor 
Mette Isabella Molly - født 15. juni 2007 Jeg skal giftes til sommer - jubii pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø Star Shine søger (spring?) partrytter - tirsdag og fredag - skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for øvrigt |
|
|
så var der fjordhesten lydende navnet Katastrofe...
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjove navne!! |
|
|
Jeg har for mange år siden, haft en haflinger der hed Steffen. Jeg red også engang på en fjordbollebla. der hed Hr. Klaus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min spid |
Spidi-saika (Line) |
17-11-2007 09:05 |
|
heeysan,. min pony hedder spidi. (det staves såen, fordi jeg var 8 da jeg fik ham. Kunne ikke stave til speedy. ) men før jeg fik ham. hed han så bette knald. var en gang til stævne hvor der var en pony som hed bette røv og en der hed bette klaus.
Line med superfede "hvem ka'- SaiKA!!!!:) - også starring Spidi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min fister |
|
|
min vallak hedder oprindeligt Fiston, men bliver aldrig kaldt andet end fister. (dog til stævner hed han jo selvfølgelig Fiston). Fister er også et navn folk studser over, specielt når jeg kalder på ham, og der er nogle i nærhedden... så tror de nogle gange det er dem man råber efter . Hans Mor Hedder Fleurance, hvilket er et flot navn, men der var aldrig nogen som kunne sige det stævnepladserne. Hilsen Annemette
Drømmehesten er fundet! Se hende på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
inger christensen |
17-11-2007 09:36 |
|
datterns hest hedder hans på stamtavlen. da vi hentede ham hjem fra fyn, måtte vi over telefonen, love vores ældste søn at hesten blev kaldt noget andet. han havde nemlig ikke spor lyst til at vi haldte hans ud over folden, som jo netop også var det navn vi gav ham til dåben, og det så var hesten vi menet. Så nu hedder hesten hans ikke mere hans i den daglige tale men herman. vi var jo nød til at finde et navn som var lige så fjollet som navnet hans til en fin stor dv.  Lisa har oplevet til en del stævner, at folk ikke rigtigt tror på at den hedder hans. til et stævne, tog baneopråber fejl af hans og en fjordhest der hed noget meget fint. Hun kunne slet ikke fatte, at det ikke var fjordhesten der hed hans. en speaker som kender både lisa og hendes storebror, har en gang til et stævne, drillet dem da de skulle på banen. og så har vi næste rytter, lisa på hans,råbte hun til stor morskab for de tilskuer der kendte dem. Speakeren sad i dommertårnet med et stort bredt grin. Heldigvis er lisa altid med på den, så hun grinede med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhjakshdj |
Anna-S |
17-11-2007 12:04 |
|
Jeg har redet en hoppe som hed: Running West - traver Passet en plag der hed Trykstøberiet A/S - traver Kendt en pony der hed Børge En pony som hed No Name Så er der jo stutteri Firfod og alle deres tossede og møgfede navne  Får Flicka engang et hingsteføl får han også et tosset navn - bliver det en hoppe kan det være tosset - for kravet er det skal være et perfekt kaldenavn - det bliver nemlig en beholder i så fald.
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg red engang en pony, der hed Uhauha. Ejeren sagde, at det var fordi, så blev man opmærksom på, at han kunne finde på at smide folk af. Uha pas på... Ellers har redet på en hvid hest, der hed Blacky 
Mette Med en mindre zoo i baghaven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6.tegn. |
Frieser ♥Sir Bourbon♥ |
17-11-2007 12:52 |
|
jeg har lige fået mit dejlige frieser hingste føl hjem  men han hedder warner w ¨på stamtavlen så han er blevet døbt blybber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6.tegn. |
Frieser ♥Sir Bourbon♥ |
17-11-2007 12:53 |
|
jeg har også redet på en hest der hed nørden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjove hestenavne |
Elsker Katla |
17-11-2007 14:23 |
|
Jeg kendte engang en stor hest ved navn Hovsa .. det er da sødt  Kender en shetlænder der hedder Børge Min smeds dejlige DV hedder Knud Min smeds anden hest hedder GoGo Min gamle parter hedder Sully og Klaus såå dejlige På min skole har vi også nogle heste med nogle lidt anderledes navne: Marvellous Go Grazy (Nej, den er ikke crazy, kun en lille smule i stalden :p) Grenadine Hot Express Angelique Copy Cat (Ja, det er altså en hest :p) Londonqeen (Tror ikke lige hun hersker over London ) Duchess (føllet er sort) Salutt (spøjst navn, som betyder på fransk: "Farvel, jeg kommer aldrig tilbage", og sjovt nok er den solgt, og, nej den kommer nok ikke tilbage.. ) Det var lige hvad jeg havde på hjertet.. sjove/spøjse navne I andre kom med 
♥ Elsker 'min' ismule Katla <3 , Du er ALT ♥ - Nu med China House Donatello I'm Cool ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Meget skørt og underligt er min hests navn nu ikke, men det er åbenbart utroligt svært at udtale for diverse speakere..  Min hest hedder Garcon, og udtales "Garsong".. Det er fransk, og betyder "Dreng".. Og ja, det er han jo også, så det passer fint.  Han er på et års tid blevet kaldt: Gaston (ligesom ham fra skønheden og udyret), Carcon, Garkon og alt muligt andet.. Det værste han er blevet kaldt er dog: Karton! 
Hilsen Simone - med vidunderdyret Garcon Søger jagter og D-military! Skriv, hvis du ved noget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i gamle dage |
cat (in-the-bag) |
17-11-2007 17:04 |
|
I gamle dage, da jeg var ung fandtes der en konkurrencehest på landsplan, som hed Ligotgot (efter sigende fordi rytterens lille datter ved første blik på hesten havde sagt: Det var li' godt godt, at du købte den hest, mor") Der var osse for nogle år siden et par engelske springheste der hed "Some Horse" og "Another horse"
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hööks... |
|
|
...Har ofte en modelest med i deres blade, en stor flot skimmel, kaldet My Last Blue Cheese...  Det navn har jeg studset noget over 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej , en god tråd :) |
Fjordelsker |
17-11-2007 17:35 |
|
Haha .. Sikke mangesjove navne  Ude på min rideskole, står der bla. en lille vallak der hedder Frans , pudsigt navn til en hest .. Så har der stået en der hed Tequila (stor skimlet hoppe)en der hed SuperSoks (han havde 4 hvide sokker, og så var han ellers fuks .. Super køn<33).. Gazelle er der så mænd også en der hedder (unghest, hvor navnet passer super godt til) Og så har vi en stor og MEGET ranglet skimlet vallak, der hedder Mr. Bean , i daglig tale bliver han bare kaldt Bønne  Hovsa har vi også en der hedder (ikke fordi han er specielt klodset, han springernsuper, men mere fordi han blev født på staldgangen) Så ude på min rideskole, kan man vist roligt sige, at hestene har sjove, og om ikke andet specielle navne 
MVH. Kirstine Fjordheste-elskeren , er nu til stede :b Nu med part på verdens dejligste welsh mountain: Emma<33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skøre navne |
alvor |
17-11-2007 17:39 |
|
Folk glor meget mærkeligt på mig, når jeg fortæller, at min hest hedder Horsebo Alvor (ja, alvor som i alvorlig). Min mors veninde, som har avlet Alvor, har en hest, der hedder Horsebo V8 (efter higsten K2). Jeg kendte engang en hunkat, der hed Oliver. Firfod har også fundet på mange gode og sjove navne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kalde en skovl for en skovl... |
|
|
Jeg arbejdede for en galoptræner der havde en sort hoppe i træning, hun hed ganske enkelt: Black Filly (betyder sort hoppe!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| donzet *hundhest* |
|
|
Incitatus var Gaius Caesar Augustus Germanicus (caligula)'s Hest; Incitatus was the name of Roman emperor Caligula's favored horse. Some have indicated that the horse was attended to by eighteen servants, and was fed oats mixed with gold flake; according to Suetonius's Lives of the Twelve Caesars, Incitatus had a stable of marble, with an ivory manger, purple blankets and a collar of precious stones. Suetonius wrote also that Caligula planned to make Incitatus a consul. Caligula even procured him a wife, a mare named Penelope. It has also been said Caligula claimed his horse to be a 'combination of all the gods' and to be worshiped as such. The horse would also "invite" dignitaries to dine with him, and had a house with full complement of servants to entertain such guests. Historical revisionists like Anthony A. Barrett in Caligula: The Corruption of Power (Yale, 1990), question the negative portrait of Caligula. They ascribe Caligula's treatment of Incitatus as a way of ridiculing and angering the Senate, rather than a proof of his insanity. They suggest that later historians like Suetonius and Dio Cassius, who wrote centuries later, were motivated by the politics of their times and that their histories were distorted by the desire to include more colorful, but perhaps less reliable sources. The word "Incitatus" is a Latin adjective, which in English would be translated as "rapid" or "speedy".
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11111111 |
A-Burman ♥Amanda piiqen♥ |
18-11-2007 13:14 |
|
Gik engang på en rideskole hvor der var en pony der hed HansHenrik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne. |
|
|
åh ja hvad har man ikke efterhånden kendt af heste med underlige navne. På opstalder stedet har vi en firfod sortsnak. Red engang to søskende, pentaboy og pentafie. kender en plag der hedder Favorit ter putte. vi havde en margrethe på den gamle rideskole. og på møn stod der engan en sort hest ved navn Luksus, den var alt andet end luksus! Var det mon vild luksus når den var opstemt? Tja, det må rytteren jo afgøre 
Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3 Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3 En smule frelst, men stadig med sund fornuft!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min plag |
|
|
hedder Saddlers cheeky choice. Prøv at google de sidste 2 navne og man får nogle knap så stuerene sider op . tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tja... Min gamle hest hed Steffen Pil (traver)  Min afdøde hoppe hed Silver Baba Derudover har jeg redet på følgende sjove navne: Erna Iversen Knold Rudolf Charles 
Hilsen Tegan, Gipsy , Farid og Sannie En gang ox-altid ox. (Med et lille input af tinker)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores præst |
|
|
havde en kat som hun kaldte kate-kis-mus  Den har jeg fneset af siden jeg mødte den kat... Iihh... God humor. /Lene
Med part på Basse, og en gang i mellem på Regina - Fordi Gamle Hopper Er Bedst! Hvad skal jeg sige, mine ord Vil ikke meget sige O Gud hvor er din visdom stor Din godhed, magt og rige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne.. |
chiqvocats |
18-11-2007 16:17 |
|
Den første lille pony jeg red hed.. Lille Lasse Tino..og den næste hed Fjols.. (det var han nu også) så navnet var nok godt nok.. Ja i trav verdenen møder man mange sjove navne.. Et af dem er Lamækomtil.. (lad mig kom til) det er da lidt sjovt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Morsom tråd |
Sys 1 |
18-11-2007 16:20 |
|
Min gamle hed Frost Firfod - hans boks blev meget hurtigt døbt "frostbox". Da jeg var barn, red jeg på en pony der hed "no name" Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
arbejde for en travtræner som havde en hest der hed: Lad os gå i lunden - blev kaldt logil  Travfolkene kender ham nok..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste navne |
Maria R |
18-11-2007 17:02 |
|
Ja, gannem mange år i heste verden stødder man på mange sjove navne. på min første rideskole kaldt man de nye hest får X hvis de ikke havde noget navn. På et tidspunkt fik man 2 nye heste, hvad gør man så. Man kalder den anden for X² og det hang ved til den døde. 2 nordbagger - Knold og Tot. En springheste - Punktum. Hvid pony - mr. Kuul Min første pony: Troldebakkens Cuchulain, prøv at det til stævner. hvid araber - Panter Skimmel araber - Jalle Junior Nordbagge - Bumle Nordbagge/DV - Kategorina og mange mange flere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uskyldige heste... |
|
|
Jeg kender til: Urina (Godt nok et trist navn!) Let Your Body Hop Today Karla (Er vist i familie med "No rain today frede" Som Vicky02 nævner.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sære navne |
|
|
Ja, dem findes der rigtig mange af  Min første hest's far hed Gusto B... moderen hed Vipsi toft, og hesten selv hed Tibsi Bee (Traver), men det var til at føle på.. Så havde jeg en der hed Jokum.. Folk troede tit jeg kaldte på LOKUM  Og mange andre mærkelige navne kender jeg.. men "lokum" er nok det jeg husker mest..
Sheila.. Den heldige ejer af mit smukke Quarterføl Golden Dream DK og min DV hoppe Miss Manley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|